Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

DR NetTV har en begrænsning af seere på deres server, og sjovt nok så er det udenlandske IP-adresser der først bliver sorteret fra, efter signende så vil DR udvikle deres server stille og roligt.

dr.dk tv live er et pilotprojekt, der i begyndelsen har en begrænset kapacitet som nu er hævet til ca. 1500 samtidige brugere. Hvis for mange brugere ser dr.dk tv live samtidig kan nye brugere ikke få adgang. Så snart antallet af samtidige bruge er under den maksimale kapacitet, vil der igen være adgang for nye brugere. Kort sagt: Prøv igen om lidt.
Det står dog ikke lige i denne af udenlandske IPer først bliver smidt væk, men det er helt klart min erfaring. Om natten (efter kl 23-00) så er der ingen problemer med DRs Nettv - men især søndag kl 21-22 er det helt umuligt at komme ind og se noget :)
  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret
DR NetTV har en begrænsning af seere på deres server, og sjovt nok så er det udenlandske IP-adresser der først bliver sorteret fra, efter signende så vil DR udvikle deres server stille og roligt. Det står dog ikke lige i denne af udenlandske IPer først bliver smidt væk, men det er helt klart min erfaring. Om natten (efter kl 23-00) så er der ingen problemer med DRs Nettv - men især søndag kl 21-22 er det helt umuligt at komme ind og se noget :)
Misforstået! Ovenstående forklarer nu engang ikke, at en stor del af os ALDRIG kan komme ind på hverken radio eller TV, uanset hvornår på døgnet vi prøver.:rolleye:Og det er det, denne tråd handler om. Derfor har jeg nu forsøgt en anden vej: Jeg har kontaktet et af DR's programmer og fortalt, at mange af deres lyttere er afskåret fra at høre med. Jeg blev lovet, at han ville undersøge sagen og vende tilbage. Måske gir det resultater - noget må man jo gøre! :mad:
Besvaret

Nå men så kan jeg fortælle at efter mit klagebrev virker min forbindelse så igen, uden jeg har pillet ved noget som helst, jeg har fået svar fra DR, men det er samme svar som der var givet tidligere, ikke noget jeg kunne bruge til noget, men nu har det virket i Ca. 3 dage uden problemer på alle tidspunker af døgnet!

Besvaret
Nå men så kan jeg fortælle at efter mit klagebrev virker min forbindelse så igen' date=' uden jeg har pillet ved noget som helst, jeg har fået svar fra DR, men det er samme svar som der var givet tidligere, ikke noget jeg kunne bruge til noget, men nu har det virket i Ca. 3 dage uden problemer på alle tidspunker af døgnet![/quote'] Bare det var mig de blokerer stadigt hos mig....
Besvaret
Nå men så kan jeg fortælle at efter mit klagebrev virker min forbindelse så igen' date=' uden jeg har pillet ved noget som helst, jeg har fået svar fra DR, men det er samme svar som der var givet tidligere, ikke noget jeg kunne bruge til noget, men nu har det virket i Ca. 3 dage uden problemer på alle tidspunker af døgnet![/quote'] Det lyder godt, blev lige optimist et øjeblik, men her virker det stadig ikke. Jeg forsøger at gøre noget via diverse kontakter i DR.
  • 3 weeks later...
Besvaret

Efter at have kommunikeret en del med DR (Jeg har stadig korrespondance kørende med dem) kan jeg nu pludselig både høre netradio og se TV fra DR (sidstnævnte dog kun fra arkiv). Er der andre, der har oplevet det samme? Det er meget underligt - efter næsten 2 måneder uden den mulighed. Hvordan ser det ud hos jer andre? (håber da det osse virker imorgen... :scared: )

Besvaret

Der er noget helt galt med Dr.dk DET VIRKER JO SATME!!! Det må prøves når der er mere pres på. En hverdag i dagtimerne. For det kan da ikke være rigtigt.:love2:

Besvaret

Jeg forstår det heller ikke...!! CRAP - må have købt nogle persienner... Dansede en lille glad dans og så derefter en flok mennesker ude på gaden pege og grine... Dåååmme DR, det var aldrig sket, var det ikke for dem...

Besvaret

Hurra - det virker stadig her. Så må jeg jo hellere skrive til den rare dame hos DR, som er gået ind i detektivarbejdet, at de fleste nu har hul igennem. :rose:

Besvaret
Hurra - det virker stadig her. Så må jeg jo hellere skrive til den rare dame hos DR' date=' som er gået ind i detektivarbejdet, at de fleste nu har hul igennem. :rose:[/quote'] Alt andet end lige så synes jeg du skal vente en uges tid eller 2 endnu. Det kan jo være der bliver fundet flere bugs hos DR (ud over budgettet altså):rolleye: Og det virker jo ikke for alle endnu. Så tøv en kende.
Besvaret

DR1 kan nu ses via Joost http://fjernsynet.dk/Nyhed.php?id=175 Endnu flere muligheder for at se DR TV på nettet 23/3-2007 22:33 En række DR-programmer bliver nu tilgængelige via tjenesten Joost, hvor brugere kan se tv fra en række udbydere verden over - og altså også nu fra DR. I første omgang kan magasinprogrammer fra DR1 ses der. Nu tilbyder DR danskerne at se tv-programmer ved hjælp af den netop lancerede tjeneste fra virksomheden Joost. Dermed får danskerne endnu en måde at se tv via internettet, og tilbuddet er gratis at bruge. Joost har blandt andre de danske iværksættere Janus Friis og Henrik Werdelin som bagmænd. De har lanceret en tjeneste, hvor brugere kan se tv fra en række udbydere verden over - og nu også fra DR. Det nyskabende ved Joost er, at det gør brug af såkaldt peer-to-peer-teknologi til at udsende tv-programmerne. Dermed mindskes risikoen for flaskehalse, og brugerne har derfor mindre risiko for at opleve, at tv-signalet "hakker". Når og hvor det passer dem "Vi arbejder hele tiden på at give danskerne endnu bedre adgang til DRs programmer og tjenester, når og hvor det passer dem. Og det er i den sammenhæng, at man skal se det nye tilbud," siger DRs mediedirektør Lars Grarup, der tilføjer: "Vi håber, at tilbuddet vil betyde, at endnu flere får mulighed for at se programmer, de ellers gik glip af. Og så håber vi selvfølgelig også, at seerne vil sætte pris på et dansk tilbud i det stærkt internationaliserede mediemarked, der udfolder sig på internet." Flere tilbud vil komme DR lancerer i første omgang en række af de populære magasiner, der sendes klokken 21.25 på DR1 - for eksempel 'Kontant' og 'Magasinet Penge'. Udbuddet vil blive udvidet, i takt med at DR får mulighed for det. Tilbuddet på Joost ligger i forlængelse af DRs øvrige tilbud om at lade brugerne se tv live og on demand via dr.dk tv og podcast. "Vi fortsætter en udvikling frem mod en situation, hvor barriererne for at se tv, når man vil, er fuldt udviskede. Hos DR er vi selvfølgelig godt klar over den verserende diskussion om medielicensen, hvor nogle oplever problemer med at se tv via internet. Men de praktiske problemer, vi oplever nu skal ikke misforstås: Vi arbejder målrettet og langsigtet mod at gøre DRs indhold tilgængeligt for alle. Og vi håber selvfølgelig meget, at et tilbud som Joost kan være et led i virkeliggørelsen af den vision," siger Lars Grarup. Software skal hentes For at se DRs programmer via Joost skal man som bruger i første omgang hente et stykke gratis software på joost.com. Bemærk dog at systemet foreløbig er under opbygning, og der kan derfor være ventetid på at få fuld adgang. Kilde: FDIM

Besvaret

Nu ville jeg så prøve DR.dk netradio igen i "prime time" Og ganske rigtig som frygtet så virker det ikke. :( Så jpc. Så behøver du ikke skamrose hende din veninde hos DR:(

Besvaret

Så er der igen netradio...! Mon det er aprilsnar? Den rare dame hos dr, som har forsøgt at løse problemet, havde sidste arbejdsdag i fredags, men hun har sendt det videre til andre i systemet. Men ingen af dem har hidtil givet et kvalificeret bud på, hvad der egentlig foregår.

Besvaret

Desværre ingen aprils nar. Har testet stort set hver dag siden mit sidste indlæg her i tråden. No Go! Madsen kan heller ikke få hul igennem. Så det var sq en kort fornøjelse med Dr.dk

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...