Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi er tre antropologistuderende ved det samfundsvidenskabelige fakultet på Københavns Universitet, som er i gang med at lave et projekt om danskere bosat i bydelen Annestad i Malmø. Mere specifikt vil vi undersøge, hvordan opfattelsen af ’hjem’ påvirkes, når man som dansker flytter til Sverige og dermed, hvordan et nyt hjem skabes i udlandet. Derfor er vi meget interesserede i at komme i kontakt med danskere, der bor i Annestad, Malmø, og som har lyst til at fortælle os om deres oplevelse af at være flyttet over Sundet. Så er du dansker i Annestad eller kender du nogle i området, må du meget gerne kontakte os! Det er helt uforpligtende og vi besvarer alle henvendelser. Du kan enten svare på denne besked eller skrive til os på malmoe@punkt.ku.dk. Vi glæder os til at høre fra dig ;) Hilsen Lise, Marie og Stine

Besvaret

Hvorfor har i eksakt valgt Annestad? Det er jo et byggeri i Bunkeflostrand??. Ikke en landsdel i sig selv... Også skal i lige lære en ting:) Man flytter ikke til Sverige man flytter til Skåne. Det må I godt citere mig for. Mvh Trine Dansk-skåning.

Besvaret
Vi er tre antropologistuderende ved det samfundsvidenskabelige fakultet på Københavns Universitet, som er i gang med at lave et projekt om danskere bosat i bydelen Annestad i Malmø. Mere specifikt vil vi undersøge, hvordan opfattelsen af ’hjem’ påvirkes, når man som dansker flytter til Sverige og dermed, hvordan et nyt hjem skabes i udlandet. Derfor er vi meget interesserede i at komme i kontakt med danskere, der bor i Annestad, Malmø, og som har lyst til at fortælle os om deres oplevelse af at være flyttet over Sundet. Så er du dansker i Annestad eller kender du nogle i området, må du meget gerne kontakte os! Det er helt uforpligtende og vi besvarer alle henvendelser. Du kan enten svare på denne besked eller skrive til os på malmoe@punkt.ku.dk. Vi glæder os til at høre fra dig ;) Hilsen Lise, Marie og Stine
Hmm jamen hva vil i vide? jeg er dansker som er flyttet til Andeby og meget glad for det...... kort til mit arbejde og firma i kbh, fornuftig pris for en ny bygget lejlighed, billig Bredbånd/internet, billig bil i forhold til DK, 20% mere for pengene, og hyggeligt omgivelse...søde svensker chick .. hehe Hilsen glade andeby beboer carwash
Besvaret
Hmm jamen hva vil i vide? jeg er dansker som er flyttet til Andeby og meget glad for det...... kort til mit arbejde og firma i kbh, fornuftig pris for en ny bygget lejlighed, billig Bredbånd/internet, billig bil i forhold til DK, 20% mere for pengene, og hyggeligt omgivelse...søde svensker chick .. hehe Hilsen glade andeby beboer carwash
"søde svensker chick" - Det må i godt citere Carwash for :rolleye:
Besvaret
"søde svensker chick" - Det må i godt citere Carwash for :rolleye:
jeg har da ikke haft noget dårlig oplevelse med det svenske tøzzer, så derfor sys jeg de er sku søde hhee--... har du fået sparket hehe?
Besvaret
jeg har da ikke haft noget dårlig oplevelse med det svenske tøzzer' date=' så derfor sys jeg de er sku søde hhee--... har du fået sparket hehe?[/quote'] Jeg tror at I skræmmer de søde piger fra Københavns uni væk med alt Jeres mandesnak. Det kan være de allerede er ved at tale med deres vejleder om at skifte projekt :D Jeg tror de har valgt området, da det har været nævnt i pressen at stedet er en såkaldt "dansker-ghetto". Jeg synes at studinerne skal tage kontakt til Øresundsborger foreningen for derigennem at få prikket hul på denne meget tidsaktuelle opgave. Og I må også citere mig for at juryen stadig votere omkring dette spørgsmål. Jeg synes Skåne klinger af et anstrengt forhold til Sverige, hvor man føler sig set ned på af nogle hovne Stockholm'ere. Et gammet sår fra 1658 og etniske forfølgelser. Helt klart uretfærdigheder. Men hvor meget betyder det i dag?
Besvaret
Hvorfor har i eksakt valgt Annestad? Det er jo et byggeri i Bunkeflostrand??. Ikke en landsdel i sig selv...
Øhm... det er der faktisk heller ikke nogen der har skrevet. Bydel er måske så meget sagt, men aner man en snert misundelse (eller undren?) fra en limhamster? :love:
Hehe. Andeby har da snart ikke ret meget at gøre med Sverige. Det eneste er der stadig er billige biler :D Held og lykke med jeres projekt.
Hallo, Onkel Isbjørn! Sverige begynder altså på Peberholm hvis du ikke har lagt mærke til det... Det er dér hvor din gamle spand bliver 50.000 mindre værd... :laugh:
Besvaret
Hallo' date=' Onkel Isbjørn! Sverige begynder altså på Peberholm hvis du ikke har lagt mærke til det... Det er dér hvor din gamle spand bliver 50.000 mindre værd... :laugh:[/quote'] Hehe...Der er Skåne. Og så er der den lille dansker enklave, Andeby. Det var det jeg mente.:laugh:
Besvaret
Hehe...Der er Skåne. Og så er der den lille dansker enklave' date=' Andeby. Det var det jeg mente.:laugh:[/quote'] Sikke noget fis -det er vel efterhånden Skåne som er en danskerenklave så:rolleye: (Giv mig en liste over antallet danskere pr. inbygger i alle bydele i Malmö og omegn og så giver jeg gerne en öl, hvis procentdelen danskere i annestad er signifikant höjere end i alle andre bydele:th2:)
Besvaret
Sikke noget fis -det er vel efterhånden Skåne som er en danskerenklave så:rolleye: (Giv mig en liste over antallet danskere pr. inbygger i alle bydele i Malmö og omegn og så giver jeg gerne en öl' date=' hvis procentdelen danskere i annestad er signifikant höjere end i alle andre bydele:th2:)[/quote'] Lige med undtagelse af Ön, tror jeg nu nok der er forskel... Der kom engang et link ud med statistik for områderne, hvor man bla. kunne se antallet af indvandrere og deres oprindelse ... Vil lige se om jeg kan hitte det igen...
Besvaret
Lige med undtagelse af Ön' date=' tror jeg nu nok der er forskel... Der kom engang et link ud med statistik for områderne, hvor man bla. kunne se antallet af indvandrere og deres oprindelse ... Vil lige se om jeg kan hitte det igen...[/quote'] Mener også jeg så sådanne opgörelser engang, men der var danskere ikke specificeret, men det er nu også mere BS's omtalelse af Annestad som en "enklave" jeg häfter mig ved. Synes ikke Annestad adskiller sig som en ö af danskere i Malmö+omegn, vi er da overalt... Ön, Lindeborg same same -Man kan ikke undgå at höre dansk...
Besvaret
Mener også jeg så sådanne opgörelser engang' date=' men der var danskere ikke specificeret[/quote'] Jo, hvis der var nok af dem i området ... kun top 10 grupper der var listet, eller noget i den stil.
Besvaret

Her var den så: http://www.malmo.se/faktaommalmopolitik/statistik/eomradesfaktaformalmo/omradesfakta2006.4.14a154ad10e65e90c5e80001905.html Har dog ikke kunne finde Annestad for sig selv sådan lige, men kun Bunkeflostrand. Her er lidt statistik: Område - Antal - Procent af befolkningen Malmö - 6.497 - 2.4% Bunkeflostrand - 277 - 4.4% Limhamn - 115 - 10.5% Lindeborg - 217 - 4.6% Nydala - 157 - 2.9% Eriksfält - 19 - 1.7% Malmö er så totalen og snittet.

Besvaret
Her var den så: http://www.malmo.se/faktaommalmopolitik/statistik/eomradesfaktaformalmo/omradesfakta2006.4.14a154ad10e65e90c5e80001905.html Har dog ikke kunne finde Annestad for sig selv sådan lige, men kun Bunkeflostrand. Her er lidt statistik: Område - Antal - Procent af befolkningen Malmö - 6.497 - 2.4% Bunkeflostrand - 277 - 4.4% Limhamn - 115 - 10.5% Lindeborg - 217 - 4.6% Nydala - 157 - 2.9% Eriksfält - 19 - 1.7% Malmö er så totalen og snittet.
Kan vi så konkludere at Limhamn er "dansker hotel" eller enklave eller.... :D
Besvaret
Her var den så: http://www.malmo.se/faktaommalmopolitik/statistik/eomradesfaktaformalmo/omradesfakta2006.4.14a154ad10e65e90c5e80001905.html Har dog ikke kunne finde Annestad for sig selv sådan lige, men kun Bunkeflostrand.
Det er nok fordi Annestad ikke er et byområde som sådan.. Mere statistik: Västra hamnen - 126 - 8.1% Klagshamn - 91 - 5.0% Inre Hamnen - 6 - 6.3% Apelgården (Rosengård) - 135 - 3.9% Almvik - 299 - 9.8% Lockarp - 9 - 5.1% Segevång - 85 - 2.2% Slussen - 109 - 4.1% Löngården - 55 - 4.4% Värnhem - 42 - 2.3% Gamla staden - 224 - 2.9% Danmark er, måske ikke så overraskende, den störste invandrergruppe i mange af områderne -baseret på data fra 1/1-06
Besvaret

Jeg vil godt lige ind med en f.k.bemærkning: Det er ikke Danmark, der er indvandrer, men danskerne :rolleye: Jeg er forresten noget overrasket over tallet for Almvik, men trøster mig med, at det må være i højhusene, for der er da ikke så mange i de lave huse.

Besvaret

Jeg er bare lidt træt af al det Annestad/dansker ghetto snak.. derfor spurgte jeg lidt kritisk til hvorfor man har valgt netop de 10 blokke (eller hvor mange det nu er...) virker lidt uovervejet efter min mening, og ville efter min overbevisning give en noget biased sample. Men ok jeg har heller ikke læst humaniora:confused:

Besvaret
men trøster mig med' date=' at det må være i højhusene, for der er da ikke så mange i de lave huse.[/quote'] Ja, føj da... Er godt nok også glad for at der ikke er så mange danskere her i Nydala/Eriksfält ... Ville være skrækkeligt... :rolleye:
Besvaret
Ja' date=' føj da... Er godt nok også glad for at der ikke er så mange danskere her i Nydala/Eriksfält ... Ville være skrækkeligt... :rolleye:[/quote'] mjah.. er lige flyttet fra Eriksfält-ish fordi der var for mange der snakkede dansk.. det var helt forfærdeligt at høre på.. I var over det hele!! :laugh:
Besvaret

Vi har valgt Annestad, fordi danskerne i dette område udgør 40 %. Det synes vi er et interessant fænomen, som vi gerne vil undersøge nærmere. Fremover skal vi nok være opmærksomme på, at Skåne ikke er lig med Sverige..:th2:

Hvorfor har i eksakt valgt Annestad? Det er jo et byggeri i Bunkeflostrand??. Ikke en landsdel i sig selv... Også skal i lige lære en ting:) Man flytter ikke til Sverige man flytter til Skåne. Det må I godt citere mig for. Mvh Trine Dansk-skåning.
Besvaret

Vi vil meget gerne høre om, hvilken oplevelse du har haft af at være flyttet over Sundet, samt hvordan det er at bo i et område i Skåne med så mange danskere. Har tilknytningen til Danmark/København ændret sig? Hvis du er interesseret i at snakke med os, må du meget gerne sende en mail til malmoe@punkt.ku.dk. Det vil vi sætte stor pris på :) Hilsen Marie, Lise og Stine

Besvaret
mjah.. er lige flyttet fra Eriksfält-ish fordi der var for mange der snakkede dansk.. det var helt forfærdeligt at høre på.. I var over det hele!! :laugh:
Hehee... :) Det underfundige i det oprindelige udsagn er bare, at havde der været tale om en anden indvandrer-gruppe end danskere, så var det straks blevet stemplet som værende racistisk, og hvad der ellers kommer af udsagn, til nogen af dem, der spørger til områder her i byen... :sick: Bortset fra det, er tråden vist ved at ramme en forkert afkørsel, så tilbage til subject... ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...