Johan Besvaret March 7, 2007 Rapporter Besvaret March 7, 2007 Det er nok fordi Annestad ikke er et byområde som sådan.. Mere statistik: Västra hamnen - 126 - 8.1% Klagshamn - 91 - 5.0% Inre Hamnen - 6 - 6.3% Apelgården (Rosengård) - 135 - 3.9% Almvik - 299 - 9.8% Lockarp - 9 - 5.1% Segevång - 85 - 2.2% Slussen - 109 - 4.1% Löngården - 55 - 4.4% Värnhem - 42 - 2.3% Gamla staden - 224 - 2.9% Danmark er, måske ikke så overraskende, den störste invandrergruppe i mange af områderne -baseret på data fra 1/1-06 Ja det er derfor at vi bor I Oxie, der er vi stadig kun få dansker...............eller...........
Markowitch Besvaret March 7, 2007 Rapporter Besvaret March 7, 2007 Vi har valgt Annestad' date=' fordi danskerne i dette område udgør 40 %. Det synes vi er et interessant fænomen, som vi gerne vil undersøge nærmere. Fremover skal vi nok være opmærksomme på, at Skåne ikke er lig med Sverige..:th2:[/quote'] Hey, det ville være mere præcist at skrive at den skånske mentalitet er sin helt egen. At skrive at Skåne ikke er lig med Sverige får det jo nærmest til at lyde som Kosovo/Serbien. Måske får vi snart FN vagter på broen? Skåne er lig med Sverige. Hvis ikke et kig i et atlas kan overbevise Jer, så send spørgsmålet videre til den Sveriges riksdag, så skal de nok fortælle Jer hvordan landet ligger. Er der stadig tvivl, så spørg på Christiansborg. :o
kapow Besvaret May 8, 2007 Rapporter Besvaret May 8, 2007 Andeby?? jeg har kun hørt det omtalt som dansker ghettoen, (ikke løgn) nu har vi i årevis brokket os i dk om at udlændinge ikke vil integreer sig i det danske samfund. vent at se, om ikke snart annestad bliver brugt af en politiker i sin tale om at dansker ikke er et hak bedre, jeg så lige i nyhederne at vi gør det samme når vi flytter til f.eks spanien, danner ghettoer mænger os ikke med de lokale og lære ikke sproget. Annestad er kun bygget på grund af broen, til danskerne og jeg syndtes det er et dårligt træk at bygge sådan nogle grimme klodser midt i ingenting, så tæt og så fylde dem med indvandre.
hsahirf Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 ..... jeg så lige i nyhederne at vi gør det samme når vi flytter til f.eks spanien' date=' danner ghettoer mænger os ikke med de lokale og lære ikke sproget. [/quote'] Jeg så det også, men man kan bare ikke sammenligne pensionister som flytter til Spanien med deres danske pensioner, med folk fra 3. verdenslande som kommer til Danmark og skal forsørges ... hvis verdenssituationen og klimaet i DK nu havde været sådan at de arabiske, afrikanske, whatever folk som kom til Nordeuropa, var gamle selvforsørgende pensionister som kom og ikke gjorde andet end at nyde vejret og spytte i de handlendes kasser, så havde partier som DF og lignende nok ikke haft den medgang de har i disse år i store dele af den vestlige verden
repeat Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Andeby?? jeg har kun hørt det omtalt som dansker ghettoen, (ikke løgn) nu har vi i årevis brokket os i dk om at udlændinge ikke vil integreer sig i det danske samfund. vent at se, om ikke snart annestad bliver brugt af en politiker i sin tale om at dansker ikke er et hak bedre, jeg så lige i nyhederne at vi gør det samme når vi flytter til f.eks spanien, danner ghettoer mænger os ikke med de lokale og lære ikke sproget. Annestad er kun bygget på grund af broen, til danskerne og jeg syndtes det er et dårligt træk at bygge sådan nogle grimme klodser midt i ingenting, så tæt og så fylde dem med indvandre. Er ikke enig. Nu bor jeg selv i Annestad. Men synes nu selv jeg forsøger at integrere mig i det Svenske samfund. Selvom der bor en del Danskere i min Brf, så er det ganske få jeg rent faktisk jeg snakker med. Tilgengæld snakker jeg rigtig meget med de Svenskere der bor her. Det har selvfølgelig noget at gøre med at jeg sidder i styrelsen for Brf, men alligevel. Jeg er også den eneste Dansker der sidder i styrelesen, og den eneste Dansker der dukker op til Brf informationsmøder og Generalforsamling. Jeg har en datter, som snart skal starte i Dagis. Kunne aldrig finde på at hun skal starte i en Dansk vuggestue, når det er herovre at jeg bor. Kan ikke rigtig følge dem, som beholder deres børn i Danske vuggestuer osv. El som er så opsat på at lave en Dansk skole herovre. Det vil da være meget bedre, hvis skolen kunne tilbyde det Danske sprog, på lige fod med andre "fremmedsprog" i den Svenske folkeskole. Min pointe er at fordi man bor i Annestad, er jo ikke ens betydende med at man ikke vil intigrere sig. Men det er ens handlinger. Men kan jo lige så godt bo alene ude på landet, og kun beholde kontakt med sine Danske venner. Er det så integration?
MC Manden Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 *snip* nu har vi i årevis brokket os i dk om at udlændinge ikke vil integreer sig i det danske samfund. vent at se, om ikke snart annestad bliver brugt af en politiker i sin tale om at dansker ikke er et hak bedre *snip* Og, det er nemlig 100% korrekt. Danskere generelt er elendige til at integrere sig !. Den undersøgelse kommer slet ikke bag på mig. Og ja, det må I gerne citere mig for at sige... Jeg har boet i flere lande (6 stk) og alle steder har danskerne haft nogle "sammenhold" som jeg slet ikke fatter. Flere steder er der deciderede dansker-områder (jeg snakker ikke om sverige) og man gør alt hvad man kan for at holde sig "så dansk som muligt" ... Om det er negativt, det ved jeg faktisk ikke, jeg deltog ikke selv i diverse dansker-arrangementer (med undtagelse af julefrokosten i Sømandskirken i Rotterdam, og det er vældig hyggeligt)... Dog er jeg grundig træt af alle de danskere der brokker sig over ghetto dannelser i DK. Har de mon nogensinde set verden udefra ????
SanneJ Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Og, det er nemlig 100% korrekt. Danskere generelt er elendige til at integrere sig !. Den undersøgelse kommer slet ikke bag på mig. Og ja, det må I gerne citere mig for at sige... Tror faktisk ikke det kun gälder for danskere, det er det samme med de svenskere der bor i udlandet (siger de svenskere jeg snakker med), tja, mon ikke det er det samme for enhver befolkningsgruppe, som er i et andet samfund. Det er bare mange gange nemmere at snakke med folk fra sin egen kultur på sit eget sprog. Dermed ikke sagt at jeg synes det er i orden, men sådan er det bare. Og er fuldständig enig i at danskere i Dk overhovedet ikke skal brokke sige over ghettodannelser i DK. Og mon ikke folk mere tänker på afstanden til broen end om der bor andre danskere, når de flytter herover?
Nils Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Så danskere er dumme, når de er negative over for ghettoer i Danmark. Når de så er så positive over for ghettoer i Sverige, at de selv laver sig en, så er de også dumme. Det er ikke nemt at være sød, når man kun har gratisaviser som moralsk vejledning. :D
SanneJ Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Så danskere er dumme' date=' når de er negative over for ghettoer i Danmark. Når de så er så positive over for ghettoer i Sverige, at de selv laver sig en, så er de også dumme. Det er ikke nemt at være sød, når man kun har gratisaviser som moralsk vejledning. :D[/quote']Nä, danskere er bare generelt dumme:rolleye: (og specielt mig, for jeg forstår ikke helt hvor du vil hen, måske er det fordi jeg kun läser den borgelige stockholmer avis Dagens Nyheter:confused: (som forresten havde et meget rosenrödt tilläg i går om Danmark))
MC Manden Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Nä' date=' danskere er bare generelt dumme:rolleye: (og specielt mig, for jeg forstår ikke helt hvor du vil hen)[/quote'] Bare rolig, Sanne... Jeg fatter heller ikke en lyd af hvad Nils mener...
Nils Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Det er udgangspunktet i den kampagne, der kører i 24 timer, eller hvad den hedder, og som også er udgangspunktet her: Danskere vil have indvandrere til at integrere sig, men de gør det ikke selv, når de flytter til solkysten. Æv bæv. En tankerække, som IMO ikke fører ret langt.
Futz Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 Plads til os alle Mange svenskere begynder at opfatte de fremmede danskere som konkurrenter på bil- og boligmarkedet, og som nogle, der kommer for at snylte på den svenske velfærdsstat. I 2008 er der ca. 200.000 danskere i Annestad. Langt de fleste har kun til hensigt at bo i Annestad nogle år. Derefter vil de tilbage til deres hjemland. Men når børnene først er kommet hertil og er startet i skole bliver den planlagte hjemrejse sjældent realiseret. I Annestad markerer Dannebrog mange steder at, "her bor en dansk familie" En Dansk indvandrer fortæller: "Det var svært pludselig at komme til Annestad. Jeg kunne kun lidt engelsk, og selvfølgelig slet intet svensk. De eneste jeg talte med, var dem jeg pendlede sammen med - de var også danskere. Og så savnede jeg min kone og to hunde. Hver dag tænkte jeg på dem - hele tiden. De kom herovre tre år efter i 2005." Fredag mod Danskerfrygt Fredag mod Danskerfrygt er en mega-event fredag den 8. Juni. Eventen består af to dele. Åbn din dør i hele skåne mellem kl. 16 og 16.30! Regionsdækkende opfordres svenskerne til at åbne deres døre mellem kl. 16 og 16.30 for symbolsk at vise, at vi er åbne overfor verden udenfor og ikke støtter de mange danskfjendske tiltag. Musik og overraskelser i Folkets Park I Folkets Park i Malmö vil tusinder samles til døråbning kl. 16 og på storscene og storskærm høre ord og musik af kendte svenskere. Der bydes også på overraskelser - heriblandt hilsener fra respekterede personligheder rundt om i verden. På en mindre scene og blandt publikum vil der være børneunderholdning og gøgl. Der deles varme drikke ud og danses for at holde varmen. Til sidst tændes fakler. Installationer rundt om i Malmö I løbet af dagen er der forskellige steder Malmö opstillet installationer og kunstværker, som går imod danskerfrygten, og som skal skabe opmærksomhed omkring Fredag mod Danskerfrygt. Støtte fra et bredt udsnit af det svenske samfund Et bredt udsnit af det svenske samfund støtter denne event: Øresundsbron,Fagbevægelsen, flere aviser, Kokken Tina, lill Babs, Carl von Linné, flere virksomheder samt en række humanitære, interesse- og minoritetsorganisationer. ;) Futz
Jette Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 Jeg så det også' date=' men man kan bare ikke sammenligne pensionister som flytter til Spanien [i']med deres danske pensioner, med folk fra 3. verdenslande som kommer til Danmark og skal forsørges ... hvis verdenssituationen og klimaet i DK nu havde været sådan at de arabiske, afrikanske, whatever folk som kom til Nordeuropa, var gamle selvforsørgende pensionister som kom og ikke gjorde andet end at nyde vejret og spytte i de handlendes kasser, så havde partier som DF og lignende nok ikke haft den medgang de har i disse år i store dele af den vestlige verden Rigtig god pointe til at nuancere lidt :th2:
SanneJ Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 Støtte fra et bredt udsnit af det svenskke samfund Et bredt udsnit af det svenske samfund støtter denne event: Øresundsbron,Fagbevægelsen, flere aviser, Kokken Tina, lill Babs, Carl von Linné, flere virksomheder samt en række humanitære, interesse- og minoritetsorganisationer. Cool! Hvordan har de (du?) fået Linné med? Han kunne ikke engang lide Skåne... (Hvem er kokken Tina? Jeg er vist slet ikke integreret:rolleye:)
MC Manden Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 (Hvem er kokken Tina? Jeg er vist slet ikke integreret:rolleye:) Det ved jeg så desværre godt... Hvis du er pjattet med salat og anden ligegyldig mad, så skal du bare se hendes programmer.
bozzen Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 how how Tina er en nationalklenod. Intet ondt ord findes at sige om hende!
Kasper Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 God humor Futz! De efterfølgende kommentarer behøver vist ikke kommentering
Steensommer Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 Tina er hende den nuttede blondine kok, som har bevist at selvom man er skeløjet, så kan man stadig godt se lækker ud på tv :) Det var vel også på tide at der kom et modstykke til Jamie Oliver *G*
repeat Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 Plads til os alle Mange svenskere begynder at opfatte de fremmede danskere som konkurrenter på bil- og boligmarkedet, og som nogle, der kommer for at snylte på den svenske velfærdsstat. I 2008 er der ca. 200.000 danskere i Annestad. Langt de fleste har kun til hensigt at bo i Annestad nogle år. Derefter vil de tilbage til deres hjemland. Men når børnene først er kommet hertil og er startet i skole bliver den planlagte hjemrejse sjældent realiseret. I Annestad markerer Dannebrog mange steder at, "her bor en dansk familie" En Dansk indvandrer fortæller: "Det var svært pludselig at komme til Annestad. Jeg kunne kun lidt engelsk, og selvfølgelig slet intet svensk. De eneste jeg talte med, var dem jeg pendlede sammen med - de var også danskere. Og så savnede jeg min kone og to hunde. Hver dag tænkte jeg på dem - hele tiden. De kom herovre tre år efter i 2005." Fredag mod Danskerfrygt Fredag mod Danskerfrygt er en mega-event fredag den 8. Juni. Eventen består af to dele. Åbn din dør i hele skåne mellem kl. 16 og 16.30! Regionsdækkende opfordres svenskerne til at åbne deres døre mellem kl. 16 og 16.30 for symbolsk at vise, at vi er åbne overfor verden udenfor og ikke støtter de mange danskfjendske tiltag. Musik og overraskelser i Folkets Park I Folkets Park i Malmö vil tusinder samles til døråbning kl. 16 og på storscene og storskærm høre ord og musik af kendte svenskere. Der bydes også på overraskelser - heriblandt hilsener fra respekterede personligheder rundt om i verden. På en mindre scene og blandt publikum vil der være børneunderholdning og gøgl. Der deles varme drikke ud og danses for at holde varmen. Til sidst tændes fakler. Installationer rundt om i Malmö I løbet af dagen er der forskellige steder Malmö opstillet installationer og kunstværker, som går imod danskerfrygten, og som skal skabe opmærksomhed omkring Fredag mod Danskerfrygt. Støtte fra et bredt udsnit af det svenske samfund Et bredt udsnit af det svenske samfund støtter denne event: Øresundsbron,Fagbevægelsen, flere aviser, Kokken Tina, lill Babs, Carl von Linné, flere virksomheder samt en række humanitære, interesse- og minoritetsorganisationer. Futz Øhh Futz, kan ikke lige finde ud af om dit indlæg er ment som en joke. Men nu kommentere jeg det alligevel, håber det er i orden:) Formoder at du mener at i 2008, er der 2000 danskere og ikke 200.000? Gør tur med min datter igennem Annestad hver dag, og har endnu ikke set danskere flage, for at vise her bor en dansk familie. Har dog set små danske flag, for at indikere fødselsdag. Desuden er billedet slet ikke fra Annestad, så det passer måske ikke helt ind i indlægget:) Fredag mod Danskerfrygt........
Futz Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 Formoder at du mener at i 2008' date=' er der 2000 danskere og ikke 200.000? [/quote'] Nej den er god nok - har du ikke set hvor mange familiers flyttelæs ham Kim Johansen hver dag kører over broen mod Annestad
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu