Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ok, dette må være det mest løjerlige påfund af et logo der længe er set! [ATTACH]1018[/ATTACH] Næsen, mund og spørgsmålstegn er min streg - hvis nogen skulle være i tvivl. Jeg er helt sikker på at grafikeren efter accept af konceptet, smuttede ned på den lokale for at fejre opgavens afslutning med en kold øl. Så lige frem for sig med et tomt udtryk og sagde overrasket til sig selv; "Hold kæft mand, de købte den sgu!?". Tekstforfatteren har også smurt tykt på med sit "Øresund - The human capital". Den er lidt i samme liga som "Øresund - The caring capital" eller den meget brugte "we care". Ja ja, akkurat samme gennemslagskraft som en våd toiletrulle. Man har bare hørt for meget af den slags... Vi har i øvrigt at gøre med et offentligt firma, der som bekendt ikke har været kræsen i sit valg af logo... Besøg dem her: http://www.oresundnetwork.com

Besvaret

Ja, det er da meget sjovt når du tegner stregerne på, det kan jeg godt se. :) Personligt synes jeg nu det er ret flot og enkelt logo. De to hvide ovale (som du ser som øjne) repræsenterer henholdsvis Sjælland og Skåne - og de to orange prikker indeni repræsenter København og Malmö. Jeg har ikke haft noget med designet at gøre, men husker da det blev lavet (det er jo efterhånden flere år siden), det er så vidt jeg husker Bysted der har tegnet logoet (bare sådan til information) :) Smil, Winnie

Besvaret
Ja, det er da meget sjovt når du tegner stregerne på, det kan jeg godt se. :) Personligt synes jeg nu det er ret flot og enkelt logo. De to hvide ovale (som du ser som øjne) repræsenterer henholdsvis Sjælland og Skåne - og de to orange prikker indeni repræsenter København og Malmö. Jeg har ikke haft noget med designet at gøre, men husker da det blev lavet (det er jo efterhånden flere år siden), det er så vidt jeg husker Bysted der har tegnet logoet (bare sådan til information) :) Smil, Winnie
Normalt er jeg, ligesom dig, til det enkle. Men i denne sag er jeg desværre faldet i det hul, at hver gang jeg ser logoet, ses det som to lettere forvirrede øjne, der med et rammende spørgende udtryk understreger hvor ukendt Øresund måske er ude i den store farlige verden :D [ATTACH]1025[/ATTACH] Iøvrigt har Bysted en hjemmeside her: http://www.bysted.dk/. Grafisk set, må jeg nok sige at de er knalddygtige. Så en smutter som ovenstående kan godt tilgives, men gør det ikke igen :tongue2:
Besvaret
Iøvrigt har Bysted en hjemmeside her: http://www.bysted.dk/. Grafisk set, må jeg nok sige at de er knalddygtige. Så en smutter som ovenstående kan godt tilgives, men gør det ikke igen :tongue2:
Jf. en af mine venner der arbejder hos Bysted, så skulle det ikke være dem der havde lavet det. Han var dog ikke helt sikker.
Besvaret
Normalt er jeg, ligesom dig, til det enkle. Men i denne sag er jeg desværre faldet i det hul, at hver gang jeg ser logoet, ses det som to lettere forvirrede øjne, der med et rammende spørgende udtryk understreger hvor ukendt Øresund måske er ude i den store farlige verden :D [ATTACH]1025[/ATTACH]
Jeg synes det ligner to påskekyllinger, der kysser hinanden. Men hvad to kyllinger har med Øresundsregionen at gøre er måske lidt svært at se... :rolleyes:
Besvaret
Jeg synes det ligner to påskekyllinger' date=' der kysser hinanden. Men hvad to kyllinger har med Øresundsregionen at gøre er måske lidt svært at se... :rolleyes:[/quote'] You definately didn't grow up on a farm!:laugh:
Besvaret

Da der har været nogen usikkerhed om, hvordan logoet skal forstås, har vi nu strammet op på virkemidlerne, så budskabet går tydeligere igennem. Vh Busted Communications hldrexl6.jpg :D

Besvaret
Jf. en af mine venner der arbejder hos Bysted' date=' så skulle det ikke være dem der havde lavet det. Han var dog ikke helt sikker.[/quote'] Hvor længe har din ven været hos Bysted?... Og ja - de har jo en bunke gode identiteter på samvittigheden. Jeg er heller ikke hvad man kan kalde "bombe-sikker" :o - men de var ihvertfald involveret i nogen grad. Jeg husker det, fordi jeg freelancede hos dem, dengang Øresundsbroen stod for at skulle åbnes. De var bestemt involverede i nogen grad - om ikke andet, så på nogle daværende sites. :) Winnie
Besvaret
Ser mer ut som Helsingborg och Helsingør' date=' tycker jag.[/quote'] Som Markowitch siger - så burde prikkerne nok være lige store. Logoet blev skabt for Øresund Network, i forbindelse med broens åbning. Derfor er jeg RET sikker på at de repræsenterer Kbh-Malmö :th2:
Besvaret
Da der har været nogen usikkerhed om, hvordan logoet skal forstås, har vi nu strammet op på virkemidlerne, så budskabet går tydeligere igennem. Vh Busted Communications hldrexl6.jpg :D
MUHAAHHAAAA !!!
Besvaret
Jeg synes det ligner to påskekyllinger' date=' der kysser hinanden[/quote'] Altså Cathrine, nu kan jeg KUN se kylle-kylle hver gang jeg støder på det logo:D :lol: Nej, Nils´s forslag får topkarakter med kryds og slange. Dét er da et budskab der er til at forstå. Måske en ny karriere ud i fremtiden? Kan se, at der er potentiale:laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...