Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Tågerbjudande till Öresundspendlare För att bättre utnyttja sittplatserna ombord på tågen nu i vår får Öresundspendlarna möjligheten att för 125 svenska eller 100 danska kronor köpa ett tillägg till sina ordinarie pendlarkort och utnyttja sittplatserna i första klass. Skånetrafikens ledning känner väl til att det är trångt på tågen i rusningstid och det är för att förbättra situationen som man nu går ut med det här erbjudandet. "Det känns bra att vi kan erbjuda de tomma platser som oftast finns i första klass till våra trogna Öresundspendlare och det visar även att vi är fullt medvetna om trängseln ombord och gör allt vi kan för att minimera den", säger Sven Tufvesson, kommunikationschef på Skånetrafiken. Det kommer att erbjudas 600 (300 i Danmark och 300 i Sverige) av dessa tilläggsbiljetter. Erbjudandet gäller de pendlare som reser mellan Österport och Skåne via Öresundsbron. Erbjudandet gäller tills vidare under maj. (NFÖ)

Besvaret

Hmm, hvorfor betale extra for en siddeplads på 1. klasse, når man kan sidde der gratis :rolleyes: Jeg sætter mig konsekvent ind i 1. klasse kupéen, hvis toget er fyldt op og folk står som sild i en tønde. Konduktøren kan alligevel ikke komme i gennem toget for at tjekke 1. klasse, fordi der står så mange folk i mellemgangene. Er der plads i toget, så sætter jeg mig selvfølgelig der, mest fordi man på ingen måde sidder bedre i sæderne på 1. klasse i forhold til resten af toget. 100 DKK extra ud af vinduet hver måned på et i forvejen dårligt produkt, nej tak!

Besvaret

og så gælder ikke for studerende.. :thumbdown . for et par måneder siden blev jeg smidt ud af 1.klasse et par dage i træk, det lignede lidt noget razzia :D så jeg er begyndt at komme hjemmefra 1 time tidligere nu og det funker egentlig meget godt

Besvaret

1.klasseskupeerne skal være der iflg. internationale regler. Jeg sætter mig ofte derind, hvis der ingen pladser er andre steder. Jeg tager så en diskussion med en evt. togfører og kan derved blive siddende indtil, vi når til Kastrup, hvorefter der som regel er plads andre steder.:D

Besvaret
1.klasseskupeerne skal være der iflg. internationale regler. Jeg sætter mig ofte derind, hvis der ingen pladser er andre steder. Jeg tager så en diskussion med en evt. togfører og kan derved blive siddende indtil, vi når til Kastrup, hvorefter der som regel er plads andre steder.:D
Siger de internationale regler noget om størrelsen af 1. klasseskupeerne? Det kunne være en provo ide, om den fremtidige 1. klasseskupé fik egen dør og et sæde med rindende vand :D
Besvaret

Jeg blev smidt ud derfra i torsdags. "Bla bla bla - der er plads i de forreste vogne - ja søster lagkage prøv om DU kan komme igennem kødranden! Og så kan i jo få skubbet det tog afsted til tiden så det ikke er 15 minutter forsinket istedet for at smide folk væk der ikke gider stå op 30 minutter, når 1. klasse er tom" :fight:

Besvaret

hmm Jeg har ikke benyttet toget de sidste 2,5 år, men da jeg gjorde det, satte jeg mig da også ind på 1 klasse hvis altenativet var at stå op...... Det giver da ingen mening med de vogne :fight: ................ det kan vel kunne være blevet værere pladsmæssigt på øresundstoget.. ellers må i lige korrigere mig :)

Besvaret
det kan vel kunne være blevet værere pladsmæssigt på øresundstoget.. ellers må i lige korrigere mig :)
Ingen grund til at korrigere! Det er simpelthen en SKANDALE at der stadig køres med kun tre vogne på nogle afgange. F.eks igår, toget fra Svågertorp 12.31 er fyldt godt op fra Centralen (ingen siddepladser), og vi står vel 150 stk på Svågertorp og venter, de fleste med store kufferter... Det tager 5 min at få mast alle ind, og dermed blev toget yderligere forsinket. Ufatteligt at vi skal finde os i de overfyldte tog!!! SÅ FÅ DOG FOR HELVEDE SNART MINIMUM SEKS VOGNE PÅ ALLE AFGANGE I DAGTID!!! :mad:
Besvaret

Da jeg på en søndag påpegede, at man havde lovet, at det var slut med de korte tog, fik jeg svaret, at det var for at spare, så man havde råd til at sætte 3 togsæt ind i myldretiden på hverdage. :rolleye:

Besvaret
De pisser (undskyld udtrykket) i den grad på os. Og køre til tiden kan de sgu heller ikke finde ud af. YEP Håber på DB - alt andet end DSB/Skanetrafiken.
Kører Skånetrafiken ikke "kun" busser og Pågatog? SJ skal vist have skylden hér - sammen med DSB :rolleyes:
  • 2 months later...
Besvaret
Ingen grund til at korrigere! Det er simpelthen en SKANDALE at der stadig køres med kun tre vogne på nogle afgange. F.eks igår, toget fra Svågertorp 12.31 er fyldt godt op fra Centralen (ingen siddepladser), og vi står vel 150 stk på Svågertorp og venter, de fleste med store kufferter... Det tager 5 min at få mast alle ind, og dermed blev toget yderligere forsinket. Ufatteligt at vi skal finde os i de overfyldte tog!!! SÅ FÅ DOG FOR HELVEDE SNART MINIMUM SEKS VOGNE PÅ ALLE AFGANGE I DAGTID!!! :mad:
tänk på at perrongerne ikke er så lange så der kan ikke väre mere end 3 vogne per gang toget körer mellem malmö-köbenhavn...... by the way :new:
Besvaret
tänk på at perrongerne ikke er så lange så der kan ikke väre mere end 3 vogne per gang toget körer mellem malmö-köbenhavn...... by the way :new:
Du mener 3 togsæt... det er 9 vogne... Toft mener vist bare der skal min. 2 togsæt (6 vogne) på hver afgang
Besvaret
Du mener 3 togsæt... det er 9 vogne... Toft mener vist bare der skal min. 2 togsæt (6 vogne) på hver afgang
i myldretiden körer de for det meste med mindst 2 sät.. og når de har vogne til det med 3sät.. der er lidt mangel på tog, speciellt nu når togtrafikken i skåne er blevet splittet. men der kommer nye tog.. :fight:
Besvaret

arriva har taget over pågatogene. og når der var nogle af de toge der körte til Ängelholm er det nu kun öresundstogene. för var det sj som körte alle tog i skåne og dsb der havde ombordpersonalen.. jeg arbejder på togenene.. hvis du ikke har luret det.. der er også nogle lånte tog på banen.. dem der ser lidt anderledes ud og lidt mer luxus.. de kör faktist lidt hurtigere.. men der er jo også speedlimit på banen.. man kan ikke bare köre rundt som man vil..

Besvaret

kører der så flere øresundstog til Ängelholm og derfor færre til brug over øresund? Det burde da stadig langt blive opvejet kystbanens tog Og det der med mere lyx ved jeg nu ikke.. Synes man sidder vildt dårligt i de andre

Besvaret

alle tog til ängelholm er öresundstog nu for tiden.. der er også en hel del der er istykker som ska repareres.. det gör de kun et sted, helgoland, kbh. ska väre en hel del tog der. og skånetrafiken har for en måned siden fået en ny sträkning og det er til Karlskrona, Blekinge. det er desvärre også öresundstog der körer derover.. för var også hver anden tog til Kristianstad öresundstog, nu er det kun dem der körer der.. alt det skete sidste måned.. men pröv gå ind o kigg i 1klass i de nye lånetog.. der er der luxus.. og vis du ikke har fået at vide det endnu så er der ingen 1klass efter kastrup, på grund af banearbejde..

Besvaret
Er det ikke kun på Nörreport, det er et "problem"? I så fald burde det sgu väre muligt, at man IKKE satte sig i de vogne, der ikke holdt ved perron på Nörreport, der er vel ingen grund til at göre folk dummere end de er:rolleye:
Besvaret
i myldretiden körer de for det meste med mindst 2 sät.. og når de har vogne til det med 3sät..
Ja det er flot, men det er jo heller ikke det der er hele problemet. Problemet er, at der stadig køres med kun tre vogne (et togsæt) på diverse afgange uden for den såkaldte "myldretid". Myldretid eller ej, så er de tre vogne på disse afgange ALTID fyldt fuldstændig op, og nogen gange efterlades folk på perronen, fordi der ikke er plads til alle passagerer i kun tre vogne! Og der gør det heller ikke lettere at DSB/Skånetrafiken, stadig ikke har fattet at hver 5. passager har en monster kuffert eller to med, fordi de skal til lufthavnen! Jeg kan forstå at der køres med tre vogne om natten, men om dagen?!?! :sick: Jeg tager toget på en del forskellige tidspunkter af døgnet, undtagen i "myldretiden", heldigvis, men hvad er forskellen på om der er 0 plads i 6 vogne i "myldretiden", eller 0 plads i tre vogne ved middagsstid? Til gengæld behøver man ikke købe billet, for konduktøren kan bevæge sig lige så meget som passagererne kan.
Besvaret
Ja det er flot, men det er jo heller ikke det der er hele problemet. Problemet er, at der stadig køres med kun tre vogne (et togsæt) på diverse afgange uden for den såkaldte "myldretid". Myldretid eller ej, så er de tre vogne på disse afgange ALTID fyldt fuldstændig op, og nogen gange efterlades folk på perronen, fordi der ikke er plads til alle passagerer i kun tre vogne! Og der gør det heller ikke lettere at DSB/Skånetrafiken, stadig ikke har fattet at hver 5. passager har en monster kuffert eller to med, fordi de skal til lufthavnen! Jeg kan forstå at der køres med tre vogne om natten, men om dagen?!?! :sick: Jeg tager toget på en del forskellige tidspunkter af døgnet, undtagen i "myldretiden", heldigvis, men hvad er forskellen på om der er 0 plads i 6 vogne i "myldretiden", eller 0 plads i tre vogne ved middagsstid? Til gengæld behøver man ikke købe billet, for konduktøren kan bevæge sig lige så meget som passagererne kan.
om natten körer der kun 1 togsät.. jeg arbejder kun nat så jeg ved.. har 1 gang väret med om at der körte 2 togsätt men den ene var aflåst fordi den skulle til malmö for at köre om morgenen. togföreren på toget regner også antalet passagere på ver afgang så dsb og skånetrafiken får ind statistik og ved hvornår de ska og KAN sätte ind flere tog.. det er noget vi også brokker os om når det ikke sker. men der er stadig mangel på tog.:rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...