Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min kones A4 (97'er Avant 1.8t) er begyndt at sige en lidt mere "mekanisk klak" lyd sådan ca. fra højre forhjul, når man kører over vejbump osv. Spørgsmålet er nu, er det måske det fantastiske bærearms problem der viser sig hér? Jeg syntes også at fartpiloten er lidt "kontant" i at gasse op/slippe gassen, når man justerer den under kørsel, altså det giver et mærkbart ryk, også selvom den ikke trækker til på tidspunktet. Kan det delvist bero på noget koblings"grej" eller skal man kigge andre steder? Kom ud af skabet alle jer Audi kyndige, og hjælp mig med bedre at forklare værkstedet hvad jeg vil have de skal kigge på!

Besvaret

"Klonket" fra forvognen er typisk bære-armene. Og især på din årgang. Jeg havde en 97´er også tidligere, og oplevede selv fætteren imens jeg havde den.

Besvaret
Tænkte jeg nok... Kommer du lige et smut op og skifter den? Så må du gerne pille ved mine 1210'ere efter et "job well done" :D
Jeg kan allerhøjest få en gammel Puch Maxi K til at rende 80...så jeg tror du vil se det som en dårlig "handel" bagefter :lol:
Besvaret

Angående fartpilot så er den ikke i forbindelse med koblingen. Den er koblet direkte til wiren som styre gasspjældet (gaspedalen). Hvis problemet stadig er der vil jeg tro den bare skal justeres hos audi eller nået. Vil jeg tro må jeg hellere lige indskyde..

Besvaret
Angående fartpilot så er den ikke i forbindelse med koblingen. Den er koblet direkte til wiren som styre gasspjældet (gaspedalen). Hvis problemet stadig er der vil jeg tro den bare skal justeres hos audi eller nået. Vil jeg tro må jeg hellere lige indskyde..
Så vil jeg lige indskyde, at den højst sandsynligt slet ikke har nogen Wire. De kører vist alle med elektronisk gasspjæld. ;)
Besvaret
Så vil jeg lige indskyde, at den højst sandsynligt slet ikke har nogen Wire. De kører vist alle med elektronisk gasspjæld. ;)
"Drive By Wire" (elektronisk kontrolleret gasspjæld) kom først på Audi A4 i 98-99, mener jeg. Men hæng mig dog ikke 100% op på det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...