Jump to content

Det her er jo frygteligt og dybt tragisk......:(

Recommended Posts

Besvaret
Tror ikke det er meget bedre andre steder i verden. Jeg møder ofte danskere der tror at os der bor i sverige betaler skat i sverige også. Jeg mødte sågar en dansk forsikringsmand den anden dag der troede at der var euro i sverige. Jeg kender mange københavnere der ikke ved hvad København K. står for... Eller at Dalmatien er en del af Kroatien. Osv osv osv
Guest Mogens
Besvaret

Jow jow...

Says it all... jeg ville (selv efter 4 år) ha' svært ved at svare ... pinsamt : (
Begrebet "indvandrer" kædet sammen med den danske nationalitet får pludselig en ganske anden lyd ! Nuvel, Prins Henrik is still going strong såh det... :laugh:
Besvaret
Says it all... jeg ville (selv efter 4 år) ha' svært ved at svare ... pinsamt :(
Jeps... know what you mean.. jeg var en af dem der svarede..:flov: men faktisk er det ikke så pinsamt!! For hvor mange muligheder har vi haft for at få SVENSK historie.. vælger du historie på Komvux eller lignende er historie undervisningen jo verdenshistorie da den er forberedende til Uddannelser.. Altså.. Vi ville ikke få en ski... ud af det.. Der er ikke nogen, velkommen-til-sverige-lær-din-svenske-historie kurser.. Men måske burde tilbuddet være der???
Besvaret
Der er ikke nogen, velkommen-til-sverige-lær-din-svenske-historie kurser.. Men måske burde tilbuddet være der???
Tror ikke det vil være et kursus der bliver overrendt. Hvormange herinde ville deltage hvis det fandtes?
Besvaret
Tror ikke det vil være et kursus der bliver overrendt. Hvormange herinde ville deltage hvis det fandtes?
Jeg ville nok ikke. Får rigelig af svensk historie af mine bedsteforældre og når min farmors søskende kommer på besøg, taler de kun svensk!
Besvaret

Øhh, Nielsen så vidt jeg er orienteret så er Dalmatien en del af Kroatien og udgører det meste af det Kroatiske kystområde. Kysten er opdelt i nord damatien, mellem dalmatien samt syd dalmatien. Hvis du ligger inde med andre oplysninger, så må du gerne dele.;)

• 2 weeks later...
Besvaret
Tror ikke det er meget bedre andre steder i verden. Jeg møder ofte danskere der tror at os der bor i sverige betaler skat i sverige også. Jeg mødte sågar en dansk forsikringsmand den anden dag der troede at der var euro i sverige. Jeg kender mange københavnere der ikke ved hvad København K. står for... Eller at Dalmatien er en del af Kroatien. Osv osv osv
Helt enig... det er også de færreste Københavnere der ved hvad København S. står for (det står for Sønderbro og ikke Syd. Nørrebro, Østerbro, Vesterbro og Sønderbro - nord, øst, vest, syd - ganske simpelt). Foriøvrigt et alt for grineren klip. Jeg vil nu forsvare de uvidende mennesker, at nogle spørgsmål kan stilles, så selv det simple svar skjules. F.eks. da han spørger om et land, der starter med U tænkte jeg først på Uganda, da USA var for simpelt et svar.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...