Guest Trine Skrevet June 5, 2007 Rapporter Skrevet June 5, 2007 http://sydsvenskan.se/skane/article243522.ece Så blev de vist trætte af os der chancer den til Svågerstorp:) Det er også synd at kontrolløren ikke kan nå at klemme sig gennem den skrækkelige menneskemængde..... Dyrt lösa biljett ombord på Öresundstågen Det kommer att kosta 100 kronor att lösa biljett ombord på Öresundstågen. Skånetrafiken dubblar avgiften från den 17 juni. – Vi har märkt att många resenärer som inte köper biljett mellan Kastrup och Svågertorp och det gör att tågvärdarna har svårt att hinna med, säger Skånetrafikens marknadschef Jonas Westerdahl i ett pressmeddelande. Vi vill också minska biljettförsäljningen ombord så att tågvärdarna ska kunna ge annan service till våra kunder.
Junkeren Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 http://sydsvenskan.se/skane/article243522.ece Så blev de vist trætte af os der chancer den til Svågerstorp:) Det er også synd at kontrolløren ikke kan nå at klemme sig gennem den skrækkelige menneskemængde..... Ja, det er helt horrible arbejdsforhold.... Det undrer mig at der ikke findes mere fleksible løsninger for pendlere. Min kæreste og jeg følges i bilen hver morgen, men en af os tager toget hjem 2-3 gange om ugen, når det ikke passer at køre sammen. Her kunne et klippekort være nice, men kan man finde ud af det? Næh, for der er jo ikke klippekortsautomater i Sverige, så derfor skal vi ikke have klippekort. Kunne desuden se, at der kun er ekstra afgift på 80 dkr. ved at købe billet i tøget fra DK-siden. Jeg tager den på røven fra nu af :) /Junkeren
Gio Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 Her kunne et klippekort være nice' date=' men kan man finde ud af det? Næh, for der er jo ikke klippekortsautomater i Sverige, så derfor skal vi ikke have klippekort. [/quote']Nu skal i jo også kun tage toget DK->SE - så det er da ikke noget problem med klippekort. I kører jo sammen hver dag fra SE->DK
Malene Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 Nu skal i jo også kun tage toget DK->SE - så det er da ikke noget problem med klippekort. I kører jo sammen hver dag fra SE->DK Man kan ikke købe et klippekort kun til Malmø. Man kan kun købe et klippekort med 5 klip, som hver er gyldig i 24 timer (tur/retur). Det bliver nogle dyre ture.
Gio Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 Man kan ikke købe et klippekort kun til Malmø. Man kan kun købe et klippekort med 5 klip, som hver er gyldig i 24 timer (tur/retur). Det bliver nogle dyre ture. Ok...ja - så er det ikke optimalt :o
Junkeren Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 Anyways... det bliver spændende at se hvem der overtager driften, når det afgøres her sidst på måneden. Der kan umuligt komme værre forhold for pendlere - både hvad angår kapacitet + fornuftige rabatordninger.
MC Manden Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 Anyways... det bliver spændende at se hvem der overtager driften' date=' når det afgøres her sidst på måneden. Der kan umuligt komme værre forhold for pendlere - både hvad angår kapacitet + fornuftige rabatordninger.[/quote'] Skal vi gætte på at SJ/DSB beholder den ???
Nils Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 Don't mention the war Skal vi gætte på at SJ/DSB beholder den ??? Nej for DSB og SJ er jo på hver sit hold. Det bliver en af dem eller ingen af dem. SJ er gået sammen med hongkongkineserne, så hvis de vinder får vi sumobrydere til at proppe os ind i togene på Svågertorp ligesom i... Japan ja, hvor hurtigtoget hedder Chimpansen eller noget. Noget der heller ikke er sjovt er, hvis Deutsche Bahn vinder. Hvem har lyst til at afvente signal i tre dage på et vigespor.
LotteB Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Nej for DSB og SJ er jo på hver sit hold. Det bliver en af dem eller ingen af dem. SJ er gået sammen med hongkongkineserne, så hvis de vinder får vi sumobrydere til at proppe os ind i togene på Svågertorp ligesom i... Japan ja, hvor hurtigtoget hedder Chimpansen eller noget. Noget der heller ikke er sjovt er, hvis Deutsche Bahn vinder. Hvem har lyst til at afvente signal i tre dage på et vigespor. Jo jo, japanerne har meget at lære af os, hvis de vil op af deres økonomiske søle, som de befundet sig i de sidste 14-15 år, meeen når vi kommer til "Shinkansen" er det vist OS der har noget af lære. Det er et af de mest effektive og præcise tog du kan opdrive på kloden. Hvad mener du med at afvente signal i tre dage på et vigespor :confused:Tysk punktlighed er da ikke at foragte. Jeg kunne godt tænke mig at se, hvordan DB ville håndtere sagen, hvis de vandt. De er godt nok på udebane og kender ikke forholdene i DK/S, men omvendt vil de jo heller ikke vinde, hvis de stillede betingelser ikke er opfyldt. Men et er teori, et andet praksis:rolleyes: Men om ikke andet, så for forandringens skyld, det kan da næsten ikke blive værre! Spændende at se hvem der løber med "sejrstrofæet".
Nils Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Hvad mener du med at afvente signal i tre dage på et vigespor Det gaazzzzzzzzzz. Det gør nok ikke den store forskel, hvem der vinder - det bliver under alle omstændigheder kaos pga. byggeriet og på grund af endnu flere passagerer.
thygesen Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Det gaazzzzzzzzzz. Det gør nok ikke den store forskel, hvem der vinder - det bliver under alle omstændigheder kaos pga. byggeriet og på grund af endnu flere passagerer. Ikke fordi jeg vil kommentere direkte på dig her Nils.. men det var nemmest for lige at holde tråden. Foreningen har faktisk været til møde med DB for at høre lidt om hvad de mente de havde at komme med og det var ret positivt. De kunne godt se alle udfordringerne, de ville gerne køre med egne testede tog og de foreslog også en del forbedringer. Af positive ting kan siges at de faktisk kørte med ret punktlige toge under ombygningen af Berlin Station og det lugter lidt af at det er det samme som skal ske her med Malmö - Hyllie osv.. Dog i et lidt mindre skala.. Det vil sige de har noget know-how med det at ligge i "byggerod". De havde også en meget meget avanceret teknik til deres konduktører så de var online med alle tidsplaner og mange andre smarte ting... Vi har også talt med DSB First og de havde også nogle positive ting, så alt i alt er foreningen af den overbevisning at uanset hvem af alle der vinder udbuddet, håber vi inderligt det bliver EN operatør på hele linjen da det jo faktisk er to forskellige udbud på den svenske og danske side... Og vi vil gerne væk fra den pege-fingre mulighed man har nu med to operatører.
Nils Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Neue Männer braucht das Land Nå ja, der er jo to udbud, så det kan faktisk godt blive SJ/DSB, der skal køre... Under alle omstændigheder kunne det være interessant med lidt forandring. :)
mrode Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 meeen når vi kommer til "Shinkansen" er det vist OS der har noget af lære. Det er et af de mest effektive og præcise tog du kan opdrive på kloden. Shinkansen er helt fantastisk, hvilket man opdager hvis man backpacker i Japan. Kører altid til tiden og siddepladser til alle. Så er det også rart at blive transporteret med 200-300 km/t. Hvis lignende blev indført mellem københavn og malmø ville jeg nok tage toget i stedet :)
Junkeren Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 SJ er gået sammen med hongkongkineserne, så hvis de vinder får vi sumobrydere til at proppe os ind i togene på Svågertorp ligesom i... Jeg kunne nu godt tænke mig MTR komme lidt ind over det. De styrer metroen i Hong Kong uden noget som helst slinger i valsen og forstår hvad det vil sige at flytte mange folk hurtigt. Medarbejderne synkroniserer ure når de møder om morgenen...
Gio Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Jeg tror arbejdsmoralen er en helt anden i Kina og Japan - så, desværre, er det nok lidt svært at sammenligne. Jeg siger ikke der er noget galt med 8-16 - men mange folk har kun et arbejde for at tjene penge - ikke for at kombinere interesse med indsats, honoreret med løn :D ...og så må jeg nok hellere dukke mig
Jette Besvaret June 7, 2007 Rapporter Besvaret June 7, 2007 Man kan ikke købe et klippekort kun til Malmø. Man kan kun købe et klippekort med 5 klip, som hver er gyldig i 24 timer (tur/retur). Det bliver nogle dyre ture. Jeg har købt Skånekort, intet problem fra Svågertorp, men besværligt at man skal over Kbh. Hovedbanegård for at betale med det på hjemturen. The upside is: Så får jeg set lidt til København :D
SanneJ Besvaret June 7, 2007 Rapporter Besvaret June 7, 2007 Jeg har købt Skånekort' date=' intet problem fra Svågertorp, men besværligt at man skal over Kbh. Hovedbanegård for at betale med det på hjemturen. The upside is: Så får jeg set lidt til København :D[/quote']Der er også en automat i Kastrup -hvis det hjälper:rolleye:
Jette Besvaret June 7, 2007 Rapporter Besvaret June 7, 2007 Der er også en automat i Kastrup -hvis det hjälper:rolleye: Tusind tak for info. det kunne rent faktisk være en hjælp :th2: Især når man skal med toget fra lufthavnen - så tak igen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu