credde Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Man får ingen vinter dæk, lorte sommer dæk, ikke orginal lås på handskerum, uden CD changer som han har beholdt... Til Gio: Jeg synes at du skal forbyde ham at komme her på dette forum!!! Bare en kommentar: Hvis nu bilen stod på mobile med cd-changer og den ikke blev leveret med cd-changer så bør du da som køber gøre opmærksom på dette. Vil sælger ikke lave om på det, så kan du jo nægte at købe bilen... Det samme gør sig vel gældene med vinterdæk. I den slags tvivlspørgsmål bør man vel kræve at se den købsaftale som der er indgået nede i Tyskland. Det er jo stadig påstand mod påstand, så for mig er det svært at bedømme som udefra. Jeg hverken fordømmer eller tager side i den sag.
thomas_lund Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Har selv købt bil igennem Andreas, og har kun positive ting om handlen + professionalitet. Selvom han er lidt dyrere end de andre, så ville jeg ikke tøve med at gå derned igen. Og så er det en fryd at tage derned og glo på fede biler/sparke dæk ;-) Har ikke handlet med nogen af de andre, så kan ikke udtale mig om dem.
Peter H. Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 . Man får ingen vinter dæk, lorte sommer dæk, ikke orginal lås på handskerum, uden CD changer som han har beholdt... QUOTE] De ting du skriver her passer ikke... Og hvis du har problemer med bilen forstår jeg ikke hvorfor du så ikke ringer til mig.. Du har jo et års garanti på bilen...¨ Ps send regningen på det hanskerum til mig så fixer vi det...
BS Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Skal det være: Peter Autohaus Sweden? (har læst her på forumet at Peter har hentet en lort bil til BS Audi 6 samt der var flere utilfredsede kundere) Som Peter også svarer på længere oppe har jeg selv valgt bilen med det KM tal. Det var prisen der gjorde for mig at jeg endte med en bil med det km tal. Indtil for et par mdr siden har den kørt perfekt. At den så skaber sig nu her gør mig da irrerteret men alt ialt har jeg været tilfreds med den. Så at sige Peter har solgt mig en lorte bil er nok lidt af en tilsnigelse! Jeg er glad for at handle i Netto til trods for de har flere utilfredse kunder.
Futz Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Har heller intet at udsætte på Peter/Autohaus. Fik hvad jeg havde bestilt.
Christina Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Hvis man selv henter bilen eller det gør en Aut importør står der det samme på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ Import: Ja! Hvis jeg køber en BMW af en svensker som han købte den f.eks hos forenadebil.se står der Import: Nej! Bilen blir registreringsbesiktigad och då vi är auktoriserade importörer kommer bilen inte att stå som direktimporterad. Det blir då lättare för dig när du en gång ska sälja bilen igen. Det passer ikke :-) Jeg har måske missförstået det du skriver (er svensker)... Vil bara förtydliga.. Hvis en auktoriserad importör tar hjem en bil står det import: nej Prova den här: AJS 308.
Christina Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Hvis man selv henter bilen eller det gør en Aut importør står der det samme på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ Import: Ja! Hvis jeg køber en BMW af en svensker som han købte den f.eks hos forenadebil.se står der Import: Nej! Bilen blir registreringsbesiktigad och då vi är auktoriserade importörer kommer bilen inte att stå som direktimporterad. Det blir då lättare för dig när du en gång ska sälja bilen igen. Det passer ikke :-) Jeg har måske missförstået det du skriver (er svensker)... Vil bara förtydliga.. Hvis en auktoriserad importör tar hjem en bil står det import: nej Prova den här: AJS 308.
BS Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Jeg har måske missförstået det du skriver (er svensker)... Vil bara förtydliga.. Hvis en auktoriserad importör tar hjem en bil står det import: nej Prova den här: AJS 308. Det er muligt der ikke står import (Det gør der heller ikke for min TCU139) Men der står I trafik första gången i Sverige: 2006-08-25 Import: Nej I trafik första gången i utlandet: 2003-12-19 Så hvis man lægger 2 og 2 sammen og får 4 ud af det. Så regner man nok også ud af det er en import bil.
Toft Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Det er muligt der ikke står import (Det gør der heller ikke for min TCU139) Men der står I trafik första gången i Sverige: 2006-08-25 Import: Nej I trafik första gången i utlandet: 2003-12-19 Så hvis man lægger 2 og 2 sammen og får 4 ud af det. Så regner man nok også ud af det er en import bil. Desuden har man jo som køber kigget i bilens servicebog inden man skriver under, og er servicebogen på tysk, med tyske stempler osv, ja så behøver man dårligt slå bilen op på vägverket for at blive klogere - og så kan det i øvrigt være skide ligegyldigt hvor meget vægt importøren lægger i at bilen står som: "import: nej"
Zidane Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 De ting Madsen og koustrup skriver her passer heller ikke............................................???
Zidane Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Som Peter også svarer på længere oppe har jeg selv valgt bilen med det KM tal. Det var prisen der gjorde for mig at jeg endte med en bil med det km tal. Indtil for et par mdr siden har den kørt perfekt. At den så skaber sig nu her gør mig da irrerteret men alt ialt har jeg været tilfreds med den. Så at sige Peter har solgt mig en lorte bil er nok lidt af en tilsnigelse! Jeg er glad for at handle i Netto til trods for de har flere utilfredse kunder. Undskyld Hvis du har nogle gode billeder af din A6 må du gerne vise dem her på dette forum :th2:
Michael P Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 ... Jeg har købt 8 biler af Peter H og har aldrig haft noget som helst besvær med at få løst evt. problemer med mine biler hos ham, tværti mod. Så de beskyldninger som Jørgen B.S og andre kommer med vanvittige, MEN DER JO NOGEN "MENNESKER" DER ALDRIG BLIVER TILFREDSE !!!!! Og husk lige at det er altid Peter der tilbyder at hjælpe f.eks. med at låne sine prøveplader ud!!! Så drop den misundlighed på Peter, eller start jeres egen bilforretning (Hvis i har modet som Peter og de andre) VH Michael P
Madsen Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Jeg har købt 8 biler af Peter H og har aldrig haft noget som helst besvær med at få løst evt. problemer med mine biler hos ham, tværti mod. Så de beskyldninger som Jørgen B.S og andre kommer med vanvittige, MEN DER JO NOGEN "MENNESKER" DER ALDRIG BLIVER TILFREDSE !!!!! Og husk lige at det er altid Peter der tilbyder at hjælpe f.eks. med at låne sine prøveplader ud!!! Så drop den misundlighed på Peter, eller start jeres egen bilforretning (Hvis i har modet som Peter og de andre) VH Michael P Så fordi du har udelukkende gode erfaringer så udelukker det andre fra ikke at have det??
koustrup Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Så de beskyldninger som Jørgen B.S og andre kommer med vanvittige, MEN DER JO NOGEN "MENNESKER" DER ALDRIG BLIVER TILFREDSE !!!!! Undskyld Michael, du har selvfølelig ret!
nielsen.se Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Jeg har købt 8 biler af Peter H og har aldrig haft noget som helst besvær med at få løst evt. problemer med mine biler hos ham, tværti mod. Så de beskyldninger som Jørgen B.S og andre kommer med vanvittige, MEN DER JO NOGEN "MENNESKER" DER ALDRIG BLIVER TILFREDSE !!!!! Og husk lige at det er altid Peter der tilbyder at hjælpe f.eks. med at låne sine prøveplader ud!!! Så drop den misundlighed på Peter, eller start jeres egen bilforretning (Hvis i har modet som Peter og de andre) VH Michael P Jeg tror ikke det har noget at gøre med misundelighed, snarer et udtryk for utilfredshed. Det kan der vel ikke være noget i vejen med. Der skal være plads til at lufte sin utilfredshed herinde. Jeg vil ikke gå i detaljer, men jeg har også dårlig erfaring med Peter Autohaus. Jeg kan ikke anbefale ham på nogen måde!
BS Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Undskyld Hvis du har nogle gode billeder af din A6 må du gerne vise dem her på dette forum :th2: Har ikke nogen gode billeder af den. Vil du købe den?
Zidane Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Har ikke nogen gode billeder af den. Vil du købe den? Nej Tak Jeg skal have en BMW... Det er da fandme godt at jeg blev advaret hvor jeg IKKE skal købe min bil (Peter Autohaus Sweden).:thumbdown Jeg fatter ikke at Peter kunne gøre de ting mod Madsen. Madsen: Well, nu er det her jo en offentlig debat, og med det følger der jo både ris og ros af de sælgere, mæglere og andre man handler med. Siden det er en offentlig debat synes jeg godt at jeg kan tillade mig at komme med min advarsel mod Autohaus, til trods for at Peter færdes herinde og glædeligt rådgiver og hjælper. Jeg kan desværre ikke give Autohaus en anbefaling med på vejen ifm køb og salg af vores bil. Måden vi fik at vide at vores bil var solgt, var fra Vägverket, som sendte os en lap, og intet ord fra Autohaus. Vi måtte efterfølgende selv tage kontakt til Autohaus for at høre salgsprisen og aftale nærmere om afslutning af handlen. Efterfølgende ville han vende tilbage, men det gjorde han ikke, og vi måtte gentagne gange ringe og maile, ofte uden respons. Bilen blev solgt i slutningen af marts, men det er først for ganske kort tid siden at vi endelig fik så godt som afsluttet... Jeg synes bare ikke det er i orden at der går over 14 dage mellem en mail eller et svar på et spørgsmål ( specielt ikke når man kan se at personen er yderst aktiv herinde ), og jeg synes bestemt heller ikke at man forsøger at gøre alle glade ved, at man skal have af vide gennem Vägverket, at ens bil er solgt. det kræver kun et simpelt opkald eller en mail... Dét er ikke service i mine øjne, og det virker meget uprofessionelt... Hele processen har været et irritationsmoment uden lige, og til slut måtte jeg overlade alt vedrørende denne sag til min bedre halvdel, jeg jeg simpelthen var for arrig til at kunne skrive pænt til Autohaus. ( Tænk at skulle sende den samme mails til begge firmaets adresser samt en PM herindefra, før man får respons!) Jeg har hørt om folk der har været meget glade for Autohaus' service, men det kor kan jeg desværre ikke istemme mig, men kun glæde mig over at andre har haft positive oplevelser... Og sorry Peter, men når man færdes herinde må man kunne klare både ris og ros....
janlunde Besvaret June 15, 2007 Rapporter Besvaret June 15, 2007 Jeg tror aldrig jeg vil risikere at købe import bil fra Tyskland og slet ikke få en forhandler til det! Det sidste er der stor risiko for at kemien måske ikke stemmer og man så bliver røvrendt. Det kan godt være at nogen har gode erfaringer og at de "sparer" x antal kroner. Jeg mener at den skudsikre måde er blot at købe bil hos en svensk forhandler med f.eks. 3 års garanti :th2: . På denne måde bombesikrer du din "dårligste" investering bedst muligt. Og så slipper man al besværet. Medmindre man altså er ekspert på selv at importere...
Basse Besvaret June 16, 2007 Rapporter Besvaret June 16, 2007 Jeg tror aldrig jeg vil risikere at købe import bil fra Tyskland og slet ikke få en forhandler til det! Det sidste er der stor risiko for at kemien måske ikke stemmer og man så bliver røvrendt. Det kan godt være at nogen har gode erfaringer og at de "sparer" x antal kroner. Jeg mener at den skudsikre måde er blot at købe bil hos en svensk forhandler med f.eks. 3 års garanti :th2: . På denne måde bombesikrer du din "dårligste" investering bedst muligt. Og så slipper man al besværet. Medmindre man altså er ekspert på selv at importere... Forstår ikke problematiken - da jeg handlede hos Prestige Auto, var der skriftlig kontrakt på det hele. Hvilken en bil, hvor mange km, hvad farve, hvad min. udstyr, hvilken stand osv, hvad Prestige auto skulle foretage sig omkring bilen, km check osv osv og ikke mindst af alt, den endelige pris inkl. alt. Udover det fik jeg flere biler at vælge i mellem, og en garanti at der ikke ville blive hentet en bil, sælger ikke selv ville hente hjem til sig selv privat. Modtager man så en bil, der ikke er som kontrakten beskriver - så nægter man self. modtagelse og både sælger og køber er indforstået med at sådan fungerer det, når man har en kontrakt. Uanset kemi, så skal alle overholde en skriftlig kontrakt. Hvis det er en brugt bil man køber, må man også som køber være velviden om at en brugt bil, er en brugt bil - og leve med hvad det indebærer med evt. småridser og små buler etc etc.
nielsen.se Besvaret June 16, 2007 Rapporter Besvaret June 16, 2007 Jeg tror aldrig jeg vil risikere at købe import bil fra Tyskland og slet ikke få en forhandler til det! Det sidste er der stor risiko for at kemien måske ikke stemmer og man så bliver røvrendt. Det kan godt være at nogen har gode erfaringer og at de "sparer" x antal kroner. Jeg mener at den skudsikre måde er blot at købe bil hos en svensk forhandler med f.eks. 3 års garanti :th2: . På denne måde bombesikrer du din "dårligste" investering bedst muligt. Og så slipper man al besværet. Medmindre man altså er ekspert på selv at importere... Men du har sikkert også fastforrentet boliglån.
janlunde Besvaret June 16, 2007 Rapporter Besvaret June 16, 2007 Men du har sikkert også fastforrentet boliglån. Nej, faktisk både rörlig og fast :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu