Jump to content

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Dammit, man skal sgu være hurtig hvis man skal nå at poste nyheder herinde! Det var dog en elendig artikel fra Ekstra Bladet, men det overrasker vel næppe? Mine svenske naboer har kun udtrykt glæde over at have mig som nabo, og et par af dem arbejder i Danmark, hvilket jo ligestiller dem med de andre pendler-svin? Eller er de bedre end andre pendlere? Nu har jeg så min egen, svenske, virksomhed, så jeg bidrager jo sådan set mere end mine svenske pendler naboer :D Måske bliver ordet pendler en dag lige så meget et fy-ord som perker? Jeg har ALDRIG oplevet noget som helst i den retning her i Malmø, dermed ikke sagt at det ikke sker, men mon ikke lige EB skulle slå lidt koldt vand i blodet? Eller måske nærmere prøve at søge ind til kernen af problemet, netop at Stockholm ikke fordeler pølserne og tuborg helt efter lokalpolitikernes hoveder?

Besvaret

Som ny herovre har vi ikke mærket meget til det endnu. Vi er dog også fra "landet", Trelleborg :o Selvfølgelig er der nogen der kigger når vi ævler løs på dansk, men jeg syntes generelt at de er rigtigt søde. Vi er også blevet taget godt imod i skole og dagis...men der vil jo altid være nogle :rolleyes: At betale svensk skat når man benytter deres system er oplagt i mine øjne...men det ville jo ikke ændre noget for folk som Per Jonsson der har skrevet det nænte læserbrev. De ville stadig have at vi flyttede tilbage til vores "eget land". Der er en klokke der ringer et sted, er der nogen der gider at slukke den ?:fight: "Generelt ryger og drikker mere", siger han, nu ved jeg fra en undersøgelse at hver 5 borger i Trelleborg ryger, det er da pænt mange sådan taget Sverige i betragtning. Men det handler vel også om hvordan vi opfører os?! Vi er jo "nordens italienere" og mere frisindede, ikke så "ordentlige" som svenskerne. Vi kan da mærke at der er kameler at sluge og småting man ændrer på...men det forventede vi nu også inden vi flytede.

Besvaret
Futz er du en stork?
Hvad h...... mener du med det???:rolleye:
(Det kommer sig af at jeg syntes at Hr. Zidane var generaliserende i sit postulat i en anden tråd om at "alle der bor i Oxie er fattige, og at alle der bor i Vestre havnen har 3 biler" etc. Zidane (fra Den gamle by - Ribe ) Der kommer kun to ting fra Ribe, jyder og storke ! Og du er ikke jyde tror jeg - ergo må du være en stork :p
Besvaret

Hør nu problemet er ikke særligt stort.. de stakkels svenskere er bare uoplyste, men er der nogen der kan hjælple mig med at finde det læserbrev det henvises til fra Ekstra Bladet for så vil jeg lave et "svar" på det med foreningen som afsender.. For han er jo ikke den eneste der ikke kender fakta.. derudover er det vist et meget meget få tal der "mobber" danskere ud..

Besvaret

Evt en hilsen fra foreningen til møgpamfletten EB om at tingene bestemt ikke forholder sig som de beskriver. Ikke at de ikke godt ved det - de ved jo godt deres elendige artikler er usandheder krydret med løgn - men altid godt at gøre dem opmærksom på det. Pede

Besvaret
Jeg tør ikke sige at jeg er en dansker (i Malmö) og det er jeg heller ikke (har kun dansk statsborgerskab). Jeg snakker kun englesk med dem...Når de spørger mig hvor jeg kommer fra, så siger jeg, kommer fra Iceland. ;-) dem = svenskerne
Hvis man har dansk statsborgerskab er man da dansker... ! Ellers bør man da aflevere sit pas næste gang man tager udlands! :scared:
Besvaret

Jeg faldt lige over denne artikel som sikkert har været postet herinde før: http://epn.dk/privatokonomi/din_bolig/article925705.ece Specielt er jeg vild med dette: :lol:»Danskerne bliver ikke afskrækkede af, at priserne stiger. De kommer jo fra et marked, hvor de er vant til at betale det dobbelte for en bolig, og så kommer de til et eldorado, hvor det koster halvdelen af, hvad de er vant til,« siger mægler Tony Mortensen. Han forstår sgu da at trykke sig ud :laugh:

Besvaret
Jeg er ikke en dansker, har kun dansk pas... du ved godt når man søger job i DK og man ikke hedder Søren er man ikke dansker (sådan tænker flest arbejdsgivere) ...det ved du da godt ;-) Ring til AF og sig at du vil gerne have en taxi-driver men han må ikke være sort....de vil gerne hjælpe dig. Kan du huske? Tror 19 ud af 24 AF i DK sagde OK. Vi kan kun arbejde på posthuset og I kan arbejde alle steder. Det gælder kun i DK, men det gælder ikke i Sverige. Har du været i Lidl i Malmö? Butik chef Amir Burek...i DK heder han så Søren Sørensen/Larsen/Nielsen ;-) Derfor bor jeg i Sverige. :th2: Men mine bedste venner er danskerne! :D
Og, så længe man har den holdning som dig, så bliver det aldrig anderledes. Jeg har sjovt nok flere kollegaere som ikke hedder Søren eller noget andet dansk, og det fungere helt fint. Og, dine idiotiske og nedladende kommentar til alt og alle hjælper da ikke din "sag" ...
Besvaret
Har hele tiden ventet på dit svar ;-) Må jeg spørge dig om noget? Har du en kæreste??? :) Jeg er ikke en dansker, har kun dansk pas... du ved godt når man søger job i DK og man ikke hedder Søren er man ikke dansker (sådan tænker flest arbejdsgivere) ...det ved du da godt ;-) Ring til AF og sig at du vil gerne have en taxi-driver men han må ikke være sort....de vil gerne hjælpe dig. Kan du huske? Tror 19 ud af 24 AF i DK sagde OK. Vi kan kun arbejde på posthuset og I kan arbejde alle steder. Det gælder kun i DK, men det gælder ikke i Sverige. Har du været i Lidl i Malmö? Butik chef Amir Burek...i DK heder han så Søren Sørensen/Larsen/Nielsen ;-) Derfor bor jeg i Sverige. :th2: Men mine bedste venner er danskerne! :D og kæresten (Gitte 25)!
Hvis du ikke selv opfatter dig som dansker, hvorfor har du så dansk statsborgerskab. Kan du se, hvor jeg vil hen ...? ;) I mine øjne er alle, som har dansk statsborgerskab og dermed dansk pas da danske uanset navn, hvor de har været født henne - hvis ikke de er født i Danmark. Men, man må også forstå, at har man dansk statsborgerskab så kræver det, at man føler sig som en dansker og ikke en nordmand, finne, tysker osv. Hvis jeg følte mig som mere svensk end dansk, så ville jeg også søge om svensk statsborgerskab.
Besvaret
:laugh: Hvorfor er du altid sur? Du har da godt....du laver ikke noget samt du får pension fra DK ;)
Jeg ved ikke, hvor du har dine oplysninger fra, men jeg arbejder hver dag i København og er aldeles ikke pensionist. Ikke, at der er noget galt i at være pensionist. Og iøvrigt, hvordan ved du. hvordan jeg har det??:rolleye: Desuden er jeg ikke sur, men totalt uforstående indlæg p..... mig af, da der ikke er nogen grund til at fylde debatten med den slags pjat. Brug dog PM til den slags.
Besvaret
F.eks. Hvor mange udlændinge arbejder i TOLD&SKAT? 0%
Uddrag af svar fra SKAT som jeg fik idag... Hej -------, tak for din henvendelse. Kan se at din selvangivelse er indberettet og årsopgørelsen 2006 er dannet med resultatet overskydende skat på kr. -----, beløbet er til disposition på nemkontoen den --.--.---- Med venlig hilsen Tuncay Öztürk SKAT Kundecentret Tlf. 7222 1818 Du har vist udstillet din IK rigeligt i denne tråd efterhånden...:rolleye:
Besvaret
For danskerne ord INTEGRATION betyder man skal 100% være dansker, alt dansk er godt.
Hm... det var da godt nok et underligt generaliserende postulat... du må da ikke have haft kontakt til mange danskere...?
Besvaret

Det er stor underholdning at se hvor meget i går op i at forsvare danmark, og det danske. Hold da op, han har ju en pointe. Er man ikke pæredansk, så bliver man aldrig dansk! Du skal være født og opvoksen i landet, ellers kan man glemme alt om det. Hallå Brian! Jeg er og kommer altid at være en stolt svensker, men hvis jeg kunde ha dobbelt medborgerskab så skulle jeg kraftigt overveje det ( hvis det gjorde mit liv nemmere - visum etc. ) At være svensk er for mig at have et forhold til naturen, kulturen osv. At være dansk er for mig at hylde alt det "gode" danske - øl, kvinnor og Christiania. Så velbekomme! (og nu får jeg 15 svar der alle skal svine mig til, og forsvare det hellige danske)

Guest carspar
Besvaret

Ja det er ikke gået op for Ekstrabladet samt en del af skåningene at kommuneskatten der opkræves for os sendes til Stockholm. Hvordan de så fordeles derfra er mig uvist. Kommuneskatten regnes som en gennemsnitlig kommuneskat i Dk og ganges med antallet af ansatte i dk med bopæl i Sverige. I følge aftale mellem DK og Se så er det dette beløb sverige skal have. Borgmesteren i Malmø har tidligere kommet med udtalelser der viser at han heller ikke vidste dette. Men fra Stockholm vil rigsdagen hellere have den reelle opkrævede kommuneskat end en gennemsnitlig. Skåne vil gerne have den reelle kommuneskat for de af deres borgere der pendler og arbejder i Danmark.

Besvaret
Det er stor underholdning at se hvor meget i går op i at forsvare danmark' date=' og det danske. [/quote'] Nej, Bozzen... Vi forsvarer ikke det danske, men som vedkomne ser på tingene i DK, så er der ingen der kommer nogle vegne. Udlændinge bosat i DK, ovenikøbet med dansk statsborgerskab burde måske feje lidt for egen dør inden man begynder at skyde på "det uretfærdige danmark".... Sjovt nok, så kender jeg en masse ikke-danskere som klarer sig fint og som ikke brokker sig over danmark (det gør jeg så gerne da jeg ikke vil bo der, eller ha' et tilhørsforhold til en regering som har sørget for at jeg ikke kunne bo i DK).... Jeg har intet imod kritik af DK, men gør det lige lidt sagligt ....
Besvaret
Hold da op, han har ju en pointe. At være dansk er for mig at hylde alt det "gode" danske - øl, kvinnor og Christiania. (og nu får jeg 15 svar der alle skal svine mig til, og forsvare det hellige danske)
Kan nu ikke finde pointen i det men f*ck it... du kan! :th2: Sejt...! En af de ting der får mig til at være dansk, er at håbe på Christiania snarligt, gerne inden august, bliver ryddet og belagt med asfalt... eller bare et eller andet nyttigt ;) Sjovt at se hvordan du selv gør opmærksom på, at dit indlæg lægger op til at svine dig... hvorfor skulle man dog det...? Danmark er da ikke mere helligt end Sverige... eller andre lande for den sags skyld... alt har vel en negativ som positiv side...
Besvaret
Statsborgerskab --> dansk pas --> fri rejse (uden visum) --> DERFOR
Hmmm ... Afleverer du ikke lige dit danske pas, næste gang du tager udlands? :laugh: Men faktum er faktisk, at selv med dansk pas har man bestemt ikke fri rejse - men mange ting, går lettere fx rundt i EU. Hvis man fx. som jeg til efteråret, skal til Skt. Petersborg i Rusland i et par dage, så skal man have visum, som skal ansøges temmelig længe før. Da jeg var i Peru fik man også et 3 måneders turistvisum. Til Kina skal man også have visum osv. Skal man til USA er der helst nogle lande, man ikke skal have stempler fra i sit pas, for ikke at besværliggøre adgangen. Hvis man skal til Tyrkiet skal man helst ikke have et stempel fra den græske del af Cypern i sit pas og omvendt.
Besvaret

Jeg følte mig aldrig 100% velkommen i Danmark. Talade sproget ( som sådan, med dialekt ), arbejdede, hade egen bolig, etc. Hørde tit at " skal du ikke over broen, svensker etc." Det danske folkeparti har haft succés med sin politik. Desværre. Og siden vil jeg sige til jer at Zidane har en skøn humor. Et strejf af ironi og satire, som jeg synes er i Nils-klass. Selvdistance er et must!

Besvaret

Zidane har en fed humor, ingen tvivl om det - men enhver der udtaler sig, uden at have sine facts i orden, fremstår som en klaphat :-) Især mht. SKAT - så er det måske nok den arbejdsplads i DK, der har flest ansatte med anden etnisk baggrund (ret mig hvis jeg tager fejl, for har ingen statistik på det) - så det er sq lidt komisk med hans udtalelser. Og grunden til dette er netop, at så kan man servicere alle DANSKERE lige, uanset hvor de er født, eller deres forældre mv. er født. Men folksen - tag den med ro - han er bare en provokatør, burde slet ikke få så meget opmærksomhed fra jer, som han gør :-)

Besvaret

Debatten startede med at handle om EB's artikel der handler om svenskere som mobber danskere med at snylte på Sverige og presse priser på huse op. Herefter fik Zidane lyst til at tude over at han ikke kan få et job i dk fordi han ikke hedder Sørensen. Jeg synes foriøvrigt det er besynderligt at fremmedarbejdere i Danmark tuder over at de SKAL integreres og man ikke må være lidt anderledes. Gad vide hvordan en kvinde i bikini og langt blafrende hår ville blive modtaget i ikke vestlige lande? Tror de ville bede om lidt integration, mon ikke? Skik følge eller land fly, siger man. Sidst jeg hørte om racisme i Skåne, så var der vist ved at være voksende problemer der også. Men kan ikke rigtig se det hænger sammen med den oprindelige tråd: svenskere mobber danskere.

Besvaret
Det kan godt være det med SKAT...måske Men for 4-5 måneder søgte SKAT 400 medarbejder, så tænkte jeg nok at det er noget for mig. Hvis jeg får job i SKAT vil jeg være "en stor dreng (ikke tissemand)." Så skulle jeg drille alle dem fra sunddebatten og afvise alle deres ansøgninger om alt ;-) Det kunne være meget spændende! 23. maj får jeg igen email fra dem: Kære Zidane Vi har nu gennemgået din ansøgning om stillingen i SKAT. Med beklagelse må vi meddele dig, at stillingen er besat med en ansøger, hvis profil i højere grad passede til jobindholdet. Tak for din interesse. Med venlig hilsen Susan Kastrup SKAT Hovedcenter Neeeej.....så blev jeg sur! Jeg sendte et billedet af Dronningen Margrethe til Susan Kastrup :th2: Nu må jeg bare forsætte med at arbejde som tandlæge i Brøndby Strand ;-) :love2:
Måske du skulle lade være med at skrive tissemand i dine ansøgninger. Alle får afslag engang imellem. Jeg har lige fået et afslag fordi jeg havde hvide sko på istedet for sorte til en samtale. Og jeg er så dansk som noget kan være med blå øjne og blond hår.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...