Jump to content

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Nej for det udstyr der bruges til måling skal kalibreres og godkendes til hastighedsmåling...... Det er de nuværende kameraer ikke.......:)

Prøv at læse igen - at radarkontrol er det eneste der tæller :laugh: Selvfølgelig kan man tilsvarende tages "for fart" med stopur, policepilot, what ever
  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest Mogens
Besvaret

Bøderegn...

Nej for det udstyr der bruges til måling skal kalibreres og godkendes til hastighedsmåling...... Det er de nuværende kameraer ikke.......
Du skriver lige herinde, når/hvis din 1. bøde i tunnelen falder, ik´? (ikke at jeg ønsker det for dig !)
Besvaret

jo. stopur er faktisk godkendt!!! desværre.. så station 2 hvor de her omkring nappede nogle stykker med stopur. en hhelikopter hang oppe i luften og målte så hvor hurtigt en bil kørte fra A til B på en 1 km lang strækning. og dette er så godkendt, dog skal helikopteren følge bilen osv... at denne metode er godkendt fatter jeg virkelig ikke, for hvad forhindre betjenten i at "pynte" på tiden?!!?... det må den betjent der har oprettet et indlæg herinde vel kunne svare på?

Guest Mogens
Besvaret
jo. stopur er faktisk godkendt!!! desværre..
Brian og Gio mener ift. TV-monitorer. Det er jo en anden sag end live iagttagelse, ik' :laugh: Men lad os nu, se hvad der sker - måske de bliver hastigt klogere ;)
Besvaret
Brian og Gio mener ift. TV-monitorer. Det er jo en anden sag end live iagttagelse, ik' :laugh: Men lad os nu, se hvad der sker - måske de bliver hastigt klogere ;)
Vi ser vel de berømte gule T'er på kørebanen, når/hvis de begynder at måle med stopur. Og de skal så også følge bilen HELE vejen gennem tunnelen.
Besvaret
Vi ser vel de berømte gule T'er på kørebanen' date=' når/hvis de begynder at måle med stopur.[/quote'] så træder jeg pænt på bremser og spiser min mad og drikker en cola og fortsætter :tongue2:
Besvaret
så træder jeg pænt på bremser og spiser min mad og drikker en cola og fortsætter :tongue2:
Ja, de bliver jo nød til at have et eller andet afslørende fixpunkt ved start og slut. De får også nogle problemer med at dokumentere at det er den samme bil som de startede med at måle, som de også måler ved udgangen af tunnelen. Jeg ved godt at der er kamerar hele vejen gennem tunnelen, men de skal godt nok være på mærkerne hele vejen gennem for at være sikker i deres sag, når de skal 'fange' synderen. Men nu når de, som det er blevet oplyst herinde, har fået nej til at benytte den teknik som de havde tænkt sig, er det vel også udelukket at vi kommer til at få de samme forhold som er blevet beskrevet i en anden tråd herinde - den måde de måler hastigheden på i Holland/Nederlandene.
Besvaret
Ja, de bliver jo nød til at have et eller andet afslørende fixpunkt ved start og slut. De får også nogle problemer med at dokumentere at det er den samme bil som de startede med at måle, som de også måler ved udgangen af tunnelen. Jeg ved godt at der er kamerar hele vejen gennem tunnelen, men de skal godt nok være på mærkerne hele vejen gennem for at være sikker i deres sag, når de skal 'fange' synderen. Men nu når de, som det er blevet oplyst herinde, har fået nej til at benytte den teknik som de havde tænkt sig, er det vel også udelukket at vi kommer til at få de samme forhold som er blevet beskrevet i en anden tråd herinde - den måde de måler hastigheden på i Holland/Nederlandene.
men så igen, ligger tunlen ikke på den danske side af grænsen?.. for hvis ja. så kan dem med svensk kørekort jo være ligeglade. de er jo bare bøde, altså intet klip osv?..
Besvaret
Prøv at læse igen - at radarkontrol er det eneste der tæller :laugh: Selvfølgelig kan man tilsvarende tages "for fart" med stopur, policepilot, what ever
Nemlig !!! OG opgaven er nem nok og den holder i byretten - den kræver 3 betjente + et stophold. En betjent spotter fartbøllen og afgiver melding over radioen til betjent 2 og 3. med signalement af bilen. Ved fixpunkt1 sidder en betjent1 (feks. indgangen til tunnelen) med radio og afgiver melding over radion til betjent 2 der sidder ude på en afmålt distance - fixpunkt 2 om at på "nu" passerer Audi RS6 med nummer NNN123 over fixpunkt1/ind i tunnelen. På det afgivne "nu" klikker betjent 2 på sit stopur og når audi RS 6 NNN123 så passere fixpunkt 2 klikker han på stopuret igen. Fixpunkterne behøver ikke at være afmærket med gule Tér eller lign. Man måler normalt en given afstand fra et fast fixpunkt feks. lygtepæl eller lign. til et lign. ditto med et trumeterhjul. Denne metode har været brugt siden ruder kongestid. Da jeg var i MP i slutningen af 80érne skrev jeg en del på den metode - også civilister der tog smutvej over militære veje/arealer (f.eks. ved Høvelte garnision) Det er nemmest med 1 km. distancer da man så har et standard skema hvor hastigheden er udregnet med og uden fejlprocentskorrigering. Før det civile politi fik radar brugte de altid den metode - de stod som regel oppe på motorvejsbroerne (spørg jeres forældre eller bedsteforældre)
Besvaret
Der stod i avisen den anden dag at de IKKE havde fået lov at sätte kameraer op !!!
Hvis det er mit indlæg du ikke er med på så handler det om klassisk fartmåling uden radar og det er tilladt hvor som helst på offentlig vej. For en god ordens skyld Kamera og Radar er 2 forskellige ting. Et kamera kan ikke måle fart :rolleye: Kamerafælder er resourcebesparende fordi kameraet tager et foto når bror radar siger det skal - så slipper man for at betale løn til PA Jensen. fart01.gifTaxa Finn (Sic) gennemgår de forskellige metoder her http://www.taxafinn.dk/hastighedskontrol.html
Besvaret
(spørg jeres forældre eller bedsteforældre)
..eller Mogens... :D Anyway - hvis en svansk politbetjent vil kigge med på Øresundsbroens kameraer skal han da være velkommen. Så længe forseelsen foregår på den danske side (tunnel+lavbro) kan han intet gøre. Bliver spændende at se hvor mange nedbremsninger vi vil se på vej op til højbroen hvis det bliver aktuelt...
Guest Supermule
Besvaret

Gad godt se den politimand med et trumeterhjul nede i tunnelen....Man må da håbe det er monteret på en bil og ikke på en stang, hvor han går bagefter.......:lol:

Nemlig !!! OG opgaven er nem nok og den holder i byretten - den kræver 3 betjente + et stophold. En betjent spotter fartbøllen og afgiver melding over radioen til betjent 2 og 3. med signalement af bilen. Ved fixpunkt1 sidder en betjent1 (feks. indgangen til tunnelen) med radio og afgiver melding over radion til betjent 2 der sidder ude på en afmålt distance - fixpunkt 2 om at på "nu" passerer Audi RS6 med nummer NNN123 over fixpunkt1/ind i tunnelen. På det afgivne "nu" klikker betjent 2 på sit stopur og når audi RS 6 NNN123 så passere fixpunkt 2 klikker han på stopuret igen. Fixpunkterne behøver ikke at være afmærket med gule Tér eller lign. Man måler normalt en given afstand fra et fast fixpunkt feks. lygtepæl eller lign. til et lign. ditto med et trumeterhjul. Denne metode har været brugt siden ruder kongestid. Da jeg var i MP i slutningen af 80érne skrev jeg en del på den metode - også civilister der tog smutvej over militære veje/arealer (f.eks. ved Høvelte garnision) Det er nemmest med 1 km. distancer da man så har et standard skema hvor hastigheden er udregnet med og uden fejlprocentskorrigering. Før det civile politi fik radar brugte de altid den metode - de stod som regel oppe på motorvejsbroerne (spørg jeres forældre eller bedsteforældre)
Besvaret

Det er ikke kun bøder der kan være et problem for dem, der kører for stærkt over Øresund. Hvis Øresundsbron bliver træt af, at en bestemt bil ofte kører alt for stærkt over, kan jeg forestille mig at de opsiger kundens brobizz. Vedkommende er jo så åbenbart ikke i stand til at overholde aftalen. Den gang man måtte køre gennem brobizz banen med 50 Km/t, havde jeg en kammerat der ofte kørte for stærkt gennem. Det opdagede de ved at udregne hans gennemsnitsfart, mellem de to brobizz detektorer. (Der var en i starten af brobizz banen og en umiddelbart inden bommen). Han fik så et pænt brev, hvor de truede med at opsige hans abonnement, hvis han blev ved med det. At få frataget din brobizz, vil nok være et problem for de fleste her. ;)

Guest Supermule
Besvaret

Det tror jeg faktisk er ulovligt.......... Man kan ikke opsige et abb. på offentlig infrastruktur.....Så den tror jeg altså ikke på....

Besvaret
..og hvad skulle forhindre mig i at få fat i en ny??
Dit personnummer måske?
Det tror jeg faktisk er ulovligt.......... Man kan ikke opsige et abb. på offentlig infrastruktur.....Så den tror jeg altså ikke på....
Det er da ikke til at vide? De kan nok ikke få lov at forhindre os I at køre over broen, da den, som du siger, er en del af den offentlige infrastruktur. Men de er vel i deres ret til at fjerne alle økonomiske fordele for os?
Guest Supermule
Besvaret

Nej, for da du er pendler med job i dk, må de ikke tage loven i egen hånd og "straffe" dig med at forhindre dig i at pendle til lav pris..... Du har ganske enkelt en RET til at pendle til lav pris....Og det kan broen ikke gøre en skid ved.....Det er politiet der er den udøvende magt. Så den er ikke godkendt.

Dit personnummer måske? Det er da ikke til at vide? De kan nok ikke få lov at forhindre os I at køre over broen, da den, som du siger, er en del af den offentlige infrastruktur. Men de er vel i deres ret til at fjerne alle økonomiske fordele for os?
Besvaret
Dit personnummer måske? Det er da ikke til at vide? De kan nok ikke få lov at forhindre os I at køre over broen, da den, som du siger, er en del af den offentlige infrastruktur. Men de er vel i deres ret til at fjerne alle økonomiske fordele for os?
hvis de fjerne alle økonomiske fordele, så køber jeg mig satme en panseret mandskabsvogn eller tank også skal jeg fjerne alle muligheder for at betale til dem :fight:..
Besvaret
Dit personnummer måske?
Jeg har firmaabonnement... Og derefter kan jo bruge mit personnummer... Så min kones... Så min søns.. o.s.v. Det er jo tomme trusler hvis de truer med at opsige et abonnement!!
Besvaret

Det bliver spændende at se, om de (forgæves) prøver at gøre noget ved hasitigheden på forbindelsen... Ja, tilbage til topic! :) Fordel ved broen: Det er lettere at komme fra Malmö til København i bil. Ulemper: Generelt dårlig kundeservice. Ingen eller meget få positive feedback på brugernes ønsker og ideer (så som nemmere pendling for mc'ister, prispolitikken osv.). Jeg synes også sammenfletningen/opmærkningen efter betalingsanlægget er vanvittig. Det ender altid med at der er nogen der fedter rundt i ydersporet.

Guest Supermule
Besvaret

De har slet ikke fundet ud af biler acc. hurtigere end lastbiler, så det IKKE er bilerne der skal flette ind men lastbilerne....... Lav dog en seperat vognbane for brobizz'erne og en for resten......

Besvaret

Fordele: - Der er en pæn udsigt fra toppen. - man slipper for oplevelsen med at lokomotivføreren bremser hårdt op, og de fattige vælter ind i en. - de har ikke lavet fartbumper ved brobizz (endnu) :cool:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...