Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Er der andre herinde, som har været ude for den samme oplevelse, som jeg lige har været ude for. Jeg skal bruge bil nummer 2 nu, og vil købe en diesel eller flexifuel. Jeg fandt en hos Ford i Ystad, skrev til dem og fik da også et svar tilbage. Da jeg skrev til dem igen, og spurgte, om jeg kunne reservere den, eventuelt ved at give et forskud, eller en udbetaling på 25%. Indtil jeg kunne komme forbi og hente den. Så har de ikke gidet svare mig tilbage. Er det normalt blandt svenske bil forhandlere, at man ikke gider svare kunder der henvender sig på mail?? Så det er nu nok ikke Ford i Ystad, jeg vil handle hos, ej heller anbefale andre. Polar

Besvaret

Har lige købt bil, sendte en mail til sælgeren, efter købet da jeg havde et problem med en service lampe. kom bagefter i tanke om at han var gået på ferie, ikke normalt at andre svarer på mail, eller har autosvar på deres mail i sverige.

Besvaret

Mail-korrespondance er ikke nær så brugt i Sverige som i Danmark. Personligt fremmøde eller et telefonopkald er måden at gøre det på. Det er min personlige erfaring....worth approximately 25¢ :rolleyes:

Besvaret
Hej. Er der andre herinde, som har været ude for den samme oplevelse, som jeg lige har været ude for. Jeg skal bruge bil nummer 2 nu, og vil købe en diesel eller flexifuel. Jeg fandt en hos Ford i Ystad, skrev til dem og fik da også et svar tilbage. Da jeg skrev til dem igen, og spurgte, om jeg kunne reservere den, eventuelt ved at give et forskud, eller en udbetaling på 25%. Indtil jeg kunne komme forbi og hente den. Så har de ikke gidet svare mig tilbage. Er det normalt blandt svenske bil forhandlere, at man ikke gider svare kunder der henvender sig på mail?? Så det er nu nok ikke Ford i Ystad, jeg vil handle hos, ej heller anbefale andre. Polar
Virker nu heller ikke særlig seriøst efter min mening at maile for at købe en bil!
Besvaret
Virker nu heller ikke særlig seriøst efter min mening at maile for at købe en bil!
Men når manden sidder på Grønland er det lettere end personligt fremmøde :th2:
  • 2 months later...
Besvaret

Vi købte vores bil, stortset ved at bruge mail. Der var ingen problemer ved det og forhandleren svarede hurtigt tilbage - men det skal lige siges at jeg havde ringet i første omgang og gav min interesse til kende. Herefter bestod mail korrespondancen for det meste i forsikringsspg, detaljer omkring levering og tidspunkter.

Besvaret

Jeg er selv relativ ny i det svenske :new: , men det har i flere omgange også slået mig, at man ikke gider / vil / har tradition for at ville besvare e-mails. Og det er så målt på henvendelser på alt fra bilværksteder til bankrådgiver og forsikringsselskaber. Det virker lidt på mig som om, at man i Sverige på trods af vilde bredbåndshastigheder stadig ikke har taget teknikken til sig med at bruge internettet. Undrer mig også over, at man f.eks. ikke har et system a la vores PBS i bankerne. En anden sjov oplevelse var, da jeg skulle hæve penge til at købe bil, hvor jeg ikke kunne få lov til at hæve pengene på min egen konto, fordi jeg ikke havde medbragt mit pas / havde svensk legitimation. Det skal siges at jeg henvendte mig i den bank, hvor jeg havde oprettet min konto og ydermere talte med en rådgiver, jeg tidligere har talt med. :confused: Dansk kørekort, militært ID kort m.m., var ikke godt nok :rolleye: Så jeg endte med at måtte komme tilbage med mit pas og bestilte så ved samme lejlighed et svensk ID kort gennem banken. Problemet med at skulle ringe er for mit eget vedkommende, at jeg ofte har svært ved at forstå det svenske via telefon og at svenskerne ikke er så gode til engelsk, som jeg oplever danskere generelt er. Men OK, skik følge eller land fly :)

Besvaret

Ja id skulle man vise overalt - det eneste sted jeg har oplevet, jeg ikke skulle vise ID kort hvor alle andre skulle, var i Systembolaget. Kan det være fordi de kunne høre jeg var fra Danmark ... aner det ikke. Faktisk findes en svensk variant af PBS: Autogiro. Fungerer næsten på samme måde. Jeg må sige det modsatte : Jeg oplever egentlig at svenskerne er ganske udmærkede til engelsk ... ved ikke hvad andre siger herinde.

Besvaret

Har kigget på autogiro, men jeg personligt synes nu stadig, at det er temmelig omstændigt, set i forhold til at PBS ordningen i DK tillader at du selv kan gå på nettet og til og framelde dine regninger. Ikke at det som sådan skal opfattes som negativt, jeg troede bare at svenskerne var længere fremme end os på det punkt :)

Besvaret
' date=' men det har i flere omgange også slået mig, at man ikke gider / vil / har tradition for at ville besvare e-mails. Og det er så målt på henvendelser på alt fra bilværksteder til bankrådgiver og forsikringsselskaber.[/quote']Og jeg har så modsatte erfaringer -specielt hvis jeg skal have kontakt med min bankrådgiver, så er det spild af tid at forsöge gennem tlf. Og da jeg skrev mail til mit bilforsikringsselskab fik jeg forsikringen over 1000,- billigere end da jeg ringede til samme selskab:rolleye: men det har sådan set ikke noget at göre med Ford i Ystad:rolleyes: Synes bare lige jeg måtte afkräfte/modbevise hypotesen...
Besvaret

Jeg har da også haft posetive oplevelser med firmaer i Sverige, hvor alt korrespondance har gået via email. Bildeve i Helsingborg, hvor jeg købte en ny Volvo, der har de altid svaret med det samme på mail. Nordea, der er det også nemmere, at sende en email og aftale en tid. Jeg har også oplevet, at skrive til den lokale Securitas installatør, og da jeg ikke hørte noget, skrev jeg direkte til Securitas Sverige, og så kom der gang i sagen. Jeg kontaktede Ford i Sverige og fortalte dem om den "mærkelige" opførsel fra Ford i Ystad, hvilket de beklagede, men samtidig beviste de mig til andre Fordforhandlere i Skåne. Icopal Sverige er også hurtige til at svare på mail. Det som jeg synes er mærkeligt, at at hver dag ser man en masse annoncer fra bilforhandlere etc. med henvisning til deres hjemmesider, hvor der er mailadresser. Når man så skriver til dem, gider de ikke svare. Hvorfor så bruge de penge på annoncer?? Det er da spild!!

• 1 year later...
Besvaret

Jeg kender ikke Ford Ystad, men jeg skrev til Ford Kundeservice, og fik et excell ark med alle Ford Forhandlere i Sverige, nogle have email adr, jeg skrev til dem alle (eller alle som jeg kunne køre til, dvs ikke dem i Stockholm). Og fik kun svar fra et par stykker. Her iblandt dem jeg endte med at handle hos: www.brandtbil.se de ligger i nærheden af Goteborg. Mange positive stjerner herfra til Brandtbil. De havde god tid, gav god pris for min gamle Golf, faktisk fik jeg dobbelt så meget for Golfen hos Brandt end hos en af de mere Lokale Fordforhandlere. Når men de har altid besvaret mails, meget hurtigt. Jeg tror længste tid jeg ventede på en mail var 1-2 timer. Og de var meget flinke og ingen problemer, fixede det hele. Stille og rolige, og ingen stress. Men ved godt Goteborg er et stykke væk....

Besvaret

Jeg var for 1½ måned ude for, at Peugeot i Malmö skrev et pænt brev til mig om, at de var ude efter brugte modeller af netop min model, så jeg kunne kontakte dem via mail eller tlf. og få en tid for vurdering. Skrev efter et par dage, at jeg faktisk er interesseret, og tilmed overvejer at bytte til en større (det har jeg gjort meget længe, men har ikke kunnet tage mig sammen). 1½ md er gået og intet svar.... meget mystisk firma! Jeg tilbyder dem faktisk den type bil de vil have ind på lageret, og vil tilmed købe en spritny...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...