pendlerdyret Skrevet July 13, 2007 Rapporter Skrevet July 13, 2007 Ok jeg skal over og se på en lejlighed her på Tirsdag og har læst en del historier om at mæglerne osv er ligeglade og sælger til den første der byder og ligende. Hvis jeg nu har set på lejligheden og vælger at jeg gerne vil købe den hvordan skal jeg så håndtere det? Skal jeg give mægler et bud med det samme eller gå hjem og ringe senere eller hvordan? Jeg har ovre og Det er fra disse mæglere www.maklarelind.se
CoolAIR Besvaret July 14, 2007 Rapporter Besvaret July 14, 2007 Var selv ude for at en lejlighed, jeg var interesseret i, blev solgt til første bud. Sælger var bekymret for at der ikke kom andre! Jeg var der i mod parat til at byde lidt mere end prisen, men det fik jeg jo aldrig mulighed for Så hvis du er interesseret kan du jo starte med at spørge mægleren om der er afgivet bud.
Guest Mogens Besvaret July 14, 2007 Rapporter Besvaret July 14, 2007 Gå til biddet... Hvis jeg nu har set på lejligheden og vælger at jeg gerne vil købe den hvordan skal jeg så håndtere det? Skal jeg give mægler et bud med det samme eller gå hjem og ringe senere eller hvordan? Vi bad mægleren om at komme i en direkte kontakt med sælger med henblik på et køb. Det indvilgede alle i, men en fælles dato kunne ikke findes, hvorfor jeg selv handlede igennem med sælger :)
janlunde Besvaret July 14, 2007 Rapporter Besvaret July 14, 2007 Mæglerne er først og fremmest interesseret (giver flest penge i kassen) i at få solgt så mange boliger som muligt på så kort tid som muligt. Derfor har han også STOR interesse i at nå til enighed med seriøse købere...
Gio Besvaret July 14, 2007 Rapporter Besvaret July 14, 2007 Ok jeg skal over og se på en lejlighed her på Tirsdag og har læst en del historier om at mæglerne osv er ligeglade og sælger til den første der byder og ligende. Hvis jeg nu har set på lejligheden og vælger at jeg gerne vil købe den hvordan skal jeg så håndtere det? Skal jeg give mægler et bud med det samme eller gå hjem og ringe senere eller hvordan? Det er fra disse mæglere www.maklarelind.seJeg har selv købt igennem samme mægler, og synes jeg fik en helt igennem god behandling. Jeg kiggede på lejligheden sammen med mægler, uden sælger var tilstede, da denne allerede var fraflyttet lejligheden. Jeg spurgte om der var andre interesserede på daværende tidspunkt, og det var der. Jeg startede med at afgive bud omkring udgangsprisen, og satte dermed møllen igang. I løbet af de næste 24 timer blev lejligheden så budt en smule op, og jeg fulgte med, da det stadig var indenfor de rammer jeg havde udstukket inden. Det hele foregik pr. telefon, mail og sms. Jeg endte op med at vinde runden - små 40.000 sek over udbudsprisen Jeg blev ført sikkert igennem ovenstående af Christoffer Carlström fra Lind & Co. Hvad jeg ikke gjorde, som jeg burde have gjort - var at få en oversigt over de andre der havde budt med. Denne liste kan man kræve at få, efter endt budrunde, for at få så meget gennemsigtighed i processen som muligt. Med færre brådne mæglere til følge, og mindre fusk & snyd generelt. Jeg er godt tilfreds. Trives forrygende. ...og nu er det snart tid til at få vurderet boligen igen, efter at have været bosiddende i denne lejlighed et par år. Mon ikke jeg futter ned til Lind & Co, som én af de tre der skal vurdere? Tror jeg nok jeg gør :)
laughingfrog Besvaret July 18, 2007 Rapporter Besvaret July 18, 2007 Bare et lille sprøgsmål... Du snakker om at få den vurderet. Hvad gør man herovre, hvis man vil ligge sine lån om? Har pt et lån i DK som jeg betalte udbetalingen med, men kunne godt tænke mig at lægge begge mine bolig lån sammen, så jeg kunne betale til ét samlet lån. Lidt billigere til daglig, og nemmere at overskue. Får man en mægler til at komme og vurdere? Eller sender banken selv en ud for at gøre det?
Gio Besvaret July 18, 2007 Rapporter Besvaret July 18, 2007 Får man en mægler til at komme og vurdere? Eller sender banken selv en ud for at gøre det?Banken har gerne et par ("godkendte") mæglere, som de vil have du bruger en af. Og det koster normalt en bas-øre. Derudover får du selv vurderet lejligheden af én eller to mæglere udover - og så har du et godt fingerpeg om hvad din bolig er værd...og så burde det være en let sag at overbevise banken om dine nye muligheder.
laughingfrog Besvaret July 18, 2007 Rapporter Besvaret July 18, 2007 Ok, må have fat i min bank dame så... Tak Gio.
pendlerdyret Besvaret July 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2007 RØV! Så siger jeg til mægleren at jeg gerne vil lægge et bud og hvis der kommer et bud i mellemtiden skal hun kontakte mig så jeg kan byde over.. men nææ nej det gjorde hun ikke hun solgte lortet. arff... hvad tænker de på? De koster jo ejerne flere tusind kroner.
thn Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Bare et lille sprøgsmål... Du snakker om at få den vurderet. Hvad gør man herovre, hvis man vil ligge sine lån om? Har pt et lån i DK som jeg betalte udbetalingen med, men kunne godt tænke mig at lægge begge mine bolig lån sammen, så jeg kunne betale til ét samlet lån. Lidt billigere til daglig, og nemmere at overskue. Får man en mægler til at komme og vurdere? Eller sender banken selv en ud for at gøre det? Jeg var igennem det samme som du ønsker for et par måneder siden. Jeg har mit lån hos SBAB. Ringede og hørte ad hvordan jeg skulle gribe det an. Hun spurgte så om der var solgt nogle lejligheder i opgangen den sidste tid og om jeg vidste hvad de var solgt til (det var der heldigvis). 5 min senere var alt klaret. Altså jeg synes næsten det gik lidt for let. Jeg havde på det tidspunkt boet i lejligheden i 14 måneder. De må jo mene at prisstigningerne langt overgik hvad jeg ønskede at låne ekstra Mvh Dennis
Markowitch Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 RØV! Så siger jeg til mægleren at jeg gerne vil lægge et bud og hvis der kommer et bud i mellemtiden skal hun kontakte mig så jeg kan byde over.. men nææ nej det gjorde hun ikke hun solgte lortet. arff... hvad tænker de på? De koster jo ejerne flere tusind kroner. Jeg var udsat for det samme hos Botvalde. Som JanLunde skriver, så er der nogle mæglere der bare vil have solgt hurtigst muligt og du har helt ret det er sælger der betaler.
Gio Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Jeg var udsat for det samme hos Botvalde. Som JanLunde skriver' date= så er der nogle mæglere der bare vil have solgt hurtigst muligt og du har helt ret det er sælger der betaler.De får jo oftest samme salær ud af det, hvadenten kunden sælger til prisen eller over. Så det er bestemt med at holde sin mægler i ørerne, hvis han/hun lader til at have lidt for travlt.
Lasse Besvaret July 31, 2007 Rapporter Besvaret July 31, 2007 thn, hvor mange % af lejlighedens værdi kunne du låne i sbab?
Rene Larsen Besvaret July 31, 2007 Rapporter Besvaret July 31, 2007 Jeg var igennem det samme som du ønsker for et par måneder siden. Jeg har mit lån hos SBAB. Ringede og hørte ad hvordan jeg skulle gribe det an. Hun spurgte så om der var solgt nogle lejligheder i opgangen den sidste tid og om jeg vidste hvad de var solgt til (det var der heldigvis). 5 min senere var alt klaret. Altså jeg synes næsten det gik lidt for let. Jeg havde på det tidspunkt boet i lejligheden i 14 måneder. De må jo mene at prisstigningerne langt overgik hvad jeg ønskede at låne ekstra Mvh Dennis Hvis ikke at der er en vurdering på lejligheden som er 'ny nok' (ikke ældre end 6 måneder) - skal den som ønsker at låne, betale en vurderingsmand for at komme og kigge på lejligheden. Dette stykke papir som kommer ud af denne vurdering skal man så benytte i.f.m. lånet. Alt dette står også i de lånepapir som SBAB sender til låneansøgeren.
thn Besvaret July 31, 2007 Rapporter Besvaret July 31, 2007 Lasse: jeg lånte oprindeligt 95%. Ved så ikke hvor mange pct denne gang da jeg ikke har fået lavet en ny vurdering. rlarsen: Det er åbenbart ikke nødvendig hver gang. Jeg har i hvert fald ikke fået lavet en ny vurdering
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu