zabrina8361@yahoo.dk Skrevet July 29, 2007 Rapporter Skrevet July 29, 2007 Hejsa! Vi er 3 voksne og et barn som skal på ferie i Sverige. Vi har derfor følgende spørgsmål :) Må vi købe mad i Danmark og have det med ifølge toldreglerne? (kan det betales sig??) Hvordan ligger priserne på cigaretter og tobak i forhold til DK? (vi er 2 rygere) Hvordan med medicin? (1 er diabetiker) Kan være der kommer flere spørgsmål :) På forhånd tak Vh. Betina.
Guest Supermule Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 God ferie :) Ja det må i gerne..... De koster ca. det samme som i DK. De har også diabetikere i Sverige...... Håber det kunne bruges...... Hejsa! Vi er 3 voksne og et barn som skal på ferie i Sverige. Vi har derfor følgende spørgsmål Må vi købe mad i Danmark og have det med ifølge toldreglerne? (kan det betales sig??) Hvordan ligger priserne på cigaretter og tobak i forhold til DK? (vi er 2 rygere) Hvordan med medicin? (1 er diabetiker) Kan være der kommer flere spørgsmål :) På forhånd tak Vh. Betina.
zabrina8361@yahoo.dk Besvaret July 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2007 :) Tænkte nok at der også er diabetikere i sverige… men tænke mere på om vi skal have et pillepas (eller hvad det nu hedder) med?
Thomas Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Hejsa! Vi er 3 voksne og et barn som skal på ferie i Sverige. Vi har derfor følgende spørgsmål :) Må vi købe mad i Danmark og have det med ifølge toldreglerne? (kan det betales sig??) Hvordan ligger priserne på cigaretter og tobak i forhold til DK? (vi er 2 rygere) Hvordan med medicin? (1 er diabetiker) Kan være der kommer flere spørgsmål :) På forhånd tak Vh. Betina. Altså, det er sku da bare sverige i skal til!!! Og der er vel ingen grund til at tage mad med da det meste er billigere her!
zabrina8361@yahoo.dk Besvaret July 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2007 Altså, det er sku da bare sverige i skal til!!! Og der er vel ingen grund til at tage mad med da det meste er billigere her! Rolig nu... Vi spørger jo for at blive klogere... vi ved jo ikke hvad maden koster i Sverige... har hørt flere sige at tingene er utrolig dyre i Sverige. 2 af dem skal skal med er også kræsne, så det kunne være rart lige at have lidt med.. Tak for svar, men bryder mig ikke meget om din tone, men den skal der vel også være plads til VH. Betina
Guest Supermule Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Mange ting er billigere herovre......Taler vi om sprut, så ville jeg nok tage det med hjemmefra.....
thn Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Hvor er det de rygter om dyrt mad kommer fra? er det virkelig helt fra gamle dage? Inden jeg flyttede herover kunne jeg slet ikke overbevise familie og venner om at der ikke er norske tilstande
BS Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Synes nu Kylling og Kalkun er dyere herovre og ringere udbud i forhold til DK.
Guest Supermule Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Du handler det forkerte sted.....ICA toppen i Vellinge er så rigeligt udstyret....:) Synes nu Kylling og Kalkun er dyere herovre og ringere udbud i forhold til DK.
thn Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Jeg har nu kun oplevet at kylling er noget billigere end dk. Kalkun kender jeg ikke så meget til
nullersdk Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Ferie i Sverige Hejsa! Vi er 3 voksne og et barn som skal på ferie i Sverige. Vi har derfor følgende spørgsmål :) Må vi købe mad i Danmark og have det med ifølge toldreglerne? (kan det betales sig??) Hvordan ligger priserne på cigaretter og tobak i forhold til DK? (vi er 2 rygere) Hvordan med medicin? (1 er diabetiker) Kan være der kommer flere spørgsmål :) På forhånd tak Vh. Betina. Hej Som tidligere nævnt, er det meste mad billigere i Sverige, bla. grundet kursforskellen, men i skal være opmærksom på, at der er nogle madvare som er normale i Danmark, men som man ikke kan købe i Sverige. Bla: Leverpostej, medisterpølse, som vi kender det i Danmark... Samt Tobak er lidt dyere i Sverige end i Danmark : Eks: 20 Prince : I Danmark ca: 32,00 Dkr pr. pk. Mener jeg. men i Sverige koster de tilsvarende 46,00 svkr pr. pk..
Madsen Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Hej Som tidligere nævnt, er det meste mad billigere i Sverige, bla. grundet kursforskellen, men i skal være opmærksom på, at der er nogle madvare som er normale i Danmark, men som man ikke kan købe i Sverige. Bla: Leverpostej, medisterpølse, som vi kender det i Danmark... Samt Tobak er lidt dyere i Sverige end i Danmark : Eks: 20 Prince : I Danmark ca: 32,00 Dkr pr. pk. Mener jeg. men i Sverige koster de tilsvarende 46,00 svkr pr. pk.. Leverpostej kan fint købes herovre. Det er set i alverdens afskygninger i både netto, Hemköp og Coop, og vi fandt det endda i en ICA i Skällinge for nogle uger siden. Til trådstarter: Angående medicin, så er der noget med at man kan gå på apoteket og få et medicin-pas hvis medikamentet vel og mærke står på ( mener jeg ) EU's liste over fyfy-elementer. Det lokale apotek kan guide jer der. Angående mad, så kan det kun anbefales at købe det herovre, men evt lige snuppe lidt remulade til frokostsmadderne, da det ikke kan fåes længere oppe i Sverige ( min erfaring ) Kylling og kalkun synes jeg også er temmelig dyrt, men synes på den anden side heller ikke at det er noget der kan betale sig at fylde bilen med, da det nok kan blive en smule sundhedsskadeligt i længden - specielt hvis I skal langt. Vi har selv lige overstået en sommerhusferie omkring Varberg, og vi manglede bestemt ikke noget, og de mange lokale ICA'er bugner med alverdens varer, så det behøver I ikke frygte. Ellers rigtig god tur :th2: Sverige er virkelig smukt - specielt længere oppe hvor fjeldene og søerne dominerer landsskabet.
nullersdk Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Leverpostej Leverpostej kan fint købes herovre. Det er set i alverdens afskygninger i både netto, Hemköp og Coop, og vi fandt det endda i en ICA i Skällinge for nogle uger siden. Ja det kunne være man skulle tage og kikke lidt bedre efter :th2:
zabrina8361@yahoo.dk Besvaret July 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2007 1000 tak allesammen for alle de dejlige svar! Napper lige noget remolade med så :) Hvor er det dejligt at se at folk gerne vil hjælpe! Er sikke på at vi får en kanon ferie! Smutter lige forbi et apotek inden turen. Vh. Betina.
torben Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 1000 tak allesammen for alle de dejlige svar! Napper lige noget remolade med så :) Hvor er det dejligt at se at folk gerne vil hjælpe! Er sikke på at vi får en kanon ferie! Smutter lige forbi et apotek inden turen. Vh. Betina. Läkemedel Resande får utan tillstånd föra in läkemedel i Sverige, om de är avsedda för medicinskt ändamål och den resandes personliga bruk. Även medicin för djur som medföljer resande och som ordinerats av veterinär får utan tillstånd föras in. Du kan læse mere her. http://www.tullverket.se/se/Privat/Resandebestammelser/lakemedel.htm#sprutor
larscph Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Rugbrød kan nok også være svært at skaffe længere oppe i Sverige - og det er generelt ret dyrt + kedeligt de rugbrød de så evt har i butikkerne heroppe. Cigaretter købes nok billigst på nettet uanset hvad ;) Men ellers er de billigere at købe i Danmark end i Sverige. Vin og dansk øl er også generelt en hel del billigere at købe i Danmark.
zabrina8361@yahoo.dk Besvaret July 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2007 :) Her kommer så nok endnu et "dumt" spørgsmål... Kan man stadig købe toldfrie smøger ombord på båden? Vi skal fra Frederikshavn til Göteborg..
Guest Supermule Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Intet problem..... :) Her kommer så nok endnu et "dumt" spørgsmål... Kan man stadig købe toldfrie smøger ombord på båden? Vi skal fra Frederikshavn til Göteborg..
zabrina8361@yahoo.dk Besvaret July 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2007 Det kan man eller?
zabrina8361@yahoo.dk Besvaret July 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2007 Okay... Super...
torben Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Men vel kun 1 pk per person? Det er rigtig :th2:
LotteB Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Men vel kun 1 pk per person? Det mener jeg du har ret i. Forøvrigt afgik det øvrige toldfrie salg ved døden tilbage i 99. Alle varer er i dag pålagt moms og afgifter:sad:
larscph Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Det mener jeg du har ret i. Forøvrigt afgik det øvrige toldfrie salg ved døden tilbage i 99. Alle varer er i dag pålagt moms og afgifter:sad: Yes.. Men de er stadig billigere på færgen end i land. I det mindste på Helsingør-Helsingborg - der skal man i øvrigt også selv taste antallet af passagerer i bilen når man betaler med Brobizz. Ellers er der jo altid http://www.billigacigg.se/ :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu