Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg investerede for snart 1 år siden nogle krone i en projektor Sanyo Z4. Tanken var at installere den med Viasat, for at kunne se Champions League samt filme på en virkelig stor skærm. Problemet var så at jeg ikke fik koblet projektoren til dekoderen fra Viasat. Og siden jeg har tålmodighed som en sulten 6-ugers baby (f.eks. vor egen), så "glæmte" jeg projektet. Nu er jeg på igen - men problemet består. Jeg finder simpelthen ikke nogen kabel der gør at projektor og dekoder kan tale sammen. Nogen som har forslag? Hvis nogen har en ide og kommer forbi og fikser, venter der en pen belønning (500-1000 kr afhængig af hvor god løsningen er).

Besvaret
Jeg investerede for snart 1 år siden nogle krone i en projektor Sanyo Z4. Tanken var at installere den med Viasat, for at kunne se Champions League samt filme på en virkelig stor skærm. Problemet var så at jeg ikke fik koblet projektoren til dekoderen fra Viasat. Og siden jeg har tålmodighed som en sulten 6-ugers baby (f.eks. vor egen), så "glæmte" jeg projektet. Nu er jeg på igen - men problemet består. Jeg finder simpelthen ikke nogen kabel der gør at projektor og dekoder kan tale sammen. Nogen som har forslag? Hvis nogen har en ide og kommer forbi og fikser, venter der en pen belønning (500-1000 kr afhængig af hvor god løsningen er).
Æhhmmm... jo altså.... Der burde jo ikke være noget i det - kender hverken til Z4'eren eller hvilken sat-box, du har, men det er jo "bare" et spørgsmål om at tage et output fra sat-boxen (Scart, Composite, Component, S-Video eller hvad fa'en der er af udgange), og proppe den anden ende i den tilsvarende input. Du kan sagtens finde endog meget lange kabler forsk. steder, som handler med den slags udstyr, også online (har selv købt et ca. 3 km langt s-video kabel HER engang... ahr, okay, men det var langt!) Nu er problemet måske mangel på udgange på sat-boxen? Jamen så må du igen "bare" køre signalet igennem en video, harddisk-recorder eller hvad du evt. har tilsluttet, som "spærrer". Hvis du allerede synes du har prøvet alt, og du "ikke kan få sat-boxen og projektoren til at tale sammen", så tyder det mere på en fejl-40 i opsætningen et sted.
Besvaret
Jeg finder simpelthen ikke nogen kabel der gør at projektor og dekoder kan tale sammen.
Hvilke udgange har du på ViaSat? det er jo mest spændende... find lige modellen på nettet , så vi ved hva' vi taler om... Hvilke udgange har du på Sanyo Z4... mit forslag vil være at bruge VGA indgangen.. [ATTACH]1491[/ATTACH] så 50% løsning har vi jo...:th2:
Besvaret

Først - den viasat-box jeg har, er en Thompson DSI 4200. Efter hvad kan se, har den kun scart-udgang. Og projektoren har ingen scart-indgang. Boxen har også noget der heder Digital Video Output (RCA), men jeg finder ikke nogen indgang i projektoren der passer. Jeg skal også lægge til, at jeg samtidigt med projektoren købte en billig hjemmekino-anlæg (1000 kr) for at anvende som mellemstation mellem viasat-box og projektor. Og igen er det idiotiske at den ikke har nogen scart-indgang. Svært dårligt planlægning - jeg ved. Måske er løsningen at anskaffe en anden viasat-box med hdmi-udgang?

Besvaret

Mrode: det har jeg også skaffet - anvende scart-udgangen i boxen og s-video indgangen i projektoren. Men nej, inget signal. Jeg testet kabelen i en anden sammenhæng, og der var intet fejl med kabelen.

Besvaret

man kan finde det man ønsker, man skal bare være på jagt...

Først - den viasat-box jeg har, er en Thompson DSI 4200. Efter hvad kan se, har den kun scart-udgang. Og projektoren har ingen scart-indgang. Boxen har også noget der heder Digital Video Output (RCA), men jeg finder ikke nogen indgang i projektoren der passer. Jeg skal også lægge til, at jeg samtidigt med projektoren købte en billig hjemmekino-anlæg (1000 kr) for at anvende som mellemstation mellem viasat-box og projektor. Og igen er det idiotiske at den ikke har nogen scart-indgang. Svært dårligt planlægning - jeg ved. Måske er løsningen at anskaffe en anden viasat-box med hdmi-udgang?
Jeg har vedhæftet billedet af Sanyo Z4 billedet af tilslutninger, passer billedet ikke ? det virker at der skulle være en RCA tilslutning, men ellers findes der overgang fra scart til VGA ell S-Video ell. RCA for den sags skyld + 2 phono Audio dem kunne du tilslutte til dit anlæg... hos NETonNET.se, ell Brinkeletronik.dk har de masser af forskellige kabler, samlinger og lignede, du bliver nød til at være på jagt... man skal prøve at finde det man ønsker... det samme problem havde jeg der jeg skulle finde 10 m tilslutning fra min X360 til Projektoren, til sidst lykkes det...
Besvaret

Jo, dit billede passer med bagsiden af min projektor, så der skulle være muligt at løse gennem et af dine forslag. Jeg får forsøge igen - en del af problemer er nog at jeg ingen tålmodighed har...

Jeg har vedhæftet billedet af Sanyo Z4 billedet af tilslutninger, passer billedet ikke ? det virker at der skulle være en RCA tilslutning, men ellers findes der overgang fra scart til VGA ell S-Video ell. RCA for den sags skyld + 2 phono Audio dem kunne du tilslutte til dit anlæg... hos NETonNET.se, ell Brinkeletronik.dk har de masser af forskellige kabler, samlinger og lignede, du bliver nød til at være på jagt... man skal prøve at finde det man ønsker... det samme problem havde jeg der jeg skulle finde 10 m tilslutning fra min X360 til Projektoren, til sidst lykkes det...
Besvaret
Først - den viasat-box jeg har, er en Thompson DSI 4200. Efter hvad kan se, har den kun scart-udgang. Og projektoren har ingen scart-indgang.
Nej, men projektoren har en Composite indgang (den der bare hedder "Video", nedenunder "S-Video" indgangen. Så det er ikke så svært: køb et kabel, som har Scart-stik i den ende ende, og Composite video samt Lyd højre og venstre i den anden (ligner tre phono-stik - et gult, et rødt og et hvidt), forbind kablet med Scart i sat-boxen og kun det gule stik i projektorens "Video" input, og vupti - det SKAL virke!
Besvaret

løsning Beklager at jeg ikke har vendt tilbage og takket for alle gode råd. De har hjulpet, og jeg ser frem til at se CL på noget der ligner en 90 tommer i aften. Rosenborg - Nordens stolthed, kæmper om CL-plads. Løsningen var, som flere forsøgte at forklare mig, at anvende scart-udgang fra boxen og s-video indgang i projektoren. Lyden bliver så sendt fra scart-udgangen til hjemmekino-anlægget. Fungerer godt, selv om jeg helst ville anvendt HDMI-indgangen i projektoren for bedre billede. Tak for hjælpen - jeres navn er noteret og en bayer venter ved næste møde..

Besvaret
selv om jeg helst ville anvendt HDMI-indgangen i projektoren for bedre billede.
Du kan sagtens købe omformer fra scart->HDMI, men det ville være spild af penge. Din HDMI-indgang laver nu engang kun så godt et billede som kilden kan levere. Og når denne er scart, så er vi lige vidt. Vil du have bedre billede, så er der kun tilbage at købe en anden digi-boks der er født med HDMI-udgang.
Besvaret
Tak for hjælpen - jeres navn er noteret og en bayer venter ved næste møde..
Den vil jeg glæde mig til. I mellemtiden, kan du så ikke lige skrive din adresse, så jeg kan sende dig en faktura for min konsulentydelse?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...