Furland Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 *host* Nerd Alert *host* :th2: *host*missundelses alert*host* tror du ikke bare du skulle finde nogle af dine patienters farmaka op af väskan og tage et par af de blå piller... Næste gang er det over knæet du! Ps. hvad er det med dig og hijacking af tråde.... ;-)
Furland Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 Nej men heller ikke gode til ret meget andet. Indtil videre undværer jeg et matrox. Men skal have kalibreret min Epson R1800 sammen med mine kommende skærme. Så må det blive udemærket. Som Gio også skriver, så er det med forskellige monitor størrelser en ren æstetisk en vanesag, og for det behov du har kan du lige så godt købe en større 22" til billedsiden, og 19", evt. brugt, til wordesk, præcis som du selv spørger til. B.S. du kan sagtens få feedback på LG skærmen, da jeg har bestilt 1 stk. 22" idag, og jeg kan se de også laver en 19" i samme serie. Jeg når ikke at hente min kalibrator inden den kommer, så det bliver en hurtig gang visuel med Adobe Gamma, men hey den er jo heller ikke altid ringe :) Husk nu også vedr. kalibrering, at WYSIWYG princippet er lidt en individuel sag, medmindre devices displayer/printer inden for samme RGB farverum's gamut (hvilket reelt set er direkte fysiskt umuligt), Du vil jo aldrig vil kunne matche sRGB på monitoren vs. Adobe RGB i dit billede vs. Generisk printerrum på din epson... og selvfølgelig får du en printerprofil for hver eneste papirtype du vil printe på ikke sandt, da der jo ikke findes en generel printerprofil der er god til alt. Hvis du dog skal have en mand på sagen der ved "næsten" alt om farvestyring og workflow, så tag kontakt med Thomas Holm eller hans bror Niels på www.pixl.dk, da der ikke findes mange eksperter worldwide der kan sætte de to til vægs!!! De er ikke billige, men super, super dygtige! også som fotografer. Don't worry, der er lavet meget flotte billeder før Apple opfandt Colorsync begrebet (og windåse forsøgte med CMS) Det er lidt fuzzy logic, i og med du aldrig rammer 100%, men der skal ikke meget til at lave et teknisk flot billede alligevel. Tag mit workflow der er sat primært efter Adobe RGB, med LaCien kalibreret 1 gang om ugen, samt en rip der separerer min Adobe RGB S/H billeder til en specifik papirprofil på en Epson Stylys 4000Pro.... og jeg kan sige det er close, men aldrig mere end 90% da eks. en Matt paper print aldrig vil give en match til skærm. Det er altid et gamble, da mine proof-prints strøg til hhv. Kina og Italien på "min" Rolling Stones fotobog, så fik jeg stadig to forskellige trykte resultater, trods begge sæt prints var fra samme printrunde. Det med dual-monitor support er så Mac's force, da den altid har understøttet to, og det er samtidigt med forskellige opløsninger. Anywho, du kan bare sige til hvis jeg kan hjælpe med noget. Er ikke alvidende, men kan da et trick eller to... Thomas Furland
BS Besvaret August 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 12, 2007 Anywho, du kan bare sige til hvis jeg kan hjælpe med noget. Er ikke alvidende, men kan da et trick eller to... Thomas Furland Det kan du nok roligt regne med jeg vil gøre når det hele kommer op og stå. Men tror det bliver noget 22" wide til at starte med. Faldt bla over den her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307883 Er lidt en sucker for Samsung. Men den LG du linkede til ser også ret lækker ud også til prisen! 3000:1 er der ikke mange der kommer op med.
Gio Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 Lidt mere hyggelæsning: http://www.flatpanels.dk/hvad.php
Furland Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 Er lidt en sucker for Samsung. Den fetish er du vist ikke alene om! Selv var jeg også sikker på at mit valg skulle ligges dér, men hey man har jo ét standpunkt til nogen andre overbeviser én om noget andet... :)
BS Besvaret August 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 13, 2007 Den fetish er du vist ikke alene om! Selv var jeg også sikker på at mit valg skulle ligges dér' date=' men hey man har jo ét standpunkt til nogen andre overbeviser én om noget andet... :)[/quote'] Kiggede nærmere på nogen af de Samsung skærme idag og når man kommer til kontrasten står der 3000:1(dynamisk) som jeg så fik forklaret at det var salgsgas. Hvis man skulle have det reelle kontrast tal skulle man dividere med 3,2. Så var de ligepludselig ikke så imponerende mere.
BS Besvaret August 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 24, 2007 Hvad sir du Furland? Virker den bare?
Guest Supermule Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Gælder det ikke alle skærme???? Kiggede nærmere på nogen af de Samsung skærme idag og når man kommer til kontrasten står der 3000:1(dynamisk) som jeg så fik forklaret at det var salgsgas. Hvis man skulle have det reelle kontrast tal skulle man dividere med 3' date='2. Så var de ligepludselig ikke så imponerende mere.[/quote']
BS Besvaret August 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 24, 2007 Gælder det ikke alle skærme???? Så vidt jeg forstod så var det når der står Dynamisk ud for Kontrasten så skulle man dividere med 3.2. Fx den skærm Furland linker til vil jeg mene har en kontrast på 3000:1
Gio Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Så vidt jeg forstod så var det når der står Dynamisk ud for Kontrasten så skulle man dividere med 3.2.Det er ligesom med SM - der skal man også gange med 0.25 for at forstå hvad der bliver sagt ;) Hvad sir du Furland? Virker den bare?Jeg var forbi F-dude forrige onsdag, og kan kun konstatere at han var glad for den. Den er flot - og jeg havde ikke noget at udsætte på den, den smule jeg nåede at bruge den (der var lige en lille mini-Furland der krævede en del opmærksomhed *gg*)
BS Besvaret August 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 24, 2007 Det er ligesom med SM - der skal man også gange med 0.25 for at forstå hvad der bliver sagt ;) Jeg var forbi F-dude forrige onsdag, og kan kun konstatere at han var glad for den. Den er flot - og jeg havde ikke noget at udsætte på den, den smule jeg nåede at bruge den (der var lige en lille mini-Furland der krævede en del opmærksomhed *gg*) Super. Så kan det være man bare skal få bestilt den...
Furland Besvaret August 25, 2007 Rapporter Besvaret August 25, 2007 Hey BS, Better late... Den er simpelthen et godt køb i min bog! Har her i ugens løb lavet en del S/H arbejde, samt retouche og korrektion på en masse Pin-Up vintage billeder fra 70'erne, og det er både på min PC og Mac. (bonus du har både DVI og analog ind, så begge kan være på samtidigt) Kontrastmæssigt har jeg måtte justere ned, da mange skærme jo leveres med en setting på 100% brightness - 80% Kontrast, Jeg har stadig ikke tilgang til min kalibrator, så en kalibrering via Adobe Gamma, producerede et visuelt fint resultat. Ved en personlig visuel korrigering som AG er, så er der jo altid variabler, men det får jeg svar på, så snart jeg hiver Mac'en ind på min Lacie 22" CRT i næste uge. Umiddelbart, så har den en god gråbalance og graduerer fint, og farverne er realistiske, bedømt ud fra det rent visuelle, sammenlignet med de udlæste RGB værdier (igen en personlig fortolkning, meeen nu har jeg arbejdet i en tid hvor du ikke havde WYSIWYG på skærme, så værdier er nu min force i CMYK og RGB. Jeg havnede på hvad jeg vil kalde normal i setting på AG indstillingen, nemlig med bedste gråskala på 80% Brightness - 100% Kontrast, og sjovt nok er dette en setting jeg havner på oftest på CRT!, da 100% Brightness har "for meget blæs på". Jeg har intet at pege fingre af rent detaljemæssigt, da alt jeg arbejder med altid foregår i 100% zoom i PS, medmindre der er tale om overall korrigeringer i Curves, Levels, Hue/Sat osv. hvor det jeg har set indtil videre svarer til den detaljegrad jeg har på min CRT. Jeg er begyndt på at lære lidt Flash i samarbejde med at alt bliver skabt i Illustrator/PS, og hér er den også super i kraft af sin størrelse. Jeg fik næsten ondt i nakken af at skulle kigge fra hjørne til hjørne, sammelignet med min 19" så STOR, det er den. Den er helt i top til film, og andet interaktivt indhold, samt helt i top til alt mit musik software, så totalt set føler jeg det er et godt køb som jeg ikke fortryder før noget bedre med responstid 0 er på markedet!!! Vil du vide mere kan du bare smide mig en pm så får du lidt kontaktinfo den vej! Thomas
Furland Besvaret August 25, 2007 Rapporter Besvaret August 25, 2007 Jeg var forbi F-dude forrige onsdag' date=' og kan kun konstatere at han var glad for den. Den er flot - og jeg havde ikke noget at udsætte på den, den smule jeg nåede at bruge den (der var lige en lille mini-Furland der krævede en del opmærksomhed *gg*)[/quote'] Du får en revance tur herop når vi skal bygge broadband absorbers og gulv-til-loft basstraps! Så kan du være ham der håndterer rockwool'en! Nicklas siger tak for sidst, og spørger hvornår du selv skal have børn????
Gio Besvaret August 25, 2007 Rapporter Besvaret August 25, 2007 Du får en revance tur herop når vi skal bygge broadband absorbers og gulv-til-loft basstraps! Så kan du være ham der håndterer rockwool'en! Nicklas siger tak for sidst, og spørger hvornår du selv skal have børn????Deal... Hils og sig "how the f*** would i know!?"
BS Besvaret August 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 26, 2007 Hey BS, Better late... Den er simpelthen et godt køb i min bog! Har her i ugens løb lavet en del S/H arbejde, samt retouche og korrektion på en masse Pin-Up vintage billeder fra 70'erne, og det er både på min PC og Mac. (bonus du har både DVI og analog ind, så begge kan være på samtidigt) Kontrastmæssigt har jeg måtte justere ned, da mange skærme jo leveres med en setting på 100% brightness - 80% Kontrast, Jeg har stadig ikke tilgang til min kalibrator, så en kalibrering via Adobe Gamma, producerede et visuelt fint resultat. Ved en personlig visuel korrigering som AG er, så er der jo altid variabler, men det får jeg svar på, så snart jeg hiver Mac'en ind på min Lacie 22" CRT i næste uge. Umiddelbart, så har den en god gråbalance og graduerer fint, og farverne er realistiske, bedømt ud fra det rent visuelle, sammenlignet med de udlæste RGB værdier (igen en personlig fortolkning, meeen nu har jeg arbejdet i en tid hvor du ikke havde WYSIWYG på skærme, så værdier er nu min force i CMYK og RGB. Jeg havnede på hvad jeg vil kalde normal i setting på AG indstillingen, nemlig med bedste gråskala på 80% Brightness - 100% Kontrast, og sjovt nok er dette en setting jeg havner på oftest på CRT!, da 100% Brightness har "for meget blæs på". Jeg har intet at pege fingre af rent detaljemæssigt, da alt jeg arbejder med altid foregår i 100% zoom i PS, medmindre der er tale om overall korrigeringer i Curves, Levels, Hue/Sat osv. hvor det jeg har set indtil videre svarer til den detaljegrad jeg har på min CRT. Jeg er begyndt på at lære lidt Flash i samarbejde med at alt bliver skabt i Illustrator/PS, og hér er den også super i kraft af sin størrelse. Jeg fik næsten ondt i nakken af at skulle kigge fra hjørne til hjørne, sammelignet med min 19" så STOR, det er den. Den er helt i top til film, og andet interaktivt indhold, samt helt i top til alt mit musik software, så totalt set føler jeg det er et godt køb som jeg ikke fortryder før noget bedre med responstid 0 er på markedet!!! Vil du vide mere kan du bare smide mig en pm så får du lidt kontaktinfo den vej! Thomas Jeg hiver lige fat i dig ved lejlighed. For der er sq lige et par ord af dem du bruger jeg fatter hat af :o Men får sendt bestilling inden for overskuelig fremtid så jeg kan komme af med min 21" crt skærm. Den er lidt ustabil i farverne. Regner med jeg køber noget kalibrerings værktøj også. Fik anbefalet en "mus" som jeg lige PT ikke kan huske navnet på. Så jeg kan få lavet en farve profil til min printer også.
Thomas Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386767# hvad med denne, der er også tvtuner i:)
jpc Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386767# hvad med denne, der er også tvtuner i:) Hvor står det med tv-tuneren?
Thomas Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Hvor står det med tv-tuneren? http://dator.computercity.se/TFT-Skarm/LG-M228WA-Bz 22" widescreen i LGs nya serie bildskärmar med TV-tuner. M228WA har mängder med anslutningsmöjligheter och är HD-Ready. Vidare är den utrustad med en mycket hög kontrast på 3000:1 samt snabb responstid på 5 ms och passar utmärkt för såväl TV, film och spel som för mer vardagliga applikationer. M228WA kan tiltas, vridas och hängas upp med VESA-fäste, och den snygga designen gör att skärmen står sig lika bra i vardagsrummet som på skrivbordet. Med TV-tuner, inbyggda stereohögtalare (2 x 3W) och fjärrkontroll.
jpc Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 http://dator.computercity.se/TFT-Skarm/LG-M228WA-Bz 22" widescreen i LGs nya serie bildskärmar med TV-tuner. nåda, den slap du nu fra på en smart måde... ;) Men på den danske side nævnes ordet "tuner" ikke overhovedet. Eller er det der, bz'eren kommer ind? Jeg har søgt rundt omkring på nettet og har set, at "tuner" nævnes på nogle sider, men ikke på andre. Så det er lidt underligt. Kan det tænkes, at der findes to modeller, en med og en uden tuner?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu