Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skriver dette indlæg for at starte en debat ang. bil kørslen ved brobizz banerne. Der findes åbenbart to mulige måder, at køre ind i brobizz banerne før anlægget: A. Før det lille helle anlæg før båsene placer folk sig i venstre vognbane, herefter vælger de en af de 4 brobizz baner med grøn pil. B. Folk køre højre om det lille helle anlæg før båsene og mener de har første ret til de 2 højre placeret brobizz baner. Metode A er iflg. øresundsbroen den korrekte måde at køre ind i brobizz banerne på. http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=5286 Jeg syntes det er skide irriterende at holde for dem der vælger metode B, da de ofte gemmer sig bag helle anlægget som er i den blinde vinkel. En dag går det galt og vi kommer alle sammen for sent på arbejdet, da de højst sandsynligt lukker broen for at rydde op. Hvorfor kan I ikke finde ud af det!!!

Guest Supermule
Besvaret

Lidt spænding skal man jo ha'........ Ensretning er aldrig godt for kreativiteten....:lol:

Besvaret

Ingen problem...

Hvorfor kan I ikke finde ud af det!!!
Jeg oplever ikke, at det er et stort problem i hverdagen. Anvend den/de højre baner, hvis du føler det - de er oftest de hurtigste med Bizz...
Besvaret

Jeg synes nu at det er langt mere irriterende når folk, (og det er kun sket for mig når jeg kører mod sverige), lægger sig ud længst til venstre i vejbanen mens vejen snævrer ind, og et godt stykke efter den er snævret ind, og dermed blokerer for at overhale venstre om fordi de samtidig mener 70-80 kmt er rigeligt på den første km efter betalingsanlægget. Jeg synes det er pisseirriterende at de kører så langsomt, og jeg kører en Fabia :fight:

Besvaret

Jeg synes det er underligt, at folk har så travlt med at komme på arbejde :lol: Må sige, at jeg har det som Mogens - oplever heller ikke de store problemer ved betalingsanlægget. Problemerne er nærmere den dårlige skiltning ved lufthavnen / efter Tårnby som gør, at intetanende turister og andre lægger sig ud i venstre bane, fordi det skiltningen angiver, at det er der, man skal lægge sig, hvis man skal til Sverige. Det hjælper så ikke, at man har kompenseret ved at forsøge at skrive det på selve begge vejbaner. Folk fatter det ikke. Nej, jeg kører ikke 400+ km/t - men oplever ofte, når man kører ganske lovlydigt, at der trækker campingvogne osv. ud.

Besvaret

Jeg kører ALTID højre om, og tager bane 4, af to årsager: 1) Asfalten venstre om hellen er så ringe at man skal køre X5 eller lign før det ikke er ubehageligt. 2) 9/10 kører venstre om og tager bane 1 eller 2, så der er aldrig kø i bane 4. Jeg har aldrig generet nogen ved at køre højre om, og jeg har svært ved at se hvad det store problem er :confused: Hvis jeg en dag ikke kan orientere mig længere, og dermed generer nogle ved at køre højre om, så ring til politiet :th2:

Besvaret
Jeg kører ALTID højre om, og tager bane 4, af to årsager: 1) Asfalten venstre om hellen er så ringe at man skal køre X5 eller lign før det ikke er ubehageligt. 2) 9/10 kører venstre om og tager bane 1 eller 2, så der er aldrig kø i bane 4. Jeg har aldrig generet nogen ved at køre højre om, og jeg har svært ved at se hvad det store problem er :confused: Hvis jeg en dag ikke kan orientere mig længere, og dermed generer nogle ved at køre højre om, så ring til politiet :th2:
Ditto ALTID højre om og bane 4. Aldrig oplevet nogen form for problemer, og ja - jeg kigger mig for, tager hensyn og kører (rimelig ~50 km/t) langsom fra hellen og op til bommen
Besvaret

Det er da mindst lige så irriterende, når nogle bilister uden BroBizz bruger de dertil indrettede baner og så ikke har BroBizz. Så skal man holde og vente på, at der kommer én, der kan tage mod betaling, hvis der ikke er plads til at bakke og vælge en anden bane. Dét er irriterende!!

Besvaret
Det er da mindst lige så irriterende' date=' når nogle bilister uden BroBizz bruger de dertil indrettede baner og så ikke har BroBizz. Så skal man holde og vente på, at der kommer én, der kan tage mod betaling, hvis der ikke er plads til at bakke og vælge en anden bane. Dét er irriterende!![/quote'] Jeg er enig med dig i, at det er irriterende at holde bag ved en, som ikke har brobizz, MEN det skaber da først rigtig forvirring, når man begynder at bakke! Hvis man er uheldig at blive fanget i brobizzbanen, så er det eneste fornuftige i min bog at vente...:cool:
Besvaret

jeg syndes nu at det er mega surt når man kommer kl lort om natten og de har lukket alle baner undtagen kontant og lastbil baner. sidst jeg så kørge igennem kontant med min brobizz på denne tid af natten brokkede de sig og sagde at når det var sådan så måtte jeg godt tage lastbil banen... forvirret, tror jeg nok, nu forsøger man bare at gøre som de skilter, suk

Besvaret
Jeg skriver dette indlæg for at starte en debat ang. bil kørslen ved brobizz banerne. Der findes åbenbart to mulige måder, at køre ind i brobizz banerne før anlægget: A. Før det lille helle anlæg før båsene placer folk sig i venstre vognbane, herefter vælger de en af de 4 brobizz baner med grøn pil. B. Folk køre højre om det lille helle anlæg før båsene og mener de har første ret til de 2 højre placeret brobizz baner. Metode A er iflg. øresundsbroen den korrekte måde at køre ind i brobizz banerne på. http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=5286 Jeg syntes det er skide irriterende at holde for dem der vælger metode B, da de ofte gemmer sig bag helle anlægget som er i den blinde vinkel. En dag går det galt og vi kommer alle sammen for sent på arbejdet, da de højst sandsynligt lukker broen for at rydde op. Hvorfor kan I ikke finde ud af det!!!
Jeg kører næsten altid højre om helleanlægget, men mener ikke af den årsag at jeg har førsteret til hverken den ene eller anden BroBizzbane. Jeg orienterer mig altid grundigt - især i spejlene - for ikke unødigt at blive torpederet af en "Mr. Busy" der mener at have førsteret til den bane der de næste tre sekunder ser ud til at have færrest biler i køen.. Fartgrænserne på 50 og 30 er ikke så svære at overskride når man lige kommer fra motorvej. Det ville efter min mening være ærgelige penge til bøde og nyt kørekort den dag de står med laserkanonen ved betalingsanlægget og man kommer blæsende med 100+. Derfor overholder jeg nogenlunde fartgrænserne ved anlægget (og tunnelen, som jo tit bliver frekventeret af ordensmagten), uden af den grund at pudse glorien for voldsomt i andre sammenhænge. MEN folk prioriterer jo deres økonomi forskelligt og lur mig om ikke der er temmelig mange flere der vil synes det er "skide irriterende", hvis jeg i god tid lagde mig helt i venstre bane og "kun" kørte det man må dér. Med halv-meters-afstand, bro-oprydningsinviterende indenomsoverhalinger, og løftede langemænd til følge.. DERFOR kører jeg højre om helleanlægget..
Besvaret

Jeg tager det som ser nemmeste ud. Generalt set, så sker det flere gange om ugen, at en aller anden tåbe kører fuldstændigt mærkeligt. Jeg kører MC, så jeg er meget opmærksom på, da jeg er den "lette" i trafikken. Derfor højer, venstre eller lastbil bane, jeg er lige glad, jeg prøver at komme væk fra dem, som enten har taget en brobizz bane uden, at have opdaget at det skulle de IKKE, eller folk som kører 11 km/t i 30 km/t zonen. Frem skal jeg nok komme :th2:

Besvaret

Som jeg se det er, det anarki som gælder omkring helleanlægget. Jeg kører venstre om helleanlægget, og derefter bane 3 eller 4 fra Sverige, da der i bane 1 eller 2 er for det meste er kø. Den anden vej til Sverige er bane 3 ikke den bedste, da asfalten er i så ringe stand, som Toft skriver, og at er bane 4 den hurtigste, da er der jo aldrig er kø, som I skriver.

Besvaret

Jeg har sjældent SÅ travlt at jeg ikke kan overskue trafikken omkring mig, derfor tager jeg næsten 90% af gangene højre om hellen, og så i bane 4 alternativt Lastbil. Hvorfor? Fordi jeg så IKKE behøver trække i yderste vognbane 2km før anlæget, hvor "ham/hende" der stresser mere end mig kommer blæsende lige luks op i hækken, eller hvor én gangs touristerne trækker ud. Trafikken glider for det meste smooth i inderbanen, og tiden man sparer er jo marginal for ikke at sige latterlig. Har jeg den bløde hat på og stramajpuden på hattehylden, så kører jeg i kontant køen, og siger at min Bizz inte funkar! :rolleye: (meeeen det er nu sjældent)

Besvaret

Angående indlæg #6 om banerne ved Kastrup, så blev jeg også så tilpas træt af at ligge bag en tysk autocamper i yderbanen forleden at jeg ringede til Kbh Kommune for at brokke mig. Efter at have snakket med flere forskellige personer i Teknisk Forvaltning ,blev de enige om at det måtte være Vejdirektoratet(VD) der havde ansvaret. Efter et par omstillinger hos VD, kom jeg frem til en meget sympatisk mand som opfordrede mig at at klage til Sund&Bælt, for de har ansvaret for motorvejen 3km på hver side af både Storebælt og Øresund. VD har brokket sig i flere år til Sund&Bælt, men uden resultat. Så hermed en opfordring til at ringe/skrive til Sund&Bælt og klage ! Peter

Besvaret

Den er jeg med på !! Det er simpelthen for dårligt at de skal ligge i venster bane fordi de tror at det er den eneste bane til Sverige. Men jeg kører ikke nogen bestemt vej hver dag, men jeg kan godt finde på at kører både den A model og B model.

Problemerne er nærmere den dårlige skiltning ved lufthavnen / efter Tårnby som gør, at intetanende turister og andre lægger sig ud i venstre bane, fordi det skiltningen angiver, at det er der, man skal lægge sig, hvis man skal til Sverige. Det hjælper så ikke, at man har kompenseret ved at forsøge at skrive det på selve begge vejbaner. Folk fatter det ikke. Nej, jeg kører ikke 400+ km/t - men oplever ofte, når man kører ganske lovlydigt, at der trækker campingvogne osv. ud.
Besvaret

Ideen med at starte en debat i forhold til hvordan man kører ind til anlægget er helt okay, jeg har bare lidt svært ved at se problematikken i lige præcis denne problemstilling. For mit eget vedkommende, så har jeg passeret broen gennem 5 år, og de største problemer jeg har oplevet gennem tiden har været problemer med at folk pludselig begynder at bakke til fare for de sidst ankomne eller situationer hvor folk kører tværs hen over kørebanen. Men jeg har heldigvis aldrig oplevet nogle påkørsler. Måske handler problemet mere om, at mange kører alt for hurtigt ved ankomst til anlæget. Med en hastighed på 30 km. i timen så kan alle nå at træde på bremsen (hvis det overhovedet er nødvendigt!).

Besvaret

Jeg slipper oftest pedalen tidligt, så det passer meget godt med at jeg rammer 90, 70 osv. skiltene med den lovlige hastighed. Hvis jeg lagde mig ud i overhalingsbanen tidligt, eller lige inden hellen, kan I være sikre på at jeg indkasserer det lange lys, eller det der er værre, fra en hastigt nærmende bilist. Jeg kører derfor normalt højre om hellen og bruger bane 3 eller 4. Men jeg føler på ingen måde at jeg har råderet over disse baner, bare fordi de ligger lige for mig. Jeg kan sagtens forstå at folk kører lidt stærkere end det tilladte, ved 90 og 70 skiltene. Jeg prøver, så vidt muligt, selv at undgå, at bruge bremsen der. Men at folk så kommer blæsende hele vejen ind i banerne, for at bremse forholdsvis hårdt op ved bommen, er totalt mangel på respekt for de mennesker, der går rundt på området. Det er i hvert fald min mening. ;)

Besvaret

Fordi øresundsbroen selv skriver på deres hjemmeside at folk i RIGTIG GOD TID BØR LÆGGE SIG I VENSTRE VOGNBANE gør ikke at færdselsloven ikke gælder. Folk skal sku holde til højre - specielt hvis nogen ønsker at overhale. Bliver simpelthen sindssyg af de mennesker der flere km før anlægget lægger sig ud og spærrer for alle andre. Fair nok at man insisterer på at overholde 110, 90, 70, 50 men lad være med at lege sheriff og bestem at andre også skal køre som dig. Pede

Besvaret
...men lad være med at lege sheriff og bestem at andre også skal køre som dig.
Men hvis man ligger i venstre bane og overholder farten ved skiltene. Så er i andre jo tvunget til at overholde farten også. Så jeg kan ikke se hvor du vil hen med det?
Guest Supermule
Besvaret

Der er højre kørsel i Sverige......Selvom man ikke skulle tro det.........

Men hvis man ligger i venstre bane og overholder farten ved skiltene. Så er i andre jo tvunget til at overholde farten også. Så jeg kan ikke se hvor du vil hen med det?
Besvaret
Der er højre kørsel i Sverige......Selvom man ikke skulle tro det.........
Ja men skiltene viser du skal ligge i venstre bane hvis du skal i brobizz banerne.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...