Markowitch Skrevet August 21, 2007 Rapporter Skrevet August 21, 2007 Regeringen er så småt ved at komme med et skatteudspil, der ligger op til lettelser i top- og mellemskat. Gildet bliver finansieret af merkante stigninger i grønne afgifter. Umiddelbart ser det ud som om at vi der bor i Sverige får den største "gevinst", da vi ikke er så påvirkelige af de danske grønne afgifter. http://politiken.dk/indland/article362186.ece
Jette Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Regeringen er så småt ved at komme med et skatteudspil, der ligger op til lettelser i top- og mellemskat. Gildet bliver finansieret af merkante stigninger i grønne afgifter. Umiddelbart ser det ud som om at vi der bor i Sverige får den største "gevinst", da vi ikke er så påvirkelige af de danske grønne afgifter. http://politiken.dk/indland/article362186.ece shhhhhhhhh sig det nu ikke højt, så de finder på en sær-skat
Markowitch Besvaret August 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2007 shhhhhhhhh sig det nu ikke højt' date=' så de finder på en sær-skat [/quote'] Ok, så nøjes vi med at hviske det :th2:
Gio Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Det er da også på tide at de "rige" bliver rigere. Jeg mener...hvorfor skal man straffes skattemæssigt, fordi man har gjort en ekstra indsats eller været heldig? Jeg har aldrig rigtigt forstået meningen med topskat og deslige. Lad os endelig få bort-visket de sidste rester af kommunistiske idealer og forsøg på "udjævninger", der alligevel gør mere skade end gavn. Visse ideologier bør bare dø...for good!
mrode Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Det er da også på tide at de "rige" bliver rigere. Jeg mener...hvorfor skal man straffes skattemæssigt, fordi man har gjort en ekstra indsats eller været heldig? Jeg har aldrig rigtigt forstået meningen med topskat og deslige. Lad os endelig få bort-visket de sidste rester af kommunistiske idealer og forsøg på "udjævninger", der alligevel gør mere skade end gavn. Visse ideologier bør bare dø...for good! Det er småpenge.. udfra det Politiken estimere de kan rykke grænserne for topskat og mellemskat med de håndøre der er sat af, så er det vist omkring 5000 man sparer i skat. (hurtige estimater)
Gio Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Det er småpenge.. udfra det Politiken estimere de kan rykke grænserne for topskat og mellemskat med de håndøre der er sat af' date=' så er det vist omkring 5000 man sparer i skat. (hurtige estimater)[/quote']Derfor skriver jeg også "Visse ideologier bør bare dø...for good!" ;)
Nils Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Maximalstaten Det er småpenge.. udfra det Politiken estimere de kan rykke grænserne for topskat og mellemskat med de håndøre der er sat af' date='[b'] så er det vist omkring 5000 man sparer i skat. (hurtige estimater) ... og som man så skal betale i kulørte afgifter. Man kunne passende kalde det en svensk skattesænkning. Tak Fogh & co. :( Flad skat er jo også ideologi. Ond ideologi tilmed hvis man spørger en socialdemokrat eller overovergod radikal, og de borgerlige vil såmænd også indstemme for at tækkes de sultende masser og deres beskyttere og ikke fremstå som onde. En minimal sænkning af topskatten er i moderne iq-let sprogbrug at "give til de rige" - men reelt fungerer skattesystemet stort set sådan i Danmark og Sverige, at de fattige giver til andre fattige - det er derfor, de er fattige.
Futz Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Jeg mener...hvorfor skal man straffes skattemæssigt, fordi man har gjort en ekstra indsats eller været heldig? Jeg har aldrig rigtigt forstået meningen med topskat og deslige. Lad os endelig få bort-visket de sidste rester af kommunistiske idealer og forsøg på "udjævninger", der alligevel gør mere skade end gavn. I was working on a flat tax proposal and accidentally proved there was no God. ... En minimal sænkning af topskatten er i moderne iq-let sprogbrug at "give til de rige" - men reelt fungerer skattesystemet stort set sådan i Danmark og Sverige' date=' at de fattige giver til andre fattige - det er derfor, de er fattige. [/quote'] HA HA rigtig god og sjov pointe Lidt i samme du´r - reelt fungerer skattesystemet stort set sådan over for Erhvervslivet.. “Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.” (Ronald Reagan, August 19, 1986)
anton Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Jeg læste for en måneds tid siden, at fire ud af ti betaler topskat. Et par uger senere havde et analyseinstitut (Gallup e.l.) fået opgaven: "Find ud af hvor mange, der vil af med topskatten?" Den meget revolutionerende konklusion var... fire ud af ti! Jeg havde da gerne taget imod de penge, som Gallup e.l. fik for at afsløre svaret uden at skulle snakke med tusind tilfældigt udvalgte. Men så var jeg jo røget ind under svensk social sikring... Aaargghhh! Lad os se de konkrete resultater af skatteændringerne og afvente Skatterådets satser for befordring for 2008, sammenligne 2007 og 2008 og se om det er noget, der batter noget mere for os svenskere end for de stakkels danskere, der skal betale mere i grønne afgifter...
Guest Supermule Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Reagan var en klog mand......:) I was working on a flat tax proposal and accidentally proved there was no God. HA HA rigtig god og sjov pointe Lidt i samme du´r - reelt fungerer skattesystemet stort set sådan over for Erhvervslivet.. “Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.” (Ronald Reagan, August 19, 1986)
Futz Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Skatteplan gør benzin dyrere 21-08-07: 18:31 | af: kmal + nabr Det får du ud af regeringens planer Fakta: Regeringens store planer Benzin- og dieselpriserne vil stige, hvis regeringen får vedtaget sin bebudede plan om skattelettelser. Det oplyser skatteministeriet. Dagen igennem er det ellers af flere medier fremgået, at afgiften på brænd*stof - det vil sige benzin og diesel - vil gå fri, selv om energiafgifterne vil stige i takt med de generelle pris*stigninger i samfundet. Men det er for*kert, lyder det fra skatteministeriet. Ifølge regeringen skal energiafgifter*ne finansiere skattelettelserne. Så er det godt man tanker billig diesel i Sverige
Gio Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Skatteplan gør benzin dyrere 21-08-07: 18:31 | af: kmal + nabrFutz...husk kildeangivelse når du quote´r beskyttet materiale (http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7999823.html)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu