Nulla Skrevet August 28, 2007 Rapporter Skrevet August 28, 2007 For ind i helvede.....mamma san her lever nok lige i stenalderen. Havde lige DL Quake wars ( er jo total gammel wolf fan ) og glæede mig som et lille barn til at game, havde spændt amme bhen helt op til over ørene og stoppet en sok i munden på tøserne.....men glæden var KORT, min gamle pc kunne jo slet ikke kører det HMMMM flot nok hva, endelig skulle man spille. Nå hvad skal jeg købe for at komme med ind i kampen igen.....self til rimelige små penge. Tak :love2: :love2: Evt bare opgra.
Gio Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Er den ikke stadig kun i Beta? I så fald, så burde du kunne læse minimum-specs i readme´en.
Nulla Besvaret August 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 28, 2007 jo den er desværre kun i Beta 2 vers. har testet min pc på en hp som skriver at den burde kunne kører Quake 4 uden prob. Men når jeg vil åbne quake wars kommer den med denne besked : FATAL ERROR the open gl driver dosent support wglchoose pixel format arb. ikke hvad jeg ved det betyder fatter hat, men jeg tror det er grafikkortet som står af trods nye driver opdateret
Gio Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 jo den er desværre kun i Beta 2 vers. har testet min pc på en hp som skriver at den burde kunne kører Quake 4 uden prob. Men når jeg vil åbne quake wars kommer den med denne besked : FATAL ERROR the open gl driver dosent support wglchoose pixel format arb. ikke hvad jeg ved det betyder fatter hat, men jeg tror det er grafikkortet som står af trods nye driver opdateretMener at huske dit grafikkort SKAL understøtte Pixelshader3 for at funke med ET:QW. Men jeg har ikke lige tid til at få det konfirmeret.
Gio Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 http://www.fileplanet.com/betas/qw2_screening.aspx (du skal være logget ind) Men det ser ud til at det ikke stiller de store krav. Kunne du køre Quake4, så burde du også kunne køre ET:QW.
Gio Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 ...så også lige at der kun er subscriber-keys tilbage. Så jeg venter til spillet er på hylderne, desværre *g*
Nulla Besvaret August 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 29, 2007 Hehe ja men kan ikke engang få en key da de skriver min pc er under min krav. Men er der slet ikke nogen der har anbefalinger til hvad jeg skal købe ????
Rene Besvaret August 29, 2007 Rapporter Besvaret August 29, 2007 Tja, hvad har du nu, og hvad må det koster. Alt efter hvor gammel din Pc er nu, er opgraderingsmuligheder forskellige, da der er kommet en del nye standarder, f.eks. med hensyn til grafikkortinterface og cpu sockets. Så hvis det er en ældre ting med AGP kort og P4 ting, så skal du nok regne med at skulle skifte hele computeren ud. (-diske måske) Skal det være noget selvbyg noget, eller skal det være noget mærkevare a'la HP ? Kan sikkert godt finde lidt tid til at hjælpe dig ved lejlighed, hvis I kigger forbi en dag. Min egen Comp, er også ved at være lidt sløv i kanten, så kender godt til dit problem :)
Nulla Besvaret August 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 29, 2007 selvbyg er godt :th2: Kan du skaffe følg billigt bundkort motherb. ram grafik proces..... det er jo faktisk talt en hel ny så kan vi lave bygge mand bob dag alt skal self være gode hurtige gaming ting til ingen penge LOL
Gjol Besvaret August 29, 2007 Rapporter Besvaret August 29, 2007 Én af disse to kan måske väre noget at kigge på: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323910 http://www.netonnet.se/index.asp?iid=95701 Den fra komplett skal du bare havde en grafikkort til også hvis du skal spille og det var vel det som var planen :-) PS. Kan da også hjälpe til hvis du ikke lige har lyst til at samle det selv :-)
Gio Besvaret September 6, 2007 Rapporter Besvaret September 6, 2007 Fra http://www.shacknews.com/onearticle.x/48815 SOFTWARE REQUIREMENTS Microsoft® Windows® XP/Vista (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported) Microsoft DirectX® 9.0c (included)HARDWARE REQUIREMENTS CPU: Intel® Pentium® 4 2.8 GHz or AMD® Athlon XP 2800+ processor (Pentium 4 3.0GHz or equivalent for Windows Vista) RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista) Video Card: 128MB NVIDIA® Geforce 5700 or ATI Radeon 9700 (full list of supported chipsets below) Sound Card: 100% DirectX 9.0c compatible sound card HDD Space: 750MB of free hard drive space, plus 200MB for Windows swap file Internet: Broadband connection and service required for full gameplay and downloads. Features may change without notice.SUPPORTED VIDEO CHIPSETS NVIDIA GeforceFX Series (5700 or higher, not including 5700LE and 5700VE) NVIDIA Geforce 6 Series (6200 or higher) NVIDIA Geforce 7 Series (7300 or higher) NVIDIA Geforce 8 Series ATI Radeon 9700 or higher ATI Radeon X700 or higher ATI Radeon X1650 or higher
Gio Besvaret September 6, 2007 Rapporter Besvaret September 6, 2007 Der skal en go´ fætter af et grafikkort til at trække det: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Guides/quake_wars_performance/ (nærmere: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Guides/quake_wars_performance/7.html og http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Guides/quake_wars_performance/8.html)
Sokralex Besvaret September 11, 2007 Rapporter Besvaret September 11, 2007 For ind i helvede.....mamma san her lever nok lige i stenalderen. Havde lige DL Quake wars ( er jo total gammel wolf fan ) og glæede mig som et lille barn til at game, havde spændt amme bhen helt op til over ørene og stoppet en sok i munden på tøserne.....men glæden var KORT, min gamle pc kunne jo slet ikke kører det HMMMM flot nok hva, endelig skulle man spille. det er sku da humor :laugh: :th2:
partymanDK Besvaret October 9, 2007 Rapporter Besvaret October 9, 2007 Hvis du ikke får nok hjælp har jeg lige samlet mit private kraftsystem og jeg er ca kommet af med de små 8-10k alt ialt... Jeg kunne godt kaste lidt specs af, men spørgsmålet er hvad dine krav er... hvilket OS vil du køre, vil du beholde noget fra dit gamle system osv osv... Men som sagt, kan jeg også hjælpe med toppen af poppen ;o) så skrive tilbage hvis det har interesse. /Party
Basse Besvaret October 9, 2007 Rapporter Besvaret October 9, 2007 Spørgsmålet er hvad man skal samle i sin computer idag, for at kunne køre spil som bioshock og ET:quakewars - Skal selv igang med at opgradere, og sidste gang jeg kiggede ting igennem snakkede vi p4 cpuer, AGP graffikkort mv. hehehe - Det der måske er mest interessant er nok hvilken CPU og graffikkort man skal gå efter. Kan ikke selv hitte ud af hvad de der nye dualcore etc etc cpu betyder - anden end jeg ved hvad ordet dual og core betyder hver for sig hehe.
partymanDK Besvaret October 9, 2007 Rapporter Besvaret October 9, 2007 Ja nemlig, det bedste er at høre sin lokale nørd, og hvis ikke han er up2date om alt i maskinen så hør om han kender nogen osv. personligt vil jeg gerne give mine bud på et dejligt system: Kabinet: Næsten ligemeget - du kan købe rigtig dyre af dem, og rigtig billige. Mine erfaringer er at de rigtig billige er ok, og hvad ang. svagere materiale og dermed større lydgene mener jeg man kan komme nemt ud over ved at købe den rette indmad, og supplere med et lyddæmper-måtte sæt til indersiden af kabinettet. strømforsyning: Jeg har valgt 550W LC Power Silent Giant 140mm Green Power http://www.studiedata.dk/shop/550w-lc-power-5934p.html Den er prisvenlig, støjsvag, skal nok kunne trække et ok gamersystem og så er den "miljøvenlig" :o) og man kan jo lige så godt tænke på alt. mindre end 500 er ikke ok - over 500 er selvf. ok men i min lille verden pral med mindre man vil udstyre den med vandkøling, 2 grafikkort, masser diske osv osv. Harddiske: Alt i sata2 og alt over 250-300gb. Jeg valgte samsung. ellers ingen hints her. - andre har nok nogle ideer omkring lydsvage hdds osv. kom bare med dem. SCSI skal man selvf. holde sig fra i et gamer system. Grafikkort: Jeg har valgt den billige top af pop - Nvidias relativ nye 8800GTS. Jeg valgte EVGA's 8800GTS 320mb, da den langt under det dyre alternativ med samme chip bare 640mb ram. Det fedeste ved EVGA er at de har begrænset livstidsgaranti (10 år hvis man registrerer sit produkt online). RAM: Jeg anbefaler og vil altid anbefale OCZ. Boardet jeg viser herefter understøtter DDR2 PC8500 og det er dejlig hurtige ram, selvom hurtigere findes og selvom ddr3 er kommet på markedet. 2gb er nok til at starte med i 2x1gb sæt - 2x1gb mere kan altid opgraderes hvis behovet er der. Board: Gigabyte er min favorit. Tjek asus der også er godt profilleret, og man ser en masse brugere der er sure over instabilitet. Gigabyte's bundkort er lavet rigtig gode, jeg anbefaler et IKKE kombo-borad, dvs. dem der både understøtter ddr2 og ddr3 på samme board. Vælg det der kun er til ddr2. Jeg har erhvervet mig et GA-P35-DS4 (alternativt kan GA-P35-DS3R bruges) eneste der er SUPER vigtigt er at man sørger for at få SENESTE revision på bundkortene, ellers bliver man snuppet ved måsen. dem jeg nævner er for 1mrd frigivet i rev. 2.0 men først om nogle dage ankommer det første rev 2.0 til DK (det jeg får i pakkeposten :o) manlger vi CPU og køler?...: Afhænger af behov. generelt må man sige at alle reviews peger mod intel og deres Core2duo / quad2duo, og jeg valgte det sidste, men kun fordi jeg er genuine geeky. Er man gamer vil man nok ha mere gavn af en hurtigere cpu, med færre kerner, men jeg vil kører virtuelle maskiner og så vil jeg kunne mærke forskellen. Jeg landede på en Q6600 hvorimod en gamer skulle tage en duel-core med omkring de 6800 eller derover. Køleren jeg valgte, skulle efter specs kunne klare en core2duo passivt, dvs uden blæsere og samtidig være til at betale... men jeg har købt 2x papst 16dba blæsere der kommer på. Den hedder: Cooler Master GeminII http://www.studiedata.dk/shop/intel-pentium-socket-164c1.html Den er lidt stor, derfor meget vigtigt at man får de seneste revisioner af bundkort!. Det er mit system i en nøddeskal. så altialt dejlig maskine, ikke den dyreste, men mere end rigelig hurtigt til alt der kommer på markedet, og dermed også fint fremtidssikret. Ku være sjovt at høre kommentarer på det :o) /Party
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu