ARN Skrevet September 13, 2007 Rapporter Skrevet September 13, 2007 Vi har d.d. modtaget brev fra Øresundsbroi Konsortiet, hvor de på baggrund af en henvendelse om fejlfakturering truer med at opsige den indgående BroPas kontrakt, såfremt vi efter efter 17/9-2007 fejlplaceret os i betalingsanlægget. Er der andre her på forummet, der har været udsat for lignende? Det skal lige siges, at vi begge kører MC og for at undgå de evindelige køer i den manualle bane, samt efterfølgende kontrol af tolderne konsekvent har benyttet brobizz banenerne for lastbiler - uden nogen som helst form for problem. Vi har endda oprettet og betalt for en ekstra aftale, der kun benyttes med MC, som oplyst ved indgåelse af kontrakten. Vi er begge dybt forundrede over den fuldkomne mangel på service og forståelse fra konsortiet. Inden vi oprettede den nye aftale, som kun benyttes til MC har vi de sidste 2 måneder måttet rette henvendelse til konsortiet grundet fejlregistrering af MC i den manuelle bane, hvor der er blevet opkrævet for bil - Er vi virkelig de eneste med problemet eller har alle andre resigneret og kører bil??? Nogen der kender en god advokat, som ikke koster en formue for vi vil simpelthen ikke accepetere den opførsel og trussel om lukning af en indgået kontrakt? OG skulle der være nogen med gode journalist forbindelser, så sig lige til ;-) Hilsen 2 daglige pendlere Rita og René
MC Manden Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Vi har d.d. modtaget brev fra Øresundsbroi Konsortiet, hvor de på baggrund af en henvendelse om fejlfakturering truer med at opsige den indgående BroPas kontrakt, såfremt vi efter efter 17/9-2007 fejlplaceret os i betalingsanlægget. Er der andre her på forummet, der har været udsat for lignende? Det skal lige siges, at vi begge kører MC og for at undgå de evindelige køer i den manualle bane, samt efterfølgende kontrol af tolderne konsekvent har benyttet brobizz banenerne for lastbiler - uden nogen som helst form for problem. Vi har endda oprettet og betalt for en ekstra aftale, der kun benyttes med MC, som oplyst ved indgåelse af kontrakten. Vi er begge dybt forundrede over den fuldkomne mangel på service og forståelse fra konsortiet. Inden vi oprettede den nye aftale, som kun benyttes til MC har vi de sidste 2 måneder måttet rette henvendelse til konsortiet grundet fejlregistrering af MC i den manuelle bane, hvor der er blevet opkrævet for bil - Er vi virkelig de eneste med problemet eller har alle andre resigneret og kører bil??? Nogen der kender en god advokat, som ikke koster en formue for vi vil simpelthen ikke accepetere den opførsel og trussel om lukning af en indgået kontrakt? OG skulle der være nogen med gode journalist forbindelser, så sig lige til ;-) Hilsen 2 daglige pendlere Rita og René I wish you all the best... Jeg har haft fat i toppen af poppen på broen, og de vil ikke gøre noget ved problemet. Jeg holdt 12 min. i kø idag... det er så forbandet frustrende...
Guest Mogens Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Vi har d.d. modtaget brev fra Øresundsbroi Konsortiet, hvor de på baggrund af en henvendelse om fejlfakturering truer med at opsige den indgående BroPas kontrakt, såfremt vi efter efter 17/9-2007 fejlplaceret os i betalingsanlægget. Er der andre her på forummet, der har været udsat for lignende? Det skal lige siges, at vi begge kører MC og for at undgå de evindelige køer i den manualle bane, samt efterfølgende kontrol af tolderne konsekvent har benyttet brobizz banenerne for lastbiler - uden nogen som helst form for problem. Vi har endda oprettet og betalt for en ekstra aftale, der kun benyttes med MC, som oplyst ved indgåelse af kontrakten. Jeg skal lige forstå ovenstående rigtigt: I kører bevist mod Øresundsforbindelsens anvisninger? - hvorfor de nu siger til jer, at dette må stoppe/ophøre? - i modsat fald opsiges kontrakten?
Bigbird Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 for at undgå de evindelige køer i den manualle bane, samt efterfølgende kontrol af tolderne konsekvent har benyttet brobizz banenerne for lastbiler. Nu vil jeg nødigt sidde og forsvarer deres opførelse, fordi den er da bestemt voldsom... Men i skriver jo selv i at gør noget forkert, med vilje, for at undgå blandt andet kø... Det svarer jo til at jeg begynder at kører i busbanerne i KBH, fordi jeg vil slippe for kø :)
Thomas Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Nu har vi kun den 13/9 i dag, men hvordan kan i være forundrede over at blive "straffet" over noget i ved i ikke må gøre:confused: jeg tror ikke der er noget at vinde for jer der!
ARN Besvaret September 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2007 Korrekt vi benytter os af, citat fra kontakten "Ret til at anvende den elektroniske kørebane medfører normalt en hurtigere passage gennem betalingsanlægget". Det fremgår ingen steder af kontakten, at vi ikke må benytte bizzbanen. Et følgebrev anviser benyttelse af bemannade filerna. Det grosteske er, at vi modtager truslen efter at have gjort indsigelse mod fejlopkrævning ved gennemkørsel med MFC i manuel bane, hvor der er opkrævet som gennemkørsel med bil... OG sjovt nok ingen problem med at køre igennem bizzbane med pendlerbizz, her kan de endda selv automatisk forhøje det opkrævede beløb, når de opdager, at jeg er blevet registreret som MC - hvilket anlægget derfor også er i stand til iførlge deres egne oplsyninger... Og så er jeg da ked af at vi bliver sammenlignet med nogen der bryder færdselsloven, hvilket vi jo ikke gør. Vi finder servicen fra konsortiet kritisabelt og forstår ikke hvorfor MC-ister på denne måde skal behandles anderledes.
ARN Besvaret September 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2007 I wish you all the best... Jeg har haft fat i toppen af poppen på broen' date=' og de vil ikke gøre noget ved problemet. Jeg holdt 12 min. i kø idag... det er så forbandet frustrende...[/quote'] Er faktisk af medarbejder i anlægget blevet informeret om, at det er OK at køre ind i anden bane og fremvise sin bizz for manuel regisrering, hvis der er kø i den manuelle bane :th2:
Markowitch Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Held og lykke med at bruge alternative baner - jeg mener det faktisk . Jeg finder det fantastisk at broen giver så ringe service til motorcykler og jeg kan godt forstå frustrationerne, der er bygget op over flere år, kan resultere i at man ser sig fristet til at begå den ENORME forbrydelse at tage en anden bane. Jeg kan også forstå at der er paragraf-ryttere, der til enhver tid vælger at stirre sig blinde på aftalens ordlyd, i stedet for at indse at der er et problem. Jeg mener personligt at broen svigter motorcyklerne og at de derfor ville være naive hvis de forventede at alle var lige tålmodige med dem. Så er det sagt... Selv som motorcyklist burde man have ret til en hurtig ekspedition, så ens praktiske hverdag med pendling kan fungere. Den bro er sgu til for os alle, uden os ville broen slet ikke kunne retfærdiggøres og ville ikke have fået den nødvendige byggetilladelse. I stedet for at side i et elfenbenstårn og lave regler der ikke fungerer i praksis, burde de komme ned på jorden og løse problemet.
ARN Besvaret September 14, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2007 Jeg kunne ikke have formuleret det bedre Markowitch takker. Jeg er blot overrasket over den larmende tavshed. Er det lykkedes burekraterne, at tvinge alle motorcyklister over i biler, så de er fri for at blive chikaneret dagligt? Må indrømme tanken er strejfet mere end en gang – betaler trods alt ikke en krone mere for at komme hurtigere igennem anlægget. Men på den anden side, så let vil vi ikke give op…
Fagerland Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Jeg har intet hørt fra dem, men jeg har også kun kørt ca. 10 gange om mdr. Og jeg har taget de andre baner til tider, netop for at ikke at holde i kø. De gange jeg har holdt i kø, der har de efter kort tid åbnet et manuel bane mere pga lang kø. Eller måske fordi de har været trætte af, at høre på min V2, 1000 ccm med Leo V. potter på. med motoren i gang med +3000 omdrejning i ren protest. Har dog ikke være så meget oppe af kører, at jeg har lavet lidt røg. Men det har været tæt på
Danielsito Besvaret September 15, 2007 Rapporter Besvaret September 15, 2007 Jeg er helt enig i at det er for dårligt, at de ikke gør lidt for at gøre det nemmere for deres faste kunder... Men I skal passe på når I tager en Brobizz bane. Jeg har fået fortalt af en tidligere ansat ved broen, at der er en motorcyklist der har fået bommen i hovedet...!:thumbdown
MC Manden Besvaret September 15, 2007 Rapporter Besvaret September 15, 2007 Er faktisk af medarbejder i anlægget blevet informeret om' date=' at det er OK at køre ind i anden bane og fremvise sin bizz for manuel regisrering, hvis der er kø i den manuelle bane :th2:[/quote'] Ja, og så har han/hun givet dig forkert besked jf. svaret jeg har fået fra ledelsen. Det er simpelthen så ringe "service" vi mc'ister får på den bro. Jeg har flere gange sagt til dem (i den manuelle bane) "Heldigt at alle biler med brobizz ikke skal holde 10 min. i kø, hva ?"... De kan ikke svare,men griner bare fjoget... De ansatte ved godt hvor frustrende det er for os... men, ingen kan/vil gøre noget ved det. Jeg pendler iøvrigt hver eneste dag, maj til oktober, gad vide hvor mange timer jeg har "mistet" i køen...
ARN Besvaret September 15, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 15, 2007 En bekendt - der også kører MC - har 2 gange været ved at få bommen i hovedet i den manuelle bane... Jeg har kun pendlet i godt 3 mdr. og gennemkørt lastbil bizzbanen, hvor jeg har sikret mig god afstand til forankørende og sikret, der ikke var en last- eller personbil for tæt bag mig. Absolut ingen problemer. Vi har planlagt at bliver boende i vores nye hjem, så giver ikke op før der er en rimelig løsning - kører hele året bare der ikke er is og sne på vejen og det skal Øresundbro Konsortiet ikke ændre.
Danielsito Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Ja' date=' og så har han/hun givet dig forkert besked jf. svaret jeg har fået fra ledelsen.[/quote'] Det er min kammerats kone og hun så det selv ske. Så jeg tror den er god nok. :(
MC Manden Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Det er min kammerats kone og hun så det selv ske. Så jeg tror den er god nok. :( Øh ?? Den forstår jeg så ikke....
ARN Besvaret September 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 16, 2007 "Bomproblemet" er over for os blevet brugt som argument. Mit svar har været og er, at det er et problem jeg selv tager stilling til = accepteret. I dag skulle jeg have holdt bag minimum 11 - ja 11 - biler i den manuelle baner OG der var hele 2 manuelle baner åbne... Jeg tog bizzbanen på 2 hjul endnu en gang. Er der nogen der har kendskab til ejere af personbiler, der er blevet truet med lukning af kontrakt fordi de har benyttet lastbilbanerne? Har observeret en hel del der gør det ;-) MEN mere seriøst. Er der nogen MC-ister, der har interesse i at være med til at gøre noget ved problemet? René
ARN Besvaret September 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 16, 2007 Det er min kammerats kone og hun så det selv ske. Så jeg tror den er god nok. :( Mon det er den her hun har set??? ;) Derfor körer man jo ganske langsomt/holder stille indtil ens brobizz bliver registreret. Det fungerede dog denne dag -brobizzen registreres -bommen går op -jeg körer... MEN den fantastiske mand i betalingsanlägget regner med at jeg vil köre fra regningen (????) og trykker bommen ned!!!! Heldigvis rammer bommen mig kun på armen, og da jeg er heldgivis er godt bekyttet at läderjakken, får jeg kun et blåt märke (ca 5 cm i diameter:-/). De beklager meget (:-/), og manden undskylder med, at jeg burde vinke, så han ved at jeg bare vil köre igennem (:-/) vinke? Vi bruger vores händer til at betjene mc´en med... Nå, men efterfölgende har jeg så dobbelttjekket med kontrollanterne hver gang inden jeg körer under bommen. Men en aften er det så ved at gå galt igen. Jeg får öjenkontakt, jeg hilser, og er nästen ved at köre, da bommen går ned!!! OG GUD HJÄLPEME OM DET IKKE ER DEN SAMME GUT!!!! kraft idiot! Han ved heller ikke helt hvad han skal sige, da jeg påpejer, at jeg har gjort nöjagtig som han sagde...
Guest Mogens Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 "Bomproblemet" er over for os blevet brugt som argument. Mit svar har været og er, at det er et problem jeg selv tager stilling til = accepteret. Jeg har fået en bom i taget 3 gange - den sidste "ulykke" er stadig under behandling hos dem. De ønsker ikke at betale, så får man en bom i taget, må man holde fast i at få sagen afgjort her og nu (se bevismaterialet). Husk underskrift på accepten/ansvaret. Er der nogen der har kendskab til ejere af personbiler, der er blevet truet med lukning af kontrakt fordi de har benyttet lastbilbanerne? Har observeret en hel del der gør det ;-) Er det "ulovligt"
ARN Besvaret September 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 16, 2007 Jeg har fået en bom i taget 3 gange - den sidste "ulykke" er stadig under behandling hos dem. De ønsker ikke at betale, så får man en bom i taget, må man holde fast i at få sagen afgjort her og nu (se bevismaterialet). Husk underskrift på accepten/ansvaret. Ønsker som sagt ikke at drage andre til ansvar for mine handlinger og det skal jeg gerne give skriftligt til konsortiet - er afgivet mundtligt, hvilket faktiskt er lige så gyldigt. Er det "ulovligt" Det er vel lige så "ulovligt" som at køre igennem med MC. MEN øsnker ikke andre skal modtage en trussel om lukning af kontrakt, kun som eksempel på uligheden ;)
mrode Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Det er vel lige så "ulovligt" som at køre igennem med MC. MEN øsnker ikke andre skal modtage en trussel om lukning af kontrakt' date=' kun som eksempel på uligheden ;)[/quote'] Nej, det er det ikke.. det er kun MC'ere de ikke kan lide ;)
dkrath Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Det er vel lige så "ulovligt" som at køre igennem med MC. MEN øsnker ikke andre skal modtage en trussel om lukning af kontrakt' date=' kun som eksempel på uligheden ;)[/quote'] Nej der tager du fejl. Så vidt jeg ved skal MC'ere køre igennem manuel (er det ikke det du selv skriver?) mens en personbil med brobizz abn. må vælge hvilken som helst brobizz bane han vil - han kan sågar tage den manuelle bane om han vil.
ulmus Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Jeg pendler iøvrigt hver eneste dag' date=' maj til oktober, gad vide hvor mange timer jeg har "mistet" i køen...[/quote'] Ikke tilnærmelsesvis så mange, som os, der kører med toget. Vi taler om uger!
Danielsito Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Øh ?? Den forstår jeg så ikke.... Nej, det kan jeg godt forstå! Jeg fik vidst lige læst lidt for hurtigt. Læste det som om at det var svar til mit indlæg, om at der var en mc'ist der havde fået bommen i hovedet... Sorry :o
Carsten Olsen Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Ikke tilnærmelsesvis så mange' date=' som os, der kører med toget. Vi taler om uger![/quote'] Nej, ,det tør jeg slet ikke tænke på
ARN Besvaret September 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 28, 2007 Vi skriver nu den 28/9 og vores BroPas er stadig ikke lukket... Gennemkører dagligt med MC i bizz-banen - heldigvis har jeg hjelm på, hvis der skulle ske et bomuheld - mere sikkert end at køre i cabriolet... Vi skal dog stadig checke opkrævningerne, for selv i den manuelle bane bliver vi opkrævet for bil. Gad vide om der kræves synsprøve ved ansættelse i betalingsanlægget???
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu