Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så skete det som jeg har ventet på det sidste stykke tid. Toget fra Kävlinge kl. 7.26 var så overfyldt, at en passager faldt om med ildebefindende. Straks efter Lund spurgte kontrolløren over højttaleren om der var en læge tilstede. (Som om en læge ville tage et overfyldt tog :rolleyes: ) Derefter gjorde toget klar til at stoppe ekstraordinært på Burlöv da der var en passager der havde bestilt en ambulance dertil. Lige inden Burlöv blev ambulancen afbestilt da man vurderede at det nok var bedre at fortsætte til Malmø. Vi nåede Malmø 14 minutter for sent og havde toget til København ventet 2 minutter så havde vi også nået det, men det ville jo være service, så det skete naturligvis ikke. Den stakkels passager der var dårlig fik forøvrigt lov til at sidde på gulvet lige ved forreste dør, så 300+ passagerer kunne skule til ham når de stod af toget. Jeg ved at priserne igen skal stige til januar men jeg har stadig ikke fattet hvad jeg får for de ekstra penge. Kan man ikke lægge pres på skånetrafiken og DSB for at få dem til at droppe stigningen? Jeg betaler i øjeblikket 2050/md for en meget ringe service. Bare mine sure opstød :mad: /Jesper Lau

Besvaret

altså mit indtryk er at de er fuldstændig ligeglade. Jeg har ellers altid været togbruger og fan af måden at kunne bruge offentlig trafik. Jeg har haft kørekort i over 10 år men aldrig haft nogen bil. Men jeg har givet op nu. Og især efter at DSB vandt licitationen. Så nu er der bestilt en bil som jeg gerne skulle få i november :) Forøvrigt... Man får hele tiden undskyldningen om at de ikke har togsæt nok og derfor kun kører med 2 togsæt på de tidspunkter vi var lovet 3. Nu har jeg MANGE gange set øresundstog køre mellem Østerport og Roskilde... hvad fanden går det ud på ARGH... lav nu den bil søde Toyota Mvh Dennis

Besvaret

Ja det der efterhånden helt ude i skoven.. De er pisse ligeglade og aflyser tog uden at informere, forsinkelser på snart alle afgange ligemeget om det er her eller i dk (selvom min fornemmelse er at de fleste problemer opstår i Dk). Min sidste "fornøjelse" var i aftes på nørreport, skulle med toget 23.38, ankom til stationen 23.25, ventede pænt til 38, hvor der kom et dk regional diesel stinker lorte tog.. Selvfølgelig steg jeg da ikke ombord i det, da jeg ved at disse tog ikke passerer broen :sick: Ingen info, ingenting, en svensk gut spurgte billetidioten om toget kørte til Malmø, han fik en irriteret arrogant vinken som i "kom nu ombord dit fjols" hvilket han eller jeg ikke forstod en skid af.. Toget kørte og afgangen med øresundstoget forsvandt fra tavlen.. Øøøh vi var cirka 20 mennesker der sagde og tænkte: "nå men det er jo nok bare forsinket som sædvanligt" ! Men nej, jeg spurgte kontrolløren på næst ankommne tog (til nykøbingS) om han vidste noget, han ringer, forklarer den han snakker med at der står 20-25 utilfredse passagerer og venter på et forsvundet tog.. Hvortil han får at vide at toget skam var kørt rettidigt fra stationen :surprise:WTF ! Hva fanden sker der for DSB, S-tog og Metro ? Den danske infrastruktur er i en horribel tilstand! INTET FUNGERER, intet :flov: Det er fandme pinligt for Dk. Rettelse: Jo en ting fungerer, der er stadig plads under gulvtæppet og til lidt flere luftkasteller ! Jeg laver sgu snart www.rendmigDSB.nu, med underskriftsindsamling og hele pivtøjet !!!

Besvaret

Håb? Så kære togpendlere - nu lysner det ! (kan man jo håbe.... - jeg tror nu, at jeg fortsætter i bil....) :rolleyes:http://www.berlingske.dk/article/20070918/danmark/70918045/ Passagererne klemmer sig sammen i Øresundstogene i en sådan grad, at DSB nu arbejder for at indføre ti minutters drift fra nytår. Af Hans Larsen Tirsdag den 18. september 2007, 12:10 DSB satser nu stærkt på at kunne sende tog over Øresundsbroen hvert tiende minut i myldretiderne. Hvis planen lykkes vil passagererne allerede fra begyndelsen af næste år opleve, at kapaciteten fordobles på de tidspunkter af dagen, hvor tre sammenkoblede togsæt med over 700 siddepladser knap nok er i stand til at klare den stadig stigende efterspørgsel. De ekstra tog får i givet fald endestation i Svågertorp uden for Malmø, der er stor pendlerstation med glimrende parkér og rejs faciliteter. "Vi håber, det lykkes, fordi der vil være frygtelig mange mennesker, som vil få glæde af det," siger underdirektør i DSB, Ove Dahl Kristensen. Allerede i dag kører DSB med ti-minutters drift mellem Hellerup og Københavns Lufthavn i Kastrup. Men ved at bytte rundt på materiel i samarbejde med Skånetrafiken kan der lige skrabes det nødvendige antal Øresundstog sammen, så der kan komme tre-fire ekstra morgenafgange fra Svågerstorp til hovedstadsområdet. "Vi har Øresundstog i overskud, men som det også er fremgået, har de det problem, at de ofte går i stykker og må på værksted. En anden hurdle er, at de svenske banemyndigheder skal give os tillladelse til at køre," siger Ove Dahl Kristensen. Grunden til, at kabalen ikke sådan lige går op, er, at kun Øresundstog er i stand til at køre på både dansk og svensk kørestrøm og sikkerhedsanlæg. De elektriske IR4 tog, som kører mellem Nivå og Kastrup, vil ikke kunne komme længere end til Peberholm, hvor grænsen går mellem de to landes banesystemer. DSB håber, at ti minutters driften kan komme med i den nye køreplan, der træder i kraft 6. januar 2008.

Besvaret

"øresundstog i overskud" hmmm... ja så kan det undre hvorfor de lovede 3 togsæt i myldre tid så tit bliver lavet om til 2. og de lovede 2 sæt i alle dagtimer ofte kører som 1 sæt. Jeg synes DSB skulle holde det de allerede HAR lovet inden de nu kommer med nye løfter!! Mvh Dennis

Besvaret
"øresundstog i overskud" Det er vist de tog der kører Helsingør -> CPH. De kan fortsætte ud til Svågertorp istedet for at vende ude ved CPH. Jeg mener at have læst at det er hurtigere at tage turen til Svågertorp og tilbage end vende ude ved CPH. Mvh Nenad
Besvaret

Jeg synes også at de skulle se at få deres forpu... tog til at følge deres forba..... køreplaner. Jeg er også ved at være led og ked af dag ud og dag ind få et 20-40 % ringere produkt end det jeg betaler for. At komme til det nordlige Østerbro i bil i myldretiden er ikke en nydelse, men DSB/Skånetrafikken skal ikke fortsætte deres nuværende stil ret meget længere før jeg også skifter til bilen.

Besvaret
At komme til det nordlige Østerbro i bil i myldretiden er ikke en nydelse' date=' men DSB/Skånetrafikken skal ikke fortsætte deres nuværende stil ret meget længere før jeg også skifter til bilen.[/quote'] Suk... Og jeg havde en eller anden vildfarelse om at hvis man bor i tæt afstand til Malmö C eller S var det faktisk rimelig simpelt og brugbart at tage toget til Østerport Station på arbejde. Og så slippe for alt den sk*de kø og trafik tværs igennem København. Men det fungerer virkelig også bare ad h-til?
Besvaret
Det er vist de tog der kører Helsingør -> CPH. De kan fortsætte ud til Svågertorp istedet for at vende ude ved CPH. Jeg mener at have læst at det er hurtigere at tage turen til Svågertorp og tilbage end vende ude ved CPH.
mange af disse tog er nu IR4 tog som ikke kan køre over broen. Men så må man jo bare køre med øresundstog på disse afgange i stedet. Og så evt. flytte IR4 over på Roskilde turen... tjaa.. hvis det er så simpelt hvorfor er det så så svært for DSB? Offentlige virksomheder har desværre bare aldrig kvalificerede ledere :-(
Besvaret
Suk... Og jeg havde en eller anden vildfarelse om at hvis man bor i tæt afstand til Malmö C eller S var det faktisk rimelig simpelt og brugbart at tage toget til Østerport Station på arbejde. Og så slippe for alt den sk*de kø og trafik tværs igennem København. Men det fungerer virkelig også bare ad h-til?
Ja, Hovedbanegården er flaskehalsen - og det har den været i ret mange år. Man burde "lukke" den et års tid og bygge alt radikalt om - som Nørreport St. blev det...
Besvaret
Ja, Hovedbanegården er flaskehalsen - og det har den været i ret mange år. Man burde "lukke" den et års tid og bygge alt radikalt om - som Nørreport St. blev det...
Hej Mogens Nørreport, puha, jeg tør ikke tænke tanken om et større uheld på Nørreport staton, den vil være lukket i flere måneder. Den station skulle fyldes op med jord og der skulle laves en ny undergrundsbane der kan klare dagens krav. Jeg kan ikke huske hvornår det var at der var ild eller røg fra et tog, det var et h... at komme frem og tilbage. Jeg vil mene at der burde udvides fra Hellerup til Hovedbanegården, og fra Hovedbanegården videre ud til div. destinationer. Mvh Nenad
Besvaret
Suk... Og jeg havde en eller anden vildfarelse om at hvis man bor i tæt afstand til Malmö C eller S var det faktisk rimelig simpelt og brugbart at tage toget til Østerport Station på arbejde. Og så slippe for alt den sk*de kø og trafik tværs igennem København. Men det fungerer virkelig også bare ad h-til?
Nej, det fungerer faktisk rimelig præcis. Det er præcist 6-9-12-24 minutter forsinket HVER ENESTE DAG. Faktisk ret godt klaret på en 34 min. togtur. Jeg kender ikke ret mange andre steder, hvor det er muligt dag ud og dag ind, at slippe a sted med at levere et produkt der er så meget ringere end det kunderne betaler for. I går havde jeg den udsøgte fornøjelse at være 50 min forsinket. De første 20-25 minutter på grund af tekniske problemer ved tårnby, de efterfølgende på grund af "Når alle de der sidder i det tog nu har fået ret til at hæve deres rejsetidsgaranti, så kan vi da bare fucke dem lidt mere" og så holdt vi ellers mellem Ørestaden og Hovedbanen, og så det ene øresundstog efter det andet passere os.
Besvaret
mange af disse tog er nu IR4 tog som ikke kan køre over broen. Men så må man jo bare køre med øresundstog på disse afgange i stedet. Og så evt. flytte IR4 over på Roskilde turen... tjaa.. hvis det er så simpelt hvorfor er det så så svært for DSB? (
Fordi DSB ikke er enerådende. SJ og Skånetrafiken bestemmer også, og de vil ikke give sig. Derfor kan det blive bedre, når DSB First tager over. bemærk, jeg skrev kan ikke vil blive bedre. Bare lige for at komme alle protesterne i forkøbet. ;) Vi kan jo kun håbe.
Besvaret
Straks efter Lund spurgte kontrolløren over højttaleren om der var en læge tilstede. (Som om en læge ville tage et overfyldt tog :rolleyes: ) /Jesper Lau
MUHAHAHA - det er sgu humor det der.
Besvaret
Østerport 8:50, tvungen skift Hovedbanegården, skulle have været der 8:09. Jeg går ud fra at tjenesten returneres.
En anden gang måske, men jeg var selv forsinket i går morges. Skulle have været på Østerport 8:28, men var først inde 9:05. Men jo flere anmodninger om erstatning, de får, jo bedre.:th2:
Besvaret

På statistikken...

Men jo flere anmodninger om erstatning, de får, jo bedre.:th2:
Uden tvivl - statistisk :laugh:
Besvaret
Østerport 8:50' date=' tvungen skift Hovedbanegården, skulle have været der 8:09.[/quote'] Hold da op... Der skal edderdælme være meget snestorm eller et trafikuheld eller to undervejs hvis jeg skal blive 40 minutter forsinket - og jeg har endda lidt over 100 km på arbejde. Men okay.. Med faste skinner hele vejen er det nok anderledes :surprise: Er det tit forsinkelser i den størrelsesorden?
Besvaret
Er det tit forsinkelser i den størrelsesorden?
Dette eksempel er heldigvis et særsyn. Men det er mere konceptet der er problemet. Hvis DSB/Skånetrafikken vil sælge en vare, de fastsætter som værende transport fra A til B på lige nøjagtig 34 minutter, jamen så er det det jeg forventer. Og så er eks. forsinkelser på 3 minutter og 24 sekunder, en 10% ringere vare end den jeg har betalt for. Og det er uagtet at DSB/Skånetrafikken vil betegne dette tog som værende rettidig efter deres standard.
Besvaret

helt et særsyn ved jeg nu ikke. Det sker en hel del gange hver måned. Jeg har da selv haft 3 af dem på det sidste. og ja Sune.. eftermiddagstogene er bare konsekvent forsinket med 10-20 min.. det er så pisse irriterende for det er HVER dag

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...