Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det begynder at ligne personlig forfølgelse. Jeg havde her til morgen fornøjelsen af at se 7:31 på Svågertorp ankomme til tiden, det var jo er herligt og usædvanligt syn. Men fornøjelsen varede ikke længe, eller rettere sagt den varede ret lang tid. Da vi havde siddet helt stille i ca 15-20 min. kom der endelig en spæd stemme i højtalerne ”Toget holdt stille”… Yo, Einstein det kunne vi ligesom se... fortsættelsen sagde at det var pga. de sædvanlige problemer med togets informationssystem, men at vi snart ville køre videre. Det gjorde vi så, dog efter at vi var blevet overhalet af et X2000 samt et godstog. Vi ankom så 23 min. forsinket til Hovedbanen, hvor toget lige så behændigt havde skiftet navn til det der skulle køre 20 min. senere. 23 min er næsten så elendigt som det kan være, men til mit held/uheld fuckede DSB naturligvis den videre fremfærd mod Østerport op, således at ankomsten der skulle have været 8:09 først skete 8:34. Afgørelsen er hårfin, og skal måske argumenteres ud i hvordan ”over 25 min.” defineres, men de kan helt klart forvente en hilsen fra mig.

Besvaret

What else is new :D Total skandale med de skodtog - begynder metroen ikke at køre fra lufthavnen om et par dage? Min erfaring er, at de er noget mere stabile end de der tog. Så skal man kun kæmpe til og med lufthavnen - men det hjælper jo selvfølgelig ikke alle

Besvaret
What else is new :D Total skandale med de skodtog - begynder metroen ikke at køre fra lufthavnen om et par dage? Min erfaring er' date=' at de er noget mere stabile end de der tog. Så skal man kun kæmpe til og med lufthavnen - men det hjælper jo selvfølgelig ikke alle[/quote'] Fredag starter metroen til lufthavnen...
Besvaret

7:51 fra Svågertorp blev i morges til 8:14, som så på hovedbanegården pludselig blev ændret fra 8:41 til 8:51 uden nogen form for besked. Vi var fremme ved Østerport kl. 9:00 (altså istedet for opr. 8:28) = 32 min. Hvis nogen kan bruge det til noget.:rolleye:

Besvaret

Forsinket idag x 2 Svågertorp - Hellerup: Passede fint indtil Kbh. H, så knækkede filmen med køreledninger så blev ca. 12 min. forsinket. Hellerup - Svågertorp: med afgang 14.48 - og forventet ankomst 15.28 ankom først lidt over 16 pga. signalproblemer på Kbh. H. Så var der lige en klaphat der syntes han scooter er så fornem at den skulle parkeres bag min cykel så det var umuligt at få den ud - det var meget fristende at rykke cyklen tilbage og smadre et blinklys eller sidespejl. Men istedet bar jeg nærmest min cykel over den skide scooter. Så hvis du læser med her, dig med den orange scooter, så parker lige lidt mere smart en anden gang eller kan det jo være at den næste ikke nøjedes med at bære sin cykel over din scooter :fight:

Besvaret

Dagen i dag er noget af det værste, jeg længe har oplevet. Toget med planmæssig afgang fra Kastrup 17.36 ankom til Kastrup 18.20 og kørte ikke videre pga. tekniske problemer. Næste tog, som ankom, var så det, som havde planmæssig afgang 18.16. Det kørte fra Kastrup 18.53, fyldt til bristepunktet og med mange passagerer stående tilbage på perronen. Dette tog ankom så til Malmö C kl. 19.13, dvs. 1 time og 15 minutter forsinket!!!! Det værste af det hele: Toget til Bornholm, planmæssig afgang fra Kastrup 18.20 ankom til Kastrup 18.40 - men togføreren nægtede at medtage passagerer og ekstraordinært standse på Svågertorp. Der var flere som blev stiktossede over hans arrogance, især kommentaren om, at hvis han tillod at standse ekstraordinært på Svågertorp, så ville han blive en hel time forsinket. Som om de få minutter det ville tage at standse på Svågertorp skulle gøre nogen forskel. Og færgen i Ystad ventede jo alligevel på passagererne med toget.... Men næh, nej. Vi måtte pænt vente og vente, mens det over højttalerne forlød, at toget ville komme om 5-10 minutter... sådan lød det konstant i over 1 time!!!! DSB har ikke styr på noget som helst! Og misinformation er værre end slet ingen information!

Besvaret

Så kan jeg da lige supplerer med min togtur i dag. Skulle have været fra Oxie kl. 8.42 med pågåtåget -> Dette tog var forsinket ca. 10 minutter, hvilket resulterede i at jeg ikke nåede øresundstoget 9.02 fra Malmö C. Det er så ikke DSB's skyld, men lidt irriterende er det da alligevel, og allerede hér begynder man at blive stresset. Toget kl. 9.22 kørte (vist nok) rettidigt fra Malmö mod København. Da vi når hovedbanen i KBH, får vi den sædvanlige automatiske meddelelse over højttalerne, om at toget vil forsætte mod Helsingør efter et kort ophold. Vi venter.. Og venter.. Og venter.. Toget skulle have forladt perronen på hovedbanen kl. 10.01, men dette sker ikke. Efter vi har ventet ca. 10 minutter, hvor der intet er sket, er vi nogle passagerer som går ud og finder en medarbejder. Vi spørger hvorfor toget ikke kører, og får at vide at "det er altså blevet oplyst over højttalerne hvorfor, OG at vi burde da vide at de kører efter særkøreplan, pga. en nedfalden køreledning".. Vi er temmelig uforstående og siger at vi ingen meddelelse har fået, hvortil han bare kigger på os som om det er os der er noget galt med, får fløjtet i sin fløjte, lukket døren og derefter går han bare.. Det er ikke så meget det at der er forsinkelser.. Det er man snart så vant til (og jeg har kun pendlet i ca. 1 måned) :surprise: Nej.. Det er mere den attitude medarbejderne kan stille op, hvor man som passager føler sig dum fordi man ikke vidste hvad der åbenbart er så indlysende. :eek: Og så kan det lige nævnes at toget hjem igen, "kun" var ca. 10 minutter forsinket.. Hatten af for DSB... :rolleyes:

Besvaret
prøver at tage turen malmø syd-->kastrup metro-->nørreport i næste uge. Det kunne være man slap for det værste
Jep, den tur har jeg også planlagt. På trods af et ekstra skift, så tror jeg at man vinder på det...
Besvaret

fredag eftermiddag i tog fra Danmark til Sverige

Dagen i dag er noget af det værste, jeg længe har oplevet.
Meget enig. Jeg tog toget fra Hellerup, der var det allerede forsinket. Jeg stiger på 1708 Toget har en langsom acceleration, som skyldes nogle af de utallige fejl som er på toget(det er et Canadisk tog, ikke Italiensk, åbenbart er der ingen der kan lave tog nu om dage). Det er altså kun 50% trækkraft af hvad der burde være, det overhører jeg den ene lokomotivfører siger til den anden på hovedbanen. Ok. Vi kommer så videre fra hovedbanen, toget er nu fyldt mere eller mindre til bristepunktet. Nu kører vi så fra hovedbanen, kommer ud forbi dybbølsmølle, og så stopper toget. Efter en rum tid hører vi så over højttaleranlægget at toget ikke har nok trækkraft til at komme over bakken, da der er for mange mennesker i toget. For dem der ikke ved det, er der åbenbart en bakke et eller andet sted mellem hovedbanen og ørestaden. Nu sidder vi altså der på vej op af bakken. Vi får af vide at vi bliver nødt til at vente på et andet tog, som kan skubbe os videre. Langt om længe kommer vi så ud til lufthavnen, hvor vi får beskeden om at alle skal af, da toget ikke kører videre pågrund af tekniske fejl. Så vi skal så vente på næste togsæt mod Malmö. Det første der kommer bliver så mere end fyldt, så vi er nogen der bliver på perronen. Dette skyldes i høj grad at jge ikke ligefrem havde lyst til at stå i noget opkast, som var ved en af indgangene. Folk bliver jo syge og dårligere af at stå så sammenpresset inde i toget. At folk så kaster op, er jo kun syndt for den enkelte passager og dem som er i den umiddelbare nærhed. Jeg ankommer langt om længe til Malmö, nu er klokken så blevet 1928. Det værste var at man kunne høre hvordan togpersonalet selv var blevet godt trætte af at kører i sådanne tog som bare ikke virker. Der er sikkert nogle af dem, der snart går over i et andet job, det ville jeg i hvert fald gøre.
Besvaret
prøver at tage turen malmø syd-->kastrup metro-->nørreport i næste uge. Det kunne være man slap for det værste
Hej.. Kunne du ikke lige melde tilbage hvordan det går? Jeg skal selv til Nørreport hver dag, så kunne være rart at vide om det bedre kan betale sig! :) Ligger metrostationen lige i nærheden af perronen øresundstoget kommer til? Er ikke lige så kendt i Lufthavnen! :o
Besvaret

Ifølge kortet på Metroens hjemmeside ligner det en længere gåtur i Kastrup/Lufthavnen. Har også overvejet at at det var en mulighed hvis man skulle droppe bilen og begynde at tage toget. Glæder mig til at høre om folks oplevelser med skiftet i Lufthavnen.

Besvaret

Jeg tog turen modsatte vej i fredags. Fra Nørreport til lufthavnen med metroen. Det gjorde jeg, fordi det fremgik af monitoren på Nørreport, at Øresundstoget var forsinket, så jeg tænkte, at det måske var en idé, og man kunne jo håbe, at der ville blive indsat et tog til tiden fra Hovedbanegården mod Malmø. Men nej, så heldig skulle man altså ikke være. Og ja, det er en længere gåtur ude i lufthavnen. Jeg tror, der hvor man måske kan vinde noget tid, er hvis toget fra Malmø til København er forsinket og i fare for at blive indstillet på Hovedbanegården, og man skal videre nordpå.

Besvaret

Jeg forsøgte mig med turen over lufthavnen i dag, med endestation Nørreport. Toget fra Malmö var forsinket 5-7 minutter, og jeg frygtede at de ville indstille toget fra hovedbanen, så jeg hoppede på metroen... synes dog ikke det er en syndelig lang gåtur... der er lige et par trapper der skal forceres, men det tager da ikke særlig længe... Metroen holdt der med det samme, og jeg hoppede om bord, vel mødt med beskeden " Metroen er i øjeblikket forsinket. Vi undskylder ulejligheden." TYPISK tænkte jeg! Vi holdt stille nogle minutter på turen imens vi ventede på signal, men til trods for dette, nåede jeg Nørreport 9.51. Toget skulle have været der 9.44 uden hensyn til forsinkelsen, så det er temmelig godt klaret! Jeg kommer ihvertfald til at tage metroen fra lufthavnen hvis Øresundstoget er forsinket - det lader til at det fint kan betale sig... :th2:

Jeg tog turen modsatte vej i fredags. Fra Nørreport til lufthavnen med metroen. Det gjorde jeg, fordi det fremgik af monitoren på Nørreport, at Øresundstoget var forsinket, så jeg tænkte, at det måske var en idé, og man kunne jo håbe, at der ville blive indsat et tog til tiden fra Hovedbanegården mod Malmø. Men nej, så heldig skulle man altså ikke være. Og ja, det er en længere gåtur ude i lufthavnen. Jeg tror, der hvor man måske kan vinde noget tid, er hvis toget fra Malmø til København er forsinket og i fare for at blive indstillet på Hovedbanegården, og man skal videre nordpå.
Besvaret

Lyder fornuftigt Madsen! :) Men der er åbenbart delte meninger om, hvorvidt det er en længere eller forholdsvis kort gåtur.. Så for en studerende med en masse tunge bøger i rygsækken, er der så langt? ;) Eller med andre ord.. Hvor langt er der ca.? :)

Besvaret
Lyder fornuftigt Madsen! :) Men der er åbenbart delte meninger om, hvorvidt det er en længere eller forholdsvis kort gåtur.. Så for en studerende med en masse tunge bøger i rygsækken, er der så langt? ;) Eller med andre ord.. Hvor langt er der ca.? :)
Jeg havde selv en tung taske med, med bærbar og tonsvis af bøger og det tog ikke særlig længe... Turen op af trapperne kunne godt være hård med den tunge taske på ryggen, men så kom pulsen da også op den dag... Man skal egentligt bare op af rulletrapperne fra perronen, op af trapper til 1. sal ( tror jeg det er ) og så er man der faktisk... Der er ikke længere end der er på Ørestad - efter min oplevelse :)
Besvaret
Jeg havde selv en tung taske med' date=' med bærbar og tonsvis af bøger og det tog ikke særlig længe... Turen op af trapperne kunne godt være hård med den tunge taske på ryggen, men så kom pulsen da også op den dag... Man skal egentligt bare op af rulletrapperne fra perronen, op af trapper til 1. sal ( tror jeg det er ) og så er man der faktisk... Der er ikke længere end der er på Ørestad - efter min oplevelse :)[/quote'] Men altså ikke noget, der kan anbefales, hvis man ikke kan gå på trapper p.gr.a. dårlige knæ?:sad:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...