darksaint Skrevet October 2, 2007 Rapporter Skrevet October 2, 2007 Er der nogen der ved om man selv skal rekvirere skorstensfejer eller er det som i dk at de kommer automatisk??
skallstorp Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 I Skurup I Skurup og Svedala kommer de automatisk.
Nils Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 De kommer vel kun, hvis de ved, der er et ildsted, så på et eller andet tidspunkt skal man jo melde sig til. Det har jeg for eksempel selv ikke lige fået gjort, så her i huset har der ikke været en sotare siden 1875 - godt man kan selv. :)
darksaint Besvaret October 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 3, 2007 hvad koster det med sådan en omgang "sotning" ???
Thomas Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 hvad koster det med sådan en omgang "sotning" ??? Du kan jo bare gøre det selv! Det må man gerne
Mc.Kinnell Besvaret October 7, 2007 Rapporter Besvaret October 7, 2007 Blander mit lige for éngangs skyld Man må da vist ikke "bare" gøre det selv ... der kom en lov for nogle år tilbage at der skulle udføres et tjek af en "rigtig" fejer min. hvert andet år!! Man må ikke bare sætte en ny brændeovn op eller for den sagsskyld bytte til tex. pillefyr uden en "rigtig" fejer har godkendt både brænder og skorsten. Har ingen ide om det er gældende alle steder eller om det bare er i Skurups kommune. :)
Futz Besvaret October 8, 2007 Rapporter Besvaret October 8, 2007 De kommer vel kun' date=' hvis de ved, der er et ildsted, så på et eller andet tidspunkt skal man jo melde sig til. Det har jeg for eksempel selv ikke lige fået gjort, så her i huset har der ikke været en sotare siden 1875 - godt man kan selv. :)[/quote'] Pas på med forsikringen. Det er ikke frivilligt, de tjekker også om sikkerheden er i orden. Jeg fik pålæg af Hässleholms sot og vind om at mure min skorsten op indvendigt (i toppen) inden for en tidsperiode. Jeg mener det kostede en tusse eller noget i den stil, selve synet.
larscph Besvaret August 31, 2008 Rapporter Besvaret August 31, 2008 Jeg tager lige fat i den her tråd igen da jeg er så heldig at have købt et hus med en dejlig brændeovn i stuen... :th2: Så vidt jeg kan læse her er intervallet at man skal have fejet skorsten hvert 4. år på sådan en når det ikke er den primære varmekilde (og det er det ikke, vi har vatteburen varme i huset). Men findes der mon et sted man kan undersøge hvornår der er gjort noget sidst? Hvis man læser på siden jeg linker til, er det kommunen der bestemmer hvem der har lov til at ordne det - måske man bare kan ringe til dem og spørge.... Det er da i øvrigt sjovt nok, som jeg husker det fra da vi boede i Danmark var intervallet én gang om året - men måske det svenske træ soder mindre??
larscph Besvaret February 24, 2009 Rapporter Besvaret February 24, 2009 Vi havde så besøg af skorstensfejeren i sidste uge - det er godt nok ikke dét der vælter budgettet. Pris - 146 sek for at feje skorstenen ved brændeovnen i stuen. Så syntes han godt nok den var lidt beskidt, så nu kommer de hvert 2. år i stedet for hvert 4.... :th2: Så skal man til gengæld selv stille stige til rådighed, så de kan komme op på taget!
samson Besvaret February 24, 2009 Rapporter Besvaret February 24, 2009 Vi havde så besøg af skorstensfejeren i sidste uge - det er godt nok ikke dét der vælter budgettet. Pris - 146 sek for at feje skorstenen ved brændeovnen i stuen. Så syntes han godt nok den var lidt beskidt' date=' så nu kommer de hvert 2. år i stedet for hvert 4.... :th2: Så skal man til gengæld selv stille stige til rådighed, så de kan komme op på taget![/quote'] Se dét er jo en pris der til at forstå..! Vi skal nok også snart have muget ud i røret, så hvis du vil fortælle hvem du brugte...? Jasper
larscph Besvaret February 24, 2009 Rapporter Besvaret February 24, 2009 Jow altså - de kom "automatisk" - det var Malmö kommune der stod for at booke osv, jeg fik bare et brev om hvornår han kom og at jeg skulle have stige klar osv. Ellers - www.simab.se - var dem, der var her.
lovebuine Besvaret September 19, 2011 Rapporter Besvaret September 19, 2011 Vi havde så besøg af skorstensfejeren i sidste uge - det er godt nok ikke dét der vælter budgettet. Pris - 146 sek for at feje skorstenen ved brændeovnen i stuen. Så syntes han godt nok den var lidt beskidt' date=' så nu kommer de hvert 2. år i stedet for hvert 4.... :th2: Så skal man til gengæld selv stille stige til rådighed, så de kan komme op på taget![/quote'] hvem var det, der kom ud? hvilket firma?
larscph Besvaret September 19, 2011 Rapporter Besvaret September 19, 2011 Altså fra Simab - jeg kan ikke huske præcist HVEM det var... Det er dem som kommer "standard" via aftalen med kommunen...
lovebuine Besvaret September 19, 2011 Rapporter Besvaret September 19, 2011 sort det var så billigt, fordi jeg har også Simab. kan se her jeg betaler 500 for pejsen og 400 for fyret
dan Besvaret September 23, 2011 Rapporter Besvaret September 23, 2011 Vi havde boet her i vist nok 4 år der der en dag lå brev fra en fejer om at de kom en eller anden dag - den ringede vi og lavede om, og så dukkede han op. Brokkede sig lidt over at der ikke var en stige til ham (så han skulle ud til sin bil) og at der ikke var monteret trin på vores skorsten, så han kunne komme der op nemt. Fair nok - men jeg anede jo ligesom ikke at der var regler for sådan noget. Han fejede vores pejs, som ikke er primær opvarmningskilde, og det kostede vist 400 eller sådan noget. Så sagde han vi ses - og det vist om 4-5 år.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu