Fagerland Skrevet October 11, 2007 Rapporter Skrevet October 11, 2007 Hej, Jeg er igang med at byde på en lejlighed. Statede med at byde i fredags, men sælger ville gerne vente med svar til idag torsdag, da der var fremvisning i tirsdags og i dag torsdag. Og det er som sådan ok, med mindre fremvisningen blevet booket efter mit bud fredag. For hvis der er, så tænker jeg nu: Kan det være et vennepar el. lign, som byder den op. Selv om man vinder budet, så kan man jo hoppe fra inden for 5 eller 7 dage mener jeg. Og så kan de jo vende tilbage til mig og spørge om jeg vil købe den til mit højeste bud. Jeg kan oplyse, at lejligheden har været til salg i 3 mdr hos en mælger, som ikke fik den solgt, og nu i ca. 1 1/2 mdr hos en ny, og de lige har sat den ned med 200.000 (Som jeg så er igang med at byde op igen) Og jeg er igang med at finde ud hvem der byder og hvornår de har set lejligheden. De spørgsmål er sendt afsted til mælger /Martin
Gio Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Selv om man vinder budet' date=' så kan man jo hoppe fra inden for 5 eller 7 dage mener jeg[/quote']Du binder dig ikke til noget som helst, før der er skrevet under.
-TCOB- Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 det har jeg også tænkt på mange gane, men da vi købte var det lidt det samme som du fortæller. Og såvidt jeg kan hukse kan du bede om at få af vide hvem det er. Ved ikke om et er en regl, eller om det bare var et tilbud vi fik da det var ret meget. Nolge der kan svare på det ???
Thomas Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Hej, Jeg er igang med at byde på en lejlighed. Statede med at byde i fredags, men sælger ville gerne vente med svar til idag torsdag, da der var fremvisning i tirsdags og i dag torsdag. Og det er som sådan ok, med mindre fremvisningen blevet booket efter mit bud fredag. For hvis der er, så tænker jeg nu: Kan det være et vennepar el. lign, som byder den op. Selv om man vinder budet, så kan man jo hoppe fra inden for 5 eller 7 dage mener jeg. Og så kan de jo vende tilbage til mig og spørge om jeg vil købe den til mit højeste bud. Jeg kan oplyse, at lejligheden har været til salg i 3 mdr hos en mælger, som ikke fik den solgt, og nu i ca. 1 1/2 mdr hos en ny, og de lige har sat den ned med 200.000 (Som jeg så er igang med at byde op igen) Og jeg er igang med at finde ud hvem der byder og hvornår de har set lejligheden. De spørgsmål er sendt afsted til mælger /Martin Han kan såmænd booke visninger ind når det passer ham, det er sælger der bestemmer hvornår han vil sælge, og vil han have lidt flere med i budrunden så trækker han den lidt...
Zidane Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Hej, Jeg er igang med at byde på en lejlighed. Statede med at byde i fredags, men sælger ville gerne vente med svar til idag torsdag, da der var fremvisning i tirsdags og i dag torsdag. Og det er som sådan ok, med mindre fremvisningen blevet booket efter mit bud fredag. For hvis der er, så tænker jeg nu: Kan det være et vennepar el. lign, som byder den op. Selv om man vinder budet, så kan man jo hoppe fra inden for 5 eller 7 dage mener jeg. Og så kan de jo vende tilbage til mig og spørge om jeg vil købe den til mit højeste bud. Jeg kan oplyse, at lejligheden har været til salg i 3 mdr hos en mælger, som ikke fik den solgt, og nu i ca. 1 1/2 mdr hos en ny, og de lige har sat den ned med 200.000 (Som jeg så er igang med at byde op igen) Og jeg er igang med at finde ud hvem der byder og hvornår de har set lejligheden. De spørgsmål er sendt afsted til mælger /Martin Falsk bud? NEJ! Hvis du vinder "lejligheden", får du liste over de mennesker som afgav sine bud. Jeg ser det sådan på det: Sæt en ting til salg på QXL.dk med startspris 1 kr. (din ting er værd ca.100 dkk.). Du har en ven i KBH som vil byde på din ting med hensyn til at du får en god pris. En byder 40 kr., din ven byder 70 kr., den anden byder 95 kr., din ven byder 105 kr., den anden byder igen 110 dkk....hvad skal du gøre? Skal du sige til din ven at han skal stoppe eller hvad? Din ven byder 120 dkk., den anden køber byder ikke mere....din ven vandt auktion :thumbdown Du skal betale 0,5 kr. + 6% af 120 kr.! Du mister pengene.... PS: Sorry jeg skriver for meget på det sidste fordi jeg skal til eksamen i dansk skrivning, snart (måske) :D
Lynge Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Nemlig Thomas, sælger bestemmer 100 % indtil der er skrevet under, men du kan jo til enhver tid trække dit bud tilbage, altså indtil der er skrevet under. Det er lidt et spil mellem dig og sælger. Det gælder sådan set bare om at køber(e) og sælger skal finde ud af hvad lejligheden er værd, dem der kan blive enige handler;-) Han kan såmænd booke visninger ind når det passer ham' date=' det er sælger der bestemmer hvornår han vil sælge, og vil han have lidt flere med i budrunden så trækker han den lidt...[/quote']
BS Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Falsk bud? NEJ! Hvis du vinder "lejligheden", får du liste over de mennesker som afgav sine bud. Nej det gør man ikke. Det skal man bede mægler om. Men du kan aldrig nogen sinde finde ud af om der er sælgers vennepar der byder den op. For de kan jo bare benægte ethvert kendskab til sælger hvis du følger op på det.
Zidane Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Nej det gør man ikke. Det skal man bede mægler om. Men du kan aldrig nogen sinde finde ud af om der er sælgers vennepar der byder den op. For de kan jo bare benægte ethvert kendskab til sælger hvis du følger op på det. Jo, jo..Listen (inkl. tel. numre) med dem der afgav sine bud får man automatisk hos http://www.erikolsson.se/ Sælgers vennerpar kan ikke byde på lejligheden da de risikerer at vinde "auktionen"...Ingen der gider det... Jeg skulle til jobsamtale i KBH i sidste uge og spurgte min veninde om det er OK at jeg giver hendes jobs tlf. nummer til dem jeg skullle snakke med (jobsamtale). Hun skulle være min refferance..de skulle ringe til hende og hun skulle sige til dem at jeg har arbejdet der og jeg er "den bedste" m.m....det turde hun ikke, da jeg har aldrig arbejdet der. Hvad vil hun svare hvis jeg spurgte hende om hun skulle byde på min lejlighed i Malmö?
credde Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 PS: Sorry jeg skriver for meget på det sidste fordi jeg skal til eksamen i dansk skrivning, snart (måske) :D Lidt off topic, men med den skal du da nok bestå med bravour :th2:
SanneJ Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Lidt off topic' date=' men med den skal du da nok bestå med bravour[/quote']Jep Zidane, du har ikke flere fejl end alle andre herinde:) :th2: for dine nutids-r'er! (p.s. reference)
Gio Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Jo' date=' jo..Listen (inkl. tel. numre) med dem der afgav sine bud får man automatisk hos [url']http://www.erikolsson.se/ Så vidt jeg er informeret, så er det ikke et lovkrav endnu - men en del mæglere brugere det som argument for at vælge deres forretning. Og det er der jo ikke noget at sige til, da det signalerer stor tillid køber<->mægler imellem. Men de fleste steder skal du stadig forespørge på en sådan liste, skulle du ønske det.
Nils Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Bare til det med proceduren med, at man får en liste over budgiverne, så er der ingen regler og ingen lovgivning, men de fleste mæglere har vel efterhånden den praksis, for ikke at virke mindre seriøse. Det er jo ingen fuld garanti for nogetsomhelst - men for den person, der i givet fald skulle afgive bluffbud har det i det mindste en afskrækkende virkning, at vedkommende bliver en offentlig person. Hvis man har en mistanke, er der jo ikke noget i vejen for, at man så sent i processen, som man nu kan få sig selv til det, siger, at man forresten kun vil give, hvad man bød i første omgang. Og så se, hvad der sker. Edit: Overhalet: Enig med den foregående taler.
Miriam Besvaret October 11, 2007 Rapporter Besvaret October 11, 2007 Vi har lige købt og i den forbindelse fik vi et print af denne http://www.fmf.se/radtips/budgivning.html
Lasse Besvaret October 14, 2007 Rapporter Besvaret October 14, 2007 Mægler ville ikke udleverer andre budliste DA vi købte lejlighed i Malmö ville mægler ikke give liste over hvem der havde budt. De henviste til at det ikke var noget lovkrav. Vi blev lidt skuffede, men var dog glade for vores køb, så vi måtte jo acceptere at mægler ikke udleverer de oplysninger. Det gælder om at sætte sig godt ind i priserne før man afgiver bud og skriver under. Tjek hvad andre lignende lejligheder er blevet solgt til (Hemnet har denne funktion, det koster 100 kr.) og husk at vurderer stand og sammenligne med gennemsnittet.
Lasse Besvaret October 14, 2007 Rapporter Besvaret October 14, 2007 http://www.bostadsmaklarna.net/ Nå ja den mægler vi købte igennem var: http://www.bostadsmaklarna.net/ Jeg husker at de var ret godt til at svarer på telefonen før købet, men da kontrakten var skrevet under var der meget ventetid, typisk mæglere
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu