Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Kommer op til færgen ved helsingør, eller rettere sagt ankommer til rundkørsel lige før. Der er jo masser af lastbiler alle steder, dog kan man stadig køre :) da jeg kommer et stykke ind i rundkørslen, er en hollandsk lastbil ved at bakke den modsatte vej i rundkørslen. Han er åbenbart kommet ind på den forkerte side til scanlines, jeg skal til hh-færgerne så derfor skal jeg ud en afkørsel senere, ventere pænt, og bakker enda i rundkørslen så han har plads, istedet for kunne han havde taget en tur mere i rundkørslen :o når men ikke det store problem. Der er stadig 8min til min færge sejler, så jeg venter lidt. Nu er lastbilen svinget ind i den rigtige bane hos scanlines, så jeg fortsætter stille og roligt frem, en lastbil som køre ud, fra scanlines, det kan han godt nå uden jeg skal bremse op, endnu en lastbil mener at det kan han også nå. hvis jeg havde fortsat var vi kørt sammen. Hvornår er det lige at den ubetingede vigepligt er ophørt for lastbiler. Holdt hornet i bund i mens jeg måtte bremse op. Og fik så bare en f*ck-finger. Hvad gjorde jeg lige forkert ? Der var også politi, de så det desværre ikke, havde nok travlt med meget andet i hesingør her til aften. Nogle gange tænker man, at man gerne havde set at man var en politibil i civilt :) -CB-

Besvaret
Hvornår er det lige at den ubetingede vigepligt er ophørt for lastbiler. Holdt hornet i bund i mens jeg måtte bremse op. Og fik så bare en f*ck-finger. Hvad gjorde jeg lige forkert ?
Københavns Sydhavn for 14 dage siden. Stor Frode Laursen-truck med hænger kører foran mig i højre side, og begynder at blinke til vognbaneskift til venstre, da han tilsyneladende godt vil til venstre i næste kryds. Hans venstre side er fyldt med biler i hele hans lastvogns længde, hvorefter han bare begynder at trække mod venstre - uden at skænke bilerne en tanke. Han skal da /%¤&¤/¤¤ til venstre NU - koste hvad det vil! Tre biler når at accelerere væk forbi ham, imens de har hornet i bund - en tredje lille Peugeot bliver tvunget op ad kanststenen og op i rabatten, med knust sidespejl og godt skrammede fælge til følge (sidespejlet så jeg - fælgene kunne jeg høre "hygge" sig op ad de høje kantsten :surprise:) Lastvognen...fortsatte som om intet var hændt. Jeg kom op ved siden af ham med hornet i bund, og ga´ signal til at han havde et problem bagude. Resultat: F*ck-finger fra chaufføren, der så ud som om JEG var en spadser...og at han fortsatte rundt i lyskrydset, og accelererede ud af den nye vej (...med en skrammet sort Peugeot efter ham, som bestemt gerne ville tale et alvors-ord med ham) - og jeg fortsatte ind på jobbet, med et mindre chok over at nogle folk overhovedet får lov at sidde bag et rat :thumbdown
Besvaret

lidt af en historie. Men sikkert hverdagskost. Bliver nok værre nu, de 5 min de spare på en dag på at køre uhensigtsmessigt i trafikken kan de spare i den anden ende, og undgå at bryde køre/hviletid-tiderne :) Når men, når vi nu er ved lastbilerne, er den del af dem også farveblinde :) køre mod helsingborg hverdag, der er et sted hvor der er en rød lastbil ved siden af en sort. Efter min overbevisning betydder dette at en lastbil ikke må overhale en anden lastbil. Ved ikke om det så betyder om en lastbil må overhale en personbil. Når men, ser dagligt en lastbil som får øje på denne færdselstavle, og tænker så må jeg hellere se at få overhalet. Det tager trådsalt kun 10min for ham at passere lastbilen i højre-spor. Det svare til dem som kommer 1.min i lukketid i Netto, og bare har god tid, nu er de jo kommet ind. Nej arbejder ikke i Netto, men respektløst over for personalet! -CB

Besvaret

første dag med min nye bil kom jeg kørende med ca. 105 km/t i tunnellen (fratrukket fejlvisning, den viste 112). Der kommer så en lastbil bragende forbi mig med MINDST 130 km/t... damn.. ikke at det generede mig på samme måde som jeres tilfælde, men undrer mig alligevel

Besvaret

Hej THN Kan ikke lige forståm at du blev overhalet af en lastbil med mindst 130 km/t. Det er umuligt, såvidt jeg er orienteret, så er lastbiler forsynet med fartbegrænser ca. 90 km/t.

Besvaret
Kan ikke lige forståm at du blev overhalet af en lastbil med mindst 130 km/t. Det er umuligt' date=' såvidt jeg er orienteret, så er lastbiler forsynet med fartbegrænser ca. 90 km/t.[/quote'] De fartbegrænsere du snakker om, de fungerer i så fald ikke på E65'eren, for der kører mange af lastbilerne 110 km/t.... Altså med undtagelse af dem i morgentrafikken mod Malmö, når en eller anden spasser trucker føler det som sin pligt at køre mellem 40-60 km/t på midterlinien, så ingen biler kan komme forbi t209.gifa1411.gif
Besvaret

i dag blev jeg så mindet om hvorfor jeg ikke bor i Kbh. Var faret lidt vild i byen og endte med at køre på en lille vej efter en bus. Da vi krydser en størrer vej, er vejen overfor lidt forskudt. Det betyder at jeg først for sent ser at det kun er busser der må fortsætte ind af vejen. På det tidspunkt er det for sent at dreje. Bussen standser så ved et stoppested hvilket bevirker at min bagende rager ca 10 cm ind over fodgængerfeltet. Det gør at nogle fodgængere begynder at hamre løs på min bagude.. altså helt ærlig... Jeg ved sq da godt det er galt men det er jo ligesom ikke med vilje og det generede dem overhovedet ikke... Det var ALDRIG sket i Malmø

Besvaret
Lastvognen...fortsatte som om intet var hændt.
Ja, ja... Fjolset tænker jo slet ikke over at han skal standse på et tidspunkt for at læsse varer af. Hun skulle ha' fulgt efter lastbilen og ringet til politiet om at han havde forsøgt at slå hende ihjel, hvilket bestemt ikke er en løgn.
Besvaret
Ja' date=' ja... Fjolset tænker jo slet ikke over at han skal standse på et tidspunkt for at læsse varer af. Hun skulle ha' fulgt efter lastbilen og ringet til politiet om at han havde forsøgt at slå hende ihjel, hvilket bestemt ikke er en løgn.[/quote']Jeg er ikke et sekund i tvivl om at han gjorde det med fuldt overlæg, og godt viste hvad der skete bagude. Jeg gyser lidt ved tanken hver eneste gang jeg tænker den.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...