Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa sunddebatørre :-) Jeg er lige flytttet over sundet, og har stadig min Peugeot 206 HDi (Diesel) på danske plader. Min plan var at exportere den, så jeg får afgiften tilbage, og så sælge den her i sverige, men nu bliver jeg opmærksom på at fordomsafgiften er temlig høj på diesel biler her i sverige. Så jeg vil høre jer om det overhovedet er en god ide at sælge den her i sverige? Min første tanke var at jeg ville kunne få mere for den her, da afgiften på netop den størelse bil i danmark jo er faldet, og det vil vel også smidte af på brugte biler. Modellen er en Peugeot 206 XS (3 dørs) 2.0 HDi, kørt 141.000 km og indregistreret i november 2002 (jeg har haft den fra ny) De bedste hilsner Mike

Besvaret
men nu bliver jeg opmærksom på at fordomsafgiften er temlig høj på diesel biler her i sverige.
a1263.gif Den var meget god faktisk:) Ja, en fordomsafgift kan man vel egentlig godt kalde det, for der er vel ingen idé i, at dieselbiler har så höj en fordonsavgift bortset fra det. (Men til dit spörgsmål kan jeg ikke svare specifikt, men det plejer bedst at kunne betale sig at sälge i DK, det findes der en del tråde om herinde, men måske nogen kan svare specifikt til din bil):)
Besvaret

Nu skal jeg måske ikke gøre mig alt for klog for jeg kender ikke den specifikke bil. Men generelt er svenskerne ikke så glade for dieselbiler som andre lande - det har noget med fordonsavgiften at gøre, men også tradition. Dieselbiler er svære at sælge i Sverige. Derudover er svenskerne langt mere bange end danskerne for en bil, som har kørt langt - i svenskernes tilfælde synes de ofte at over 100.000 km er langt. Så umiddelbart tror jeg at du vil have lettere ved at sælge bilen i DK til en bedre pris.

Besvaret
Derudover er svenskerne langt mere bange end danskerne for en bil, som har kørt langt - i svenskernes tilfælde synes de ofte at over 100.000 km er langt.
Det giver jo slet ikke mening i et så enormt land som Sverige. Med de afstande der er herovre, må bilen jo skiftes ud allerede efter max 3 år, hvis man skal have en rimelig pris?
Besvaret

ja, men de fleste bor vel i skåne. :) befolkningstætheden er ihvertfald høj i skåne i forhold til resten af sverige måske lige med undtagelse af Stockholm. Jeg tror grunden til at diesel ikke er så velset i Sverige er, at Diesel og Benzin priserne næsten er det samme, det er de også ved at være i DK nu, men for et par år siden kunne man købe en liter diesel til 7kr i Dk og benzin lå på 9. Men her ovre er det jo 20-30 øre det skiller. Og så netop også fordons-skatten på diesel. De fleste diselbiler i sverige er tilhører nok Polisen, Tullen og Taxi'er. Ang. med din bil, ville jeg måske prøve at se hvad folk får for en magen til, du kan se på http://www.blocket.se eller måske hvis du vil beholde den, du får jo afgiften tilbage, så selv om den er dyrre i skat går det nok, du kan også vælge at lave den om til "let lastbil" så skal bagsæderne ud og et gitter op, "Gulplade bil i dk". så er den nok ikke dyrre end en benziner. på blocket er der en lige nu, lidt nyere, men hos forhandler og så er det en 5dørs. http://www.blocket.se/vi/11192550.htm?ca=23_7_s -cb-

Besvaret
Ang. med din bil' date=' ville jeg måske prøve at se hvad folk får for en magen til, du kan se på [url']http://www.blocket.se eller måske hvis du vil beholde den, du får jo afgiften tilbage, så selv om den er dyrre i skat går det nok, du kan også vælge at lave den om til "let lastbil" så skal bagsæderne ud og et gitter op, "Gulplade bil i dk". så er den nok ikke dyrre end en benziner. på blocket er der en lige nu, lidt nyere, men hos forhandler og så er det en 5dørs. http://www.blocket.se/vi/11192550.htm?ca=23_7_s -cb-
Jeg har bestilt en ny bil :-) (det var hele ideen med at flytte til sverige) Jeg har søgt om at få afgift tilbage fra SKAT, og samtidig har jeg sat den til salg på bilzonen.dk. Så jeg venter og ser hvad der bedst kan betale sig. //Mike
Besvaret

synes generalt det er en plat holdning at have, at flytte til Sverige bare for at få en billigere bil. Husk at du skal opholde dig i Sverige :) Nogle før dig har været fristet af stortset ikke at være i Sverige, hvis skattefar opdager det falder hammeren. -cb-

Besvaret
synes generalt det er en plat holdning at have, at flytte til Sverige bare for at få en billigere bil. Husk at du skal opholde dig i Sverige :) Nogle før dig har været fristet af stortset ikke at være i Sverige, hvis skattefar opdager det falder hammeren. -cb-
Tja, det er jo din holdning :-) fyi, så har jeg lejet hus, som jeg er flyttet ind i for 3 uger siden :-p Hvis man synes bil er et sjovt legetøj og ikke bare et transportmiddel, er der ikke mange muligheder i .dk hvis man ikke har kassen, eller evnerne til selv at instansætte/reparere bilen. Jeg flyttede fra Nørrebronx, hvor jeg så MASSERE af biler med svenske plader parkeret ugen igennem. Det synes jeg også er for lamt. //Mike
Besvaret
synes generalt det er en plat holdning at have, at flytte til Sverige bare for at få en billigere bil. ... -cb-
Jeg synes at du har platte ineresser, du har en plat forståelse af rosernes smukhed, dit politiske ståsted er plat, dit forhold til sex er plat ... Perspektiv, empati, forståelse og respekt for andre menneskers holdninger og interesser er en god ting.
Besvaret
Skal vi ikke høre hvilken bil du så har bestilt :D
Tjoo :) En Audi S3 hos Din Bil i Malmø. Har godt læst den tråd om service hos dem, men der er da heldigvis andre steder man kan få udført den slags. Jeg er positivt overrasket over den service jeg har fået ved bestilling af bil der. //Mike

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...