BS Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Kan godt være det er spild plads men når man anskaffer sådan en som sikkerheds backup er det jo rart med et raid 1. Størrelsen er lige meget. Den kommer ud i skunken så kein problem der.
larscph Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Kan godt være det er spild plads men når man anskaffer sådan en som sikkerheds backup er det jo rart med et raid 1. Lige præcist, ja. Og så virker det der billedserver mv den har faktisk ret fedt "oven i". Størrelsen er lige meget. Den kommer ud i skunken så kein problem der. Yes. Vær OBS på at den skal kunne komme af med varmen - men blot der er luft omkring den er det nok intet problem.
BS Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Yes. Vær OBS på at den skal kunne komme af med varmen - men blot der er luft omkring den er det nok intet problem. JEG kan være i skunken...Så med mindre den er MEGET store den server så tror jeg lige det går :D
larscph Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 JEG kan være i skunken...Så med mindre den er MEGET store den server så tror jeg lige det går :D hehe.. Den er ikke særlig stor - så no problem... :th2:
Gio Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 De er kommet en plus-udgave af 207´eren http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400821 http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php Remote Filemanagement via http
molnartos Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Jeg syntes bestemt at synology et er fedt produkt men jeg må sige at jeg er stødt på nogle ulemper da jeg kom i dybten med den. Skal man bare have den til at kunne lidt FTP og lager og sådan er den nu fin nok, men skal vil man køre FTP med ACL og SSL så skal man have forstand på linux for at få kassen til det. Ikke at det i sig selv er en dårlig ting at kunne, men det er jo ikke alle der er lige skarpe til det. En anden ting er at f.eks google casher dine billeder hvis man ikke redigerer i nogle af systemfilerne. For at kunne redigere systemfilerne skal man "hacke" firmware der ligger på og dermed bryde garantien. Ellers er det er genialt produkt der kan mange ting og deres forum er genialt.. Fede mods og hjælp at hente der. /K
BS Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Så hvis man lagrer billeder på den som backup fx så kan de googles?
larscph Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 De er kommet en plus-udgave af 207´eren http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400821 http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php Remote Filemanagement via http Det kan 207'eren altså også (den ude +). Det er udelukkende mere hukommelse og hurtigere CPU man får i plus udgaven - men hvis man har tænkt sig at have website mv på den er det nok en god idé!
larscph Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Så hvis man lagrer billeder på den som backup fx så kan de googles? Nej - kun hvis du lægger dem i det offentlige fotoalbum og de er offentligt tilgængelige der. (dvs i fotoalbums med login kan google - forhåbelig da!! - ikke se dem). Mit backup området på min er bestemt ikke tilgængeligt fra internet.
BS Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Ok...så er jeg mere rolig...for det ligner en løsning jeg skal have fingre i på et tidspunkt.
larscph Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Ok...så er jeg mere rolig...for det ligner en løsning jeg skal have fingre i på et tidspunkt. Don't worry. Man kan også helt undlade at route noget internet ind til den - eller bare have FTP adgang til den hvis man selv vil kunne futte filer frem og tilbage.
Gio Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Det kan 207'eren altså også (den ude +). Det er udelukkende mere hukommelse og hurtigere CPU man får i plus udgaven - men hvis man har tænkt sig at have website mv på den er det nok en god idé!Fair nok - jeg så bare "NEW" ved dén feature på +´eren. Jeg kiggede ikke nærmere på den almindelige 207´er.
Kraemmer Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Dårlig disk Har fået min 207'er i dag og en 750 GB HD... men lort... disken kommer med en høj skærende lyd... og kassen finder ikke disken når den skal formatere. Så retur med disken og så må jeg vente på en ny.
Gio Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Har fået min 207'er i dag og en 750 GB HD... men lort... disken kommer med en høj skærende lyd... og kassen finder ikke disken når den skal formatere. Så retur med disken og så må jeg vente på en ny.Sur ged - men altid noget den var defekt inden du begyndte at fylde dine ferie-film på den
larscph Besvaret December 7, 2007 Rapporter Besvaret December 7, 2007 Fair nok - jeg så bare "NEW" ved dén feature på +´eren. Jeg kiggede ikke nærmere på den almindelige 207´er. Det er også nyt i den almindelige 207 faktisk... Aka firmware upgrade ;)
larscph Besvaret December 9, 2007 Rapporter Besvaret December 9, 2007 Audio Station - Synology Jeg kan ikke få "Audio Station" i min DS207 til at se musikfilerne på disken, har lavet en mappe på den der hedder "Music" og enabled music station. Det går fint at logge på den, men under "Musik" menuen kan jeg ikke søge noget som helst frem. Any clue - hvordan får man den til at "se" musik filerne - det er helt almindelig MP3 filer organiseret i mapper under music mappen.
larscph Besvaret December 9, 2007 Rapporter Besvaret December 9, 2007 Got it now... Man skulle enable multimedieservice og reindeksere en gang - så fungerer det... :th2:
larscph Besvaret December 26, 2007 Rapporter Besvaret December 26, 2007 Der er travlt her efter jul Hm.. Det er ikke kun i folks huse der er aktivitet her i juledagene, se engang screenshot fra connection log'en i min NAS:
mrode Besvaret December 26, 2007 Rapporter Besvaret December 26, 2007 De besøg har jeg også en del af på min :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu