Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er det ikke almindeligt at bruge disse i SE? Ser sjældende nogle, der har dem i forruden. Snakkede med en, og hun sagde, at hun havde en i handskerummet, men bruger den aldrig - heller ikke, hvis hun holder på tidsparkeret plads. Er det nomalt, at man ikke går så højt op i dette i SE. Hvad gør europark f.eks., hvis de ser en bil uden skive på en tidsbegrænset parkeringsplads. Noterer og ser, hvornår den kører igen? Vh, Lars.

Besvaret
Når der er tidsbegrænsning skal du anvende p-skive. Ellers får du en p-afgift hvis der kommer kontrol. Det er bare ikke så udbredt som i DK, er mit indtryk.
Hmm, jeg har aldrig set en parkeringsvagt i Danmark. I Malmö ser jeg parkeringsvagt(er) næsten hver gang jeg skal finde en parkeringsplads i centrum. Så én så sent som i denne uge.
Besvaret

Dette er nok en af de største mysterier her i Sverige... når jeg kigger på andre biler her overe har jeg så vidt jeg husker ikke set en pakeringsskive... men da der jo findes tidsbegrænset pakering herovre så kan jeg ikke få det til at gå op... ?? :confused:

Besvaret

Masser Der findes masser af tidsbegrænset parkering her i SE. I Skotland går parkeringsvagterne rundt og tjekker bilerne, og noterer dem. Derefter kommer de efter parkeringstidens udløb og tjekker igen. Og de biler, der stadig står der, får en bøde. Mon det fungerer på samme måde i SE? På den måde kan man ikke bare stille parkeringsskiven om igen, men er nødt til at flytte bilen. Vh, Lars.

Besvaret
Hmm, jeg har aldrig set en parkeringsvagt i Danmark. I Malmö ser jeg parkeringsvagt(er) næsten hver gang jeg skal finde en parkeringsplads i centrum. Så én så sent som i denne uge.
OK, tja. Det vrimler med dem i Københavns centrum da. Jeg har arbejdsplads på Esplanaden og der er de mere eller mindre hver eneste dag. Edit: Og de har bare at blive der og skrive afgifter til de fj*lser der bliver ved med at parkere i Store Kongensgade i myldretiden og på den måde lave trafikkaos dér!
Besvaret
Der findes masser af tidsbegrænset parkering her i SE. I Skotland går parkeringsvagterne rundt og tjekker bilerne, og noterer dem. Derefter kommer de efter parkeringstidens udløb og tjekker igen. Og de biler, der stadig står der, får en bøde. Mon det fungerer på samme måde i SE?
Måske... På Torget i Eslöv er der også tidsbegrænset parkering. Der står faktisk på p-tavlen, at man gratis kan hente en p-skive i butikkerne - så det er da om noget at lægge op til at man faktisk anvender p-skiven.
Besvaret

Jeg har også spurgt min (svenske) kæreste om det her flere gange og hun påstår hårdnakket, at hvis det ikke udtrykkeligt står på P-skiltet at man skal bruge P-skive behøves man ikke. Og det er uanset om der er tidsbegrænset parkering. :rolleye: Jeg har kun set dette P-skive krav på meget få P-skilte.

Besvaret
Edit: Og de har bare at blive der og skrive afgifter til de fj*lser der bliver ved med at parkere i Store Kongensgade i myldretiden og på den måde lave trafikkaos dér!
Ja, det er mildest talt p*sse irriterende, at trafikken altid bliver smadret der, fordi der er nogen, der er for vigtige til at køre ind og parkere i f.eks. parkeringshuset på Dr. Tværgade. Desværre hjælper bøderne nok ikke det store ... Næh, en klods om hjulet, der først fjernes når regningen er betalt kunne nok afholde nogle flere.
Besvaret
Edit: Og de har bare at blive der og skrive afgifter til de fj*lser der bliver ved med at parkere i Store Kongensgade i myldretiden og på den måde lave trafikkaos dér!
Ja, for ikke at tale om Bredgade om morgenen, hvor der er stopforbud indtil kl. 9:00, men altid holder en masse varevogne o.l.:fight:
Besvaret
Ja' date=' for ikke at tale om Bredgade om morgenen, hvor der er stopforbud indtil kl. 9:00, men altid holder en masse varevogne o.l.:fight:[/quote'] Jeg vil så liiige sige en ting i den forbindelse: Mange firmaer og deres varevogne (og deres dertil indrettede chauffører) bliver simpelthen nødt til at levere varer inden/omkring kl. 7-8-9 - også i indre by. De har en masse steder, de skal rundt til, og desværre er det jo ikke alle, der kan få leveret kl. 5 om morgenen, eller 12 ved middag - altså uden for myldretiden. Fx. kan man kun få lov til at levere varer til Coops kæmpelager i Albertslund indtil kl. 14 og Metro i KBH og Glostrup har samme idiotiske regler. Det gør, at alle de små butikker inde i byen nødvendigvis må få besøg på alle mulige andre tidspunkter, så firmaerne kan nå de store engroslagre. Jeg kan garantere dig, at de fleste, fornuftige chauffører IKKE synes det er fedt at spærre Bredgade eller diverse porte eller lignende - men de bliver nødt til det. Så brug dit krudt på alle de dovne idioter, som spinner fx. peger på... :) Vi er enige om, at et stopforbud bør overholdes, men når selv politiet ser gennem fingre med det, så er det nok fordi de også godt kan se problematikken...
Besvaret

Jeg vil så sige - at de gode fornuftige chauffører formår også at køre et pænt stykke op på fortovet således at hverken trafik eller fodgængere generes mere end allerhøjst nødvendigt. Har fuld forståelse for, at de er der og skal passe deres arbejde. Det var i mit oprindelige indlæg udelukkende de der tydeligvis ikke er i gang med at læsse hverken af eller på, der irriterer. Jeg tror nu sådan en 510 x 5 afgift et par uger i træk måske nok for de fleste kunne gøre at man genovervejer sin parkeringsstrategi... :D Det tog ikke mere end 4 dage dengang Rene Diff & Co konsekvent parkerede bag mig i gården ved mit arbejde så man altid skulle fise rundt på Oil for at finde en der lettere modstræbende gad flytte sin bil. Forskellen der var så også at CarPark gladeligt kommer forbi når man ringer til dem...

Besvaret
Jeg har også spurgt min (svenske) kæreste om det her flere gange og hun påstår hårdnakket, at hvis det ikke udtrykkeligt står på P-skiltet at man skal bruge P-skive behøves man ikke. Og det er uanset om der er tidsbegrænset parkering. :rolleye: Jeg har kun set dette P-skive krav på meget få P-skilte.
Du må sige til din svenske kæreste, at hun tager fejl. Dette gælder i hvert fald for de kommunale parkeringspladser i Malmö (om det så står på skiltene, at man skal bruge skive eller ej, ved jeg ikke, så måske har hun ret alligevel). Taget fra http://www.m.lst.se/NR/rdonlyres/E3297C5B-C77E-46EB-AC2A-B61FDE4661AE/0/fs2004_240.pdf -klip- Villkor för parkering vid tidsbegränsad parkering (11§); 12FS 2004:240 3 Beslutade den 18 maj 2004. Tekniska nämnden i Malmö föreskriver med stöd av 10 kap 1 § andra stycket 13 samt 3 § i Trafikförordningen (1998:1276) följande. Vid parkering av fordon på väg, gata eller parkeringsplats som inte är enskild och där tidsbegränsad (30 min-4 tim) avgiftsfri parkering gäller, skall parkeringsskiva användas. Bestämmelsen gäller inte motorcykel eller moped klass I. På parkeringsskiva skall klockslaget när fordonet parkeras, avrundat till närmaste heleller halvtimme, ställas in. Parkeras fordonet innan tidsbegränsningen börjat gälla och skall stå kvar efter denna tidpunkt, skall klockslaget för tidsbegränsningens början ställas in. Parkeringsskivans inställning får inte ändras under den tid parkeringen pågår. Parkeringsskivan skall placeras vid vindrutans insida, så att tidsangivelsen lätt kan avläsas utifrån. Saknas vindruta skall placeringen ske på motsvarande väl synlig plats. Denna föreskrift träder i kraft den 1 juni 2004, då den allmänna lokala trafikföreskriften 6 § 2 mom, Parkeringsskiva (1997 § 155 - - 21950) skall upphöra att gälla. -klip- Vh, Lars.
Besvaret
Ja, det er mildest talt p*sse irriterende, at trafikken altid bliver smadret der, fordi der er nogen, der er for vigtige til at køre ind og parkere i f.eks. parkeringshuset på Dr. Tværgade. Desværre hjælper bøderne nok ikke det store ... Næh, en klods om hjulet, der først fjernes når regningen er betalt kunne nok afholde nogle flere.
De skal bare have fjernet bilen - ligesom det er almindeligt i Tyskland, og så kan de hente deres bil - mod betaling selvfølegelig - et sted udenfor byen.
Besvaret

De er lynhurtige med bøderne i bredgade. Jeg arbejder i bredgade og var 1 gang for sent nede for at flytte min bil kl. 15.10, og der sad bøden der allerede noteret som 15.06. Det ER fair nok, for i myldretiden skal der være 2 vognbaner, men surt rent personligt :cry: You snooze you loose, men de der erhvervschauffører, som bare efterlader kassevognen med katastrofeblinket på i halve timer uden at være i nærheden, har jeg ingen respekt for. Det er få varer man ikke kan trille på sækkevognen fra nærmeste sidegade.:mad:

Besvaret
De skal bare have fjernet bilen - ligesom det er almindeligt i Tyskland' date=' og så kan de hente deres bil - mod betaling selvfølegelig - et sted udenfor byen.[/quote'] Jups. Københavns Parkering burde lave en aftale med Falck om, at patruljere St. Kongensgade uafbrudt i tiden 15-18 (eller hvad det nu er), for at fiske evt. parkerede vogne op, efterhånden som de blev forladt. Bare en 5-10 stykker rundt om "st. kongensgade -> nytorv -> bredgade -> esplanaden" hele tiden ... Efter en uges tid tør folk ikke engang holde for rødt der mere ;) Men det sker nok ikke, da der jo desværre er penge i skidtet... Der er som regel også altid parkeringsvagter på arbejde på St. Kongensgade ... Desværre ser antallet af ulovligt parkerede biler ikke ud til at ændre sig... :(

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...