Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ser ud til der endelig er nogen der har opdaget hvad tog-pendlere længe har vidst.. :) Togtrafikken mellem København og Malmø er ustabil og antallet af forsinkelser har aldrig har værst større. Hvert fjerde tog er forsinket. DSB SJ samt tog-fabrikanten Bombardier skal underskrive erklæring om rette op på forholdene. Efter en opgørelse der viser, at hvert fjerde tog mellem København og Malmø er mere end tre minutter forsinket, har Skånetrafiken der står for driften fået nok. Selskabet vil have DSB og de svenske jernbaner SJ samt konstruktøren af togene, det canadiske Bombardier, der også står bag de uheldsramte Dash8-fly [Mere spænding til pendlerne :)]- til at underskrive en erklæring om, at forholdene bliver bedre. Det skal ske den 12. December i Malmø oplyser Skånetrafikens direktør Gösta Ahlberg, til avisen Sydsvenskan. Dråben der fik bægeret til at flyde over var den 9. Oktober, hvor 21 Øresundstog måtte aflyses – en fjerdedel af hele ”flåden”. Mange passagerer vil nikke genkendende til kritikken – og årsagen skal bl.a. søges i, at en stor del af togsættene i løbet af efteråret har været ude af drift og på værksted. Alene i september stod mellem otte og 15 togsæt på værksted.Problemerne med driften er nærmest steget i takt med at antallet af passagerer er øget. En stigning der for alvor satte ind i midten af 2006 og som er fortsat. Kilde: http://www.berlingske.dk/article/20071204/danmark/71204022/

Besvaret
Efter en opgørelse der viser, at hvert fjerde tog mellem København og Malmø er mere end tre minutter forsinket, har Skånetrafiken der står for driften fået nok.
Er det kun hvert 4. tog?
Besvaret

Det var så 3 uger siden, jeg sidst var ude og køre med DSB/SJ, da jeg i går igen måtte til at benytte denne fantastiske service. Og STOR var min overraskelse, da toget i går trillede til perron kl. 8:11 ved Svågertorp :eek: (var selvfølgelig 7-8 min. forsinket ved ankomst til København H, men alligevel) DSB/SJ fik dog hurtig rodet bod på den misere, ved at forsinke afgangen kl. 17:34 fra Østerport med 10 minutter, for derefter at aflyse toget ved Hovedbanen. Og igen her til morgen, ved at forsinke 7:51 med en 8 minutter, og samtidig kun sende eet tog-sæt i stedet for 3. Der valgte jeg så, at gå op og tage bilen i stedet for at vente på det næste, men har fået fortalt af min kollega, at 8:11 også var forsinket med 10 minutter. Dejligt, at vide, at nogle ting her i livet bare ikke forandrer sig! :sick:

Besvaret
Og igen her til morgen, ved at forsinke 7:51 med en 8 minutter, og samtidig kun sende eet tog-sæt i stedet for 3. Der valgte jeg så, at gå op og tage bilen i stedet for at vente på det næste, men har fået fortalt af min kollega, at 8:11 også var forsinket med 10 minutter. Dejligt, at vide, at nogle ting her i livet bare ikke forandrer sig! :sick:
Ja, det var forsinket i ca. 10 min. og ingen information overhovedet. Jeg snakkede med nogle andre pendlere og jeg fortalte om min ide med at købe en bil, og derefter fylde den med mennske på Svågertorp Station (let opsamlingssted for mig)... Der var MANGE som gerne ville med, og jeg har da allerede fået en email ... Nu mangler der bare 2 mere... fra 1. januar pendler jeg til hovedbanen og tilbage til svågertorp. Ud kl. 8.00 hjem kl. 16.00.... Dette er cirka-tider.....
Besvaret
Det var så 3 uger siden, jeg sidst var ude og køre med DSB/SJ, da jeg i går igen måtte til at benytte denne fantastiske service. Og STOR var min overraskelse, da toget i går trillede til perron kl. 8:11 ved Svågertorp :eek: (var selvfølgelig 7-8 min. forsinket ved ankomst til København H, men alligevel) DSB/SJ fik dog hurtig rodet bod på den misere, ved at forsinke afgangen kl. 17:34 fra Østerport med 10 minutter, for derefter at aflyse toget ved Hovedbanen. Og igen her til morgen, ved at forsinke 7:51 med en 8 minutter, og samtidig kun sende eet tog-sæt i stedet for 3. Der valgte jeg så, at gå op og tage bilen i stedet for at vente på det næste, men har fået fortalt af min kollega, at 8:11 også var forsinket med 10 minutter. Dejligt, at vide, at nogle ting her i livet bare ikke forandrer sig! :sick:
Og vi, der ikke kom med 7:51, blev så også smidt af toget (8:11=8:21!) på Hovedbanegården!!!
Besvaret
Oh.. Hvor jeg allerede glæder mig til fredag hvor jeg skal med morgentoget for første gang meget' date=' meget længe..... :scared:[/quote'] Må jeg have lov til at kondolere ;) Håber så det er fordi, du skal drukne den morgens oplevelser senere på dagen til en julefrokost?
Besvaret
Må jeg have lov til at kondolere ;) Håber så det er fordi' date=' du skal drukne den morgens oplevelser senere på dagen til en julefrokost?[/quote'] Tak... Og yes - lige præcist dét er årsagen. Vi skal endda til Malmö og holde årets julefrokost, dét skal nok blive en fest! :th2:
Besvaret

Endnu et godt eksempel på at man nok ikke altid bare skal tage dem der kommer med den laveste pris, hvornår lære disse halv offentlige "virksomheder" det:cool:

Selskabet vil have DSB og de svenske jernbaner SJ samt konstruktøren af togene, det canadiske Bombardier, der også står bag de uheldsramte Dash8-fly [Mere spænding til pendlerne :)]- til at underskrive en erklæring om, at forholdene bliver bedre. Kilde: http://www.berlingske.dk/article/20071204/danmark/71204022/
Besvaret
Endnu et godt eksempel på at man nok ikke altid bare skal tage dem der kommer med den laveste pris' date=' hvornår lære disse halv offentlige "virksomheder" det:cool:[/quote'] Skånetrafiken skal nu ikke vaske deres hænder. Det er Skånetrafiken, der har insisteret på at bestille nye/flere øresundstog fra samme leverandør, selvom DSB foreslog at droppe dem og satse på nogle andre. Skånetrafiken står for indkøb af materiel.:rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...