Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

importeret bil fra dk. har fået nummerplader (været til syn hos vägverket) bestilt forsikring til bilen. men mangler stadig klistermærket for at kunne køre. burde det ikke komme da jeg har bestilt forsikring, eller mangler jeg noget? har ikke fået girokort for fordonsafgift. er det her den er gået galt? burde det ikke komme af sig selv da jeg har været til syn/registrering hos vägverket?

Besvaret
importeret bil fra dk. har fået nummerplader (været til syn hos vägverket) bestilt forsikring til bilen. men mangler stadig klistermærket for at kunne køre. burde det ikke komme da jeg har bestilt forsikring, eller mangler jeg noget? har ikke fået girokort for fordonsafgift. er det her den er gået galt? burde det ikke komme af sig selv da jeg har været til syn/registrering hos vägverket?
Har du husket at melde bilen i trafik? ("på-ställa")
Besvaret
Og når du så påställar den på nettet kan du få tilsendt et midlertidigt bevis på at bilen er påställt' date=' så du må køre med det samme. Du skal blot have beviset med i bilen.[/quote']Lige præcis! Igen et plus ved det svenske system :th2:
Besvaret

Her sidste måned bestilte jeg også et klister mærke som kun vare december måned med, ved i så om de sender et nyt klister mærke / ny regning for 2008, eller skal man selv henvende sig til dem.?

Besvaret
Her sidste måned bestilte jeg også et klister mærke som kun vare december måned med' date=' ved i så om de sender et nyt klister mærke / ny regning for 2008, eller skal man selv henvende sig til dem.?[/quote'] De sender dig en regning og efterfølgende nyt mærke når du har betalt den.
Besvaret
importeret bil fra dk. har fået nummerplader (været til syn hos vägverket) bestilt forsikring til bilen.
Men man skal lige ha en forsikring på bilen først :):)
*traa-la-luuuu* :D
Besvaret

Mærkeligt har lige fået et nyt klistermærke ind ad døren. Grønt med et "1" tal på og regningen er ikke kommet endnu... 1=Januar måned right.? Crap at de ikke bare sender mig et klistermærke til dec 09, også en regning så man er færdig med dette.

Besvaret
Mærkeligt har lige fået et nyt klistermærke ind ad døren. Grønt med et "1" tal på og regningen er ikke kommet endnu... 1=Januar måned right.? Crap at de ikke bare sender mig et klistermærke til dec 09, også en regning så man er færdig med dette.
Tjek om der står 09 på mærket hehe. Har selv lige fået mit nye mærke, 11-09 står der :-) og det er også grønt. Har så også betalt 1/12-07 for et helt år hehe.
Besvaret

Det første mærke er typisk lidt "skævt" i gyldighed. Efterfølgende blive man placeret i en ordning - vist nok ud fra sidste ciffer í nummerpladen - hvor man så får klistermærke med enten 12 eller 4 mdrs gyldighed.

Besvaret
Okey perfekt. Jeg må lige hjem og se selv præcist, hvad der står på klistermærket.. Hvad vil i skyde på at det koster for en toyota 1,3 fra 91? et sted imellem 2-3000sek kr ik.?
Mindre! Det er efter vægt på ældre biler, og den er nok ikke så tung igen sådan en. Jeg mener vi gav omkring 1800 sek for en Saxo 1.4i fra 97.
Besvaret

Lige nu giver jeg 5898sek kr årlig for en skide lille Toyota 1,3 fra 91. (if.se) (En bil vi tog med fra dk.) Og fordonsskat er heldigvis kun de 1100sek kr.. Men det nye grønne klistermærke vi har, står der altså kun et 1tal på og ikke andet... Dog betalte vi ca. 450sek kr i november måned, så vi har jo betalt ca. et halvt år frem,,, bare mærkeligt man ikke bare for et mærke frem til den dato som man har betalt til..

Besvaret
Lige nu giver jeg 5898sek kr årlig for en skide lille Toyota 1,3 fra 91. (if.se) (En bil vi tog med fra dk.)
Hold op det lyder alligevel dyrt, hvad for en dækning har du på den?
Men det nye grønne klistermærke vi har' date=' står der altså kun et 1tal på og ikke andet...[/quote'] Så kommer der et nyt til februar. Står der ikke på opkrævningen tilbage i November måned, hvilken periode den dækker? Er de 450 sek evt inklusive gebyr for nummerpladerne, hvis I lige har fået den herop?
Besvaret

De 450kr er ex. geyr. Og forsikringen er en alm. trafik forsikring med km 0-10.000km max om året.. Det må være fordi man er 22 år... syntes bare det er skide dyrt iforhold til jeg kan få en bmv 2.0 fra 2002 til 8000sek årligt.

Besvaret
De 450kr er ex. geyr. Og forsikringen er en alm. trafik forsikring med km 0-10.000km max om året.. Det må være fordi man er 22 år... syntes bare det er skide dyrt iforhold til jeg kan få en bmv 2.0 fra 2002 til 8000sek årligt.
Det lyder fuldstændigt vanvittigt :rolleye: Ring lidt rundt til de forskellige selskaber og hør hvad de kan tilbyde. Eller hvis man er dovent anlagt - www.insplanet.com ;)
Besvaret

mener jeg giver ca. 3000sek (+800kr for den der lille hilsen vi alle sammen fik pga, de mener at bilejerne skal betale for dem som kommer tilskade i trafikken). 1/1 årlig betaling - motormannen ubegrændset km.antal. Alder over 25år. kørekort siden 94. PS: Faktisk er det Codan i DK som har overtaget forsikringerne fra Motormannen, sjovt de kan gøre det så billigt ikke :D -Claus-

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...