løjse Skrevet December 13, 2007 Rapporter Skrevet December 13, 2007 Vi skal over at underskrive købskontrakt på en lejlighed i morgen. Det hele er gået meget stærkt, og vi har kun haft to dage til at få vores praktiske gøremål i orden. Lige i dette øjeblik har jeg modtaget kontrakten, og nu sidder jeg med en ringe smag i munden.. Skal en advokat ikke læse kontrakten igennem? Som sagt skal vi underskrive i morgen.. Det skulle være i denne uge, da sælger rejser til udlandet osv.. Det er en lejlighed, som vi køber gennem bo-laget. vær søde at skrive, da jeg har rimelig dårlig mave.. Hvad har i gjort?
Persille Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Vi havde ingen advokat på vores - det er ikke praksis i Sverige, eftersom mægler skal være en "ligelig" repræsentant for både køber og sælger. Men det er selvfølgelig en god ide at læse den igennem selv inden man skriver under :)
løjse Besvaret December 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2007 Kontrakt Selvfølgelig vil vi læse kontrakten igennem, men jeg er en skovl til svensk, og min kæreste forstår svenk til husbehov.. Ville bare høre, om det er helt hen i vejret at underskrive sådan en kontrakt uden at have en advokat på sagen... Troede faktisk, at det var normalt med en advokat... Men tak for indlægget;0)
løjse Besvaret December 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2007 ADvokat eller ej? Vi skal over at underskrive købskontrakt på en lejlighed i morgen. Det hele er gået meget stærkt, og vi har kun haft to dage til at få vores praktiske gøremål i orden. Lige i dette øjeblik har jeg modtaget kontrakten, og nu sidder jeg med en ringe smag i munden.. Skal en advokat ikke læse kontrakten igennem? Som sagt skal vi underskrive i morgen.. Det skulle være i denne uge, da sælger rejser til udlandet osv.. Det er en lejlighed, som vi køber gennem bo-laget. vær søde at skrive, da jeg har rimelig dårlig mave.. Hvad har i gjort?
Lynge Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Jeg har købt 2 bostadsrätter selv og været med til at købe en, og jeg har aldrig haft en advokat involveret og aldrig haft problemer. De der krakter er langt hen ad vejen standard og ganske ens. Hvem er mægleren? Selvfølgelig vil vi læse kontrakten igennem, men jeg er en skovl til svensk, og min kæreste forstår svenk til husbehov.. Ville bare høre, om det er helt hen i vejret at underskrive sådan en kontrakt uden at have en advokat på sagen... Troede faktisk, at det var normalt med en advokat... Men tak for indlægget;0)
løjse Besvaret December 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2007 mægler Det er en der hedder Anna Karin fra Bo-laget. Ellers har vi haft meget med en som hedder Katarina at gøre..
SanneJ Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Vi skal over at underskrive købskontrakt på en lejlighed i morgen. Det hele er gået meget stærkt, og vi har kun haft to dage til at få vores praktiske gøremål i orden. Lige i dette øjeblik har jeg modtaget kontrakten, og nu sidder jeg med en ringe smag i munden.. Skal en advokat ikke læse kontrakten igennem? Som sagt skal vi underskrive i morgen.. Det skulle være i denne uge, da sælger rejser til udlandet osv.. Det er en lejlighed, som vi køber gennem bo-laget. vær søde at skrive, da jeg har rimelig dårlig mave.. Hvad har i gjort?Du behöver ikke lave 2 af de samme indläg -folk skal nok svare:) Nej, du behöver ikke advokat, når du köber gennem mägler. Husk at det er köber som har undersögelsespligt af lejligheden, så du kan ikke komme efterfölgende med evt. fejl, men her hjälper mägler nok med at arrangere et möde med evt. vicevärt i foreningen, så du/I kan gennemgå lejligheden:) Ellers tror jeg ikke der er noget som sådan du skal väre bekymret over -bare nyd at I har köbt lejligheden, og vär glad for at I skal underskrive snart:th2:
Lynge Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 He he det havde jeg lige overset. Dem kender jeg godt nok ikke rigtigt, men det var faktisk kun hvis du havde sagt Mäklergloben at jeg ville sige du skulle have været noget mere varsom. Som sagt de kontrakter er som hovedregel standard, og mæglerne plejer at være flinke til at gå dem igennem punkt for punkt så både køber og sælger forstår dem, når i er ovre og skrive under. Så snak med mægler hvis der er noget i ikke forstår eller syntes er helt urimeligt. Det er en der hedder Anna Karin fra Bo-laget. Ellers har vi haft meget med en som hedder Katarina at gøre..
løjse Besvaret December 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2007 BO-laget :)Jeg har hørt positivt om Bo-Laget.. Så må vi håbe, at det holder stik..
testeren Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Vær lige opmærksom på om der står noget i kontrakten om at den er købt i "befintlig stand". Det gjorde der i vores kontrakt med Lind & Co, og det kan misbruges/give en tvist hvis du efterfølgende opdager noget der ikke er i orden, som du kunne have svært ved at se ved overtagelsen. Held & Lykke med købet og velkommen til :-)
løjse Besvaret December 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2007 Desværre kan vi ikke nå at gennemgå lejligheden eftersom vi SKAL skrive under i morgen..
løjse Besvaret December 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2007 Mange tak. Og det skal jeg nok lige tjekke efter, tak!
SanneJ Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Desværre kan vi ikke nå at gennemgå lejligheden eftersom vi SKAL skrive under i morgen..I skal også bare gennemgå lejligheden inden I overtager:)
ulmus Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Du kan jo evt. lave en tilføjelse på kontrakten, at du skriver under med forbehold for evt. mangler, da du ikke har fået tid til at gennemgå lejligheden. Men snak med mægleren om det. Held og lykke med købet og velkommen til Skåne.:th2:
løjse Besvaret December 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2007 Aha... Altså den kontrakt har intet at gøre med gennemgangen af lejligheden. Vi kan godt nå at finde fejl og mangler inden vi flytter ind??..?? Ja min hjerne og mit overskud kører på meget lavt blus, eftersom det har været en sej og hård kamp at skulle overvinde det at flyytte til Malmø--Men nu skal det sgu være
mrode Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Det er en der hedder Anna Karin fra Bo-laget. Ellers har vi haft meget med en som hedder Katarina at gøre.. Jeg har handlet min nye lejlighed med Anna Karin og Katarina. Jeg har kun positive ting at sige om Bo-laget. Jeg gad heller ikke bruge en advokat og hvis du har spørgsmål forklarer de det på en forståelig måde.
Gio Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Du behöver ikke lave 2 af de samme indläg -folk skal nok svare:)De to tråde er slået sammen nu - med det rod der nu engang følger med
Mohlin Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Aha... Altså den kontrakt har intet at gøre med gennemgangen af lejligheden. Vi kan godt nå at finde fejl og mangler inden vi flytter ind??..?? Man ska alltså besiktiga innan man köper, några timmar kan ni väl vänta med att skriva under? Bolaget är en bra firma som funnits länge, så det där med advokat behöver du inte vara bekymrad över. Som andra säger så använder man inte advokater i Sverige.
bananas Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Som andra säger så använder man inte advokater i Sverige. Det er også meget smartere.! I Danmark er der så ubehageligt mange snyltere som skal have deres gebyr-bid af kagen. Man skal huske på, at når man hyrer en advokat skal han jo vise kunderne, at de får noget for deres salær, så han går straks i flæsket på modparten i stedet for at ordne tingene i fred og fordragelighed, hvilket kan lade sig gøre i størstedelen af tilfældende.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu