Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hvem er det lige der konkluderer??? "Det konkluderer Fokus Öresund, som er Øresundsbro-konsortiets nyhedsmedie" De ønsker vel ikke flere, der klager over deres urimelige service :D

Besvaret

Jeg synes nu også at maden og bare leve i sverige er stadigere blilligere og det stadig ikke helt det samme priser langt fra.. der står ikke hvilken boliger de har samliget med det jo klart at hvis de har taget feks. bunkeflostand (nye) og en ejer fra før krigen så ved jeg nu ikke hvor de samme priser er.

Besvaret

Som jeg læser det der står i artiklen - bl.a. "Det koster rundt regnet det samme at bo i lejlighed i Malmø og København." - er det udelukkende prisen for *lejligheden*, der fokuseres på. Med andre ord er der nok ikke medtaget de øvrigt leveomkostninger, mad, el, bil(er), bro, tog, osv, osv. Men tynd er den... Og der ER da ret stor forskel på afgiften på de enkelte lejligheder heroppe så at sige at afdrag+afgift på 1,9 mio dkk svensk lejlighed svarer til afdrag på 3,4 mio dkk dansk lejlighed er vist at generalisere en smule. :p

Besvaret

Det er da ikke ved siden af..... Det er jo afgiften på bostadsrätt'en der gør den dyr..... Husk at i så skal tillægge evt. brobizz'er oveni prisen på lejl., såfremt i arbejder i DK. Det er jo et sammenligningsgrundlag, da udgangspunktet er at de fleste pendlere arbejder i dk og artiklen udbasunerer at det koster det samme i mdl. udgifter i Malmö......

Besvaret
Det er da ikke ved siden af..... Det er jo afgiften på bostadsrätt'en der gør den dyr..... Husk at i så skal tillægge evt. brobizz'er oveni prisen på lejl., såfremt i arbejder i DK. Det er jo et sammenligningsgrundlag, da udgangspunktet er at de fleste pendlere arbejder i dk og artiklen udbasunerer at det koster det samme i mdl. udgifter i Malmö......
Ja men det er stadig meget billigere i Malmö .. det ved man når man har boet her et stykke tid.... og afgiften på bostadrätter er jo oftest kun høje på nye byggerier, pga de skal af med en del af gælden så hurtigt som muligt .. flytter du derimod ind i ældre forening... så skal du godt nok lede længe i kbh for at finde en lejlighed, samt ydelse + bro til samme pris....
Besvaret

Jeg er faktisk enig i at for en del mennesker betaler det sig ikke at flytte hinsidan, såfremt man skal pendle i bil over broen, pga den 40-50% prisstigning som har været for dem som kører over 40-50 gange pr. måned Men igen det er jo sindsygt svært at beregne om det kan betale sig eller ej. Vi lever jo i 2007, hvor rigtig mange ikke har eller sigter efter villa, volvo og et par unger. Fakta er at 1/3 af befolkningen lever alene og mange har ikke 8 til 4 job etc etc. Der findes rigtig mange måder i dagens verden at etablere sig på og vores liv er delt op i mange faser, hvor det måske i en periode kan betale sig!! Men her er et par sikre argumenter: 1:Elsker man dyre lækre biler, kan det ALTID betale sig alene på grund af afskrivningen. 2: Elsker man havudsigt og mange M2 er der også penge at spare 3: Der er store penge at sparer på vuggestue og ejendomsskat og MANGE flere!!

Besvaret

En enkelt lille detalje... Jeg sad og kiggede i Bilka's julekatalog... De har entrecote på "tilbud" til 166.67kr per kg..... Forleden dag betalte jeg 72kr per kilo i Citygross... Og, alle der har prøvet deres kød kender vist kvaliteten :th2: Altså, selvom man ikke spiser store bøffer hver dag, så er der stadig penge at spare i SE

Besvaret

Ekstra Bladet kan konkludere hvad de vil. Jeg konkluderer, at jeg aldrig har haft så mange penge tilovers af min løn hver måned når alle udgifter er betalt - og vi spiser langt bedre end tidligere.

Besvaret
Ekstra Bladet kan konkludere hvad de vil. Jeg konkluderer, at jeg aldrig har haft så mange penge tilovers af min løn hver måned når alle udgifter er betalt - og vi spiser langt bedre end tidligere.
Amen, samme her :)
Besvaret

Den med at en lejlighed i København og en lejlighed i Malmö koster stort set det samme holder ikke. Det er rigtigt at månedsafgiften på lejligheder i Malmö i mange tilfælde er lidt højere end fællesudgifterne i en ejerlejlighed i København. Men det er en helt forkert beregning EB laver, fordi: - De gamle bostadsforeninger i Malmö har en lav afgift som ofte ligger i samme leje som Ejerlejligheders fællesudgifter - Det er kun de nye lejligheder samt få gamle som har rigtig høje boafgifter, de gamle foreninger som har en høj afgift er tilgengæld billige at købe - Priserne på ejerlejligheder i København falder markant, dermed øget risiko ved køb af lejlighed i København. Priserne i Malmö kan selvfølgelig også falde, men hvis de gør det, er det for det første et mindre beløb der falder for det andet falder priserne sandsynligvis ikke lige så meget i København, idet de ikke steg så meget som priserne i kbh gjorde. Dermed meget lavere risiko for tab ved at købe lejlighed i Malmö end i København. - Leve omkostninger er langt lavere i Malmö end København; Mad, bil, børneinstitutioner, restauranter og stort set alt andet end alkohol er billigere i Malmö end i København. - København er en af de dyreste byer i verden at leve i. = Det er meget smartere at købe lejlighed/villa i Malmö og arbejde i København end at bo og arbejde i København. Det vil det være mange år frem i tiden. Lasse

Besvaret
Og hjemme hos os to voksne + to katte ;) bruger vi ca. 3500 svenske om måneden, og det er med 3 -4 restaurant besøg inkluderet.
McD og Jensens er heller ikke så dyre :D ...eller også spiser i kun havregrød og vælling til daglig. :rolleyes:
Besvaret
Gio' date=' du har gennemskuet os :rolleye:[/quote']Definitionen "restaurant" er nok det der skiller os ad - medmindre i får super-gode rabatter. Ellers har jeg svært ved at få 3-4 restaurantbesøg til at passe ind i det nævnte budget. Det giver lidt et forkert billede af levestandarden i Sverige, at man for 3500,- sek kan holde to voksne bespist, inkl. restaurantbesøg....og kattemad.:D
Besvaret

Jeg synes 3500 SEK. lyder af meget, vi er to voksne + 1 barn på 3 år og vi bor på Frederiksberg, vi bruger ikke over 2300 DKK om måneden på mad inkl. 2-3 restaurantbesøg. Ergo kan vi konstatere at det er billigst her hvor vi bor...:th2:

Besvaret

Man kan jo konkludere at det er meget stor forskel på hvor meget folk bruger om måneden på at fylde kroppen med mad. Vi, det vil sige 2 voksne og 2 børn, brugte omkring 10 kilo om måneden på mad, drikke, bleer osv. altså alle fødevarer samt hvad man nu ellers køber i supermarkedet, da vi boede på frederiksberg. Nu bruger vi omkring 6.000 kr. om måneden og nu køber vi ovenikøbet kun kød hos vores ynglings slagter (SlagterFriss, på frederiksberg), før købte vi skod i Føtex. Så jeg konkludere at jeg får mere for mindre. Vores bolig udgifter er stort set det samme, men nu har vi et hus ved vandet og en lille have. Nu har vi ca. 150-160 kvm., før havde vi ca. 90 kvm. Jeg bruger stort set det samme på bil som før, og da havde jeg en Mercedes 300E årgang 90 stationcar ( holder iøvrigt stadig ude foran hvis nogen skulle bruge en billig Mercer, den er sq fed nok), men pt kører vi i en 2002 BMW 745i mit alles.............. Alt i alt meget mere for mindre eller det samme............... Den er vist ikke svær at regne ud, hva´:D:D

Besvaret

wauw 2300 dkk om måneden for 2 voksne og et barn, jeg brugte minimum mellem 2000-3000 (nogle måneder mere) om måneden på mad da jeg boede som single i København, og jeg synes ikke jeg købte specielt dyre eller specielt mange ting. I må virkelig spise "basic stuff".

Besvaret
Jeg synes 3500 SEK. lyder af meget' date=' vi er to voksne + 1 barn på 3 år og vi bor på Frederiksberg, vi bruger ikke over 2300 DKK om måneden på mad inkl. 2-3 restaurantbesøg. Ergo kan vi konstatere at det er billigst her hvor vi bor...:th2:[/quote'] Shit .. det æder jeg for alene ... i må være fans af rugbrød...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...