Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey, Den længe omtalte iPhone har været på markedet i USA i et stykke tid nu og mange danskere har også fået deres eksemplar igennem ebay.com, men hvornår kommer denne fantastiske telefon på det europæiske marked? Der er jo ikke nogen ide i at købe en iPod Touch hvis/når iPhone kommer lige rundt om hjørnet. Jeg forstår ikke Apple på dette område - men folk er åbenbart dumme nok til at købe en iPod Touch (500 kr. mere så har man en telefon + mere). iPod Touch 8GB: 299$ iPhone 8GB: 399$ Nå, men nogen der ved hvornår vi europæere kan forvente at iPhone ankommer? Godt nytår! :D :rolleye::sick:

Besvaret

Den er allerede på det europæiske marked. Den er blevet released i Tyskland, Frankrig og England.. måske endda også flere jeg bare ikke lige kan huske. Rygterne siger der kommer en 3G version til sommer. Ja, den er fantastisk.. det siger alle jeg viser min iphone til ;)

Besvaret

men den kan købes i telekæden i DK. ca. 5800 for en ulåst version mener jeg. men den har så engelsk menu.. og rygterne siger jo at det bliver TDC som får eneret på salg af Iphone, når den kommer i en DK version.. :scared:

Besvaret
men den kan købes i telekæden i DK. ca. 5800 for en ulåst version mener jeg. men den har så engelsk menu.. og rygterne siger jo at det bliver TDC som får eneret på salg af Iphone, når den kommer i en DK version.. :scared:
Dansk menu kan installeres.. det er intet problem. Der er endda også folk der har arbejdet på en dansk ordbog til den, jeg har dog ikke testet den endnu. Mine kilder siger nu mere Telia eller Sonofon, da det danske marked er for lille og man derfor kigger på det skandinaviske marked samlet.
Besvaret
Mine kilder siger nu mere Telia eller Sonofon, da det danske marked er for lille og man derfor kigger på det skandinaviske marked samlet.
Har TDC Edge teknologi?? Jeg vil bare have den skal komme i 3G;) helst NU NU NU NU!!!
Besvaret

Jeg købte min i Frankrig og fik den låst op af Apple/Orange - og den virker fint. Bare ikke med 3 pga. deres specielle USIM kort. Rigtig fin telefon. Så vidt jeg ved blev TDC og Apple så uvenner at TDC ikke bliver aktuel som iPhone udbyder. Tror at et Nordisk Telia samarbejde lyder mere sandsynligt.

Besvaret
Bare ikke med 3 pga. deres specielle USIM kort. Rigtig fin telefon.
Hvad mener du med det?
Besvaret

Tror du ikke mere at det er fordi 3 ikke roamer med nogle GSM udbyder herovre.... kender flere i DK som bruger 3 i deres Iphone, hvilket så betyder at de jo ikke kan bruge 3G net - men tdc`s GSM net..... Dig har jeg hørt en lille fugl synge om at 3`s og tdc`s samarbejde slutter engang i 2008 :th2:

Besvaret
Tror du ikke mere at det er fordi 3 ikke roamer med nogle GSM udbyder herovre.... kender flere i DK som bruger 3 i deres Iphone, hvilket så betyder at de jo ikke kan bruge 3G net - men tdc`s GSM net..... Dig har jeg hørt en lille fugl synge om at 3`s og tdc`s samarbejde slutter engang i 2008 :th2:
Selv om den ikke finder nogen roaming partnere - skulle den vel stadig finde simkortet og derefter gå i gang med at lede efter noget signal ?
Besvaret
Okay lyder godt nok mærkeligt at den slet ikke vil godtage det... hvad siger den mere præcist?
"Insert SIM" :) og med andre kort ville den siger "Non Approved SIM" før jeg simunlocked den
Besvaret

Hvad TDC fortæller er også hvad jeg har hørt ... At det skyldes USIM-kortene ... Ligeledes virkede min 3-SIM-kort heller ikke med HTC P3300 (eller hvad modelnummer det nu er) Men hva ... Så bruger man bare iPhonen med et TDC-kort - der så hopper over på Telenor SE.

Jeg købte min i Frankrig og fik den låst op af Apple/Orange
Er det en af de der €999 iPhones, der var tilgængelige på et tidspunkt? Ellers hvad skal der forståes med ovenstående?
Besvaret
Den er allerede på det europæiske marked. Den er blevet released i Tyskland, Frankrig og England.. måske endda også flere jeg bare ikke lige kan huske. Rygterne siger der kommer en 3G version til sommer. Ja, den er fantastisk.. det siger alle jeg viser min iphone til ;)
Er det rigtigt at den er meget besværlig at SMS' fra?
Besvaret
Er det rigtigt at den er meget besværlig at SMS' fra?
SMS-delen lader en del tilbage at ønske, ja. 3 ting der hurtigt sprang mig i øjnene jeg manglede, var: 1) Videresendelse af SMS'er. 2) Sende SMS'er tll flere modtagere. 3) Leverings-rapporter. Den del af softwaren bærer tydeligt præg af at de bruger SMS på en anden måde derovre end vi gør herhjemme. (ligesom deres abb.-pakker inkl. 50 SMS'er :eek: også giver et billede af) Punkterne 1 og 2 kan afhjælpes via andre programmer, som f.eks. SMSD eller iSMS. Punkt 3 kan afhjælpes ved at starte sin besked med *0#. Dog får man rapporten som en selvstændig besked (præcis som i de gamle dage :)) Selve det at skrive en SMS syntes jeg ikke er specielt svært, og især er det "intelligente tastatur" kombineret med den danske ordbog til at have med at gøre, når man har vænnet sig til det. Desuden er der heller ikke noget der hedder Kladder, hvor du kan skrive en delvis SMS, gemme, og så fortsætte senere... (med mindre man gemmer det som en Template i SMSD/iSMS)
Besvaret
Dog får man rapporten som en selvstændig besked (præcis som i de gamle dage :))
Gamle dage !? :surprise: Det gør jeg da stadig på min 8 mdr gamle SAMSUNG SGH-C180, men det ER selvfølgelig også en Samsung :D Den blev ikke valgt på mærket, så var det aldrig blevet en Samsung, men på vægten (72 g) og tykkelsen (8,9 mm), perfekt til inderlommen på et jakkesæt eller forlommen på et par jeans. Tak for dit svar, den er lækker sådan en I-phone fætter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...