bananas Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Lige præcis dette tror jeg ikke kommer til at ske. Som der står i teksten, så er det jo ikke øresundsbroen der vil lege politi, de vil vidergive overtrædelser til politiet og så er det en færdselssag som politiet vurdere.. Jeg tror ikke rigtigt at du forstod min pointe. Hvis de må videregive kameraoptagelser/videomateriale så er deres kameraer reelt blevet til konstante fartkameraer. Hvis de ikke videregiver noget videomateriale så kan jeg ikke se at politiet kan andet end afvise deres henvendelser. Så enten er deres udtalelse tomme trusler eller også skal kameraerne til at bruges. Og videregiver Broen videomateriale til politiet om en person der har kørt 51 km/t i 30 km/t zonen før betalingsanlægget, så kan jeg ikke se at politiet har andet valg end at inddrage personens kørerkort for det siger loven at de skal. Hvis der ligeledes videregives 3 videoptagelser med en person som har kørt 118 km/t i en helt tom tunnel så skal vedkommende vel have 3 klip og op til ny køreprøve. Kan Broen finde 6 gamle optagelser med samme forseelse så skal kørekortet fratages ubetinget. Min pointe er at langt størstedelen af alle pendlere har lavet nogen af disse forseelser på et eller andet tidspunkt. Derfor har broen reelt magten til at frakende kørekortet for de fleste af os, fordi deres kameraer før eller siden har eller vil fange os i at gøre noget som ikke var farligt, men var for meget mod reglerne. Det er jo dem der bestemmer om materialet skal sendes videre eller ej. Vil de så gøre det? Nej de starter i hvert fald ikke sådan. Men hvem ved hvad det kan udvikle sig til. Så reelt kan vi komme til at leve på deres nåde om ikke at anvende det billedmateriale som vi godt ved, at de har på os. Er det så urealistisk at forestille sig at et privat firma uden nogen videre form for politisk kontrol kan finde på at gradbøje hvor meget nåde der skal tildeles den enkelte kunde? Selvfølgelig starter de ikke med at opføre sig sådan - men efterhånden som tiden går kan tingene ændre sig. I efterkrigstidens USA var kommunisterne og organiseret kriminalitet fjenden, og FBI havde vide beføjelser til at aflytte og udspionere befolkningen for at afsløre kommunistiske agenter, forbryder eller lign. Det startede sådan, men endte med at FBI optog mange andre former for umoralsk adfærd i form af sidespring, aparte sex osv. Da man kom til 60'erne havde FBI chef J. Edgar Hoover så meget "snavs" på næsten alle politikerne at han reelt set kunne styre dem alle sammen. Ikke mindre end 4 præsidenter overvejde at fyre Hoover, men turde ikke da det kom til stykket. Magt og overvågningsredskaber skal underligges så megen kontrol og regler at man tør overlade dem til sin værste fjende. At stole blindt på, at broen nok skal blive ved med at bruge sine optagelser til kun at fange de aller værste trafiksyndere, som vi allesammen godt kan blive enige om skal væk? Ærlig talt - for mig at se er det for naivt. Hvis man tillod politimænd på stikprøvebasis at komme forbi en gang imellem og sidde bag kameraerne og udvælge trafikbøller ville det være mere spiseligt. Så kunne man standse dem på Amager eller ved betalingsanlægget og måske konfrontere lovbryderne med optagelserne. Politiet er jo trods alt underlagt politisk kontrol, uafhængige af økonomiske interessser og broens evt. skærmydsler med deres kunder.
claus Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Men hvad er pointen , de må jo som Pede siger ikke føre register... jeg regner ikke med at man får en henvendelse første gang man laver en mindre "misser" ..e.g for længe i venstre spor, klart er den af særlig grov karakter, efter deres principper, så bliver man måske kontaktet... Men så længe man ikke må have sådan et register.. så er det vel også svært, officielt at holde styr på hvem som gør hvad....
MC Manden Besvaret February 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 21, 2008 Så længe der er en idiot der lægger sin video ud på YT, med 270km/t igennem tunnelen... Så syntes jeg egentlig det er i orden... Eller, når en amøbe har cruise control på 210km/t igennem et helt år... jamen, så er det fint for mig... Der er vist også en enkelt eller to fra dette forum som har kørt alt for hurtigt ..... de få psykopater ødelægger det for det normale flertal... Sad, but true.... nu får vi alle så konsekvensen af disse tåber.
CoolAIR Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/persondataloven/ Scroll ned til kapitel 6a om TV-overvågning. 3) er mest spændende. Det betyder at Øresundsbron kun kan videregive oplysninger til politiet såfremt der allerede eksisterer et kriminelt forhold. Og ikke omvendt! Det er blandt andet en sikkerhedsventil for at vores samfund ikke bliver ægte "big brother is watching"-agtigt. Og Øresundsbron må heller ikke opbevare optagelserne for evigt - det vil sige lave et register ud fra nummerplade eller lignende. Der ser jeg endnu en problemstilling i forhold til os pendlere. I forbindelse med abonnement har Øresundsbron både vores privatadresser og registreringsnumre. Hvis de vil samkøre det med et eventuelt "synde-register" skal det accepteres gennem en ny pendleraftale. Og jeg er helt enig i at det er voldsomt provokerende at se hvordan nogle mennesker kører på broen - både på YouTube og andre steder. Men at Øresundsbron sådan vil til at lege stikkerdreng og færdselsbetjent på samme tid - det holder ikke! Der er jo ikke noget der forhindrer en privat person i at optage en videosekvens med sit mobilkamera og derefter sende til politiet. Der er jo også politikere der er blevet knaldet for fartovertrædelser på den måde ;)
Guest jxhab Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/persondataloven/ Scroll ned til kapitel 6a om TV-overvågning. 3) er mest spændende. Det betyder at Øresundsbron kun kan videregive oplysninger til politiet såfremt der allerede eksisterer et kriminelt forhold. Og ikke omvendt! Det er blandt andet en sikkerhedsventil for at vores samfund ikke bliver ægte "big brother is watching"-agtigt. Og Øresundsbron må heller ikke opbevare optagelserne for evigt - det vil sige lave et register ud fra nummerplade eller lignende. Der ser jeg endnu en problemstilling i forhold til os pendlere. I forbindelse med abonnement har Øresundsbron både vores privatadresser og registreringsnumre. Hvis de vil samkøre det med et eventuelt "synde-register" skal det accepteres gennem en ny pendleraftale. Og jeg er helt enig i at det er voldsomt provokerende at se hvordan nogle mennesker kører på broen - både på YouTube og andre steder. Men at Øresundsbron sådan vil til at lege stikkerdreng og færdselsbetjent på samme tid - det holder ikke! Der er jo ikke noget der forhindrer en privat person i at optage en videosekvens med sit mobilkamera og derefter sende til politiet. Der er jo også politikere der er blevet knaldet for fartovertrædelser på den måde ;) § 26 a. Billed- og lydoptagelser med personoplysninger, der optages i forbindelse med tv-overvågning i kriminalitetsforebyggende øjemed, må kun videregives, hvis 1) den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke, 2) videregivelsen følger af lov eller 3) videregivelsen sker til politiet i kriminalitetsopklarende øjemed. Tror du ikke at Øresundsbroen allerede har disse nødvendige tilladelser, de laver jo videoovervågning til dagligt.. og der er sikkert nogle krav omkring at de skal gemme optagelser mht. til terrorlovgivning og anden kriminalitet i et vidst omfang? Jeg er ikke juridisk kyndig nok til at vide om registreringsnummer på en bil er med indeunder denne her regel, for det er vel i princippet det samme benzintake har på deres videobånd?
CoolAIR Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Tror du ikke at Øresundsbroen allerede har disse nødvendige tilladelser' date=' de laver jo videoovervågning til dagligt.. og der er sikkert nogle krav omkring at de skal gemme optagelser mht. til terrorlovgivning og anden kriminalitet i et vidst omfang?[/quote'] Det er jo hele humlen! :) De må IKKE videregive optagelser til politiet med mindre der allerede foreligger et kriminelt forhold. Og dermed ryger de ind i et juridisk catch-22 hvor de ikke kan anmelde folk på baggrund af optagelserne. Terror er dækket ind under punkt 2. Det er færdselsloven ikke... Det er SÅ tydeligt synes jeg. De gør kun det her fordi der i øjeblikket er meget fokus på ulykkerne på broen og idioter der kører 200+ igennem tunnellen. Kun for at vise at "vi gør noget". Men der er sgu andre ting de burde gøre noget ved først...
claus Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jxhab.. der sidder jo heller ikke folk og piller folk ud på de kameraer som er på M3 .. desværre i visse tilfælde, men det handler jo nok om at der ikke er lovhjemmel til det.. kan ikke se hvorfor øresundsbroen er stillet anderledes. Vi er alle trætte af de fjolser der blæser over broen med 200, men det er reelt ikke det, det hele handler om, det handler om at øresundsbroen ikke kan opføre sig som det passer dem, blot fordi de er øresundsbroen...
Guest jxhab Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 claus, det kan du have ret i (også dig coolair) .. men jeg tror bare det ville komme bag på mig, hvis disse tiltag ikke er prøvet rent juridisk, men okay de (øresundsbroen) har før gjort ting man kan ryste på hovedet af, så derfor skal man måske ikke helt fritstille dem fra det denne gang :-) .. vi må se hvad der sker .. om ikke andet kan man håbe det har den ønskede virkning på tosserne der kører 200km/t over broen..
Nils Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Til beroligelse for dem, der også fremover gerne vil køre som idioter, så skal Øresundsbrons medarbejdere ifølge pressemeddelelsen ikke fotoregistrere nogen, men de vil lægge mærke til, om visse bilister gør sig særligt uheldigt bemærket. Det kan så medføre, at disse får et brev fra Øresundsbron med opfordring til at køre ordentligt og trussel om politianmeldelse. En sådan trussel er formentlig relativt tom, da kun formodede voldtægtsmænd kan dømmes på et enkelt vidnes udsagn.
Guest jxhab Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg tror ikke rigtigt at du forstod min pointe. Hvis de må videregive kameraoptagelser/videomateriale så er deres kameraer reelt blevet til konstante fartkameraer. Hvis de ikke videregiver noget videomateriale så kan jeg ikke se at politiet kan andet end afvise deres henvendelser. Så enten er deres udtalelse tomme trusler eller også skal kameraerne til at bruges. Jeg skar lige lidt i dit indlæg, men nu kan jeg samtidig se Nils også har skrevet hvad jeg egentlig mente. Vi taler jo ikke om at Øresundsbroens medarbejder skal sidde og se hvor hurtigt folk køre, det kan de ikke i dag og det tror jeg heller ikke de kommer til. Der er jo andre overtrædelser i færdselsloven, som ikke nødvendigvis involvere overtrædelse af en forskreven hastighed og det er der jeg gætter de vil sætte ind.. Hvis de kan se der ligger en person oppe i røven på den anden i tunnellen, overhaler indenom osv osv. men igen det er jo kun gætterier fra min side.. Resten er blot spekulationer og det er da der jo ikke er nogen af os herinde der reelt ved hvilke konsekvenser det får så synes jeg ikke vi skal male fanden (yderligere) på væggen.
tommy_h Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg syns godtnok der mangler nogle definationer i deres presse meddelse. Hvordan defineres " Groft " og hvem bestemmer hvornår det er grovt? Lige ledes deler de så også baller ud til folk som ikke holder til højre, eller dem som køre 90 i overhalings sporet i en 110 zone, køre uden lys, ikke blinker ved vognbane skift, stopper på broen for at tage billeder osv ? De burde indføre et bonus system så. Hvis du køre pænt så får du 10% rabbat eller noget i den stil. For med stigende priser blir "kunderne" (os) kun mere irreteret, og det er da ik motivation til bedre trafik moral...
Guest jxhab Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 hehe altså hvis der er nogen der stopper på broen for at tage billeder, så burde de da som det mindste tage folks kørekort =) ... Men jeg forstår ikke sammenhængen mellem overhold af færdselsloven og øresundsbroens prispolitik.. de ting hænger ikke sammen. om det er unfair med prisstigningerne er en anden snak som jeg synes man ikke bør blande ind i en diskussion om at Øresundsbroen vil monitorere folk bryder færdselsloven..
RAG Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Men jeg forstår ikke sammenhængen mellem overhold af færdselsloven og øresundsbroens prispolitik.. de ting hænger ikke sammen. om det er unfair med prisstigningerne er en anden snak som jeg synes man ikke bør blande ind i en diskussion om at Øresundsbroen vil monitorere folk bryder færdselsloven.. Jeg har undret mig over det samme, og er kommet frem til at det er en variation af Jante bacillen, som er på spil: "Broen" skal ikke komme her og fortælle os hvordan vi skal køre bil, når deres priser er som de er ! eller: Skal de nu lege politi ? De sejler jo rundt i regnskaberne. De kan jo misbruge videooptagelser og adresser overfor eventuelle elskeres ægtefæller ! Hvis de mennesker, som arbejder ved betalinganlægget ser et problem, som til og med gør deres arbejdsdag usikker, er det vel naturligt at de ønsker at gøre noget ved det. Det ville enhver anden da også. Kan vi forstå det ? Nej. Her sidder vi bag vore tastaturer og belærer i vor alvidenhed om registerlovgivning og selvretfærdighed om hvad de skal og kan og må, for ikke at tale om deres skjulte agenda og hensigter. Og har synspunkter på deres prispolitik og at det skal udelukke dem fra at medvirke til højne trafiksikkerheden på broen. Vi tillader os til og med at anklage broens personale for at påtage sig en Politi rolle, på trods af at der ikke noget i beskrivelsen af deres initiativ, som ligger inden for Politiets arbejdsområde. Men vi ved bedre, gør vi !
RAG Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg syns godtnok der mangler nogle definationer i deres presse meddelse. Hvordan defineres " Groft " og hvem bestemmer hvornår det er grovt? Lige ledes deler de så også baller ud til folk som ikke holder til højre, eller dem som køre 90 i overhalings sporet i en 110 zone, køre uden lys, ikke blinker ved vognbane skift, stopper på broen for at tage billeder osv ? De burde indføre et bonus system så. Hvis du køre pænt så får du 10% rabbat eller noget i den stil. For med stigende priser blir "kunderne" (os) kun mere irreteret, og det er da ik motivation til bedre trafik moral... Lige præcis ! Nu har jeg kørt over den bro i 6 år og har været irriteret i de 5 af årene, så jeg "har fripas" til at té mig som en idiot i trafikken og kan med god samvittighed køre 60% for hurtigt, har egen plads i venstresporet, og har krav på at disponere sikkerhedsafstanden til den forankørende bil således at der kun er en afstand på en ½ billængde. Medmindre at jeg får 25% rabat naturligvis !
claus Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg har undret mig over det samme, og er kommet frem til at det er en variation af Jante bacillen, som er på spil: "Broen" skal ikke komme her og fortælle os hvordan vi skal køre bil, når deres priser er som de er ! eller: Skal de nu lege politi ? De sejler jo rundt i regnskaberne. De kan jo misbruge videooptagelser og adresser overfor eventuelle elskeres ægtefæller ! Hvis de mennesker, som arbejder ved betalinganlægget ser et problem, som til og med gør deres arbejdsdag usikker, er det vel naturligt at de ønsker at gøre noget ved det. Det ville enhver anden da også. Kan vi forstå det ? Nej. Her sidder vi bag vore tastaturer og belærer i vor alvidenhed om registerlovgivning og selvretfærdighed om hvad de skal og kan og må, for ikke at tale om deres skjulte agenda og hensigter. Og har synspunkter på deres prispolitik og at det skal udelukke dem fra at medvirke til højne trafiksikkerheden på broen. Vi tillader os til og med at anklage broens personale for at påtage sig en Politi rolle, på trods af at der ikke noget i beskrivelsen af deres initiativ, som ligger inden for Politiets arbejdsområde. Men vi ved bedre, gør vi ! Nu er det jo ikke os alle sammen som blander prispolitikken ind i det hele, det vil du se hvis du læser diverse indlæg igennem... Jeg tror bare det for mange er en principsag, at Broen ikke skulle kunne agere anderledes end alle de andre motorvejsnet i Danmark.. Jeg havde nok større forståelse for hvis en fra vejdirektoratet sagde at folk skulle køre langsommere og mere sikkert på M3, hvor folk går og arbejder på langs med kørebanen.... Jeg siger ikke at man skal race hen over broen, men at de ligefrem skal lege politi.. er nok lidt overdrevet .... synes du ikke....
CoolAIR Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Men vi ved bedre' date=' gør vi ![/quote'] For mig handler det overhovedet ikke om priser eller jante. Men at broen har tænkt sig at oprette et register og selvstændigt tage kontakt til de billister som kører "for groft" - det er en sammenblanding af beføjelser og hører ikke hjemme i et land, hvor retssikkerheden allerede er under pres! Vi ved ikke bedre - det er broen der ved dårligere!
bananas Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 For mig handler det overhovedet ikke om priser eller jante. Men at broen har tænkt sig at oprette et register og selvstændigt tage kontakt til de billister som kører "for groft" - det er en sammenblanding af beføjelser og hører ikke hjemme i et land, hvor retssikkerheden allerede er under pres! Jeg er helt enig - det er det som jeg har prøvet at illustrere med nogen, givet, meget ekstreme eksempler, der godt nok også kræver både uærlige mennesker hos Broen og mangel på politisk indgriben. Selvfølgelig skal folk ikke have lov til at køre som galninge, men det må være politiets og kun politiets opgave at fange og opdage forbryderne. Det Broen starter på nu begynder at tendere selvtægt.
Mulde Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Nu må jeg så spørge: Hvor meget register tror I egentlig, at der reelt er brug for fra broens side? Hvis nu jeg forestiller mig, at jeg arbejder for broen, og jeg hver dag står ude ved betalingsanlægget og kigger på de biler, der kommer, eller (hvad jeg formoder de har) bag nogle skærme, der viser trafiken på broen og i tunnellen - mon så ikke jeg på et tidspunkt opbygger en hvis form for genkendelse? Selv kører jeg over broen på ca. samme tidspunkt hver dag - jeg vil ikke påstå, at jeg kender alle de andre biler, men det sker da tit, at jeg ser biler, som jeg har set før. Og det er bare af ved at køre over. Mon ikke dem der arbejder på broen genkender mange af de biler, som kører "råddent" - uanset hvordan man så måtte vælge at definere det? "Nå, der kommer ham i den blå xx, som altid kører helt op i nakken af dem foran". "Nå, der kommer ham (eller måske synes mændene herinde: hende) i den røde yy, som altid spærrer venstre bane". Eller ham der altid kører 100 helt op til betalings-banerne, eller..., eller...? Og hvis de ved, at ham i den grønne zz altid sigter efter den venstre betalingsbane, men ender med at køre ind foran 7 andre for at ende i lastbilbanen mens han i øvrigt ignorerer bagfra kommende biler og kører alt for stærkt - og de så finder ud af, hvem han er og sender ham en venlig henstilling.... fred være med det.
credde Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 "Nå, der kommer ham i den blå xx, som altid kører helt op i nakken af dem foran". "Nå, der kommer ham (eller måske synes mændene herinde: hende) i den røde yy, som altid spærrer venstre bane". Eller ham der altid kører 100 helt op til betalings-banerne, eller..., eller...? Og hvis de ved, at ham i den grønne zz altid sigter efter den venstre betalingsbane, men ender med at køre ind foran 7 andre for at ende i lastbilbanen mens han i øvrigt ignorerer bagfra kommende biler og kører alt for stærkt - og de så finder ud af, hvem han er og sender ham en venlig henstilling.... fred være med det. Så skal Øresundsbroen sende en forespørgsel til politiet om at tage affære - det vil sige dukke op på de nævnte tidspunkter.
MissCath Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Det kan være, at jeg har misset indlægget om netop dette i denne tråd, og så vil jeg gerne undskylde på forhånd... Hvad siger politiet egentlig? På begge sider af sundet? Det kan godt være, at Bron gerne vil videregive materiale, som indeholder video af en eller anden idiot - men vil politiet tage imod det? Vil politiet overhovedet bruge tid på det? Det kunne jo være meget fedt med en udtalelse fra dem. Ikke fordi jeg tror, at de ikke vil tage Bron seriøst, men eftersom Bron har fået afslag fra politiet så mange gange, kunne det jo være meget rart at høre deres mening..?
Guest jxhab Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Altså da det var oppe og vende i Lorry, blev dansk politi interviewet, som synes det var positivt.
CoolAIR Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Lige et lille sidespring... Jeg har lige fået brev fra vores kære bro om "Min Konto" (nummer 2 brev jeg har fået om det). I brevet står adgangskoden til kontoen. Vel at mærke den som jeg selv har defineret! Så jeg har (stadig) ikke den store tiltro til broens datasikkerhed
ulmus Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Ingenlunde. Hvis de har tænkt sig at begynde at lave registreringer over trafiksyndere er det bestemt ikke noget de "bare komme gøre grundet deres forretningsbetingelser." DIskoteker og forretninger må ikke registrere ballademagere, butikstyve og andre de ikke ønsker sætter fod i deres forretninger. Det er nemlig ulovligt. Fodboldklubber og politiet må heller ikke lave kartoteker over potentielle ballademagere (selvom alle ved de gør det) - det er nemlig ligeledes ulovligt. Dette lyder for mig som noget der mistænkeligt lyder som registrering og det mås man ikke... Pede De regler gælder i DK, men gælder det også S.?
Guest jxhab Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Ingenlunde. Hvis de har tænkt sig at begynde at lave registreringer over trafiksyndere er det bestemt ikke noget de "bare komme gøre grundet deres forretningsbetingelser." DIskoteker og forretninger må ikke registrere ballademagere, butikstyve og andre de ikke ønsker sætter fod i deres forretninger. Det er nemlig ulovligt. Pede Puha nu ved jeg godt jeg kaster endnu mere ind i denne her sag, men var det ikke fremme for noget tid siden med at nogle diskoteker i Jylland bruger et nyt system der vha. billede registrerer folk der har karantæne på stederne og det var så vidt ikke ulovligt. Jeg korrigerer lige mig selv: http://209.85.135.104/search?q=cache:Y0yq-kbO4-MJ:avisen.dk/popprint.aspx%3FpostID%3D253582%26appID%3Dartikel+diskotek+registrere+voldsm%C3%A6nd&hl=da&ct=clnk&cd=5&gl=dk
Futz Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Øresundsbroen er offentlig vej og rum og I har ingen jurisdiktion - Pls. fat Oresundsbron!! Det her er helt vildt morsomt (og ulovligt) glæder mig til at høre hvad datatilsynet, ombudsmanden,advokatsamfundet mv. mv. siger til dette friske og ambitiøse initiativ. Måske skulle vi brugere her lave lidt af det samme i den gode sags tjeneste. Jeg har på fornemmelsen at direktøren for Øresundsbroen Caroline Ullmann-Hammer og andre ledende medarbejdere i firmaet måske har lavet noget ulovligt, f.eks. kører for hurtigt (hvem vogter vogterne på broen i øvrigt ?) Der er jo i hvertfald meget kriminalitet , ( bla. solarieafbrændinger ) nu om dage så statistisk kunne det jo også godt være dem der lavede det. Derfor kunne man lave en policy der gik ud på flg. (Oresundsbron har lavet paradigmet se: http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6130 Fra holdning til handling bl.bla.bla. Så fremover vil alle brugere på Øresundsdebatten på skift deltage i at køre rundt og aktivt (med mobiltelefons kameraer og lign) observere de ansatte i Oresundsbron A/S , som måske har en adfærd eller en fart- og kørselskultur, der ligger langt fra det acceptable. Med dette tiltag håber vi hurtigt at kunne finde ud af, hvilke ansatte der ikke kører ordentligt og er til fare for både sig selv og andre eller måske laver kriminalitet eller andre ting vi ikke kan lide eller som er daddelværdigt eller irriterer vores forretning eller forummet. En gruppe af ledende debattører vil på baggrund af observationerne tage stilling til, hvilke ansatte der skal kontaktes på deres bopæl for en nærmere dialog (Nb ! - Vi har allerede kontaktet de pågældendes ulykkelige forældre ). Hvis den ansatte herefter fortsat ikke overholder gældende regler og normer eller lign., kan Øresundsdebatten overdrage sagen til politiet, skattevæsenet, miljøstyrelsen,ombudsmanden, Hels Angles, den russiske hær, eller hvem vi nu synes vil agere til sagens bedste. Vi håber, at vi med denne politik og praksis kan bidrage til et opretholde sikkerheden og skabe mere tryghed for vores meddebattører, når de færdes i Sverige og Danmark. HUSK Kamera telefonen - Hvem fanger først en !!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu