Ronal Skrevet February 21, 2008 Rapporter Skrevet February 21, 2008 Nu skete det for mig og Øresundsbroen frasiger sig ansvaret fordi min brobiz ikke sad rigtig i vinduet??? hvorfor åbnede den så?? skal bommen så bare slå ned i bilen hvis den sidder forkert? og hvad er forkert? Høje og brede på en lastbil til en MX5 er så stor, iforhold til en rude på en bil at det udsagn er helt i skoven. Derfor en lille undersøgelse om hvor mange der har været udsat for dette og som kan bruges til amunition mod øresundsbroen takker Ronal
MC Manden Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Kan man stemme på: Aldrig ?
larscph Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Har aldrig fået en bom i taget. Og min brobizz ligger gemt i et rum øverst på midterkonsollen, der har aldrig været problemer. Men det lyder da også som en lidt søgt undskyldning fra Bron hvis - som du skriver - at bommen kan finde på at smække ned i bilen hvis brobizzen sidder "forkert"?!?
Rene Larsen Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Du kommer ikke igennem til broen :thumbdown Hvis ikke at brobizzen sidder bagved spejlet i forruden - sidder brobizzen 'forkert' - det er jo en 'nem' måde at 'snyde' sig udenom et evt. erstatningsansvar Se også hvad der er skrevet på broens forum: Bom I Taget På Bilen
Guest Mogens Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Øresundsbroen og min bare... Nu skete det for mig og Øresundsbroen frasiger sig ansvaret fordi min brobiz ikke sad rigtig i vinduet??? hvorfor åbnede den så?? skal bommen så bare slå ned i bilen hvis den sidder forkert? og hvad er forkert? Høje og brede på en lastbil til en MX5 er så stor, iforhold til en rude på en bil at det udsagn er helt i skoven. Derfor en lille undersøgelse om hvor mange der har været udsat for dette og som kan bruges til amunition mod øresundsbroen takker Ronal Min brobizz er helt korrekt monteret, men jeg har alligevel fået bommen ned i taget 3 gange - skrevet lidt om det hér: www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=5249 Det er meget vigtigt, at du formulerer dig rigtigt, når du sender dem dit krav, fordi de prøver alt, hvad de kan for at undgå at betale efterfølgende. At du har fået et stykke papir ifm. uheldet betyder ikke andet, end at skaden er registreret.
bananas Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Jeg skal ikke forsvare Broens mystiske systemer. Men hvis du vil have en quick poll som indeholder bare et strejf af seriøsitet, så skal du også have muligheden "0 gange" med. 0 gange er forøvrigt også antallet af gange jeg har fået den i taget på x hundrede overfarter. Jeg har ganske vist brobizzen siddende oppe under bakspejlet - men jeg var ikke klar over at det var det "korrekte sted". Jeg placerede den der fordi at jeg havde set det foreslået i en eller anden brochure og syntes at det var smart, fordi jeg selv bliver fri for at se på den.
thomas_lund Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Samme som bananas - aldrig. og min er af samme grunde monteret bag spejlet, nemlig at jeg er fri for at se på den
Guest Trine Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Hvis ikke man kan stemme 'Aldrig' er det vel en lidt underlig afstemning....
MC Manden Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Du kommer ikke igennem til broen :thumbdown Hvis ikke at brobizzen sidder bagved spejlet i forruden - sidder brobizzen 'forkert' - det er jo en 'nem' måde at 'snyde' sig udenom et evt. erstatningsansvar Se også hvad der er skrevet på broens forum: Bom I Taget På Bilen Jeg er tilmeldt på det forum men, kan ikke svare på noget som helst... Det er godtnok en underlig undskyldning... Specielt når man ved det også har været sket for motorcykler... gad vide hvor de skal "placere" deres brobizz ?? (jaja, i den manuelle bane)
Rene Larsen Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Jeg mangler måske også lige at tilføje at jeg har fået bommen ned i taget én gang ud af henved 1000 passager. Min brobizz har jeg altid liggende på instrumentbordet, mens jeg passere betalingsanlæget.
Rene Larsen Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Jeg er tilmeldt på det forum men' date=' kan ikke svare på noget som helst...[/quote'] Har du husket at logge ind først??
MC Manden Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Har du husket at logge ind først?? Jep... det har jeg...logget ud og ind nogle gange... virker ikke
AOG Besvaret February 21, 2008 Rapporter Besvaret February 21, 2008 Jeg har fået en bom i taget, men der udfyldte de bare en skadesanmeldelse, som jeg sendte en kopi af til forsikringsselskabet, og så har de vel bare sendt regningen for udbankning af buler + omlakering videre til Øresundskonsortiet. Men her påtog de sig altså også hele skylden, og det blev skrevet på skadesanmeldelsen.
testeren Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Har næsten aldrig hørt så dårlig en undskyldning/forklaring før, som Bron kommer med på deres forum. Hvis ikke man vidste den kom Øresundsbron ville man jo ikke tro nogen kunne komme med det der - de ville da blive da blæst baglæns i en retssag hvor en tekniker kunne vidne, ja selv en blind kan sgu da regne ud af når bommen først er oppe er den oppe - den er ikke på vej ned fordi der er leverpostej på bizzen! Jøsses x 100!
Guest Mogens Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Det er en OM'er... Har næsten aldrig hørt så dårlig en undskyldning før. Hvis ikke man vidste den kom Øresundsbron ville man jo ikke tro nogen kunne komme med det der - de ville da blive da blæst baglæns i en retssag hvor en tekniker kunne vidne, ja selv en blind kan sgu da regne ud af når bommen først er oppe er den oppe - den er ikke på vej ned fordi der er leverpostej på bizzen! Din kommentar er svær at tyde. Hvem svarer du og på hvad?? (brug citatfunktionen)
ARN Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Nu skete det for mig og Øresundsbroen frasiger sig ansvaret fordi min brobiz ikke sad rigtig i vinduet??? hvorfor åbnede den så?? skal bommen så bare slå ned i bilen hvis den sidder forkert? og hvad er forkert? Høje og brede på en lastbil til en MX5 er så stor, iforhold til en rude på en bil at det udsagn er helt i skoven. Derfor en lille undersøgelse om hvor mange der har været udsat for dette og som kan bruges til amunition mod øresundsbroen takker Ronal Tag det helt roligt - Øresundsbro Konsortiet har efterhånden så mange gange skriftligt indrømmet, at de har problemer med bommene og at de er usikre/farlige. Det er blandt andet en af undskyldningerne for, at motorcyklister skal benytte de manuelle baner. Personligt tror jeg nu nærmere, det er fordi de bedre kan kontrollere i de manuelle baner, hvornår bommen skal smække ned på en MC - det er nemlig kun i de manuelle baner, der er rapporteret "bomnedslag" på motorcyklister Har selv kørt igennem bizzbane siden juni sidste år, på MC, ikke en eneste gang har jeg haft problem med gennemkørsel. Bizzen er monteret på vindspejlet.
dkrath Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg glæder mig ikke til den dag jeg kommer kørende i min cabriolet med taget nede og får en bom i hovedet - avs! Jeg synes det er ringe at man kan have et så dårligt system når så mange paserer broen dagligt. Har selv kørt igennem bizzbane siden juni sidste år, på MC, ikke en eneste gang har jeg haft problem med gennemkørsel. Bizzen er monteret på vindspejlet. Held og lykke med erstatningssag den dag du får bommen i hovedet i en bizzbane
SanneJ Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Held og lykke med erstatningssag den dag du får bommen i hovedet i en bizzbaneSå pröv du at holde i kö i op til et KVARTER i den manuelle bane HVER gang du skal over broen! Så tror jeg nok du til hver en tid vil tage "risikoen" i bizzbanen;) Desuden har vi jo hjälm på, så det gör vel ikke så ondt at få den ned i hovedet... Så länge den ikke rammer mc'en...:)
dkrath Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Så pröv du at holde i kö i op til et KVARTER i den manuelle bane HVER gang du skal over broen! Så tror jeg nok du til hver en tid vil tage "risikoen" i bizzbanen;) Desuden har vi jo hjälm på' date=' så det gör vel ikke så ondt at få den ned i hovedet... Så länge den ikke rammer mc'en...:)[/quote'] Nej for jeg kører bil, så jeg må gerne køre gennem bizzbanen :)! Jeg forstår godt jeres sag, men jeg synes alligevel det er noget af en risiko at løbe. Jeg tror nu nok det skal gøre ondt at få sådan en bom i hovedet selvom man har hjelm på. Eller for den sags skyld i ryggen eller på armen.
Lynge Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg er blevet ramt af bommen 2 gange og begge gange har broen på taget sig ansvaret, selv om den person der kom ud med skades formularen også nævnte at bizz´en ikke sad korrekt. Men efter samtaler med deres forsikrings selskab, ja så dækkede de skaderne. Men jeg var da glad for at jeg ikke kørte Cab. for så havde jeg da fået bommen lige i hovedet den ene gang:scared:
dannemare Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg har fået en bom i taget' date=' men der udfyldte de bare en skadesanmeldelse, som jeg sendte en kopi af til forsikringsselskabet, og så har de vel bare sendt regningen for udbankning af buler + omlakering videre til Øresundskonsortiet. Men her påtog de sig altså også hele skylden, og det blev skrevet på skadesanmeldelsen.[/quote'] Fruen oplevede præcis samme forløb for et lille års tid siden, så selve erstatningsforløbet er vi som sådan tilfredse med. Men det, at det overhovedet sker, er selvfølgelig uacceptabelt. Desuden sad brobizzen i forruden lige ved bakspejlet. Bommen ramte direkte ned på bagsmækken og knækkede antennen. Det eneste positive ved historien er, at antennen seriøst trængte til at blive skiftet (kunne ikke køre ordentligt op og ned længere - sådan en automatisk fætter), og så er det jo udmærket at få det gjort uden selv at skulle have pungen op. :) Frederik
Guest Mogens Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Ingen gør noget... Men det, at det overhovedet sker, er selvfølgelig uacceptabelt. Personalet er DØD-trætte af det system, fordi de dagligt oplever en række tilfælde. Problemet har været rejst TALRIGE gange for chefen, men han gør intet. På et tidspunkt monterede de forede udgaver af bommene, men nu er de tilsyneladende ved at gå over til en plastikudgave med lys. I guder mand
Ronal Besvaret February 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 22, 2008 Kan man stemme på: Aldrig ? "Aldrig" er ikke så interessant, i dette tilfælde.... Tak til alle dem der allerede har stemt.. Ronal
Toft Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Jeg kunne aldrig drømme om at montere en grim brobizz permanent i forruden på bilen, ALDRIG!!! Det ser simpelthen for åndsvagt ud at der sidder sådan en øjebæ der, både inde fra og ikke mindst ude fra Min ligger altid i det lille venstre handskerum, lige til at tage frem og holde op i ruden, når man nærmer sig anlægget. Jeg er (endnu) ikke blev ramt af en bom, og så længe folk får en bom i taget/hovedet selv om de kører rundt med brobizzen monteret "korrekt" i forruden, så lader jeg fortsat bare min brobizz være gemt væk i bilen, undtagen når jeg skal bruge den. Sikke en latterlig forklaring fra Kundeservice's side, at man kan risikere at bommen går ned, hvis ikke brobizzen er monteret HELT KORREKT :thumbdown Teknik og forståelse der for er åbenbart heller ikke deres stærke side
bananas Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 Er nogen reelt blevet nægtet erstatning? Lige et opklarende spørgsmål inden vi kommer for godt igang. Er der reelt nogen som er blevet nægtet erstatning efter at have fået bommen ned i taget af bilen? Har nogen måttet slås for at få erstatning? Det kan godt være, at de starter med som det første at påstå, at det er folks egen skyld, (hvilket forøvrigt er omtrent det dummeste man kan gøre hvis man vil have tilfredse kunder) men nægter de rent faktisk at betale bagefter?.
Recommended Posts