Gio Skrevet March 24, 2008 Rapporter Skrevet March 24, 2008 Diverse versioner er allerede til at støve op rundt omkring - men de fleste af os afventer nok at den kommer via WU (Windows Update). Sladderen går på alt imellem "i morgen" (25 marts) og "om en lille måneds tid". Faktum er dog at den kommer - meget snart. Som altid med disse service-packs, så er det med bævrende klik-fingre man installerer den første gang på sin private pc (selvfølgelig med diverse forbehold taget, såsom mulighed for roll-back, backup osv ;)) - fordi man kan ende ud i noget værre snask, hvis ikke man har sørget for at opdatere sine drivere løbende i XP. Generelt, som privat "normal" bruger, så anbefales det at man lader XP selv styre opdateringer og installationer af disse - netop som Windows XP automatisk vil gøre det i en standard-installation. Derfor bør man også møde mindst mulige problemer ved installation af SP3 - selvfølgelig med alle forbehold intakte, eftersom Microsoft jo er set i spinatbedet før *g* For os andre, som er lidt mere nysgerrige og "nørdede"(-på-den-fede-måde! red. ) - så er der lidt udemærket info hér: New and Enhanced Functionality Table 2 describes some of the more significant changes in Windows XP SP3. With few exceptions, Microsoft is not adding Windows Vista features to Windows XP through SP3. As noted earlier, one exception is the addition of NAP to Windows XP to help organizations running Windows XP to take advantage of new features in Windows Server 2008. For a list of Knowledge Base articles that Windows XP SP3 addresses, see Knowledge Base article 936929. Table 2. New and Enhanced Functionality Network "Black Hole" Router Detection Windows XP SP3 includes improvements to black hole router detection (detecting routers that are silently discarding packets), turning it on by default. Network Access Protection (NAP) NAP is a policy enforcement platform built into Windows Vista, Windows Server 2008, and Windows XP SP3 with which you can better protect network assets by enforcing compliance with system health requirements. Using NAP, you can create customized health policies to validate computer health before allowing access or communication; automatically update compliant computers to ensure ongoing compliance; and optionally confine noncompliant computers to a restricted network until they become compliant. For more information about NAP, see Network Access Protection: Frequently Asked Questions. Security Descriptive Security Options User Interface The Security Options control panel in Windows XP SP3 now has more descriptive text to explain settings and prevent incorrect settings configuration. Figure 1 shows an example of this new functionality. Enhanced security for Administrator and Service policy entries In System Center Essentials for Windows XP SP3, Administrator and Service entries will be present by default on any new instance of policy. Additionally, the user interface for the Impersonate Client After Authentication user right will not be able to remove these settings. Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module (Fips.sys) is a FIPS 140-1 Level 1–compliant, general purpose, software-based, cryptographic module in the kernel mode level of the Windows operating system. It runs as a kernel mode export driver (a kernel-mode DLL) and encapsulates several different cryptographic algorithms in an easy-to-use cryptographic module accessible by other kernel mode drivers. It can be linked to other kernel mode services to permit the use of FIPS 140-1 Level 1–compliant cryptography. For more information, see the Microsoft Kernel Mode Functionality Description Cryptographic Module. Set up Windows Product Activation As in Windows Server 2003 SP2 and Windows Vista, users can now complete operating system installation without providing a product key during a full, integrated installation of Windows XP SP3. The operating system will prompt the user for a product key later as part of Genuine Advantage. As with previous service packs, no product key is requested or required when installing Windows XP SP3 using the update package available through Microsoft Update. Note The Windows Product Activation changes in Windows XP SP3 are not related to the Windows Vista Key Management Service (KMS). This update affects only new operating system installations from integrated source media. This update affects the installation media only and is not a change to how activation works in Windows XP.Hvis du sidder med nysgerrige briller og vil vide mere om hvad SP3 indeholder/ændrer/forbedrer (forhåbentlig), så skal du tage et kig her. Kort opsummeret, så er en roll-out af en Service Pack altid en interessant begivenhed, som, installationsmæssigt, er tiltænkt værende nærmest transparent overfor brugeren. Virkeligheden er ofte en anden - og måske derfor kan du opleve at din Windows XP opfører sig lidt anderledes pludselig. Netop fordi den, i nattens mulm og mørke (næsten), er blevet opdateret med ovenstående. Og så er det jo bare at tage den derfra, og se om det er godt eller skidt.
BS Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Når nu Vista har taget over er det så ikke sidste SP der kommer til XP?
Gio Besvaret March 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 24, 2008 Når nu Vista har taget over er det så ikke sidste SP der kommer til XP?Hmm...taget over og taget over. Vista er jo nærmest blevet stoppet ned i halsen på folk - og en stor del har valgt at gå tilbage til XP, hvis de har haft muligheden for det, samt den teknisk indsigt til at gøre det. Om SP3 bliver den sidste til XP er et godt spørgsmål. XP supporteres officielt af MS frem til 2014 - så lur´ mig om ikke der nemt kan komme en SP4 :D inden de trækker stikket helt ud. Husk også på at Vista´s afløser Windows 7 (Blackcomb/Vienna) er skemalagt til udgivelse i 2010 (hvis vinden blæser i den rigtige retning i Redmond, og verden ikke er gået af lave til den tid ) Vista lugter dog lidt af noget vi har oplevet før med Windows ME (Millennium...eller Mistake Edition, som flere kaldte den :p) Så...lad os bare gisne og gætte. Only time will tell...
molnartos Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Jeg har selv haft SP3 på et stykke tid nu og kan sagtens mærke en hastighedsforskel... Det som jeg syntes er det mest spændende ved denne SP er NAP.. Tidligere skulle man have dyrt indkøbt netværksudstyr som understøttede dette som f.eks Cisco NAC... Jeg har tidligere testet en linux dåse (http://www.stillsecure.com/safeaccess/index.php) som kunne stilles foran gateway, DHCP og andre metoder.. Den var fin nok men desværre for "stiv" i det.. Der var ikke så mange muligheder for selv at definere compliences... Det er 4 år siden så der kan self være sket meget siden da...!
BS Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Hastighed siger du! Det ser man frem til! Ikke at XP er specielt langsomt men alligevel. Hastighed er altid kærkomment.
Buddha Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Det sjove er jo så at Vista har, ifølge Bill Gates selv, været et problembarn og virker ikke til at leve længe. Derfor kommer der helt sikkert en SP4 til XP og gudskelov for det. Vista overlever ikke SP2.....Det er mit bud.
Gio Besvaret April 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 6, 2008 Det sjove er jo så at Vista har' date=' ifølge Bill Gates selv, været et problembarn og virker ikke til at leve længe.[/quote']http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSN0430179020080404 MIAMI (Reuters) Microsoft Corp.(MSFT) co-founder Bill Gates said on Friday he expected the new version of Windows operating software, code-named Windows 7, to be released "sometime in the next year or so."' The software giant has been aiming to issue more regular updates of the operating system software that powers the majority of the world's personal computers. Nevertheless, Gates' comments suggested that a successor to the Vista program might be released sooner than was generally expected. Microsoft has said it expected to release a new version of Windows approximately 3 years after the introduction of Vista in January 2007. A company spokeswoman said Gates' comments are in line with a development cycle that usually releases a test version of the software before its official introduction. "I'm superenthused about what it will do in lots of ways," Gates said in a seminar on corporate philanthropy held during an annual meeting in Miami of the Inter-American Development Bank. "That'll be sometime in the next year or so that we'll have a new version," Gates said in response to a question from the audience. Gates, who is due to leave his day-to-day functions at Microsoft and dedicate himself to the philanthropic efforts of the Gates Foundation in June, said the company aimed through its $6 billion annual research and development budget to take the products running on its software to "the next level." He said new versions of Windows would help revolutionize mobile phones and run the desk of the future, which would have a touch surface display allowing users to call up items using their hands.
BS Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Havde lige håbet på du skrev SP3 var kommet...næ nej...kun lidt snik snak fra Gates
Gio Besvaret April 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 6, 2008 Havde lige håbet på du skrev SP3 var kommet...næ nej...kun lidt snik snak fra GatesDu kan jo bare lege med RC´erne indtil den officielle kommer: http://fileforum.betanews.com/detail/Microsoft_Windows_XP_Service_Pack_3/1197391546/1 For god ordens skyld, så bør du nok lige lave et friskt image af din XP, inden du begiver dig ud i sandkassen. Men så går søndagen nok også med det, skal du se ;)
BS Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Hmm tror bare jeg venter til den officielle kommer. Orker ikke det andet der. Skal også på arbejde idag så det er der ikke tid til :)
Gio Besvaret April 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2008 http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSN0430179020080404 MIAMI (Reuters) Microsoft Corp.(MSFT) co-founder Bill Gates said on Friday he expected the new version of Windows operating software, code-named Windows 7, to be released "sometime in the next year or so."'...og så har Microsoft været ude med brandbilerne, efter Gates hyggede sig den anden dag: Windows 7 still slated for 2010 says Microsoft, Bill Gates just crazy-talking http://www.engadget.com/2008/04/07/windows-7-still-slated-for-2010-says-microsoft-bill-gates-just/
Gio Besvaret April 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 15, 2008 Så kom der endelige datoer på. April 14, 2008: Support is available for the release version of Service Pack 3 for Windows XP April 21, 2008: Original Equipment Manufacturers, Volume License, Connect, and MSDN and TechNet subscribers April 29, 2008: Microsoft Update, Windows Update, Download Center June 10, 2008: Automatic Updates
Buddha Besvaret April 15, 2008 Rapporter Besvaret April 15, 2008 Tror seriøst der er mange der får probs med ikke reg. versioner og kopiprog. Synes jeg så noget om det et eller andet sted....... Kan ikke huske hvor...:(
Guest jxhab Besvaret April 15, 2008 Rapporter Besvaret April 15, 2008 Tror seriøst der er mange der får probs med ikke reg. versioner og kopiprog. Synes jeg så noget om det et eller andet sted....... Kan ikke huske hvor...:( Ja nu kommer der også geniune validation til Microsoft Office snart, men det er helt fint, det er de færreste der ikke har råd til en simpelt OEM version af microsoft office xp eller vista (som vidst ikke findes i oem endnu) - jeg synes det er helt fint.
Gio Besvaret April 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 27, 2008 29 april holder stadig - for os der bruger den engelske udgave af XP. Er man localized, eks. dansk eller svensk - så må man pænt vente til 5 maj. Techarp mere info omkring SP3. Fin læsning over en kop mocca
Gio Besvaret May 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 6, 2008 ...Microsoft så pack 3 henne?De har udskudt den en smule, grundet kompatibilitetsproblemer. Men mon ikke vi kan forvente at se den i løbet af en uges tid?
Gjol Besvaret May 6, 2008 Rapporter Besvaret May 6, 2008 For de som ikke kan vente og körer svensk eller engelsk XP: http://www.idg.se/2.1085/1.159697
Gio Besvaret May 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 6, 2008 For de som ikke kan vente og körer svensk eller engelsk XP: http://www.idg.se/2.1085/1.159697Ja - det er jo så på eget ansvar. Nok ikke noget jeg ville anbefale Hr og Fru Svensson Nu finns dock vad som ska vara en slutlig version av SP3 att hämta via inofficiell direktlänk för svenska XP, men även en rad andra språk som exempelvis tyska, franska, polska och spanska. Uppdateringspaketet innehåller till största delen fixar för bättre säkerhet och stabilitet snarare än direkta nyheter på ytan. Totalt ska företaget ha åtgärdat inte mindre än 1 100 problem i den över 300 megabyte stora uppdateringen. Från officiellt håll rekommenderar Microsoft samtidigt att man väntar med att ladda hem SP3 eftersom företaget inte har möjlighet att kontrollera äktheten hos de länkar som skapas av Microsofts många partners.
Carwash Besvaret May 6, 2008 Rapporter Besvaret May 6, 2008 dammm man er bare nysg.. når det drejer sig om sp og ms-.. jeg fik det fra windows update, efter første genstart fik jeg blue screen off death, hmm pga webcam driver og min antivirus noget med rettigheder.. så pass lige påååååååå
MRoderick Besvaret May 6, 2008 Rapporter Besvaret May 6, 2008 Nu kan jeg ikke holde det inde længere ... da jeg skulle opdatere min Mac fra Tiger (10.4) til Leopard (10.5) tog jeg som gammel Windows bruger masser af backup, og forberedte mig på det værste ... efter 1,5 time var det ovre, og alting virker som det skal, det er nu 6 mdr. siden, og alting virker stadig som det skal. Jeg har ikke personligt stødt på nogen der har oplevet ograderingsproblemer af nævneværdig karakter, selvom folk har haft alt fra PPC baserede iMacs, PowerBooks og Intel baserede maskiner ... det virker bare Nåja, og der er kun 1 version af OS X til workstations, ikke home / basic / student / gimped / business / professonal / ultimate / whatever... den har alle understøttede sprog til UI indbygget, så hvis jeg gerne vil køre på Svensk, kan det skiftes på et minut. Interessant læsning af en tidligere Microsoft afficionado, som ikke orker mere: http://arstechnica.com/articles/culture/what-microsoft-could-learn-from-apple.ars http://arstechnica.com/articles/culture/microsoft-learn-from-apple-II.ars/ Nåja, og den (for mig) største skuffelse ved XP SP3 ... ingen tvungen opgradering til IE7 ... så jeg skal nok understøtte IE6 i de sites jeg bygger, frem til jeg går på pension
Gio Besvaret May 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 6, 2008 jeg fik det fra windows updateJa..sørme...*wuhuuu*. ...tid til at krydse alt der kan krydses :th2:
Buddha Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Den bliver lige testet først på testmaskinen inden den ryger på arbejdsstationen.....;)
credde Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Fortæl gerne om jeres oplevelser med opgraderingen.
Gio Besvaret May 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2008 Fortæl gerne om jeres oplevelser med opgraderingen.Självklart! Jeg installerede den i aftes via WU - og så tager jeg et nærmere kig på sagerne senere i dag.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu