Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej jeg har lige et spørgsmål, som jeg ikke lige umiddelbart kan finde besvaret herinde (bare inden man bliver bombaderet med søgefunktioner osv :tongue2:) Vi har nu modtaget vores svenske selvangivelser hvor der står vores svenske renter på boliglånet herovre. Dem har vi jo angivet ifb. den danske selvangivelse, hvad skal vi så gøre med den svenske nu? Angive 0? Eller bare skrive under og afsted? Tak for hjælpen :th2:

Besvaret
Hej jeg har lige et spørgsmål, som jeg ikke lige umiddelbart kan finde besvaret herinde (bare inden man bliver bombaderet med søgefunktioner osv :tongue2:) Vi har nu modtaget vores svenske selvangivelser hvor der står vores svenske renter på boliglånet herovre. Dem har vi jo angivet ifb. den danske selvangivelse, hvad skal vi så gøre med den svenske nu? Angive 0? Eller bare skrive under og afsted? Tak for hjælpen :th2:
Principielt bør man vel slettet dem.. Eller det gjorde jeg de 2 første år. Men i praksis betyder det ikke noget hvis ikke du har en indtægt at tage fradraget på. Husk evt renteINDTÆGTER skal deklareres i Sverige.
Besvaret
Men i praksis betyder det ikke noget hvis ikke du har en indtægt at tage fradraget på. Husk evt renteINDTÆGTER skal deklareres i Sverige.
Man kunne vel lade nok renteudgifter blive på den svenske selvangivelse, så de matchede op med renteindtægterne... :confused: Resten renteudgifterne parkerer man ovre på den danske selvangivelse. Jeg ved dog ikke om det er den "optimale løsning".
Besvaret
Man kunne vel lade nok renteudgifter blive på den svenske selvangivelse, så de matchede op med renteindtægterne... :confused:
Udveksler Skatteverket og Skat egentlig oplysninger ?
Besvaret

Skriv under og så afsted. Hvis du nærlæser den bedre, vil du se, at du har en Underskott af kapital, hvilket medfører, at du ikke skal betale Fastighedsskatt. Hvi du nu skriver, så skal du jo betale ejendomsskat af din bolig, og hvorfor dog det??? Hvis du kan blive fri for det.

Besvaret

Jeg har søgt en del om den svenske deklaration om netop det her. Kan dog ikke finde noget om hvad man som grænsegænger skal stille op med den svenske deklaration - hverken på skatteverket eller öresunddirekt. En der har et link?

Besvaret

De år, jeg har boet herover har jeg streget de beløb over. Derefter har jeg skrevet, at jeg arbejder i Danmark, skrevet den under og sendt den ind. Sidenhen har jeg ikke hørt noget for de årlige svenske selvangivelser. Men tænk på, hvor nem den er i forhold til den danske!

Besvaret

Jeg er også kommet i tvivl i år. For der er fortrykt 1173 i renteindtægt og 351 i allerede betalt skat. Samtidig er der fortrykt en masse renteudgifter så jeg samlet får "underskott av kapital". Derfor står der nu også "beräknat belopp att få tillbaka" 351.- Men så er det vel netop vigtigt at stryge renteudgifterne så jeg ikke får pengene tilbage?

Besvaret

Det samme problem havde vi med min kæreste. Han har lige været nede på Skatteverket, hvor ham manden dernede angav alle felter med 0 fordi vi havde angivet dem på den danske selvangivelse. Her stod han også til at få 948 kr tilbage i skat.... men jeg tror ikke selv han helt vidste om det var rigtigt dernede, så han sagde at nu må vi se hvad de siger når han sender den ind. :rolleye: der er tjek på det..

Besvaret
Jeg er også kommet i tvivl i år. For der er fortrykt 1173 i renteindtægt og 351 i allerede betalt skat. Samtidig er der fortrykt en masse renteudgifter så jeg samlet får "underskott av kapital". Derfor står der nu også "beräknat belopp att få tillbaka" 351.- Men så er det vel netop vigtigt at stryge renteudgifterne så jeg ikke får pengene tilbage?
Hej. Jeg er absolut ikke nogen haj til det svenske selvangivelse, men kan da fortælle hvad jeg har gjort: På min stod der også renteindtægter x (1173) beløb, og allerede betalt skat y (351) beløb, sammen med renteudgifter z beløb. (kan ikke huske tallene) I alt ville jeg få y beløb tilbage i skat. y beløb er det beløb som banken har indeholdt af dit indestående gennem året. Jeg loggede ind på skatteverket.se med de koder der var fortrykt på angivelsen, og godkendte den som den var. Differencen mellem z og x, konverterede jeg så til danske kroner, og satte på min danske selvangivelse. Så jeg går ud fra der dukker y beløb op på min bankkonto på et tidspunkt. Og hvis ikke, så potato, potáto. Om det er den korrekte og nemmeste måde at gøre tingene på, ved jeg ikke. Men kan ikke selv se at det som sådan er forkert, da jeg ikke har brugt fradraget 2 gange.
Besvaret

Hvis man modtager en svensk selvangivelse, skal man aflevere den igen med de rigtige tal - eventuelt online. Det vigtigste er, at man ikke trækker renteudgifter fra både i Danmark og i Sverige. Jeg SYNES, at man skal ændre renteudgifter til 0 på den svenske, hvis man har trukket dem fra i Danmark, for det er mest regulært. Uanset om man ikke har nogen svensk indtægt, og derfor ikke får skattenedsættelse, så giver man en ukorrekt oplysning til Skatteverket ved at lade fradraget stå, og det synes jeg, man bør undgå. Der er vel ikke noget principielt i vejen for at trække noget fra i det ene land og noget fra i det andet, men så synes jeg, man skal ændre tallene til det, man faktisk trækker fra. Ens skat kan jo også blive ændret senere, så de overlappende fradrag pludselig træder i funktion.

Besvaret
Hvis man modtager en svensk selvangivelse, skal man aflevere den igen med de rigtige tal - eventuelt online. Det vigtigste er, at man ikke trækker renteudgifter fra både i Danmark og i Sverige. Jeg SYNES, at man skal ændre renteudgifter til 0 på den svenske, hvis man har trukket dem fra i Danmark, for det er mest regulært. Uanset om man ikke har nogen svensk indtægt, og derfor ikke får skattenedsættelse, så giver man en ukorrekt oplysning til Skatteverket ved at lade fradraget stå, og det synes jeg, man bør undgå. Der er vel ikke noget principielt i vejen for at trække noget fra i det ene land og noget fra i det andet, men så synes jeg, man skal ændre tallene til det, man faktisk trækker fra. Ens skat kan jo også blive ændret senere, så de overlappende fradrag pludselig træder i funktion.
Korrekt. Det vil jeg gøre næste år. I år må jeg nøjes med at forklare mig ud af det, hvis de har spørgsmål. Tror ikke man kan ændre den man har godkendt online. Og jeg gider ikke igen i år stå i kø inde ved Skatteverket ;)
Besvaret
Hvis man modtager en svensk selvangivelse
Nemlig, for det er ikke alle de sender den ud til. Jeg får den aldrig tilsendt og det er nu på 6. år. Sidste år havde jeg noget kapitalvinst at deklarere og det var en kamp uden lige at få dem til at sende mig en og få lov til at betale min skat. Heller ikke i år synes de at jeg har fortjent en selvangivelse. Det lyder utroligt, men jeg begynder at tro de ikke vil have at jeg betaler min skat :confused: Dumskallar :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...