Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Brian...du er SINDSSYG at køre så stærkt på det tidspunkt! :thumbdown Hvad du gør på en tom bro er din egen sag (næsten) - men sgu´ ikke i sidste del af myldretiden.

• Svar 171
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Brian...du er SINDSSYG at køre så stærkt på det tidspunkt! :thumbdown Hvad du gør på en tom bro er din egen sag (næsten) - men sgu´ ikke i sidste del af myldretiden.
Come on - enlighten us... :surprise:
Besvaret

Brian kørte meget stærkt...men det overrasker os jo ikke :o Jeg holdte 120 på mit speedometer, og følte jeg holdt stille da jeg blev overhalet af RS´eren. Eftersom jeg ikke er i besiddels af hverken SpeedPilot eller radar, så kan jeg jo, af gode grunde, ikke komme med et tal. Det er dog længe siden jeg har oplevet nogen køre stærkt på broen - og jeg har immervæk kørt på den siden 2003. Normalt ville jeg nok have skudt en PM afsted til Brian i et tilfælde som dette - men der gælder jo, tilsyneladende, specielle regler omkring ham. Derfor denne tråd i et offentligt forum, og en bøn til Brian om at nøjes med at sætte sit eget liv på spil, og ikke andres.

Besvaret
Eftersom jeg ikke er i besiddels af hverken SpeedPilot eller radar' date=' så kan jeg jo, af gode grunde, ikke komme med et tal. [/quote'] Men snakker vi 200 ? Brian ud med sproget
Besvaret

gio .. dvs det er ok at køre for stærkt men ikke mere for stærkt end dig?... IMO hvis man ikke selv overholder regler og love bør man ikke brokke sig over at andre heller ikke gør for ifølge dem der sætter fartgrænsen er alt over det tilladte vel farligt og er det så ok kun at være 10% for farlig fremfor 50%..? det må være enten eller enten overholder man alle regler og love selv og så kan man brokke sig over andre ellers så gør man som alle andre og skider på reglerne og lovene men så holder man sin mund når andre også gør det ps. måske ikke så smart at skrive sin fart offentligt ... ikke godt at inkriminere sig selv

Besvaret
gio .. dvs det er ok at køre for stærkt men ikke mere for stærkt end dig?... IMO hvis man ikke selv overholder regler og love bør man ikke brokke sig over at andre heller ikke gør for ifølge dem der sætter fartgrænsen er alt over det tilladte vel farligt og er det så ok kun at være 10% for farlig fremfor 50%..? det må være enten eller enten overholder man alle regler og love selv og så kan man brokke sig over andre ellers så gør man som alle andre og skider på reglerne og lovene men så holder man sin mund når andre også gør det ps. måske ikke så smart at skrive sin fart offentligt ... ikke godt at inkriminere sig selv
Hvem siger at Gio kørte for stærkt? hvis der står 120 på meteret har han jo sikkert kørt under 110. Min viser i hvert fald mindst 10km/t for meget ved den fart
Besvaret
Jeg har mit på det rene, eftersom 120 på mit speedometer svarer til mellem 111 og 112 på GPS. Det er vist alment kendt, at speedometre altid har en vis fejlvisning - eksponentielt stigende med hastigheden. Men hvis du vil moralisere over min overtrædelse på et par kilometer, kontra Brians åbenlyst hjernedøde hastighed...tja, så er du velkommen. Jeg kan bare ikke tage det seriøst. Vi har diskuteret det du nu vækker til live til hudløshed herinde. Og udfaldet blev "kør efter forholdene". Ingen grund til at fedte mere rundt i dét cirkus.
Besvaret
gio .. dvs det er ok at køre for stærkt men ikke mere for stærkt end dig?... IMO hvis man ikke selv overholder regler og love bør man ikke brokke sig over at andre heller ikke gør for ifølge dem der sætter fartgrænsen er alt over det tilladte vel farligt og er det så ok kun at være 10% for farlig fremfor 50%..? det må være enten eller enten overholder man alle regler og love selv og så kan man brokke sig over andre ellers så gør man som alle andre og skider på reglerne og lovene men så holder man sin mund når andre også gør det
Nu drejer Gios kritik af Brians kørsel jo ikke om hvorvidt loven bliver brudt eller ej, men om hvorvidt folks liv og lemmer bliver sat på spil, og i den forbindelse er der en verden til forskel på at køre 10 eller 50% for stærkt.
Besvaret

Ja..... For jeg kørte mod Sverige kl 10.57 i formiddags..... Så er du sikker på at det var mig???

Plus/minus 5' date=' sikkert...men gør det nu også en forskel?[/quote']
Besvaret
IMO hvis man ikke selv overholder regler og love bør man ikke brokke sig over at andre heller ikke gør for ifølge dem der sætter fartgrænsen er alt over det tilladte vel farligt og er det så ok kun at være 10% for farlig fremfor 50%..? det må være enten eller enten overholder man alle regler og love selv og så kan man brokke sig over andre ellers så gør man som alle andre og skider på reglerne og lovene men så holder man sin mund når andre også gør det
Der er vel en grund til at bøden mv for at overskride hastighedsgrænsen varierer alt efter hvor meget man overskrider hastigheden? Jeg tror i øvrigt også at det i høj grad er "forskel i fart" der er farligt - herude på landet hvor jeg bor har vi en masse 90 km veje. Der kører en del af de dér pap-biler med advarsels-trekant bagpå der vel kører max 40-45 km/t? De fylder det meste af en vejbane og ligner umiddelbart en bil bagfra. Men der kører altså under 50 km/t på landevejen. Dér er altså også småfarligt en tåget mørk aften! Det samme på broen eller motorvejen - hvis du kører markant hurtigere eller langsommere end alle andre - ja så er det de farlige situationer opstår. Man kan sige at det er fordi "de andre" ikke er tilstrækkelig opmærksomme på dit tilstedeværd med høj/lav fart - men ikke desto mindre er det farligt. Det er vel ikke uden grund at langsomme transporter på motorvejen som regel har følgevogn med blink osv med sig.
Besvaret
Ja..... For jeg kørte mod Sverige kl 10.57 i formiddags..... Så er du sikker på at det var mig??? Det var mod DK - det glemte jeg at skrive. Og ja, det var din bil. Men nu siger du vel så at det ikke var dig der kørte i den? :D
Besvaret

Næææ, jeg har skam været bag rattet af bilen hele dagen.... Havde en aftale med en SMC mekker kl 07.30 i Gladsaxe.... Og så med Anders fra bygbil.dk omkring kl 10 på generatorvej.... Fik du ikke taget et billede????

Det var mod DK - det glemte jeg at skrive. Og ja' date=' det var din bil. Men nu siger du vel så at det ikke var dig der kørte i den? :D[/quote']
Besvaret
Synes du ikke der er forskel på at køre inde midt i Vellinge og så på Øresundsbroen??? Kørte Martin 300 km/t på broen, var jeg helt kold, men at fyre Porschen af inde midt i vellinge, det kunne selv jeg ikke finde på...
Jeg synes som udgangspunkt at man skal overholde færdselsloven - kan man ikke det, skal man som minimum køre efter forholdene. Kan man heller ikke det, er man nok udenfor trafikpædagogisk rækkevidde - og de færreste kan vl sige sig helt fri for til tider at tilhøre den sidstnævnte gruppe. Men så må man også være forberedt på at der er nogen der IKKE synes at det er ok at man selv definerer rammerne - og så tage de konsekvenser det måtte medføre. Måske DU skulle overveje hvor (og hvornår) DU fyrer din dyt af :)
Besvaret

Meldte selv én der kørte 200 km/t inde i tunnelen forleden. Han får nok en lille hilsen. 200 er FOR meget uanset hvor man kører det. Det giver én NUL chance i tilfælde af noget uanmeldt dukker op. \Tom

Besvaret

Det gør jeg sgu også Lasse...... Med stor omhu endda....:D Så stor at jeg ikke har fået en bøde endnu.....:lol:

Jeg synes som udgangspunkt at man skal overholde færdselsloven - kan man ikke det, skal man som minimum køre efter forholdene. Kan man heller ikke det, er man nok udenfor trafikpædagogisk rækkevidde - og de færreste kan vl sige sig helt fri for til tider at tilhøre den sidstnævnte gruppe. Men så må man også være forberedt på at der er nogen der IKKE synes at det er ok at man selv definerer rammerne - og så tage de konsekvenser det måtte medføre. Måske DU skulle overveje hvor (og hvornår) DU fyrer din dyt af :)
Besvaret

Meldte du ham til politiet????

Meldte selv én der kørte 200 km/t inde i tunnelen forleden. Han får nok en lille hilsen. 200 er FOR meget uanset hvor man kører det. Det giver én NUL chance i tilfælde af noget uanmeldt dukker op. \Tom
Besvaret
Var det en sølv SL ?
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...