Madsen Besvaret April 25, 2008 Rapporter Besvaret April 25, 2008 Er din mand ikke betjent ? Det gør det vel også liiidt lettere ? :D Haha, jo, han er betjent, men ikke i Sverige... og han tager ikke imod den slags opringninger i sin fritid... Men hvis man ringer 114 og ved hvilket postnummer man er i, så kommer man ikke til at snakke med ham... eller jo, det kan godt være, men så er det lidt heldigt :)
Madsen Besvaret April 25, 2008 Rapporter Besvaret April 25, 2008 Ifølge Wiki... http://en.wikipedia.org/wiki/Idiot Så betyder idiot en person der mangler færdigheder. Såfremt de fjerner dem på vejene der ikke har færdighederne, ville det være fantastisk!!! Bliv du endelig ved med at melde idioterne, alt imens der bliver bedre plads til os andre...... Nå.....Tilbage til arbejdet. Vi fik løst mysteriet om bremselængder, så det var skide godt!! Tak for det KlaUs......:) Flot at du kunne finde definitionen på nettet ... men ordet idiot definerer jo ikke hvilke manglende færdigheder der er tale om...
Buddha Besvaret April 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 25, 2008 Ja jeg er dygtig....Og derfor ikke en idiot... Det er generelle færdigheder. Sinker om man vil...Folk der ikke kan overskue flere ting på én gang osv..... Flot at du kunne finde definitionen på nettet ... men ordet idiot definerer jo ikke hvilke manglende færdigheder der er tale om...
Guest jxhab Besvaret April 25, 2008 Rapporter Besvaret April 25, 2008 Ja jeg er dygtig....Og derfor ikke en idiot... Det er generelle færdigheder. Sinker om man vil...Folk der ikke kan overskue flere ting på én gang osv..... Lad nu være med at tage munden for fuld, for du er jo stadig tilhørende af det mandelige køn og vi KAN altså ikke flere ting på en gang så du skal ikke sætte os i dårligt lys!
Markowitch Besvaret April 25, 2008 Rapporter Besvaret April 25, 2008 Det er det ikke.... Kinetisk energi er den energi et legeme opbygger igennem acceleration. Skal det bremses omdannes energien jvfr den formel jeg skrev. Der er noget med din fysik jeg ikke forstår... Vi antager en flad strækning, så vi kan negligere potentiel energi. Vi negligerer også vindmodstand og motorbremse - idet vi antager at man kobler ud når der bremses. Dvs. KE = 0.5*m*v^2 skal omdannes til varmeenergi, ved at gå igennem bremserne, derefter ned i hjulene og tilsidst ned i vejen. For at dette skal ske må bremse energien (BE) svare til KE, så summen bliver 0 (bilen holder stille). Du skriver at BE = m*v^2, men BE - KE er ikke lig 0, så der er energi til overs?? Nuvel - i don't care... Iøvrigt er der også en begrænsning på hvor hurtigt man kan bremse: Safe deacceleration - Hvis den brydes kan føren blive dræbt af sin sikkerhedssele eller dækkene begynder at smælte og blød gummi vil skøjte over asfalten. Special super dæk vil derefter skyde små spyd ned i vejen , som så flår asfalten op, hurtigt bliver bremseskiverne så varme at de pulvariseres og lader bilen trille videre i frigear style. Derfor er der udviklet systemer som giver pokker i et sammenstød. ABS'en skal virke helt til crash. Computeren ruller rudderne op, strammer sikkerhedsselerne og slukker brændstofspumpen. Goodbye car.
Buddha Besvaret April 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 25, 2008 Den var sjov...... Lad nu være med at tage munden for fuld' date=' for du er jo stadig tilhørende af det mandelige køn og vi KAN altså ikke flere ting på en gang så du skal ikke sætte os i dårligt lys![/quote']
Guest michaelbo Besvaret April 27, 2008 Rapporter Besvaret April 27, 2008 Tak til Jacob for dit velskrevne indlæg. Jeg synes jeg fornemmer en harme i det som jeg godt kan identificere mig med. Harmen over at andre mennesker spiller roulette med andres liv. Den bedste del af dit indlæg er egentlig definitionen på en psykopat, jeg tror de fleste er bekendt med den, enten gennem vores uddannelse eller vores erhverv. Det er ikke rimeligt eller betimeligt at kalde andre her fra forummet for psykopater så det vil jeg ikke. Men jeg er i min fulde ret til at vurdere at forfatteren til visse indlæg må have psykopatiske træk, og det er min fulde overbevisning. Forummet har nu i flere tråde i fuldt alvor diskuteret om rimeligheden i at fremføre et motorkøretøj med en hastighed som kun er tilladt på en bane alle steder i verden. Jeg har svært ved ikke at synes at det her er absurd. Husk venligst at der ikke bliver diskuteret marginale overskridelser af hastighedsbegrænsningen, men hastigheder på op til det dobbelte af det tilladte. Jeg og min kæreste har to piger, min kæreste arbejder også i Danmark og pendler hver dag frem og tilbage ligesom jeg og tusindvis andre gør det. Risikoen for at en af os en dag skal forklare vores piger at "far" eller "mor" ikke kommer hjem mere er til stede, det ved vi og det lever vi med, fordi vi ved at sådan har alle andre mennesker det også, og at tingene desværre ikke kan være anderledes. Jeg ved at kvinden i den grimme Berlingo også har børn ligesom faren i den bulede Mondeo. Jeg tror at alle herinde kan forsvare marginale overskridelse af hastigheden, såen er det jeg gør det også, men marginale, så fortæller jeg mig selv at bilen er i top kondition, dækkene er super, jeg er agtpågivende osv. Jeg tror aldrig jeg ville blive mig selv igen, hvis jeg mistede et af mine børn eller min kæreste i en trafikulykke. Det eneste der ville være utilgiveligt ville være om det var sket pga. overdreven hastighed eller spiritus. Der har man jo et valg til at sige fra, man kan sige nej. Jævnfør de indlæg jeg har set og læst i tre tråde så skulle jeg i en situation hvor jeg mistede min kære pga. fart acceptere det skete fordi fartfortalerne jo havde fod på det og havde hurtig reaktionstid samt forstærkede bremser og iøvrigt i andre henseender var supermenesker i forhold til mig og mine kære. Ovenstående situation er ganske normal i det danske retssystem, der har været talrige eksempler på at diverse idioter og svagt begavede der har kørt ræs hvor det har kostet mennesker livet,det sælger aviser i en periode og så er det glemt. Straffen for at forvolde nogens død i traffiken er nærmest latterlig. Og det ved Trafikspasserne her fra sitet også. Men hvad nu hvis straffen for trafikdrab var benhård, 20 - 30 år ligesom den burde være for drab, jeg tror hastigheden kom ned. En ting er helt sikkert, min fortolkning af lovgivningen er på line med Sharia, der bliver kontant afregning.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu