Jump to content

Recommended Posts

• Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret

Rønnebærne er sure sagde ræven.. men hold kæft sådan en Jimny er en lortebil. Vi havde den engang i Grækenland, godt nok uden tag, men magen til dårlig produceret bil skal man lede længe efter... du skulle hellere have postet denne her som jeg lige fandt :

- den havde jeg nemlig fornøjelsen af at være på ret tæt hold i Berlin sidste weekend..
Besvaret
Ja, det er jo flot nok, at Porschen bremser på kortere strækning, når de kører lige hurtigt. Men hvad hjælper det, hvis Porschen kommer med 200, hvor andre kører 120?
Spinner...drop det.. du taler for døve øre..... Iøvrigt siger fysikken at fordobler man sin hastighed, så 4-dobler man sin bremselængde... så kan man jo selv regne sin bremselængde ud... Og nej, dette er ikke til diskussion, sådan er det.... (kører man 100 km/t og kan bremse til nul på 10 meter (utopisk) så kan man bremse fra 200km/t til nul på 40 meter)
Besvaret
Og nej' date=' dette er ikke til diskussion, sådan er det.... (kører man 100 km/t og kan bremse til nul på 10 meter (utopisk) så kan man bremse fra 200km/t til nul på 40 meter)[/quote'] Taler man godt for sin syge mor slipper man måske med rabat på bremselængden, selvom man nok skal være hurtig i snakketøjet ~ not! ;)
Besvaret
Spinner...drop det.. du taler for døve øre.....
Nåe, jamen jeg forventer skam ikke Mulen svarer. Kan ikke mindes hvornår han sidst har svaret, på noget jeg har spurgt om... :rolleyes: Gad vide om jeg ligefrem står på hans liste over blokerede medlemmer? - Naaah, så meget betyder jeg nok alligevel ikke for ham... ;)
Besvaret

Nej det er ikke det fysikken siger. E = m·v2 er formlen det handler om. Den fortæller dig bare at den energi du besidder, bliver 4 gange større ved dobbelt hastighed.... Så kan dine bremser afgive mere energi end du tilfører dem, forudsat at friktionen forbliver den samme, så vil du ikke opnå en bremselængde der er 4 gange så lang..... Se eksemplet med Jimny'en. To biler der vejer næsten det samme....Samme hastighed, men andre bremser. Porschens er i stand til at optage og afgive den energi der bliver tilført dem og derfor bremser de optimalt hele vejen.... Jimny'ens bliver hurtigere "mætte" og derfor bremser den ikke lige så godt. Fordobler du hastigheden på de 2 biler, bliver forskellen næsten 40 meter. Alene på grund af bremserne..... Du kan prøve efter på din motorcykel..... Sæt mindre bremser på. Så skal du bare se....;)

Spinner...drop det.. du taler for døve øre..... Iøvrigt siger fysikken at fordobler man sin hastighed, så 4-dobler man sin bremselængde... så kan man jo selv regne sin bremselængde ud... Og nej, dette er ikke til diskussion, sådan er det.... (kører man 100 km/t og kan bremse til nul på 10 meter (utopisk) så kan man bremse fra 200km/t til nul på 40 meter)
Besvaret

Du skal også huske reaktionstiden.. men hvor vil du hen med tråden ? =) udover at vi kan blive enige om at jimny er en lortebil =)

Besvaret
Fordobler du hastigheden på de 2 biler, bliver forskellen næsten 40 meter. Alene på grund af bremserne.....
Du vrøvler igen.... At jimny'en bremser dårligere er jo tydeligt... Men, tænk dig nu om... Jeg laver det simpelt..... Porsche stopper ved 100km/t på 25 meter Jimny stopper ved 100km/t på 50meter Ergo, så stopper porschen på 100meter ved 200km/t og jimny'en på 200meter..... Altså har du fordoblet hastigheden og forskellen er vist størrere end 40 meter ? Jeg syntes du skulle deltage i nogle køretekniskekurser, inkl. racekurser, så kan du lærer en del mere om dette.
Besvaret

Det er det ikke.... Kinetisk energi er den energi et legeme opbygger igennem acceleration. Skal det bremses omdannes energien jvfr den formel jeg skrev. Såvidt jeg kan huske mit fysik i skolen......:o

E = 0.5 * m * v^2 - hvis det skal være kinetisk energi.
Besvaret

Det er lidt mere kompliceret end det....;) Selvom de 2 biler har den samme energi, så kan du ikke regne med en 4 dobling af bremselængden...... Alene af den årsåg at bremserne mættes forskelligt med energi og evnen til at slippe af med den igen, er altafgørende. Så er der jo også friktionen osv, men den er langhåret.... Men det du forsøger at sige er, at Porschen kan køre 150 km/t og Jimny'en 100 km/t og standse på den samme strækning???? :) Hvis nu vil lever i Palles verden??? Er

Du vrøvler igen.... At jimny'en bremser dårligere er jo tydeligt... Men, tænk dig nu om... Jeg laver det simpelt..... Porsche stopper ved 100km/t på 25 meter Jimny stopper ved 100km/t på 50meter Ergo, så stopper porschen på 100meter ved 200km/t og jimny'en på 200meter..... Altså har du fordoblet hastigheden og forskellen er vist størrere end 40 meter ? Jeg syntes du skulle deltage i nogle køretekniskekurser, inkl. racekurser, så kan du lærer en del mere om dette.
Besvaret
Men det du forsøger at sige er, at Porschen kan køre 150 km/t og Jimny'en 100 km/t og standse på den samme strækning???? :)
Stort set, ja... Regnestykket passer ikke helt, men det er tæt på... Nu tror jeg så også at vi har regnet med dårligere bremser på den jimny end tilfældet rent faktisk er.
Besvaret
Den nye M5 er 151.5m (152m i skemaet) om det samme..... Det svarer til 4 billængder......:sick:
Og, du bemærkede også at den stopper fra 100 til nul på 38,6 m ???? Lidt hurtig hovedregning... 38.6 x 4 = 154,4 meter Skal jeg stave det for dig, eller tror du nu på mig ???
Besvaret

Sejt min gamle X5'er er 41,5 meter om det i kold og ulastet tilstand! Pas på! Pas På! hehe

Besvaret
Og, du bemærkede også at den stopper fra 100 til nul på 38,6 m ???? Lidt hurtig hovedregning... 38.6 x 4 = 154,4 meter Skal jeg stave det for dig, eller tror du nu på mig ???
Denne bil kender vi vel allesammen ?? AUDI S4 100 - 0 = 41,5meter 200 - 0 = 164,2m Fordobler du hastigheden, ganger du din bremselængde med 4 ... Er det tydeligt nok nu, eller ??? (PS. Tak til Buddha for at levere dokumentation for min "påstand")
Besvaret

Altid til tjeneste.....:) :th2:

Denne bil kender vi vel allesammen ?? AUDI S4 100 - 0 = 41,5meter 200 - 0 = 164,2m Fordobler du hastigheden, ganger du din bremselængde med 4 ... Er det tydeligt nok nu, eller ??? (PS. Tak til Buddha for at levere dokumentation for min "påstand")
Besvaret
http://www.wheels24.co.za/Wheels24/RoadTests/Reader_tests/0' date=,1369-1373-2145_2152523,00.html Her står der 2,6 sekunder.... 100-0 Andet kan jeg ikke finde....
http://www.mpt.org/motorweek/reviews/rt2308.shtml "Braking is strong and progressive, with 122 feet being the average stopping distance from 60. The floating cross-drilled discs and front Brembo 8-piston calipers are an impressive setup." 60mph = 96,560km/t - 122 feet = 37,185 meter (sådan ca).. så er der lidt at regne på hehe..
Besvaret

Så hvis vi lægger lidt til og trækker noget fra, så lander vi i omegnen af 37,5 meter.....Ved 100 km/t.... Korrekt???

http://www.mpt.org/motorweek/reviews/rt2308.shtml "Braking is strong and progressive, with 122 feet being the average stopping distance from 60. The floating cross-drilled discs and front Brembo 8-piston calipers are an impressive setup." 60mph = 96,560km/t - 122 feet = 37,185 meter (sådan ca).. så er der lidt at regne på hehe..
Besvaret
Så hvis vi lægger lidt til og trækker noget fra' date=' så lander vi i omegnen af 37,5 meter.....Ved 100 km/t.... Korrekt???[/quote'] Ja, og du har opdateret dine bremser, så lad os da bare sige 36meter. Det vil ca. give 144meter for 200 - 0. Jeg kan ikke se andet end du har en ufattelig meget længere bremselængde end enhver anden bil der overholder hastighedsgrænserne ? Dermed er argumentet med bedre bremser vel snart skudt sønder og sammen ? Jeg vil ihvertfald nødig se hvad der kan ske .....
Besvaret

Kan man så dermed konkludere at hvis nu en Audi RS6 med modificerede bremser kører 200 og der trækker en bil ud foran, så skal den altså trække ud mere end 144 meter væk før RS6'eren når at stoppe, hvis vi taler om fuldt stop? eller hvis der sker en ulykke og man skal lave en nødbremsning? Altså afstanden skal minimum være 144 meter ved en hastighed på 200 km/t.. give and take..

Besvaret
Kan man så dermed konkludere at hvis nu en Audi RS6 med modificerede bremser kører 200 og der trækker en bil ud foran' date=' så skal den altså trække ud mere end 144 meter væk før RS6'eren når at stoppe, hvis vi taler om fuldt stop? eller hvis der sker en ulykke og man skal lave en nødbremsning?[/quote'] Nej... det kan man ikke... Du skal lægge den anden bils bremselængde til også Hvis den holder stille (kø) og man kommer i en RS6 med 200km/t, så skal vedkomne gerne opdage det 144,1 meter før køen :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...