Nils Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Så forstår de åbentbart heller ikke tallene i Sverige, når de kan skrive sådan en overskrift: Danskarna flyttar hem igen http://www.e24.se/pengar24/bostad/bostadsmarknaden/artikel_450289.e24 Det er jo bare Børsens artikel oversat til svensk og med en dumsmart rubrik, for danskerne flytter ikke hjem. Der bor flere og flere danskere i Skåne. Hvilket ville være det korrekte at skrive, hvis rubrikken skulle være korrekt, hvilket så ikke er et krav i dag... Man kunne eventuelt have skrevet: Danskere flytter hjem, for det er der jo hele tiden nogle, der gør - flere og flere endda, da der bor flere og flere. På et tidspunkt må der jo også indtræde en stagnation i stigningen i stigningen ellers bliver Danmark rungende tomt til sidst. :)
Nils Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 jeg ved ik om det er en fejl men efter jeg flyttede har jeg ca 3400 mere udbetalt om måneden end da jeg boede i dk pga kørselsfradrag.. Hvis du fratrækker udgifter til transport for 120.000 kr. årligt, så er det ikke en fejl. Er du sikker på du ikke har fået lønforhøjelse? Eller større renteudgifter?
Guest jxhab Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Med det marked der er i DK pt, turde jeg ikke købe noget at bo i.... Jeg ville få mit firma til at investere i et hus og så ville jeg leje det til en fornuftig penge.... Taber virksomheden så penge på det, så kan det trækkes fra....;) Hvordan fungerer det hvis det er din egen virksomhed?
Buddha Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2008 Det er stort set kun et spørgsmål om hvordan man hæfter overfor eventuelle kreditorer..... Hvordan fungerer det hvis det er din egen virksomhed?
Guest jxhab Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Det er stort set kun et spørgsmål om hvordan man hæfter overfor eventuelle kreditorer..... Jo jo men jeg mente, hvis det er din egen virksomhed, hæfter du så ikke selv for det eller hur? Kender ikke så meget til regler for Aps osv.
Buddha Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2008 Jo da.... Men hvor vil du hen med det???? Jo jo men jeg mente' date=' hvis det er din egen virksomhed, hæfter du så ikke selv for det eller hur? Kender ikke så meget til regler for Aps osv.[/quote']
Guest jxhab Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Jo da.... Men hvor vil du hen med det???? Ikke nogen steder, men jeg spørger bare fordi jeg er nysgerrig.. altså hvis du selv hæfter for det i det det er din egen virksomhed, hvad er så fordelen ved det? - hvis virksomheder taber pengene så er det den der hæfter og ikke dig selv personligt ?
Buddha Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2008 Hæftelsen er mindre vigtig i det her tilfælde.... Men chancen for at du kan trække tabet fra i din skattebetaling er vigtig... ;) Ikke nogen steder' date=' men jeg spørger bare fordi jeg er nysgerrig.. altså hvis du selv hæfter for det i det det er din egen virksomhed, hvad er så fordelen ved det? - hvis virksomheder taber pengene så er det den der hæfter og ikke dig selv personligt ?[/quote']
Guest jxhab Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Hæftelsen er mindre vigtig i det her tilfælde.... Men chancen for at du kan trække tabet fra i din skattebetaling er vigtig... ;) Ah på den måde.. men hvem skal så dække tabet? altså hvis resultatet er et minus eller underskud ?
Buddha Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2008 Det kan du overføre til næste år.....;) Ah på den måde.. men hvem skal så dække tabet? altså hvis resultatet er et minus eller underskud ?
michael k Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Hvis du fratrækker udgifter til transport for 120.000 kr. årligt' date=' så er det ikke en fejl. Er du sikker på du ikke har fået lønforhøjelse? Eller større renteudgifter?[/quote'] har desværre ikke fået mer ei løn nej :( og renteudgifterne har heller ikke ændret sig da jeg ikke har købt noget her eneste jeg har ændret efter er et lån på 50k men det burde ikke gi mig 3400 mere så høje renter er der dog ikke på det lån det er en eks svigerfar der er revisor der har lavet mine skattepapirer da jeg intet ved om det selv men det har givet mig 3400 mere om måneden efter jeg er flyttet ... men selv uden det fradrag ville det man sparer på bilkøb og forsikringer jo betale ens pendlerudgifter i mange år så kan virkeligt ikke se hvorfor folk tuder over det ...
Basse Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Der er vist ingen ide i at lade et selskab eje den bolig man bor i - hvis det er enste aktivitet i selskabet. Så kan man lige så godt købe selv jo. Men hvis man f.eks ønsker at investerer egenkapitalen bedre, så kan man jo købe fast ejendom, og lade sig beskatte af fri bolig f.eks - eller betale husleje til selskabet. Her tænker jeg på aps og as konstruktioner. Men der er self. nogle fordele vedr. renteudgifter på ejendommen - aps og as, er 100% fradragsværdi, mod at indtægterne bliver beskattet. Også forbedringer på ejendommen, kan være med til at sænke beskatning ved evt. salg, som man ikke ville have hvis den var ejet privat. Men igen, ved privat ejerforhold, blev man så heller ikke beskattet af avance ved salg hehe. Det samme gør sig gældende ved enkeltmandsvirksomhed, såfremt det drives i virksomhedsordningen eller kapitalafkast ordningen. Det er nogle år siden jeg sidst sad med den slags, så ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den.
Basse Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 har desværre ikke fået mer ei løn nej :( og renteudgifterne har heller ikke ændret sig da jeg ikke har købt noget her eneste jeg har ændret efter er et lån på 50k men det burde ikke gi mig 3400 mere så høje renter er der dog ikke på det lån det er en eks svigerfar der er revisor der har lavet mine skattepapirer da jeg intet ved om det selv men det har givet mig 3400 mere om måneden efter jeg er flyttet ... men selv uden det fradrag ville det man sparer på bilkøb og forsikringer jo betale ens pendlerudgifter i mange år så kan virkeligt ikke se hvorfor folk tuder over det ... wow det er da meget godt gået - dit månedlige fradrag alt andet lige, er steget med 10-12k om måneden ? hehe som nils påpeger, ville det kræve et befordringsfradrag op ca. 120.000 kr. og det er godt nok mange ture over øresund, og rigtig mange kilometer på vejen hehe. Kan det tænke sig, at dit skattekort tidligere har stået helt absolut forkert tidligere ? hehe
Martin_M Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 mit månedlige fradrag en næsten 11.000, så det er ikke umuligt.... Har dog også huslån og 190 km på vejen pr. dag.
michael k Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 mener uden at være for sikker at mit fradrag er på ca 9k ... har også små 180km hver dag også i weekenden .. men uanset det fradrag eller ej så opvejer det man alene sparer på husleje/huskøb bilkøb og forsikring osv jo rejseudgiften laang tid så kan virkeligt ikke forstå folk piver havde en del år skadefrit i dk og skulle jeg ha samme bil i dk ville forsikringen koste ca 11000 danske om året her giver jeg 2100 svenske udover det koster bilen i dk ca 150000 danske her gav jeg 34000 svenske... så alene første års forsikring og det jeg sparede på bilen betaler næsten 3 års pendlerudgifter ... udover det hvis jeg skulle leje samme hus i samme omgivelser osv i dk ville jeg skulle betale 10-12k om måneden og ikke 5500 dertil kommer alle de rekreative goder har 10 mins kørsel til en skov på størrelse med sjælland før havde jeg .. amagerfælled juhuuuuu jeg har 5 mins gang til en stor sø hvor jeg kan hive 6-7kg store gedder og abborer op dagen lang jeg kan jage vildsvin 10 min herfra .. jeg har hjorte i baghaven som sagt kan jeg hæve min 4 hjulstrækker og sætte store hjul på og køre i øvelsesterrænet i nærheden uden nogen brokker sig hverken over at jeg laver om på min bil eller kører hvor jeg gør ... selvom jeg bor forholdsvis "på landet" har jeg 5 mins gang til 4 store supermarkeder 3 tankstationer hvoraf en er døgnåben alt i alt er her meget hyggeligere og lækrere end i dk og langt billigere ... hvis man brokker sig over her er for dyrt at bo så gør man et eller andet helt forkert eller osse har man boet i en jordhule på israels plads i dk sammen med de andre bumser .. ffs kom ind i kampen eller smut tilbage til dk
Madsen Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 hvis man brokker sig over her er for dyrt at bo så gør man et eller andet helt forkert eller osse har man boet i en jordhule på israels plads i dk sammen med de andre bumser .. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis det er så forfærdeligt dyrt at tage bilen over broen - så hvorfor ikke tage toget? Der koster det ihverfald ikke nær så meget, og det er også bedre for miljøet...
Buddha Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2008 HVORFOR er det bedre for miljøet???? Jeg kan ikke lade være med at tænke på' date=' at hvis det er så forfærdeligt dyrt at tage bilen over broen - så hvorfor ikke tage toget? Der koster det ihverfald ikke nær så meget, og det er også bedre for miljøet...[/quote']
Madsen Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 HVORFOR er det bedre for miljøet???? Man udleder mindre CO2 pr. person i snit ved at tage toget
Guest jxhab Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 mener uden at være for sikker at mit fradrag er på ca 9k ... har også små 180km hver dag også i weekenden .. men uanset det fradrag eller ej så opvejer det man alene sparer på husleje/huskøb bilkøb og forsikring osv jo rejseudgiften laang tid så kan virkeligt ikke forstå folk piver havde en del år skadefrit i dk og skulle jeg ha samme bil i dk ville forsikringen koste ca 11000 danske om året her giver jeg 2100 svenske udover det koster bilen i dk ca 150000 danske her gav jeg 34000 svenske... så alene første års forsikring og det jeg sparede på bilen betaler næsten 3 års pendlerudgifter ... udover det hvis jeg skulle leje samme hus i samme omgivelser osv i dk ville jeg skulle betale 10-12k om måneden og ikke 5500 dertil kommer alle de rekreative goder har 10 mins kørsel til en skov på størrelse med sjælland før havde jeg .. amagerfælled juhuuuuu jeg har 5 mins gang til en stor sø hvor jeg kan hive 6-7kg store gedder og abborer op dagen lang jeg kan jage vildsvin 10 min herfra .. jeg har hjorte i baghaven som sagt kan jeg hæve min 4 hjulstrækker og sætte store hjul på og køre i øvelsesterrænet i nærheden uden nogen brokker sig hverken over at jeg laver om på min bil eller kører hvor jeg gør ... selvom jeg bor forholdsvis "på landet" har jeg 5 mins gang til 4 store supermarkeder 3 tankstationer hvoraf en er døgnåben alt i alt er her meget hyggeligere og lækrere end i dk og langt billigere ... Dertil kommer at det jo rammer langt hårdere hos en lille familie som måske i forvejen sidder lidt stramt i det.. der er ingen tvivl om at økonomisk ser det da ud til du har dit på det tørre, men det er ikke sikkert det samme er gældende for en småbørnsfamilie med 2 biler og 2 der pendler dagligt over broen. hvis man brokker sig over her er for dyrt at bo så gør man et eller andet helt forkert eller osse har man boet i en jordhule på israels plads i dk sammen med de andre bumser .. ffs kom ind i kampen eller smut tilbage til dk Jeg har nu ikke noget problem med at man forholder sig til kritiske prisstigninger på en transportvej man er TVUNGET til at bruge, med mindre man vil kører 90km længere og tage færgen.. om det så betyder om man ikke vil bo her eller ej, er en anden sag, men der er ingen tvivl om at den besparelse man har ved at bo i Sverige bliver mindre (og mindre) ved større stigninger på pendlerpriserne og så er det jo lige meget om hvor meget man har i fradrag for det stiger jo IKKE i takt med bropriserne.
Buddha Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2008 Og CO2 er farligt???? Så skal man samtidig forbyde motion..... En motionerende person udleder 3 gange så meget CO2, som en person der sidder stille..... :) Men de finder nok ud af at det slet ikke er CO2 der er problemet... en dag.... Når det så er for sent......:( Man udleder mindre CO2 pr. person i snit ved at tage toget
Guest jxhab Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Og CO2 er farligt???? Så skal man samtidig forbyde motion..... En motionerende person udleder 3 gange så meget CO2, som en person der sidder stille..... :) Men de finder nok ud af at det slet ikke er CO2 der er problemet... en dag.... Når det så er for sent......:( Ja og en bil udleder mere Co2 end en person der sidder i et tog, så hvad er din pointe ? ;) med mindre personen motionerer i toget eller hva?
EBL Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 jeg fatter virkeligt ikke hele problematikken ... mit regnskab ser helt anderledes ud jeg bor dog også længere væk end jer malmøboere men ikke mere end ca 60km... jeg ved ik om det er en fejl men efter jeg flyttede har jeg ca 3400 mere udbetalt om måneden end da jeg boede i dk pga kørselsfradrag.. kører jeg 50 gange over broen pr md er det 36692dkr om året dertil kommer ca 700l diesel hvilket er ca 8000dkr om året det er under 45000dkr.. om året 45000 divideret med 12 er 3750dkr om måneden dvs jeg har en merudgift på ca 350dkr om måneden efter at være flyttet men sparer derimod 1000vis af kroner hver måned på husleje bilforsikring og bilkøbet i det hele taget alene på min bilforsikring sparer jeg 10000dkr om året det er nok til at betale den merudgift i næsten 3 år ... det jeg sparede på bilkøbet vil nok kunne betale den i over 30 år oveni hatten får jeg masser af natur der ikke bliver ødelagt fordi en tåbelig politiker mener der skal bygges en metro oven på overfladen jeg får veje der er langt bedre at køre på end i dk og en masse andre goder og fordele jeg må hæve min store 4 hjulstrækker som det passer mig .. og gøre mange andre ting ved mine biler som man ALDRIG ville få lov til i dk stop whining eller flyt tilbage til jantelovsplagede lortedanmark hvis der er så skidt herovre .. jeg har virkeligt svært ved at se hvad fanden der er at ynke over :th2: helt enig
Buddha Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2008 Agiterer bare for at CO2 ikke er farligt....Naturen er indrettet til at håndtere øgede mængder af CO2.... Men der er andre ting der er et langt større problem.... Ja og en bil udleder mere Co2 end en person der sidder i et tog' date=' så hvad er din pointe ? ;) med mindre personen motionerer i toget eller hva?[/quote']
Madsen Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Agiterer bare for at CO2 ikke er farligt....Naturen er indrettet til at håndtere øgede mængder af CO2.... Men der er andre ting der er et langt større problem.... Ok, men så uanset hvordan man forholder sig til CO2-problematikken , så er det uden tvivl billigere at tage toget over... Det alternativ er der i det mindste...
credde Besvaret May 10, 2008 Rapporter Besvaret May 10, 2008 Jeg kan ikke lade være med at tænke på' date=' at hvis det er så forfærdeligt dyrt at tage bilen over broen - så hvorfor ikke tage toget? Der koster det ihverfald ikke nær så meget, og det er også bedre for miljøet...[/quote'] Tilgengæld vil det så tage mig omkring dobbelt så lang tid at komme på arbejde, hvis togene kører til tiden...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu