Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg aner det virkelig ikke..... Jeg betaler bare regningen når den kommer...Og nu er den på halvdelen af hvad den var før...

Hvordan det ? Normalt er prisen den sammen !
Besvaret

Jo, indkomsten har i den grad betydelse for hvad man betaler, men der blev for nogle år siden indført det man kalder makstaksa, det vil sige at tjener man mere end jeg mener det er ca 30000 samlet i husholdningen, så betaler man maks. Tjerner du derimod mindre, så bliver afgiften beregnet ud fra det. Men fordi vi ikke tjener penge i Sverige, så går man ikke ind under det, for man kigger på ens indtægt også hvis den er i DK. Selve betaler vi 1160 for et skolebarn og en børnehave plads, så ja der er da gode penge at spare, der er også altid søsken rabat på barn 2, 3 osv.

Besvaret

Tag det helt roligt Slap dog af, jeg vidste bare ikke at det var sådan. Vidste det med egendomsskatten med ikke med dette her. Det er bare helt forkert i mine öjne. Hvis der er en privat forskole der er "uheldig" at få mange Danskere ind så giver det da en dårlig ökonomi :confused: Det hedder husstandsindkomsten, troede virkelig ikke at det havde noget med hvor pengene bliver tjent henne at göre.

Du kan jo tro hvad du vil' date=' men sådan er det!!![/quote']
Besvaret

altså for at få det skåret ud i pap, vil det sige, at hvis begge parter arbejder i SE betaler man mere for en plads, end hvis de arbejder i Danmark? Er det forstået korrekt?

Besvaret

Jo flere børn, jo billigere, så et barn der koster 440 kroner er nok det tredje. Det fjerde og op er gratis. Der er ikke særlige takster i private institutioner. Indkomsten i udlandet skal også regnes med, når man fortæller kommunen/institutionen, hvad man tjener. Dermed ikke sagt, at man ikke kan slippe afsted med at opgive for lav indkomst. Det kan man måske. Det må den enkelte jo afgøre med sin samvittighed. :rolleye: Det er ikke institutionen, der skal bære byrden, hvis mange af dens forældre er fattige - eller danskere, der opgiver for lav indkomst - men kommunen. :)

Besvaret

Ok, så er jeg med Ok, så har det ikke noget at sige at man ikke har indkomst i Sverige. Det ville jo heller ikke være rimligt. Da maxtaxen blev indført måtte vi sidde i vores private dagis og sortere folk med lav indkomst eller arbejdsløse fra. Der havde det meget at sige, tror ikke at det er ændret.

Jo flere børn, jo billigere, så et barn der koster 440 kroner er nok det tredje. Det fjerde og op er gratis. Der er ikke særlige takster i private institutioner. Indkomsten i udlandet skal også regnes med, når man fortæller kommunen/institutionen, hvad man tjener. Dermed ikke sagt, at man ikke kan slippe afsted med at opgive for lav indkomst. Det kan man måske. Det må den enkelte jo afgøre med sin samvittighed. :rolleye: Det er ikke institutionen, der skal bære byrden, hvis mange af dens forældre er fattige - eller danskere, der opgiver for lav indkomst - men kommunen. :)
Besvaret

O.k. i en privat institution er det nok vigtigt, hvor mange penge forældrene selv lægger i kassen, men de kommunale - i hvert fald i min kommune - er organiseret som en samlet virksomhed, så jeg tror ikke kommunen gør forskel og straffer dem, der ligger i fattigkvartererne. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...