Marraffay Skrevet May 30, 2008 Rapporter Skrevet May 30, 2008 Er der noget lovpligtigt om denne konfiguration? Overvejer at smide 2x245/35/19 bag på og 2x235/35/19 foran på min Audi A4 (8H). Kan dette lade sig gøre overhovedet og er det lovligt?
biz Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Tror ikke der er nogen som vil brokke sig, min har 235/45R17 foran, 255/40R17 bag og den strøg igennem besiktningen u.a! :th2:
Thomas Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Er der noget lovpligtigt om denne konfiguration? Overvejer at smide 2x245/35/19 bag på og 2x235/35/19 foran på min Audi A4 (8H). Kan dette lade sig gøre overhovedet og er det lovligt? Loven er sådan at der skal være ens dæk på samme aksel.
cbpwr Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Mener godt man må gå en dækstørrelse ned, men nok ikke 255 bag på og 125 foran ;)
Guest Mogens Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Tror ikke der er nogen som vil brokke sig, min har 235/45R17 foran, 255/40R17 bag og den strøg igennem besiktningen u.a! At bilen blev synet, er ikke et udtryk for, at det er lovligt - det kan være, de ikke så opsætningen den pågældende dag. Generelt kan man ikke blot montere bredere fælge (!) bagpå ift. foran - bilen skal fra fabrikken være leveret således (typegodkendt). Jeg ved det, fordi Bilprovningen til bilsynet kastede deres blik på min Porsche, der jo er udstyret med noget bredere fælge bagi end foran. Vi havde en sludder om, hvor jeg viste dem specifikationerne, og de nævnte reglerne. Bilen blev efterfølgende godkendt
Mortimer Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Når nu din bil har forhjulstræk, ville det så ikke være bedre at smide de bredere dæk foran ?
Buddha Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Du skal gå efter dæk med den samme RULLEDIAMETER!!! Hvis du vælger en 235/35/19 foran, så kan du montere en 275/30/19 bagi.... Men husk at fælgene ikke rager udover skærmen!!
dkrath Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Jeg kan huske mine forældre fik en bemærkning for at bagdækkene var væsentligt breddere end fordækkene, på deres 911'er. Min far måtte forklare ham at det altså var sådan standard på sådan en bil, så var det iorden. Det samme måtte jeg igennem på min Boxster - hvor jeg kan se, at de ved dækbredde noterer de breddeste dæk som i mit tilfælde er 255. Så jeg tror der er noget om det....
Futz Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Er du fuld eller lige stået op ? :D ( Du poster samme indlæg to gange med 5 minutters interval - og i indlægget fortæller du om hvad din far har fortalt tre indlæg oppe)
Gio Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Er du fuld eller lige stået op ? :D ( Du poster samme indlæg to gange med 5 minutters intervalEnslydende indlæg #2 slettet - så kan vi fint skåle igen
dkrath Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Er du fuld eller lige stået op ? :D ( Du poster samme indlæg to gange med 5 minutters interval - og i indlægget fortæller du om hvad din far har fortalt tre indlæg oppe) Nej jeg er bare sindsyg glad fordi det er fredag, jeg har lige afleveret mit afsluttende projekt på HD 1. del og er færdig hermed, det er høj solskind og jeg sidder i haven og drikker en kold tuborg mens jeg venter på jeg skal til koncert med Camille Jones og Fedde Le Grande i aften... men jeg undskylder :th2: Men jeg skimtede faktisk tråden igennem og så ikke min fars indlæg, da jeg ikke fandt hans Porsche Avatar!
dkrath Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Enslydende indlæg #2 slettet - så kan vi fint skåle igen Takker Gio... :D :th2:
Guest Mogens Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Dansk mentalitet... Men jeg skimtede faktisk tråden igennem og så ikke min fars indlæg, da jeg ikke fandt hans Porsche Avatar! Den er sløjfet - folk fik ondt i røven
Futz Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Nej jeg er bare sindsyg glad fordi det er fredag, jeg har lige afleveret mit afsluttende projekt på HD 1. del og er færdig hermed, det er høj solskind og jeg sidder i haven og drikker en kold tuborg mens jeg venter på jeg skal til koncert med Camille Jones og Fedde Le Grande i aften... men jeg undskylder Men jeg skimtede faktisk tråden igennem og så ikke min fars indlæg, da jeg ikke fandt hans Porsche Avatar! Tillykke og god koncert :)
Buddha Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Over hvad dog???? Den er sløjfet - folk fik ondt i røven
Guest Mogens Besvaret May 30, 2008 Rapporter Besvaret May 30, 2008 Over hvad dog???? Bilen - sådan er den danske mentalitet jo...
dkrath Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Tillykke og god koncert :) Takker...:) Tråden er vidst afsluttet, så jeg kan godt brokke mig her over at Camille Jones kom 30 min. for sent og optrådte så i 45 min. med numre der var lavet om, så de var vildt poppet. Ringe oplevelse!
dkrath Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Bilen - sådan er den danske mentalitet jo... Køb en Boxster, så er det knapt så slemt :)! Meeeen pas på de ikke råber "fars bil" efter dig ;) :th2:
Buddha Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Jo men vi befinder os på et forum for danskere i SVERIGE...... Personligt kunne jeg ikke være mere bedøvende kold i røven.... Havde jeg ville ha' en Porsche havde jeg købt én.... Og en Porsche er jo ikke noget specielt herovre, så jeg kan virkelig ikke forstå at du tager sådan på vej???? Jeg kan da ikke mindes der er nogen der har kommenteret din avatar??? Bilen - sådan er den danske mentalitet jo...
dkrath Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Buddha - der er næsten ingen biler der er specielle herovre, desværre :(! Man ser SÅ mange Lamborghinier, Porsche, Ferrari, AMG'ere, M-modeller, RS-modeller osv. osv. osv. Hvis man skal have noget der er specielt skal man over i Bugatti, Koenigsegg, Vector eller lignende. Håber jeg ser noget vildt til LeMans i år! :D
Buddha Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Også derfor jeg undrede mig over Mogens' reaktion...... Folk bruger dem som pendlerbiler, så med mindre at han gerne vil være mere end andre, så forstår jeg det bare ikke.... Buddha - der er næsten ingen biler der er specielle herovre, desværre :(! Man ser SÅ mange Lamborghinier, Porsche, Ferrari, AMG'ere, M-modeller, RS-modeller osv. osv. osv. Hvis man skal have noget der er specielt skal man over i Bugatti, Koenigsegg, Vector eller lignende. Håber jeg ser noget vildt til LeMans i år! :D
Guest Mogens Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 I guder mand :) ...så med mindre at han gerne vil være mere end andre, så forstår jeg det bare ikke.... LOL - slap af...
MRoderick Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Jo men vi befinder os på et forum for danskere i SVERIGE...... Interessant ... jeg har altid set sundebatten som et forum for mennesker der bor rundt om Øresund uanset nationalitet eller oprindelse ... men måske har jeg misforstået situationen ... Hvis det forholder sig som Brian mener, burde det vel hedde DanskJävel.se? ;)
Gio Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Jo men vi befinder os på et forum for danskere i SVERIGE......Interessant ... jeg har altid set sundebatten som et forum for mennesker der bor rundt om Øresund uanset nationalitet eller oprindelse ... men måske har jeg misforstået situationen ...Du har ikke misforstået noget. Det er snarere Brian der ikke helt kan hitte rundt i sagerne.
Buddha Besvaret May 31, 2008 Rapporter Besvaret May 31, 2008 Slap lige af...... Det vælter måske rundt med kinesere bosat i Kokkedal herinde????? Catch my point????
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu