Thyper Skrevet June 2, 2008 Rapporter Skrevet June 2, 2008 Jeg overvejer at få ip telefoni. Formålet er at folk i Danmark med alm fastnet kan ringe til mig uden at betale det store. Det skal helst virke uden at tænde computer, altså sættes direkte til routeren. Det skal også gerne fungere med telefonsvarer. Jeg flytter muligvis snart og vil ikke bestille fastnet i Sverige Nogle forslag ?
BS Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 3 mobil fra dk. Det er billigere for dig at snakke mobil hjemme i sverige og det koster efterhånden ikke alverdens at ringe til mobil fra fastnet. Og er der overhovedet nogen der har fastnet mere?
KHEN28 Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 www.telio.dk Det fungerer for os. Abb. står i et familiemedlems navn og fakturaen får jeg på email - nemmere kan det ikke være. 82,50 DKK i abb. (Og så koster det os ikke noget at ringe til fastnet - og kun 99 øre til mobil pr minut).
BS Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 www.telio.dk Det fungerer for os. Abb. står i et familiemedlems navn og fakturaen får jeg på email - nemmere kan det ikke være. 82,50 DKK i abb. (Og så koster det os ikke noget at ringe til fastnet - og kun 99 øre til mobil pr minut). Kender ikke Thyper's forbrug men hvor ofte ringer man til en fastnet tlf fremfor en mobil? På en mobil idag kan man jo ringe til mindst de samme priser (99 øre) og ofte billigere. Men igen kommer det så an på ens forbrug og behov.
Buddha Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Jeg bruger www.telsome.dk .... Har en nummerserie til hele familien og det koster kun 20 kr i abb....og du taler gratis imellem telsomes abb..... Jeg bruger ikke boksen, da jeg udelukkende bruger Cisco's IP tlf.
KHEN28 Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Kender ikke Thyper's forbrug men hvor ofte ringer man til en fastnet tlf fremfor en mobil? På en mobil idag kan man jo ringe til mindst de samme priser (99 øre) og ofte billigere. Men igen kommer det så an på ens forbrug og behov. Nu er det her fordelagtigt for os, fordi der er en del af vores familiemedlemmer, der har fastnet (forældre, mostre, onkler osv.) og flere og flere af vores venner får IP telefoni. Jeg tænker ikke over, når jeg tager vores IP tlf og ringer - også til mobiler. Men det gør jeg til gengæld, hvis jeg tager min mobil - også selvom jeg har 3 som udbyder på mobilen. Selvom 3 er noget af det billigste alternativ for os Øresundspendlere, så koster det mig alligevl lidt mere at ringe fra min mobil end fra IP´en. Men som du selv siger, så kommer det an på ens forbrug og behov.
Thomas Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Jeg bruger www.telsome.dk .... Har en nummerserie til hele familien og det koster kun 20 kr i abb....og du taler gratis imellem telsomes abb..... Jeg bruger ikke boksen, da jeg udelukkende bruger Cisco's IP tlf. Hvad er det for en telefon du snakker om, har også telsome men boxen er gået i udu!
Buddha Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Jeg bruger en standalone Cisco 7940G der er konverteret fra Callmanager 5 til SIP..... Virker ganske super!
Gio Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 I den lidt anden ende af prisskalaen, i.f.t. Cisco, så kunne Siemens S675IP (eller en anden af Siemens IP-telefoner) være en mulighed. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=349670 Jeg nævner 675´eren da jeg selv bruger den. Og det spiller som det skal. Der er mulighed for seks forskellige VoIP-konti på den, og samtidig håndterer den almindelig fastnet-telefoni. Nå ja, der er også indbygget telefonsvarer EDIT: Blev så lige klogere på prisniveauet for trådløse IP-telefoner, inkl. Ciscoen! Lækkert at de er faldet så meget i pris
thn Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Men det gør jeg til gengæld, hvis jeg tager min mobil - også selvom jeg har 3 som udbyder på mobilen. Selvom 3 er noget af det billigste alternativ for os Øresundspendlere, så koster det mig alligevl lidt mere at ringe fra min mobil end fra IP´en. Det passer nu altså ikke. Hvis du giver 99 øre med ip er det da dyrere. 3 koster 99 øre de første 3 min pr dag og derefter 59 øre
KHEN28 Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Det passer nu altså ikke. Hvis du giver 99 øre med ip er det da dyrere. 3 koster 99 øre de første 3 min pr dag og derefter 59 øre Det kan godt være, men det er stadig billigere for mig at ringe til en fastnet eller anden IP tlf fra min IP tlf end fra min mobil. Betaler jo ikke noget for at ringe til fastnet fra den - ergo er det billigere end min mobil. Men det kan da godt være, jeg er den eneste, der kender folk, der stadig har fastnet - og så må det vel konstateres, at denne her løsning er billigere for mig ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu