Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg har hørt at hveranden afgang vil køre fra svågertorp til kbh og hver anden fra centralen/trianglen/hyllie til kbh, men tror ikke så meget på hvad jeg har hørt, så hvis nogle har facts ville det være superfedt! :) Andre siger at svågertorp lukker, mens jeg også har hørt at forretningerne ved svågertorp har krævet at stationen bliver, ellers vil de flytte... JEg har ikke kunnet finde noget info på citytunneln.se om hvad der sker med svågertorp, men håber da at de laver 10 min drift fra Triangeln til kbh !! :th2:

Besvaret
Er der planer om oftere tog til København end 20 minutter ?
Øhhh, der er timinuttersdrift om morgenen og om eftermiddagen allerede nu! Og så vidt vides udvides dette til hele dagen i 2011
Besvaret
Øhhh' date=' der er timinuttersdrift om morgenen og om eftermiddagen allerede nu! Og så vidt vides udvides dette til hele dagen i 2011[/quote'] Ja der er 10 mins-drift fra svågertorp allerede nu (om dagen), men ikke fra centralen, der er det 20 mins-drift. Jeg har ladet mig fortælle at årsagen til dette er at centralen ikke har kapacitet til 10 mins-drift med den nuværende konstruktion (endestation), men når centralstationen bliver ombygget i forbindelse med den nye citytunneln, kommer der mulighed for oftere afgange, da stationen ikke længere er en endestation, men en gennemkørselsstation.
Besvaret
Ifølge dsbs køreplan er der kun 3 ekstra afgange mellem 7 og 8. Men de har måske sat fler ind
Nej, som det er nu, er der ti-minutterdrift mellem 6:51 og 7:51 - begge afgange inkl.
Besvaret
Nej' date=' som det er nu, er der ti-minutterdrift mellem 6:51 og 7:51 - begge afgange inkl.[/quote'] Der er rent faktisk kun 2 ekstratog fra Svågertorp om morgenen, nemlig 7:21 og 7:41. Der skulle have været et 8:01, men på grund af godstoget kunne det ikke lade sig gøre. Fra Østerport er der 3 ekstratog om eftermiddagen, nemlig 16:04, 16:24 og 16:44.
Besvaret
Der er rent faktisk kun 2 ekstratog fra Svågertorp om morgenen, nemlig 7:21 og 7:41. Der skulle have været et 8:01, men på grund af godstoget kunne det ikke lade sig gøre. Fra Østerport er der 3 ekstratog om eftermiddagen, nemlig 16:04, 16:24 og 16:44.
Ok. My bad then... :) Men så kunne de da i det mindste fjerne afgangen fra Rejseplanen. Der står 7:01 stadig påført.
Besvaret
når Citytunellen er færdig ? Som jeg forstår det vil øresundstoget stoppe på centralen, Trianglen og Hyllie. Altså ingen tog gennem Svågertorp
Stationen bliver nedlagt og bliver en slags remis station for kontinentalbanen. Dog er der seriøse overvejelser i Malmø om at gøre den til en pågatogstation, forstået sådan at Malmø får en ny ringbane fra Malmø over Persborg til Svågertorp. Hyllivång overtager Svågertorps øresundstrafik.
Besvaret
Stationen bliver nedlagt og bliver en slags remis station for kontinentalbanen. Dog er der seriøse overvejelser i Malmø om at gøre den til en pågatogstation' date=' forstået sådan at Malmø får en ny ringbane fra Malmø over Persborg til Svågertorp. Hyllivång overtager Svågertorps øresundstrafik.[/quote'] Vil dette betyde at der kommer en direkte linje fra persborg til svågertorp? Ville da være super :)
Besvaret
mener først det bliver i 2011
Jeg har fået den opfattelse, at man ikke lukker Svågertorp i 2011 alligevel. Man kommer til at mangle den, så det er spændende. Hvis man virkelig forventede, at den skulle lukke om få år, ville man vel heller ikke have lavet den nye parkeringsplads og permanent kiosk i hallen.:confused:
Besvaret
) Andre siger at svågertorp lukker, mens jeg også har hørt at forretningerne ved svågertorp har krævet at stationen bliver, ellers vil de flytte...
Er det kebabbageren du tænker på :)
Besvaret

Svårgertorp lukker Ja det er korrekt at svårgertorp lukker - dette har hele tiden været meningen, hvilket også skyldes at den er så tarvelig at se på (jf. med det antal rejsende som kommer igennem pr. dag). Meningen er, at citytunnel-stationen Hyllievång skal overtage al trafikken. Så desværre er der nogle folk i Almvik som vi få længere til toget, men til gengæld vil dem i Holma og Lindeborg nærmest kunne gå hjemmefra når de kan høre toget er på vej ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...