Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er blevet fanget i en import af en tysk bil til Sverige. Sagen er den at jeg i foråret købte en Audi 100 CD 5E 1979 fra tyskland. Da jeg søger om ursprunskontrol søger jeg også om tilfäldig registrering og modtager midt i juni et sæt røde plader til bilen gældende til den 16/9 2008 - Så langt så godt! 1253599.jpg I fredags var jeg så i Helsingborg og registreringsbesigtige bilen, dette indebærer en identifikation, en vejning og en CO måling som bilen klarer uden problemer (den har trods alt kun kørt 70.000 km) ingen problemer der! Spørger synsmanden hvad fremgangsmåden videre er og får at vide at bilen skal konrollbesigtiges, men at jeg først kan gøre dette efter den 1/8 da min bil forsætter på den nummerpladekombinationkombination den har fået som slutter op 8 og derfor har synstermin mellem 1/8 og 31/12 tror jeg det var. Jeg kører hjem og booker en tid i Lomma midt i august og mener at så er den ged barberet. I dag får jeg så mine plader med posten! Sammen med dem får jeg et brev om at bilen har kørselsforbud da den ikke er synet. På vv.se står der sågar at bilen har haft kørselsforbud siden 31/12 1982:eek: - Jeg må dog køre til syn på mine hvide plader! Desuden får jeg at vide at min tilfäldige registrering ophører den 25/7 (som er 14 dage efter kontrollbesigtningen) - Jeg har ændret min synstid til 4/8 men reelt betyder det at min bil skal stå stille mellem den 26/7 og 4/8. Hvis jeg havde trukket kontrollbesigtningen til efter 1/8 havde jeg ikke haft disse problemer. Bilen er en hobbybil, så den ryger bare i garagen til den kan synes, men hvad gik der galt? Har i andre med tilfäldig registrering fået samme kombination efterfølgende eller skulle bilen have haft et andet nummer? - Jeg ved jeg kan syne nu, men så bliver bilen bare indkaldt en gang til inden den 31/12:rolleye:

Besvaret

jeg tror det kommer meget an på omstændighederne.... jeg kørte 2 måneder i "god tro" i den nye bil med kørselsforbud. havde aldrig set det girokort vv havde sendt til mig :rolleyes: Blev gjort opmærksom på det da en mekaniker kompis nævnte det..... Der var heller ingen problem med vv om at få et nyt tilsendt...:th2:

Besvaret

Det er altså ikke hele verden at köre med en bil der har körselsforbud. Man kan teoretisk få en böde af politiet, men hvis man har en rimelig forklaring (som din jo lader til at väre) ville der overraske mig meget hvis de går så langt. Ansvarsforsikringen gälder alligevel. Om kaskoforsikringen gälder er op til selskabes velvilje.

Besvaret
http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2002/og%20efter%20nyrup%20kommer/31.htm 14. september 2002: På Socialdemokratiets kongres vælger forsamlingen Bent Hansen og Lotte Bundsgaard som nye næstformænd. Mens der er genvalg til Viborgs amtsborgmester Bent Hansen, så er der nyvalg for forhenværende boligminister Lotte Bundsgaard. Begge vælges uden modkandidater. Lotte Bundsgaard afløser folketingsmedlem Lene Jensen, som går frivilligt. Forinden har partiformand Poul Nyrup Rasmussen - efter flere ugers strid - nødtvunget opgivet at få Bent Hansen erstattet med sin egen kandidat, Kim Mortensen forstander for Esbjerg Højskole. Til gengæld får Nyrup sin egen kandidat til partisekretærposten, Jens Christiansen, valgt. Også på kongressen må Nyrup lægge øre til massiv kritik fra partifællerne for sit forfejlede forsøg på at forny partiet. Tre delegerede opfordrer ham direkte til at gå som led i fornyelsen - en fornyelse som i øvrigt indebærer, at Socialdemokratiet skifter navn til Socialdemokraterne.
Besvaret
Tænk...du har faktisk lavet hele to indlæg med substans og mening nu ;) Det går den rigtige vej :th2:
Mente det var relevant information herinde, der er jo en overvejende stor del af røde lejesvende herinde.
Besvaret

Har du körselsforbud, så har du körselsforbud. Så burde den ged være barberet ! Hvad angår overtrædelser af loven bør man regne med "worst case" - du kan mene at du er i god tro, men det skyldes i dette tilfælde at du ikke har orieneteret dig om dine dkyldigheder i forbindelse med syn af din bil. Jeg mistænker at dommeren siger "Kill him" efter din forklaring i retten. Anyway: Kør til syn til den aftalte tid og få din fine Audi ud på vejene igen. Det fortjener den. Kom gerne forbi i Löddeköpinge (ved Vikingatider) hver Tirsdag aften kl. 18:00 - 21:00. Der vil du finde sjælefrænder, kan ske med andre mærker på deres fine biler, men de tænker på samme måde og har samme værdier.

Besvaret
Kom gerne forbi i Löddeköpinge (ved Vikingatider) hver Tirsdag aften kl. 18:00 - 21:00. Der vil du finde sjælefrænder' date=' kan ske med andre mærker på deres fine biler, men de tænker på samme måde og har samme værdier.[/quote'] Der er jeg skam næsten hver tirsdag:th2: Foruden Audien består bilparken jo af en Opel Rekord fra 1966 og en Opel Ascona fra 1978 og et par hverdagsbiler og det skal jo luftes alt sammen. Men tak for tippet, kender du andet der er værd at køre efter i nærområdet?
Besvaret

BTW: Jeg agter ikke at køre i bilen under kørselsforbudet, men undrer mig blot over forløbet i det jeg mener at jeg har handlet i overensstemmelse med gældende regler. Men jeg finder nok noget andet at køre i mens jeg venter ;)

Besvaret

I danmark behøver formanden for Socialdemokraterne ikke at køre i en bil, med kørselsforbud :) de har ministerbiler - som også gerne må bruges til Privat dog skal det kaldes noget andet i kørebogen hvis pressen kommer på sporet, men det kan ændres efter behov :) så ingen problemer...

Besvaret
Hmmm... Hvorfor nu alt den snak om socialkammeraterne i min tråd? :fight::rose::rose: Stick to topic please:D
Nå ja... spørgsmålet var hvor slemt der var at køre i en bil med køreforbud, så er det vel relevant at nævne at man som højtstående politiker sagtens kan køre rundt i en bil som ikke er synet og vægtafgiften ikke er betalt (Mona Sahlin).Jeg mener.....ellers bliver man jo fyret for ikke at have betalt licens og have sort hushjælp. For ikke at tale om at fjolle rundt med yngre piger.....
Besvaret
Nå ja... spørgsmålet var hvor slemt der var at køre i en bil med køreforbud' date=' så er det vel relevant at nævne at man som højtstående politiker sagtens kan køre rundt i en bil som ikke er synet og vægtafgiften ikke er betalt (Mona Sahlin).Jeg mener.....ellers bliver man jo fyret for ikke at have betalt licens og have sort hushjælp. For ikke at tale om at fjolle rundt med yngre piger.....[/quote'] Nej spørgsmålet er ikke om jeg må køre i en bil med kørselsforbud, det kan jeg næsten selv regne ud:surprise:- Spørgsmålet er om forløbet er korrekt, siden min bil er taget "som gidsel" og først kan synes efter 1/8 - Jeg undrer mig over forløbet, men det har ingen praktisk betydning - Men havde det været min daglige pendlerbil havde det været sur ræv:cry:
Besvaret

Bortset fra det, så er det sgu et super flot eksemplar, du har fået hentet dig hjem :th2: Hvordan er 2.2 liters motoren kombineret med 3 trins automatgear? Så vidt, jeg har kunne læse, så kom Audi 100 CD 5E kun med automatgear. Læste lige også, at CD på modellen står for Corps Dipiomatique og repræsenterer det dengang høje udstyrsniveau. Endnu engang tillykke med bilen, håber du får den synet snart, så du kan trille lidt i den :thumbup:

Besvaret

Bilen kører rigtigt godt også sammenlignet med nutidens biler. 5E motoren har 5 cylindre indsprøjtning og 136 HK, så der mangler ikke noget der. Som du selv nævner er CD modellen topudstyret, så der er servostyring, centrallås, elruder og alufælge med 185/70 14 (Det var skam noget dengang) - Desuden er den udstyret med elektrisk antenne som styres af radioen - totalt lir og ikke mindst lightere i begge bagdøre :thumbup: Automatgearet skifter blødt og lækkert men ud fra et økonomisk synspunkt kunne den godt bruge et trin mere - den kører omkring 8,5 km/l ved blandet kørsel. Det aktuelle eksamplar er 100% rustfrit da blien har kørt under varmere himmelstrøg i Tyskland og bilen har netop rundet 70.000 km (så i snit har den kørt under 2500 km mom året :D ) Regner bestemt med at synet blot er en formalitet...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...