Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan finder man ud af, hvilke muligheder man har for leverandör til it/tv når man flytter til villa? Man er vel ikke "bundet" til det, de tideligere ejere havde. Jeg har väret lidt rundt på nettet hos telia, Canal Digital, og det vi har nu Ownit (via HSB), men jeg kan ikke finde ud af, hvilke muligheder vi har. De nuvärende ejere har Canal Digital (kabelnät) og ADSL internet. Hvordan finder jeg ud af, hvad der er mest fordelagtigt for os og hos hvem?

Besvaret

Så længe der er mulighed for kabeltv, kan i vel vælge imellem alle de muligheder udbyderne nu engang har.... ? I ved jo Canal Digital ihvertfald kan levere på adressen, men tror det kniber med DR1 og TV2 hos dem. Det kræver nok en parabol / eller en dvb-t Mht inet var det lettere og ofte billigere med HSB Bolina. I skal nok over på en adsl linje, eller hvad med 3 bredband til 199,- sek om måneden ? Mange udbydere ( telia, bredbåandsbolaget osv ) tilbyder også tv over nettet, telia har haft nogle ok kampagner, hvordan det køre ved jeg ikke. good luck

Besvaret

Hvor jeg bor, kan jeg ikke få andre TV udbydere end canal digital. Hvis jeg vil have kabel tv. Ellers skal man over og have fat i en adsl pakke med TV. Her er der dog ikke dr1 og tv2 med - i hvert fald ikke sidst jeg checkede (ca. ½ år siden).

Besvaret
Vi har Canal Digital kabeltv' date=' og har både TV2 og DR1 (som en del af lokalpakken dvs ikke afhængig af dekoder etc).[/quote'] Ja ok.. my bad, kan se DR og TV2 kan fås som tillægskanaler hos dem :) Tror de fleste der bor i bostadsrätt kan se DR1 og TV2.... DR1 & DR2 Danmarks motsvarighet till Sveriges Televisions kanaler har ett brett utbud av egna produktioner, engelskspråkiga filmer, serier och dokumentärer. Kräver abonnemang på minst Lokalpaketet. Pris 199 kr/mån. Så er de betalt via parabol.... TV2 fremgår her: http://www.canaldigital.se/Utbud/Alla-kanaler/ Er dog ikke i familiepaketet, så den koster nok også kassen :(
Besvaret

Dansk Canal Digital kan være en løsning. De distribuerer dog ikke TV2, men den (og DR for den sags skyld) bør kunne tages via alm antenne og en DVB-T modtager. Dog er family abonnementet en del dyrere i DK end SE og det kræver en dansk adresse at tegne det. De er desuden en af mulighederne for at få HD kanaler, selv om udvalget stadig et begrænset. Jeg glæder mig nu til at prøve det - afventer bare at vi får indstillet vores parabol og trukket et ekstra kabel til modtagerboksen. Med hensyn til internet så er 3 bredband en billig og fleksibel løsning som man endda kan tage med sig. Vi har selv abonnement hos Telia og det fungerer også godt.

Besvaret

har lige väret inde og söge rundt og fandt ud af, at man kan välge nogle favoriter (inkl en baspaket) til 109/mdr - tror jeg. og så er både dr og tv2 med :D

• 3 weeks later...
Besvaret

Jeg har lige talt med canal Digital i dag og det er begränset, hvad de kan levere til vores nye adresse. Kender I til andre udbydere end: -Canal digital -ComHem -Telia -Bredbandsbolaget -Viasat ???

Besvaret

Ny nævner du ikke hvor du skal bo, men her i Sjöbo og omegn har vi Teleservice, som er en mindre operatør. De har kabel-tv (med DR og TV2!) samt internet med op til 8 Mbit bredbånd via kabel, eller 24 Mbit via ADSL. Vi har det, og er ikke helt så begejstrede som vi kunne være... men det virker, og er forholdsvis billigt. Som sagt, ved ikke om det er interessant for dig, men nu er det ihvertfald offentliggjort til fremtidig reference :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...