GoldMan Skrevet August 9, 2008 Rapporter Skrevet August 9, 2008 Kørte 75 på en 50'er vej i KBH - Fik en bøde på 2000,- Har svensk kørekort og er bosat i sverige men kørte i en Dansk Bil. Pas på ude ved åboulevarden - Bøden er betalt, men hvad ville der ske hvis jeg ikke betalte den? Arbejder i DK
Gio Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 men hvad ville der ske hvis jeg ikke betalte den? Betal nu bare din bøde...EOD. :o
Basse Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 Hvis det er kamera optagelse, så ville ejeren af bilen få bøde - og blive forpligtiget til at betale den, eller oplyse hvem der kørte bilen. Og er det en razzia med politifolk på stedet, ja så skal du jo identificere dig selv - og selv om du oplyser svensk personnummer, så har det danske og svenske politi et glimrende samarbejde :-) Så uanset hvad, tror du så ikke du ville komme til at betale den ? hehehe Sure penge dog :D
GoldMan Besvaret August 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 9, 2008 Surt for mig... Den skal betales... Men vidste sku ikke at åboulevarden var sænket til 50 km/t... Det hed 60 Km/t før sommerferien :) Det er åboulevarden mod byen(rådhuspladsen) også står de bag et lyskryds
Don A Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Surt for mig... Den skal betales... Men vidste sku ikke at åboulevarden var sænket til 50 km/t... Det hed 60 Km/t før sommerferien :) Det er åboulevarden mod byen(rådhuspladsen) også står de bag et lyskryds er det ikke noget tid sidne de sææte farten ned fra langebro og så til sørene, og måske endda vidder ud??
Basse Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Ok, har de sænket farten der ? - vidste jeg heller ikke. Men er også et stykke tid siden jeg sidst kørte der. På den anden side, tror det er ok fornuftigt - fra rådhuspladsen og ud til motorvejen blev der jo generelt kørt rigtig stærkt, inkl. visse personer der også kørte dørtræk hehe. Bøden er jo alt andet lige noget højere i en 50 km/t zone, end en 60 km/t zone, så vidt jeg husker - med samme %mæssig overskridelse. Men 3 baner, midterrabat og 50 km/t - lidt vildt hehe.
Buddha Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Pengemaskine...................Intet andet..............
Rene Larsen Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Fra Berlingske Tidende den 30. maj 2008: Farten ned ved Rådhuspladsen
Pede Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Surt for mig... Den skal betales... Men vidste sku ikke at åboulevarden var sænket til 50 km/t... Det hed 60 Km/t før sommerferien :) Det er åboulevarden mod byen(rådhuspladsen) også står de bag et lyskryds Du lagde ikke mærke til det hav af skilte der er sat op med "Husk farten - 50 km/t" ? At det så er skide irriterende at farten er sænket er noget andet men at påstå man ikke ved det kan udelukkende skyldes uopmærksomhed under kørslen.
dkrath Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Jeg synes det er noget værre p**. Der er 3 spor og midterrabat og så kører jeg den vej når jeg skal på arbejde :D
Basse Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Jeg synes det er noget værre p**. Der er 3 spor og midterrabat og så kører jeg den vej når jeg skal på arbejde :D Der er jo altid toget hehe - som vi andre dødelige uden p-plads i KBH må nøjes med
Guest Mogens Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Fartbøder over 500 kr... Hvis det er kamera optagelse, så ville ejeren af bilen få bøde - og blive forpligtiget til at betale den, eller oplyse hvem der kørte bilen. Trods faren for at blive lynchet herinde, er hermed et fif til at minimere bødestørrelsen i ovennævnte tilfælde, hvor der er tale om ATK-bøder over 500 kr. Jeg har ikke selv anvendt det, men fået anvist fiffet. Bøden for ikke at være i stand til at oplyse navnet på føreren er 500 kr - derfor kan det være en fordel ved større fartbøder at have glemt navnet på "bilkøberen" den på pågældende dag...
Lollikken Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Fra Berlingske Tidende den 30. maj 2008: Farten ned ved Rådhuspladsen Hvad fa'en skete der lige der? Det vil give mere røg, samme støj og lidt færre uheld, når Københavns Kommune på mandag nedsætter hastighedsbegrænsningen på H.C. Andersens Boulevard fra 60 til 50 kilometer i timen. Hvad fa'en bliver det næste i "sikkerhedens navn" ??!? Jeg kan da godt fortælle Ritt B og Carina C at den letteste måde at forhindre biler og lastbiler i at være indvolveret i uheld er ved helt at afskaffe dem. På den måde bliver vores motorveje også de meste sikre i verden. Jeg kunne godt ha' tænkt mig i forbindelse med den artikkel at høre hvad kommunens begrundelse var.
Basse Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Er rimlig sikker på at hvis ejeren af bilen ikke oplyser hvem føren er (såfrem det ikke er ejer), så får ejeren af bilen selv lov til at betale bøde. Mener også det står på bødeforlægget. Ved ikke om der er specielle regler omkring "salg" af biler dog, som du henviser til her. Trods faren for at blive lynchet herinde, er hermed et fif til at minimere bødestørrelsen i ovennævnte tilfælde, hvor der er tale om ATK-bøder over 500 kr. Jeg har ikke selv anvendt det, men fået anvist fiffet. Bøden for ikke at være i stand til at oplyse navnet på føreren er 500 kr - derfor kan det være en fordel ved større fartbøder at have glemt navnet på "bilkøberen" den på pågældende dag...
Buddha Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Du kan ikke bødefælde folk for ikke at være i stand til at huske...... Og 500 kr kan være billigt sluppet.......:D Er rimlig sikker på at hvis ejeren af bilen ikke oplyser hvem føren er (såfrem det ikke er ejer), så får ejeren af bilen selv lov til at betale bøde. Mener også det står på bødeforlægget. Ved ikke om der er specielle regler omkring "salg" af biler dog, som du henviser til her.
Guest Mogens Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Du kan ikke bødefælde folk for ikke at være i stand til at huske..... Og 500 kr kan være billigt sluppet....... Det er §65 i Færselsloven: www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22053 § 65. Ejeren (brugeren) af et køretøj skal efter anmodning fra politiet oplyse, hvilke personer der som førere har benyttet køretøjet. Den paragraf er ikke beløbssat i kataloget, men det koster som nævnt 500 kr: www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0308.pdf
dkrath Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Der er jo altid toget hehe - som vi andre dødelige uden p-plads i KBH må nøjes med Tager skam også toget nu, da min bil er solgt.
don j Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 http://www.partypants.fsnet.co.uk/masks/mask-osama-bin-laden.htm så tror jeg sgu nok de glor. prøv evt at spice den lidt op med en gammel lada:laugh:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu