Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der har noget som helst positivt at sige omkring Kundkraft? Vi har haft Eon det seneste år som el-leverandør (1 år fastpris), og her den 1. oktober overgår vi så til Kundkraft, da de jo skulle være billigere. I hvert fald hører man jo konstant at Eon er dyrest osv... Nu har jeg så lige modtaget brev fra Kundkraft, med tillykke med din nye billige el-leverandør som er bla-bla til en pris, inkl moms/elcertifikat, på 127,06 øre/kwh (1 år fastpris) :scared: Hos Eon koster samme aftale, inkl moms/elcertifikat, 115,00 øre/kwh, hvis vi forlænger nu - hvilket dog er for sent for Kundkraft aftalen er bindende. Jeg føler mig godt nok til grin, gjort totalt til grin af Kundkraft's latterlig billige priser, og så jvf med Eon's pris!!

Besvaret
Er der nogen der har noget som helst positivt at sige omkring Kundkraft? Vi har haft Eon det seneste år som el-leverandør (1 år fastpris), og her den 1. oktober overgår vi så til Kundkraft, da de jo skulle være billigere. I hvert fald hører man jo konstant at Eon er dyrest osv... Nu har jeg så lige modtaget brev fra Kundkraft, med tillykke med din nye billige el-leverandør som er bla-bla til en pris, inkl moms/elcertifikat, på 127,06 øre/kwh (1 år fastpris) :scared: Hos Eon koster samme aftale, inkl moms/elcertifikat, 115,00 øre/kwh, hvis vi forlænger nu - hvilket dog er for sent for Kundkraft aftalen er bindende. Jeg føler mig godt nok til grin, gjort totalt til grin af Kundkraft's latterlig billige priser, og så jvf med Eon's pris!!
Men kundkraft er uden abbonement og andre månedlige ydelser, det er Eon ikke. :( Eon tager en række gebyrer og abonnementspriser hver måned UD OVER øreprisen på kwh. Så når man regner det sammen, baseret på dit aktuelle årsforbrug så 'bør' det give en besparelse. Kundkraft har en regnemodel på deres side, hvor du med din Eon regning i hånden kan regne ud havd du 'bør' kunne spare med det forbrug du har.
Besvaret

I forbindelse med min kommende flytning, så har jeg også opsagt min aftale med Kundkraft. På min nye adresse tager jeg så senere et kig på hvad der kan lade sig gøre, og hvad priserne siger til den tid. Skulle jeg ende op hos Kundkraft igen, så er jeg p.t. indstillet på en rörlig model. Udviklingen på el-priserne igennem de sidste to år taler sit klare sprog, når jeg skal underbygge mit valg af rörlig pris. Men igen, "så kan der jo ske så meget™" :rolleyes:

Besvaret
Ellers chack Uppsala El De smider kun 2,5 øre oveni elbørsprisen
Plus fast afgift og certifikat og moms og evt. avi. Priserne går jo op og ned hele tiden, så alene af den grund er det ikke mærkeligt, hvis en årsaftale koster mere, end den gjorde en måned eller nogle måneder tidligere. Elselskaberne lever af kunder, der er passive og tager regningen, som den kommer. Eller eventuelt kommer ind via et slagtilbud, og så bliver hængende. Men hvis man vil være aktiv forbruger og hele tiden skifte rundt mellem selskaberne for at udnytte de billige tilbud, så har man fået sig en ny hobby. Og det er svært at sammenligne priserne, for det er i selskabernes interesse, at prisbilledet er mudret. Ideen med Kundkraft er, at man kan være meget aktiv forbruger samtidig med, at man er fuldstændigt passiv. Kundkraft sender ens forbrug i licitation hvert år, og den lavestbydende leverandør får en som kunde et år frem. Kundkraft sørger for skiftet mellem leverandørerne, uden at man skal gøre nogetsomhelst. Mange gange betyder det, at man har Sveriges billigste strøm, men andre gange findes der et slagtilbud derude, der er billigere, eller ser billigere ud, når man ser bort fra diverse tillæg. :)
  • 1 year later...
  • 1 month later...
Besvaret
Vi har lige fået brev fra vattenfall. De tilbyder. 6 mdr fast pris for 84,81 1 års fast pris for 94,94 3 års fast pris for 94,06 Er det billigt og hvad skal man vælge?
priserne ser okay ud HVIS det vel at mærke er UDEN nogen form for abb. afgifter. Jeg er selv blevet tilbudt 1års til 92,5 og 3 års til 94,3 uden årsafgift hos Kraft & kultur Hvor lang tid du skal binde vil jeg ikke blande mig i.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...