Junkeren Skrevet September 8, 2008 Rapporter Skrevet September 8, 2008 Jeg smed denne klage i postkassen i sidste uge. Jeg clearede forinden med Tårnby Kommune at det kunne svare sig og fik at vide, at byrådet vil vurdere den midlertidige lukning hvor bl.a. trafiktal fra andre indfaldsveje kommer med i billedet. Vil på det stærkeste anbefale at du kopierer og redigerer en smule i nedenstående klage og sender den til: Kommunalbestyrelsens sekretariat Tårnby Kommune Amager Landevej 76 2770 Kastrup Kender ikke fristen, men bare få det gjort inden 1. oktober for en sikkerheds skyld. --- Klage over lukningen af Amager Strandvej Jeg har bopæl i Sverige og pendler hver dag i bil til min arbejdsplads på Prags Boulevard, Kbh S. Jeg finder det stærkt utilfredsstillende at opleve daglige forsinkelser i morgen- og eftermiddagstrafikken, som er forårsaget af den forsøgslukning, som I har foretaget på Amager Strandvej. Jeg – og mine medtrafikanter – spilder hver dag 15 håbløse og unødvendige minutter i stedet for at kunne komme lettest muligt fra punkt A til B. I mine øjne er det mangel på overblik at lukke en indfaldsvej af flere årsager: * Lukningen skete uden varsel og uden at korrigere lyskryds ved den nyanlagte omfartsvej for at få trafikken til at flyde. * Der findes ingen kortere eller hurtigere alternativer, når man skal til NØ-Amager fra Sverige. * Lukningen er yderligere chikane overfor de Øresundspendlere, som jeres kommunekasse nyder godt af, men som åbenbart ikke er prissat. Det dårligt designede vejkryds ved lufthavnsafkørslen på motorvejen er et andet eksempel. Her ville en højresvingsbane fra Sverige-siden være en simpel måde at afvikle mere trafik på – i stedet er der højresving forbudt. * Amager blev ved Øresundsbroens indvielse begavet med 10 km motorvej fra tunneludmundingen til afkørslen ved København C. Det stykke motorvej er Øresundspendlere i bil med til at betale af på med ca. 3000 kr. om måneden gennem overfart på Øresundsbroen. Det er yderst kritisabelt at der fra Tårnby Kommunes side bliver kvitteret med at gøre det sværere at komme på arbejde. * Der udledes mere CO2 ved at bilister skal bruge længere tid på vejene. * Veje er til for at blive brugt og afvikle trafik – ikke for at lede trafik uden om liebhaverområder. Jeg håber I kan indse fornuften i at fjerne den midlertidige lukning af Amager Strandvej og ser frem til at følge det videre forløb i sagen. Med venlig hilsen
Neua Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Jeg har smidt den afsted dog med rettet arbejdssted. - Det irriterer mig dog kraftigere når jeg har besøgt folk nord på at jeg skal hele vejen ind over byen fremfor at kunne tage direkte.
Vicksen Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Jeg er sgu ked af at sige det: Jeg ser ikke problemet. Omkørslen, som er flot markeret, koster dig måske 5-8 min. ekstra om morgenen. Har vi alle virkelig så travlt, at dette bli'r et stress moment? Hvorfor ikke acceptere tingenes tilstand, og indrette sig efter det: ½ kop kaffe før du kører fremfor en hel!!!
larscph Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 5 minutter hver vej... 10 minutter om dagen... 50 minutter om ugen - ja det er over 3 timer om måneden. For hver enkelt bil. Mere end et døgn om året per bil der kunne undgås hvis man lavede det rigtigt. Det er mildt sagt irriterende at man ikke sørger for at lyskryds passer, etablerer en højresvingsbane ved motorvejsafkørslen ved lufthavnen, og lader trafikken glide ud på bøjlevej mv. Men nej, det er en tur ned i rundkørslen og dårligt justerede stopsignaler der giver lange køer omkring Bøjlevej. Jeg må bare sige: Jeg har svært ved at se formålet?
Junkeren Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 Jeg er sgu ked af at sige det: Jeg ser ikke problemet. Omkørslen, som er flot markeret, koster dig måske 5-8 min. ekstra om morgenen. Har vi alle virkelig så travlt, at dette bli'r et stress moment? Ingen normale mennesker gider sq da sidde i en bilkø om morgenen. Specielt når den er opfundet som led i en politisk studehandel. Det er helt galt at lave en ny vej der afvikler trafikken på en indfaldsvej LANGSOMMERE. 5 min ekstra om morgenen * 215 arbejdsdage = 1075 min ~ 17,9 timer på et år. Der kan man drikke mange halve kopper kaffe sku jeg hilse og sige.
Vicksen Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Det er mildt sagt irriterende at man ikke sørger for at lyskryds passer, etablerer en højresvingsbane ved motorvejsafkørslen ved lufthavnen, og lader trafikken glide ud på bøjlevej mv. Men nej, det er en tur ned i rundkørslen og dårligt justerede stopsignaler der giver lange køer omkring Bøjlevej. Hér må jeg så bøje mig; hvor nedslående er det at sidde bar rattet og se biler svinge til venstre, til højre, til venstre, til højre o.s.v...... og der sker INTET. Dét kan gøres bedre. Jeg er ikke klar over, om kommunen (tårnby) ser det som nemme penge i kassen, men der er jævnligt Wallander wannabes posted nede ved grillen, som glædeligt langer et girokort ud til enhver billist der ta'r højresvinget fra motorvejen Har ikke noget imod restriktioner, har noget imod bondefangeri :thumbdown
Guest jxhab Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Det er mildt sagt irriterende at man ikke sørger for at lyskryds passer' date=' etablerer en højresvingsbane ved motorvejsafkørslen ved lufthavnen, og lader trafikken glide ud på bøjlevej mv. Men nej, det er en tur ned i rundkørslen og dårligt justerede stopsignaler der giver lange køer omkring Bøjlevej.[/color'] Hér må jeg så bøje mig; hvor nedslående er det at sidde bar rattet og se biler svinge til venstre, til højre, til venstre, til højre o.s.v...... og der sker INTET. Dét kan gøres bedre. Jeg er ikke klar over, om kommunen (tårnby) ser det som nemme penge i kassen, men der er jævnligt Wallander wannabes posted nede ved grillen, som glædeligt langer et girokort ud til enhver billist der ta'r højresvinget fra motorvejen Har ikke noget imod restriktioner, har noget imod bondefangeri :thumbdown Ja man kan godt blive lidt irriteret når man sidder på den svenske side, men et eller andet sted når man holder om morngen, så synes jeg godt jeg kan se hvorfor man bliver sprunget over i lyskrydset, for ellers skaber der sig jo bare en kæmpe klump nede i rundkørslen .. men hvis man nu kunne justere på det lyssignal, så ville det være fantastisk, så det ikke havde samme indstilling i weekenden eller de sene aftentimer, så ville jeg blive glad..
Buddha Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Hvorfor ikke bare lave lortet om til en kæmpe rundkørsel.......Er du gal med forurening de ville spare. En rundkørsel som dem i Odense der går på begge sider af motorvejen. Svenskerne bruger det flittigt i Malmø og det afvikler trafikken væsentligt bedre....
Guest jxhab Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Hvorfor ikke bare lave lortet om til en kæmpe rundkørsel.......Er du gal med forurening de ville spare. En rundkørsel som dem i Odense der går på begge sider af motorvejen. Svenskerne bruger det flittigt i Malmø og det afvikler trafikken væsentligt bedre.... Ja det tror jeg heller ikke ville være en tosset ide.. på rundkørselsdelen er danmark langt bagud i forhold til Sverige synes jeg og du har helt ret det afvikler trafikken langt mere glidende .. men okay på den anden side, så kan taxerne så ikke få lov at ræse op til det røde kryds mere :)
LotteB Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 Det er ganske vist Så kan I godt indstille skydningen:) Trafikforsøget på Amager Strandvej er en saga blot om få dage http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Taarnby/2008/10/07/181102.htm
MRoderick Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 Det var da dejligt, så folk kan blive glade igen ... medmindre de var med toget i morges, som så kun var 12 min. forsinket og derfor ikke stoppede på hverken Tårnby eller Ørestad :(
larscph Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 Yes... :th2: De var ellers begyndt at tælle trafik på den "alternative" rute ind midt over Amager... Men så er det da fint man har fået bygget sig sådan en flot Bøjlevej der fra på mandag bliver brugt til - ingenting....
larscph Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 I øvrigt - hvor meget trafik er der på tværs af Amager Strandvej? "- Vi må eventuelt lave nogle rundkørsler, gangbroer og tuneller, som man kan krydse vejen sikkert. Det bliver nok løsningen, siger John Karslunde." Ja en 2-3 gangebroer og et par tuneller - mindre kan da ikke gøre det??
michael k Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 I øvrigt - hvor meget trafik er der på tværs af Amager Strandvej? "- Vi må eventuelt lave nogle rundkørsler, gangbroer og tuneller, som man kan krydse vejen sikkert. Det bliver nok løsningen, siger John Karslunde." Ja en 2-3 gangebroer og et par tuneller - mindre kan da ikke gøre det?? efter stranden er blevet den trendyeste strand i dk så er der fakstisk en del ..
larscph Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 efter stranden er blevet den trendyeste strand i dk så er der fakstisk en del .. Ja men nogen er der nok... Specielt i sommers... Men et par gangbroer ville da også være glimrende og så væk med fodgængerovergangene så vi kan race direkte igennem! :) Men det har nu været meget at "jeg går over lige HER" i stedet for at gå hen til fodgængerovergangen for morgenmaderne fx.... Så kan man vel ikke forvente at folk stopper... Anyhow - dejligt at det der underlige bøjle arrangement nu er slut.
bananas Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 Så kan I godt indstille skydningen:) Trafikforsøget på Amager Strandvej er en saga blot om få dage http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Taarnby/2008/10/07/181102.htm Fantastisk! - det er den bedste nyhed jeg har hørt meget længe.
CarTrends.dk Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 så mangler vi bar de indser det samme med nørrebrogade
Guest jxhab Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 så mangler vi bar de indser det samme med nørrebrogade Det er desværre resultatet af når man som københavns kommune, sætter en kulturtosse til at lege teknik borgmester.. at jeg fatter det.. lige som da han heller ikke ville have en bro over til operaen eller parkingspladser.. suk..
michael k Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 Det er desværre resultatet af når man som københavns kommune' date=' sætter en kulturtosse til at lege teknik borgmester.. at jeg fatter det.. lige som da han heller ikke ville have en bro over til operaen eller parkingspladser.. suk..[/quote'] ja störste bröler var nok at sige nej til det private firma der ville bygge parkeringshus under kgs nytorv og endda gi kommunen del af overskuddet
Guest jxhab Besvaret October 7, 2008 Rapporter Besvaret October 7, 2008 ja störste bröler var nok at sige nej til det private firma der ville bygge parkeringshus under kgs nytorv og endda gi kommunen del af overskuddet ja .. det er fuldstændig tosset.. jeg mener at man lever i en utopisk verden hvis ens mission er at afskaffe biler og gøre livet så surt for billister som overhovedet muligt.. det er ubegribeligt og jeg kan kun ærge mig over at de radikale har valgt ham til spidskandidant..
EPO Besvaret October 8, 2008 Rapporter Besvaret October 8, 2008 Den radikale bøgetosse Bondam har snart stillet så mange tåbelige og ugennemtænkte forslag at han har svært ved at blive taget alvorligt. Det samme kan man sige om Zimino. At tro man kan få Kbh. til trafikalt at ligne Peking anno 1970 er temmeligt naivt. Men lur mig - Der kommer med garanti bompenge så snart skattestoppet ophæves - Så må vi med svenske plader håbe de laver "stockholmsmodellen" - Så slipper vi for aftgiften ;-))
Junkeren Besvaret October 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 8, 2008 Så kan I godt indstille skydningen:) Trafikforsøget på Amager Strandvej er en saga blot om få dage http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Taarnby/2008/10/07/181102.htm Det var sq en dejlig nyhed. Til jer der ikke klagede - I kan bare sende mig et takkekort ;) Nah.... tror sq det er borgerne i Tårnby, der er udslagsgivende her.
Sali1987 Besvaret October 8, 2008 Rapporter Besvaret October 8, 2008 så er det nørrebrogade som mangler... kræftedeme den dårligste idé at lukke den gade... Nu skal man enten ud på ågaden/åboulevarden eller tagensvej... og siden lukning af nørrebrogade de 2 andre "hovedveje" presset endnu hårdere... (ikke fordi de ikke var det tidligere) og al det vejarbejde som aldrig slutter
carbon-customs Besvaret November 23, 2008 Rapporter Besvaret November 23, 2008 Den radikale bøgetosse Bondam har snart stillet så mange tåbelige og ugennemtænkte forslag at han har svært ved at blive taget alvorligt. Det samme kan man sige om Zimino. At tro man kan få Kbh. til trafikalt at ligne Peking anno 1970 er temmeligt naivt. Men lur mig - Der kommer med garanti bompenge så snart skattestoppet ophæves - Så må vi med svenske plader håbe de laver "stockholmsmodellen" - Så slipper vi for aftgiften ;-)) fortæl lige hvad stockholmsmodellen er? aner intet om det?
jolin Besvaret November 23, 2008 Rapporter Besvaret November 23, 2008 fortæl lige hvad stockholmsmodellen er? aner intet om det? Er det ikke bare at biler på udenlandske plader ikke betaler afgift?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu